‏سوئیس کشور کوچک اروپایی که عضو پیمان شینگن است، شرایط سختی را برای اعطای ویزا به شهروندان ایرانی دارند. به همین خاطر در این مقاله قصد داریم با اشاره به نکات مهم در خصوص ویزای سوئیس و شرایط ویزای سوئیس به هم‌وطنان عزیزی که قصد دریافت ویزای این کشور را دارند کمک کنیم تا قبل از سفر و اقدام برای اخذ ویزا، اطلاعات کافی درباره چگونگی دریافت وقت سفارت سوئیس و گرفتن ویزای این کشور را داشته باشند. اولین نکته که باید مهاجران ایرانی به آن توجه کنند این است که متقاضیان دریافت ویزای سوئیس باید ز تجربه سفرهای خارجی را داشته باشند و ویزا های قبلی خودشان را ارائه کنند.

به این صورت افسر سفارتخانه می‌شود که متقاضی به قصد گردشگری به سوی سفر می‌کند و مجدداً به کشور مادری خود بازمی‌گردد. در ادامه با بررسی دقیق شرایط دریافت ویزای سوئیس، انواع ویزای سوئیس، مدارک لازم برای دریافت ویزای سوئیس، نحوه رزرو وقت سفارت سوئیس و … در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

نکات مهم در خصوص ویزای سوئیس

  • نکات مهم برای اخذ ویزای سوئیس

همانطور که می دانید کشورهای اروپایی و به خصوص کشورهایی که عضو پیمان شینگن هستند به علت افزایش تعداد پناهنده ها و مهاجرانی که وارد این کشورها شده اند، برای صدور ویزا شرایط سختی را در نظر گرفته‌اند. کشور سوئیس یکی از کشورهای کوچک اروپایی است که سطح رفاه اجتماعی بالایی دارد و شرایط زندگی مردم در این کشور بسیار ایده آل است. به همین خاطر سالانه متقاضیان زیادی برای درخواست ویزای این کشور اقدام می‌کنند؛ بنابراین وارد شدن به این کشور دارای شرایط سختی است.

پس از اینکه محدودیت‌های کرونایی لغو شد، مهاجران خارجی و افرادی که به قصد گردشگری می خواستندبه به سوئیس سفر کنند، مجدداً امکان دریافت ویزای این کشور را پیدا کردند؛ اما توجه داشته باشید که شرایط ویزای سوئیس باید فراهم شود در غیر اینصورت متقاضیان نمی توانند ویزای این کشور را بگیرند.

شرایط دریافت ویزای سوئیس عبارتند از:

  • ارائه گواهی تمکن مالی

متقاضیانی که قصد سفر به کشور سوئیس و دریافت ویزای این کشور را دارند، باید برای هر نفر حداقل از ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون گواهی تمکن مالی ارائه کنند. این گواهی باید توسط مدیر شعبه بانک امضا شده باشد و دارای مهر رسمی بانک باشد.

  • ارائه گواهی اشتغال به کار

در صورتی که فردی عضو اتحادیه اروپا نباشد و بخواهد ویزای سوئیس را دریافت کند، باید حتماً مدارک مربوط به اشتغال، فیش حقوقی و مدارک بیمه تامین اجتماعی خود را ارائه کند تا به افسر سفارت ثابت کند که در کشور خود مشغول به کار است و قصد بازگشت به کشورش را دارد.

  • دعوتنامه سوئیس

داشتن دعوتنامه که از طرف دوستان آشنایان و یا یک شرکت و کارفرمایی سوئیسی برای فرد ارسال شده باشد، می تواند شانس دریافت ویزای سوئیس را بالا ببرد. چرا که دارا بودن دعوت‌نامه یکی از شرایط دریافت ویزای سوئیس است.

  • ارائه گردش حساب سه ماه آخر

متقاضی دریافت ویزای سوئیس باید گردش حساب سه ماه آخر خود را ارائه کند تا مبالغ ورودی و خروجی به این حساب مورد بررسی قرار بگیرد. البته تعداد تراکنش‌ها است که اهمیت پیدا می‌کند نه صرفاً مبالغ و ورودی و خروجی به حساب متقاضی، بنابراین متقاضی باید یک حساب قوی داشته باشد.

در مرحله آخر نیز ارائه کردن برنامه سفر و ویزا های قبلی که فرد متقاضی داشته است، موردنیاز می باشد. در صورتی که متقاضی ثابت کند قبلاً به کشورهای آسیایی اروپایی سفر کرده راحت‌تر می‌تواند ویزای سوئیس را دریافت کند.

 

  • انواع ویزای سوئیس

با توجه به هدف سفر متقاضیان ویزای سوئیس دارای انواع مختلفی است؛ اما بیشترین درخواست ها برای دریافت ویزای توریستی سوئیس، ویزای تحصیلی سوئیس و ویزای کاری سوئیس هستند. سوئیس نیز مانند کشورهای دیگر حوزه شینگن دارای انواع ویزاهای بلند مدت و کوتاه مدت است؛ اما در حال حاضر افرادی که به قصد گردشگری وارد سوئیس می شوند، ویزای یکبار ورود نوع C دریافت می‌کنند. افرادی که بتوانند ویزای کاری یا ویزای تحصیلی سوئیس را دریافت کنند تا مدت زمانی که در کشور سوئیس کار یا تحصیل می‌کنند می توانند ویزای خودشان را تمدید کنند.

از نکات مهمی که برای دریافت انواع ویزای سوئیس باید بدانید این است که هر یک از این ویزاها شرایط و مدارک خاص خود را دارند و متقاضیان باید به این نکات توجه داشته باشند. در صورتی که مدارک لازم برای انواع ویزای سوئیس کامل نباشد و یا نقصی در آن‌ها وجود داشته باشد، منجر به ریجکتی ویزای سوئیس می‌شود. برای جلوگیری از ریجکتی ویزای سوئیس بهتر است قبل از اقدام به دریافت ویزای این کشور با موسسه های مهاجرتی و آژانس‌های گردشگری معتبر مانند آژانس سفری دیگر مشورت کنید و از کارشناسان مهاجرتی این مجموعه مشاوره و راهنمایی دریافت کنید.

آژانس گردشگری سفری دیگر سال‌ها است که در زمینه برگزاری تورهای اروپایی و اخذ ویزای کشورهای اروپایی برای هم‌وطنان عزیز فعالیت می‌کند و تجربه کافی در این زمینه را دارا می باشد. به همین خاطر می تواند برای دریافت انواع ویزای سوئیس از ابتدا تا انتها به هم‌وطنان عزیز کمک کند.

 

  • مدارک لازم برای دریافت ویزای سوئیس

مدارک لازم برای دریافت ویزای سوئیس عبارتند از:

  • تکمیل فرم درخواست ویزای سوئیس
  • رسید پرداخت هزینه
  • گذرنامه فعلی و گذرنامه‌های قبلی متقاضی
  • دو قطعه عکس
  • دعوت‌نامه سوئیس
  • گواهی اشتغال به کار
  • گواهی تمکن مالی
  • مدارک شناسایی به همراه اصل ترجمه
  • اسناد ملکی به همراه اصل و ترجمه
  • گردش حساب سه ماه آخر متقاضی

 

  • مراحل دریافت ویزای سوئیس

افرادی که برای اخذ ویزای سوئیس اقدام می‌کنند، باید به‌صورت اینترنتی به وب‌سایت وی اف اس گلوبال مراجعه کنند و یکی از انواع ویزا را انتخاب کنند.

پس از تکمیل مدارک و فرم درخواست ویزا یک‌وقت سفارت برای آن‌ها تعیین می‌شود.

متقاضیان باید مدارک موردنیاز را آماده کنند و در تاریخ و ساعت مشخص‌شده به دفتر کارگزاری vfs گلوبال مراجعه نمایند.

پس از تکمیل فرم درخواست دو هفته طول می‌کشد تا وقت سفارت برای متقاضیان در نظر گرفته شود. توجه داشته باشید که مراجعه در تاریخ مشخص‌شده ضروری است. درصورتی‌که مدارک متقاضی کامل باشد و در تاریخ و ساعت مشخص‌شده به سفارت این کشور مراجعه کنند. کارهای مربوط به انگشت‌نگاری را انجام بدهد.

پس از ده روز در صورت کامل بودن مدارک، ویزای سوئیس برای متقاضیان صادر می‌شود؛ اما درصورتی‌که مدارک کامل نباشند مهر رسمی دارالترجمه نداشته باشند، دعوت‌نامه ارائه نکنند، هنگام ورود به سفارت سلاح گرم یا سرد همراه خودشان داشته باشند، وسایل الکترونیکی همراه خودشان داشته باشند و یا هرگونه نقصی در مدارک وجود داشته باشد، می‌تواند باعث ریجکتی ویزای سوئیس شود؛ بنابراین حتماً به این نکات توجه داشته باشید.

 

کلام پایانی

نکات مهم در خصوص دریافت ویزای سوئیس برای شهروندان ایرانی در این مقاله ذکر شد. متقاضیان برای درخواست ویزای سوئیس باید از طریق دفتر کارگزاری وی اف اس گلوبال در شهر تهران اقدام نمایند. رعایت نکات مهم مانند دارا بودن شرایط لازم برای اخذ ویزای سوئیس، پرداخت هزینه ویزای سوئیس و همچنین ارائه مدارک دقیق و کامل برای دریافت ویزای سوئیس ضروری است. اگر متقاضیان مدارک جعلی ارائه کنند و یا مدارک آن‌ها کامل نباشد، موجب رد شدن ویزای سوئیس می‌شود؛ بنابراین به این نکات توجه داشته باشید از کارشناسان مهاجرتی کمک بگیرید. کارشناسان مهاجرتی آژانس سفری دیگر از ابتدا تا انتهای مراحل دریافت ویزای سوئیس تا سفر به این کشور، رزرو محل اقامت به هم‌وطنان عزیزی که قصد دریافت ویزای سوئیس و سایر کشورهای اروپایی را دارند کمک می‌کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید