آگاهی گلس یک شرکت تولید کننده انواع شیشه های کاربردی است. بیایید تا باهم به شیشه سکوریت آگاهی گلس نگاهی بیندازیم و قیمت نرده شیشه ای و عوامل تاثیرگذار بر آنرا درک کنیم. اگر تا انتها این مقاله بخوانید، به شیشه ضد گلوله نیز می پردازیم.

نگاهی به تولید و کاربرد شیشه سکوریت آگاهی گلس

شیشه سکوریت آگاهی گلس

شیشه سکوریت نوعی شیشه است که با عمل آوری شیشه فلوت، با اعمال عملیات حرارتی و شیمیایی کنترل شده، به منظور افزایش استحکام، فرآوری می شود. خاصیت انتقال نور و تابش خورشیدی شیشه سکوریت مانند شیشه فلوت است. شیشه سکوریت به شیشه سکوریت یا شیشه مقاوم نیز گفته می شود.

خواص شیشه سکوریت

هنگامی که تنش های فشاری روی سطح شیشه دارای مقدار حداقل 69 مگاپاسکال باشد، یک شیشه سکوریت شده در نظر گرفته می شود. اگر این مقدار از 100 مگاپاسکال بیشتر شود، شیشه به عنوان شیشه ایمنی در نظر گرفته می شود. این ویژگی شیشه سکوریت آن را برای کاربردهای پرفشار و ضد انفجار ایمن می کند. خواص مهم شیشه سکوریت عبارتند از:

مقاومت در برابر ضربه

مقاومت در برابر ضربه شیشه سکوریت در مقایسه با شیشه فلوت بالاست. این کمک می کند تا به راحتی در برابر دماهای بالاتر مقاومت کنید.

تطبیق پذیری

شیشه های سکوریت شده یا سخت شده را می توان به سبک های مختلف منحصر به فرد و کاربردهای خلاقانه برای طراحی داخلی ساختمان تبدیل کرد.

استحکام – قدرت

استحکام شیشه سکوریت چهار تا پنج برابر شیشه فلوت است. بنابراین، این می تواند بار باد یا بارهای برف بالا را حفظ کند.

ساخت شیشه سکوریت

برش و تغییر اندازه شیشه سکوریت امکان پذیر نیست. هر گونه ساخت مورد نیاز باید قبل از تمپر کردن صفحات شیشه ای انجام شود.

اعوجاج نوری شیشه سکوریت

شیشه سکوریت دارای دید مبهم و نامشخصی است زیرا فرآیند سکوریت باعث ایجاد اعوجاج نوری در شیشه سکوریت می شود.

خرابی شیشه سکوریت

در اینجا، الگوی شکستن شیشه در نظر گرفته شده است، جایی که به قطعات کوچک کوچک شکسته می شود. این قطعات مضر نیستند و از این رو به طور گسترده برای ساخت شیشه های ایمنی استفاده می شوند.

سطح بیرونی شیشه سکوریت تحت فشار و سطح داخلی تحت کشش قرار می گیرد. این عمل دلیل بر این است که شیشه سکوریت به جای اینکه در مورد شیشه معمولی خرد شود، به تکه های دانه ای تبدیل می شود.

قیمت نرده شیشه ای

نرده های شیشه‌ای یک پوشش معاصر برای املاک ایجاد می‌کنند و در عین حال سرپناهی با طراحی زیبا ارائه می‌دهند که عملی است اما نور روز را مسدود نمی‌کند یا مانع از معماری اطراف نمی‌شود. این نرده های شیشه‌ای ساختاری را می‌توان برای سرپناه در مکان‌های مختلف اطراف املاک استفاده کرد، از جمله: ایوان‌های شیشه‌ای، راه‌های پیاده‌روی سرپناه و فضاهای غذاخوری در فضای باز.

افزودن یک نرده شیشه ای ساختاری می تواند هم طراحی معماری ملک را بهبود بخشد و هم خود یک ویژگی طراحی منحصر به فرد ایجاد کند. چندین گزینه شیشه ای وجود دارد که می توان از آنها برای نرده شیشه ای استفاده کرد، مانند شیشه های سندبلاست و لایه های تزئینی. شیشه‌های سند بلاست برای ایجاد حریم خصوصی برای ورودی‌های نادیده‌گرفته عالی هستند زیرا شیشه‌های ماسه ‌بلاست اجازه می‌دهند نور از آن عبور کند اما دید را نه. به طور مشابه، یک لایه میانی تزئینی می تواند مقدار کمی از حریم خصوصی را فراهم کند، با این حال، شما همچنان می توانید تا حدی از شیشه ببینید و نور همچنان می تواند از آن بتابد. همین عوامل و انواع آنها بر قیمت آنهات اثیر می گذارد.

شیشه ضد گلوله

ضد گلوله نشان می دهد که مهم نیست که چند گلوله و چه نوع گلوله ای به شیشه شلیک شود، دست نخورده باقی می ماند. این عملاً یک کار غیر ممکن است. با توجه به یک اسلحه کالیبر به اندازه کافی بزرگ یا گلوله کافی، هر شیشه ای تسلیم این نیروی خشن می شود. این امر به ویژه زمانی صادق می شود که انواع دورهای موجود را در نظر بگیرید. پرتابه های منفجره مقداری شیشه “ضد گلوله” را در چند ثانیه از بین می برد. همین مفهوم در مورد شیشه های مقاوم در برابر طوفان نیز صادق است، زیرا با توجه به طوفان به اندازه کافی قوی با بادهای شدید و زباله های پرنده، هیچ شیشه ای نمی تواند آسیب های طولانی مدت را تحمل کند.

شیشه‌های مقاوم در برابر طوفان، که ارتباط نزدیکی با شیشه‌های مقاوم در برابر گلوله دارند، در واقع عامل مهمی در تیراندازی اخیر در مدرسه در پارکلند، فلوریدا بود. تیرانداز تلاش کرد یک “لانه تیرانداز از خفا” ایجاد کند اما نتوانست این کار را انجام دهد زیرا پس از شلیک 16 گلوله به یک پنجره مقاوم در برابر طوفان، هنوز شکسته نشد، بنابراین تلاش او برای ایجاد یک نقطه دید برای شلیک از آن ناکام ماند.

تاریخچه شیشه های مقاوم در برابر گلوله

بیایید با یک درس تاریخ شروع کنیم. شیشه های مقاوم در برابر گلوله در واقع اولین بار در طول جنگ جهانی دوم در پناهگاه ها و خودروهای زرهی استفاده شد. اما این فرآیند خام بود – شامل لایه‌بندی صفحات متعدد شیشه‌های سکوریت شده با اپوکسی برای ایجاد پانل‌هایی تا ضخامت 4 اینچ. در این مرحله، وضوح به خطر افتاد و حجم و وزن استفاده از آن ممنوع شد.

پس از جنگ جهانی دوم، شیشه‌های مقاوم در برابر گلوله تکامل یافتند زیرا مردم متوجه شدند که کاربردهایی فراتر از میدان جنگ مانند بانک‌ها و سایر مناطق امن دارد. اگرچه اکریلیک (در مورد این در زیر بیشتر) از اواخر دهه 1800 وجود داشت، پیشرفت‌ها در فرآیند تولید آن را از یک پلاستیک شکننده به ماده‌ای قوی تبدیل کرد که در عین حال شکل دادن و کار کردن با آن نسبتاً آسان بود.

آگاهی گلس

حال که با بخشی از تاریخچه جذاب شیشه های ضد گلوله آشنا شدید و در مورد شیشه سکوریت آگاهی گلس نیز مواردی را دریافتید، به وب سایت agahiglass.com مراجعه کنید و این موارد را در آنجا مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید