نحوه برنامه ریزی پست ها در فیس بوک [Top Tools + Tips]
اگر تا به حال برای انتشار محتوای منظم در صفحه فیس بوک برند خود تلاش کرده اید، احتمالاً از خود پرسیده اید که آیا راهی برای برنامه ریزی پست های فیس بوک زودتر از موعد وجود دارد. خوب، وجود دارد!
مدیریت یک تقویم محتوای رسانه های اجتماعی با برنامه ریزی پست های فیس بوک بسیار کارآمدتر می شود. زمانبندی از قبل میتواند به برند شما کمک کند تا پستهای ثابتتری داشته باشد و طبق برنامه باقی بماند. به این ترتیب، می توانید با کمی تلاش از فاصله های طولانی بین پست ها جلوگیری کنید.
دو روش برای برنامهریزی پستها در فیسبوک وجود دارد:
- بومی. این روش از برنامه زمانبندی پست داخلی فیس بوک استفاده می کند.
- استفاده از زمانبندیهای شخص ثالث. ابزارهای انتشار مانند Hootsuite را می توان برای برنامه ریزی پست های رسانه های اجتماعی در سراسر سیستم عامل ها استفاده کرد. ویژگی های پیشرفته مانند زمان بندی انبوه در دسترس هستند.
جایزه: قالب تقویم رسانه های اجتماعی رایگان و قابل تنظیم ما را دانلود کنید تا به راحتی تمام محتوای خود را از قبل برنامه ریزی و زمان بندی کنید.
چرا پست های فیسبوک را برنامه ریزی می کنیم؟
به طور خلاصه، برنامه ریزی پست های فیس بوک می تواند به کسب و کار شما کمک کند:
- به طور منظم پست کنید
- روی برند بمانید
- با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید
- در زمان ایجاد پست های فردی صرفه جویی کنید
- تعامل رسانه های اجتماعی خود را افزایش دهید
- روی استراتژی ارسال خود متمرکز بمانید
نحوه برنامه ریزی یک پست در فیس بوک با استفاده از Facebook Business Suite
اول از همه: برای برنامه ریزی پست ها باید یک صفحه فیس بوک داشته باشید.
(یکی ندارید؟ نحوه ایجاد یک صفحه تجاری فیس بوک را تنها در چند مرحله بیابید.)
هنگامی که صفحه شما راه اندازی شد، این راهنمای گام به گام را دنبال کنید تا نحوه برنامه ریزی پست های آینده را بیاموزید.
مرحله 1: پست خود را بنویسید
پس از باز کردن فیس بوک در تایم لاین خود، کلیک کنید صفحات در گوشه سمت چپ بالای داشبورد خود برای رفتن به صفحه فیس بوک کسب و کار خود.
سپس، به سوئیت تجاری در منو:
اکنون، کلیک کنید ایجاد پست:
به کمی الهام نیاز دارید؟ ما پشت شما را گرفته ایم. در اینجا چند نکته برای ایجاد یک پست جذاب در فیس بوک وجود دارد.
مرحله 2: پیش نمایش پست
در قرارگیری ها بخش، جایی که می خواهید پست شما منتشر شود را انتخاب کنید. شما می توانید آن را همزمان در صفحه خود و اکانت اینستاگرام متصل شده منتشر کنید.
همانطور که پست را پیشنویس میکنید، میتوانید پیشنمایش آن را در دسکتاپ و موبایل ببینید. اگر چیزی به نظر نمی رسد، تغییراتی را برای بهینه سازی پست ایجاد کنید. اکنون زمان آن است که مطمئن شوید پیشنمایش پیوندها به درستی انجام میشوند.
مرحله 3: تاریخ و زمان را انتخاب کنید
اگر نمی خواهید پست خود را فوراً منتشر کنید، روی فلش کناری کلیک کنید انتشار دکمه پایین صفحه
سپس، روزی را که میخواهید پست منتشر شود و زمانی که باید منتشر شود را انتخاب کنید.
در نهایت کلیک کنید صرفه جویی.
مرحله 4: پست خود را برنامه ریزی کنید
روی آبی کلیک کنید زمانبندی پست دکمه، و تمام! پست شما اکنون در صف انتشار است. این بدان معناست که در روز و زمانی که شما تعیین کرده اید آماده پخش زنده است.
نحوه ویرایش پست های برنامه ریزی شده فیس بوک در Business Suite
ممکن است بخواهید پست های فیس بوک را در صف خود ویرایش، حذف یا زمان بندی مجدد کنید. در اینجا می توانید صف را پیدا کنید و آن را ویرایش کنید.
- هدایت به پست های برنامه ریزی شده در مجموعه تجاری در آنجا، همه پستهای زمانبندیشده خود را خواهید دید.
- برای مشاهده جزئیات روی پستی که می خواهید ویرایش کنید کلیک کنید.
- روی نماد سه نقطه کلیک کنید. چندین گزینه را مشاهده خواهید کرد: ویرایش پست، ارسال تکراری، زمانبندی مجدد پست و حذف پست.
- ویرایش های خود را انجام دهید و کلیک کنید صرفه جویی. با کلیک بر روی فلش کنار دکمه ذخیره، میتوانید پست را فوراً منتشر کنید یا آن را مجدداً زمانبندی کنید.
به همین راحتی!
نحوه برنامه ریزی یک پست در فیس بوک با استفاده از Hootsuite
هنگامی که صفحه فیس بوک خود را به حساب Hootsuite خود متصل کردید، نحوه برنامه ریزی پست های فیس بوک با استفاده از برنامه به این صورت است.
مرحله 1: روی ایجاد پست کلیک کنید
به نماد ایجاد محتوا در منوی سمت چپ داشبورد بروید. سپس، کلیک کنید پست.
مرحله 2: صفحه فیسبوکی را که می خواهید در آن منتشر کنید انتخاب کنید
کادر کنار اکانت صحیح فیس بوک را علامت بزنید.
مرحله 3: پست خود را ایجاد کنید
متن را بنویسید، تصویر خود را اضافه و ویرایش کنید و یک پیوند اضافه کنید.
مرحله 4: زمان انتشار را برنامه ریزی کنید
ضربه زدن برای بعد برنامه ریزی کنید. با این کار یک تقویم نمایش داده می شود. تاریخ و ساعتی را که می خواهید پست فیس بوک منتشر شود، انتخاب کنید.
برنامه زمانبندی فیسبوک Hootsuite پست کردن را در بهترین زمان برای ایجاد تعامل بالا آسان میکند.
The Best Time to Publish به دادههای تعامل گذشته شما نگاه میکند تا زمانهای بهینه را برای ارسال در هر شبکه، نه فقط در فیسبوک، پیشنهاد کند!
(اگر مایلید بیشتر بدانید، بررسی کنید که ویژگی بهترین زمان برای انتشار برای کانال های اجتماعی خود Hootsuite چگونه کار می کند.)
مرحله 5: پست فیسبوک خود را برنامه ریزی کنید
کلیک کنید بر روی برنامه را فشار دهید، و پست شما دقیقاً در زمانی که تعیین کرده اید منتشر می شود.
نحوه برنامه ریزی چندین پست فیس بوک به طور همزمان در Hootsuite
ابزار برنامه زمان بندی انبوه Hootsuite مدیریت یک برنامه شلوغ پست را کارآمدتر می کند. این ابزار به شما امکان می دهد حداکثر 350 پست را همزمان برنامه ریزی کنید.
برای برنامه ریزی چندین پست فیس بوک، محتوای فیس بوک خود را به عنوان یک فایل CSV ذخیره کنید.
این جزئیات را برای هر پست درج کنید:
- تاریخ و ساعت (با استفاده از زمان 24 ساعته) که پست شما باید منتشر شود.
- عنوان.
- یک URL (این اختیاری است).
توجه داشته باشید که نمیتوانید ایموجی، تصویر یا ویدیو را به پستهای انبوه اضافه کنید. اما میتوانید با ویرایش هر پست برنامهریزیشده در Hootsuite، آنها را بعداً وارد کنید.
پس از اینکه فایل CSV خود را آپلود کردید، Bulk Composer از شما می خواهد که همه پست ها را بررسی کنید. هنگامی که ویرایش های خود را انجام دادید و فایل های رسانه ای اضافی را آپلود کردید، را انتخاب کنید برنامه.
فراموش نکنید که میتوانید پس از آن پستهای جداگانه را در ناشر Hootsuite (در تب Planner and Content) ویرایش کنید.
درباره ابزار زمانبندی انبوه Hootsuite در اینجا بیشتر بیاموزید:
https://www.youtube.com/watch?v=CyrlryIfY_A
نحوه برنامه ریزی خودکار پست های فیس بوک در Hootsuite
با ویژگی AutoSchedule Hootsuite، میتوانید از شکافها در تقویم رسانههای اجتماعی خود جلوگیری کنید. این ابزار به طور خودکار پست های شما را برای انتشار در زمان های بهینه و با تعامل بالا برنامه ریزی می کند. بهجای آزمایش دستی زمانهای مختلف پست هنگام برنامهریزی پستهای فیسبوک، به ما اجازه دهید تا حساب را برای شما انجام دهیم!
جایزه: قالب تقویم رسانه های اجتماعی رایگان و قابل تنظیم ما را دانلود کنید تا به راحتی تمام محتوای خود را از قبل برنامه ریزی و زمان بندی کنید.
اکنون قالب را دریافت کنید!
در اینجا نحوه استفاده از ویژگی زمانبندی خودکار آمده است:
مرحله 1: پست خود را بنویسید
پست خود را طبق معمول ایجاد کنید: یک عنوان بنویسید، تصویر خود را اضافه و ویرایش کنید، و یک پیوند اضافه کنید.
مرحله 2: روی Schedule for later کلیک کنید
با این کار تقویم زمان بندی ظاهر می شود. به جای اینکه به صورت دستی انتخاب کنید که چه زمانی پست شما باید پخش شود، به آن بروید زمانبندی خودکار گزینه درست بالای تقویم
مرحله 3: کلید AutoSchedule را روشن کنید
سپس، کلیک کنید انجام شده. می توانید بنشینید و استراحت کنید – برنامه خودکار فعال است!
نحوه مشاهده و ویرایش پست های برنامه ریزی شده فیس بوک در Hootsuite
مرحله 1: به Publisher بروید
سر به ناشر بخش داشبورد خود (از نماد تقویم در منوی سمت چپ استفاده کنید).
مرحله 2: به تب Planner یا Content بروید
هر دو تب شما را به پست های برنامه ریزی شده خود می برند.
اگر فردی بصری هستید، برنامه ریز یک راه مفید برای درک محتوای آینده شما ارائه می دهد. به شما یک نمای تقویمی از پست های برنامه ریزی شده شما می دهد:
در محتوا برگه همان اطلاعات را به شما نشان می دهد اما از یک لیست استفاده می کند. هر دو نما برای ویرایش و زمانبندی مجدد پستها کار میکنند. یکی را که انتخاب می کنید به ترجیح شخصی شما بستگی دارد.
مرحله 3: روی پستی که می خواهید ویرایش کنید کلیک کنید
در اینجا این است که چگونه به نظر می رسد در برگه محتوا:
مرحله 4: پست برنامه ریزی شده خود را ویرایش کنید
در انتهای پست، شما این گزینه را دارید ویرایش کنید یا حذف پست شما
برای باز کردن پست خود و انجام ویرایش، کلیک کنید ویرایش کنید. در اینجا، می توانید پست خود را دوباره برنامه ریزی کنید یا محتوای آن را ویرایش کنید. پس از اتمام کار، فقط کلیک کنید ویرایش ها را ذخیره کنید.
در حذف دکمه پست را از صف محتوای شما پاک می کند.
Hootsuite در مقابل Facebook Business Suite
اگر میخواهید زمانبندی کنید و بهطور خودکار محتوا را در آن پست کنید فیس بوک و اینستاگرام و همچنین TikTok، Twitter، LinkedIn، YouTube و Pinterest، Hootsuite یک انتخاب عالی است. استفاده از آن آسان است و دارای بسیاری از ویژگی های همکاری مفید برای تیم ها است. همچنین میتوانید از Hootsuite برای تجزیه و تحلیل رسانههای اجتماعی، گوش دادن به شبکههای اجتماعی و پاسخ دادن به همه نظرات و DMهای خود از یک مکان استفاده کنید.
در اینجا نحوه مقایسه Hootsuite با Facebook Business Suite آمده است:
زمانبندی فیس بوک Hootsuite همچنین دارای یک بهترین زمان برای انتشار ویژگیای که به شما توصیههای شخصیسازی میکند برای اینکه چه زمانی باید بر اساس عملکرد سابقه حساب خود پست کنید. فقط اهدافی را انتخاب کنید که برای شما مهم است (افزایش آگاهی از برند، افزایش تعامل یا افزایش فروش). سپس، زمانبندی Hootsuite زمانهای ارسال را پیشنهاد میکند که میتواند به شما در افزایش دید و عملکرد کمک کند.
با Hootsuite، میتوانید تا 350 پست را همزمان برنامهریزی کنید. همیشه به این فکر کنید که این می تواند شما را نجات دهد!
5 نکته برای برنامه ریزی پست های فیس بوک
چه پستهای فیسبوک را در برنامهای مانند Hootsuite یا مستقیماً در پلتفرم برنامهریزی کنید، باید بهترین روشها را دنبال کنید:
1. همیشه روی برند بمانید
هنگام برنامهریزی پستها، فشار برای ارسال فوری کاهش مییابد. بنابراین زمانی را برای تولید محتوای مرتبط اختصاص دهید که مخاطبان شما را جذب کند.
زمانبندی پستها همچنین میتواند به شما زمان دهد تا از رعایت دستورالعملهای برندتان هنگام نوشتن محتوای هفتهها یا ماهها مطمئن شوید. مطمئن شوید که کمپینهای شما در سراسر صفحات و حتی شبکههای اجتماعی با ارزشهای شما و مخاطبانتان همسو هستند.
2. تاریخ و زمان انتشار را با دقت انتخاب کنید
زمانی که مخاطبان شما آنلاین نیستند از ارسال پست خودداری کنید. زمانبندی فیسبوک Hootsuite دارای ویژگی بهترین زمان برای انتشار است که به شما کمک میکند پستهای فیسبوک را در روزها و زمانهایی که مخاطبان شما در پلتفرم فعال هستند، برنامهریزی کنید.
هرچه افراد بیشتری بهروزرسانیهای فیسبوک شما را ببینند، فرصت بیشتری برای ایجاد تعامل، افزایش ترافیک و به دست آوردن دنبالکنندگان جدید بالقوه وجود دارد.
3. بدانید چه زمانی باید پست های فیس بوک خود را متوقف کنید
پست هایی را که برنامه ریزی کرده اید فراموش نکنید. گاهی اوقات رویدادهای جاری می توانند تأثیر پست هایی را که ممکن است ماه ها پیش برنامه ریزی کرده اید تغییر دهند. این بدان معناست که ممکن است یک پست به روشی که نمیتوانستید پیشبینی کنید، بیربط یا بیحساس شود.
به طور مرتب پست های برنامه ریزی شده خود را بررسی کنید تا آنچه را که در راه است پیگیری کنید. به این ترتیب، میتوانید پستهای برنامهریزیشده را قبل از انتشار متوقف یا حذف کنید و از هرگونه واکنش احتمالی جلوگیری کنید.
4. به یاد داشته باشید که نمی توانید برنامه ریزی کنید همه چيز
برخی از چیزهایی که باید در زمان واقعی در مورد آنها پست کنید. و برخی از انواع پست ها به هیچ وجه قابل برنامه ریزی نیستند. در فیس بوک، این موارد عبارتند از:
- رویدادهای فیسبوک
- بررسی فیس بوک
- آلبوم های عکس
اگر میخواهید پیامهای فیسبوک را برنامهریزی کنید، ممکن است بخواهید به دنبال ابزار اتوماسیون باشید. رباتهای پیامرسان فیسبوک از هوش مصنوعی مکالمهای برای ارسال پیامهایی استفاده میکنند که به مشتریان میرسند، حتی اگر تیم پشتیبانی شما آفلاین باشد.
5. تجزیه و تحلیل و تعامل را دنبال کنید
یک برنامه ارسال خوب نباید بر اساس حدس و گمان باشد. با نظارت بر عملکرد خود در ابزار تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی، می دانید چه چیزی برای مخاطبان فیس بوک شما بهترین کار را دارد.
دادههای تاریخی به شما نشان میدهد که چه پستهایی عملکرد خوبی دارند و در کجا میتوانید پیشرفت کنید.
از Hootsuite برای برنامهریزی همه پستهای رسانههای اجتماعی، تعامل با فالوورهای خود و پیگیری موفقیت تلاشهای خود استفاده کنید. امروز ثبت نام کنید.
شروع کنید
به راحتی صفحه فیس بوک خود (+ سایر حساب های رسانه های اجتماعی) را مدیریت کنید و با Hootsuite در زمان صرفه جویی کنید. برنامه ریزی کنید، درگیر شوید، تجزیه و تحلیل کنید، اجرا کنید.
آن را به صورت رایگان امتحان کنید