شاید قبلا اصطلاح پیچ و رولپلاک سنگ نما به گوشتان خورده باشد و یا از خدمات تخصصی مربوط به این حوزه استفاده کرده باشید.

تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که نمای ساختمان آجری و یا سیمانی خود را تبدیل به نمای سنگی کنید؟

به این کار را انجام داده باشید اما بعد از گذر زمان متوجه می شوید که سنگ ها شروع به ریزش و افتادن از نما کرده‌اند که باید به فکر چاره باشید در اینجا است که چند سوال ذهن شما را درگیر می کند.

اولین سوال که ممکن است از خود بپرسید این است که چرا با این که نمای سنگی بسیار مقاوم است اما به مانند سایر نمادها دچار خرابی و شکست و ریزش میشود؟

پاسخ سوال روشن است و آن به عوامل طبیعی مانند زلزله تغییر دما و وزش بادهای شدید و نشست ساختمان برمی‌گردد که با اتفاق افتادن هر یک از این موارد از سنگهای نما می تواند به صورت گروهی و یا دونه ای از نمای ساختمان جدا شده و خطرات و حوادثی را ایجاد کند.

ما ارزان‌ترین و مناسب ترین روش برای مقاوم سازی و تثبیت سنگ نمای ساختمان را به شما معرفی می کنیم و آن انجام پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان با طناب راپل و بدون داربست است.

این کار می تواند پس از اتمام مراحل ساخت یک ساختمان و یا با مشاهده اولین سنگ سقوط کرده و یا شل شده از نمای ساختمان عملی شود.

پیچ و رولپلاک سنگ نما و نجات جان عابران
پیچ و رولپلاک سنگ نما و نجات جان عابران

 

 پیچ و رولپلاک سنگ نما بدون داربست

در این روش فرد با استفاده از طناب بر نمای ساختمان مسلط می‌شود و کار پیچ کردن نمای ساختمان را انجام می‌دهد. از مزایای این روش می‌توان به کم‌هزینه بودن آن اشاره کرد.

همچنین نسبت به روش دوم زمان کمتری نیز برای پیچ کردن نمای ساختمان صرف می‌شود.

 

در موقع زلزله چه کاری انجام دهیم که سنگ ها ریزش نکند.

در زمان پس لرزه ها باید بعد از زلزله نمای ساختمان را در زمان روشن بودن هوا چک بکنیم تا مطمعا شویم سنگی لق یا جدا نشده باشد.

اگر کوچیک ترین جدا شدنی در سنگ ها دیدید سریعا با کرج راپل تماس بگیرید تا پیچ و رولپلاک سنگ های نما شما را بر عهده بگیریم.

 

پیچ و رولپلاک نما با طناب در کرج و تهران

امروزه نصب پیچ و رولپلاک نما برای نمای ساختمانها در سراسر دنیا امری ضرروی و غیر قابل اجتناب شده است.

که ممکن است درمراحل نصب نمای ساختمان نوساز انجام شود. ویامی توان ازآن در ترمیم سنگ های شکسته و یا افتاده برای بهتر و زیباترشدن نما استفاده کرد.

استفاده از پیچ و رولپلاک نمای ساختمان در کرج به ایمنی نمای ساختمان ها در این شهر کمک میکند و موثرترین روشی است که سنگ نما را میتوان محکم و ثابت کرد.

در بیشترنمای ساختمانها در ایران از نمای سنگی استفاده میشود. با توجه به شرایط آب وهوایی و گذشت زمان و نفوذ آب پشت نمای ساختمان و یا دراثر یخ زدگی پشت سنگ های نما ممکن است، ساختمان بعد از

مدتی شروع به نشست کند. که این اتفاق باعث می شود که به سنگ فشار بیشتری وارد وسنگها شکسته و یا شل شود .

که در این شرایط پس از مدتی خطر ریزش نمای ساختمان نما وجود دارد. که این موضوع برای ساکنین و رهگذران بسیار خطرناک است و عواقب جبران ناپذیری دارد.

بهتر است قبل از پیش آمدن چنین حوادثی از ریزش سنگ نما،جلوگیری کرد.

بهترین و مطمئن ترین راه استفاده از پیچ و رول پلاک با طناب است . اگرچه این کار سخت است ولی به صرفه ترین و سریعترین راه برای کارفرما و مشتریان می باشد.

 

مزایای استفاده از روش راپل برای پیچ و رولپلاک نما چیست؟

قبل از اینکه به توضیح مزایای راپل کاری بپردازیم بایستی بدانیم که دلیل اهمیت پیچ و رولپلاک نما چیست و چرا امروز از این روش به طور گسترده استفاده می شود.

سنگ نمای ساختمان ها با گذشت زمان و در اثر عوامل مختلفی مثل شرایط نامساعد آب و هوایی (بارندگی شدید)، زلزله و غیره و نیز بکار بردن ملات نامناسب برای سنگ نما دچار آسیب شده و ممکن است به صورت ناگهانی سقوط کنند و باعث آسیب به افراد و یا اشیا شوند. علاوه بر این ترک خوردگی و افتادن قسمتی از نمای ساختمان منجر به از بین رفتن زیبایی آن می شود.

بهترین روش شناخته شده برای جلوگیری از این مشکلات، استفاده از پیچ و رولپلاک سنگ نما می باشد.

استفاده از روش راپل در مقایسه با داربست مزایایی دارد که در ادامه به شرح آنها می پردازیم.

پیچ و رولپلاک نما
پیچ و رولپلاک نما

 

ایمنی بیشتر

راپل در مقایسه با داربست امنیت بالاتری دارد و می توان از ابزار و تجهیزات ایمن برای انجام این کار استفاده کرد.

 

صرفه جویی در زمان

نصب داربست های فلزی زمان بر است اما می توان با بکارگیری روش راپل برای پیچ و رولپلاک نما در زمان صرفه جویی کرد و سرعت انجام پروژه را بالا برد.

 

صرفه جویی در هزینه

با استفاده از روش راپل و بهره گیری از مهارت کار در ارتفاع می توان هزینه های مربوط به نصب و راه اندازی داربست را کاهش داد.

علاوه بر این داربست فضای زیادی را اشغال می کند و برای رفت و آمد عابرین و وسایل نقلیه مزاحمت ایجاد می کند در حالی که راپل این مشکل را ندارد.

دقت و سرعت کار در روش راپل از دیگر مزایای آن است. از آنجا که راپل کاران دسترسی خوبی به تمامی نقاط نما دارند، می توانند تمامی سنگ های نما را به صورت دقیق و اصولی پیچ و رولپلاک و ترمیم کنند و یا اینکه کار نماشویی را به طور کاملا حرفه ای و کامل انجام دهند

 

قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نما چگونه محاسبه می شود

عوامل بسیار مختلفی وجود دارد که در تعیین فیمت موثر می باشند. برای مشخص نمودن قیمت پیچ کردن سنگ نما در مرحله اول نمای ساختمان شما مانند مشخص نمودن قیمت بستن درز انقطاع کارابین راپل باید توسط اساتید شرکت برسی و کارشناسی شود و سپس پس از برسی عوامل موثر و تاثییر گذار در قیمت نرخ اجرای کار را برای شما مشخص کند.

یکی از عوامل موثر در تعیین قیمت میزان متراژ نمای ساختمان شما و همچنین موقعیت مکان جغرافیایی می باشد. معمولا هر چ متراژ ساختمان بیشتر باشد قیمت اجرا کمتر از ساختمان های متراژ پایین خواهد شد.

جنس پیچ های استفاده شده برای اجرای پیچ کردن سنگ نما در تعیین قیمت بسیار موثر می باشد و قیمت پیچ های معمولی با پیچ های گالوانیزه کاملا متفاوت می باشد.

 

نکات مهم اجرایی پیچ و رولپلاک سنگ نما

نکات اجرایی پیچ و رولپلاک سنگ نما زیاد می باشد و همچنین باید تمامی موارد لحاظ شود زیرا این مراحل مکمل یکدیگرند.

برای مشخص کردن نوع پیچ دانستن ابعاد سنگ و ضخامت سنگ مهم می باشد.نمی شود از پیچ ۶ سانتی برای سنگ با ضخامت ۴ استفاده کرد.

تعداد پیچ زده شده در سنگ باید به اندازه کافی باشد.سنگی که سه پیچ نیاز دارد نباید ۶ تا پیچ در آن زده شود.این کار باعث شکستگی سنگ و لغی سنگ می شود.

باید به قسمت های ترک خورده سنگ و دارای شیار و رگه توجه شود که از این قسمت ها شروع به پیچ نشود.

برای سفت کردن پیچ ها از چکش استفاده نشود. برای سفت کردن باید از دریل مناسب استفاده کنیم.

بعد از اجرای پیچ و رولپلاک روی پیچ ها را با بتون پوشش دهیم.

پیچ و رولپلاک سنگ نما نباید با سرعت و شتاب انجام شود. سرعت و شتاب ضریب ایمنی کا را پایین می آورد.

 

آب بندی نما

آب بندی نما یکی از تخصصی ترین کارهای مربوط به ساختمان است که اجرا کنندگان آن باید آموزش های لازم را در این باره دیده باشند.

آب بندی با هلدینگ بهمنی بسیار تخصصی انجام می گیرد زیرا در اجرای آن از انواع چسب های مرغوب و درجه یک استفاده می کنند که علاوه بر آب بندی نما در بالاترین سطح کیفیت، ظاهر زیبای نما نیز حفظ خواهد شد.

برخی از شرکت های خدماتی ساختمان که کار آب بندی نما را انجام می دهند از چسب های رنگی استفاده می کنند.

بعد از اتمام کار سنگ های به کار رفته در نما را رنگی کرده و ظاهر نازیبایی در نمای ساختمان ایجاد می کنند.

این درحالی است که هلدینگ بهمنی علاوه بر چسب از مواد نانو و از برترین تکنولوژی ها برای این کار استفاده می کنند و کاری تضمین شده را تحویل مشتری خواهند داد.

آب بندی نما
آب بندی نما

 

نماشویی ساختمان

نمای ساختمان ها از متریال مختلف از قبیل سنگ، شیشه، فلز و… تشکیل شده است که هر یک از این متریال برای تمیز شدن نیاز به شوینده ها و ابزار کار متفاوتی دارند و مجموعه های ارائه دهنده ی خدمات شستشوی نمای ساختمان، با تجربه ی بالایی که در این زمینه دارند، می توانند از بهترین متریال در جهت شستشو استفاده نمایند.

گروه بهمنی از مراکز با سابقه و با تجربه در زمینه ی انواع خدمات نمای ساختمان از جمله خدمات نماشویی ساختمان می باشد. این مجموعه خدماتی عالی را با بهترین کیفیت به شما ارائه می کند.

 

موارد شستشوی نمای ساختمان

  •  آب
  •  روش های ساینده
  •  مواد شیمیایی

روش های شستشوی نمای ساختمان با استفاده از آب و مواد شیمیایی کاربرد فراوانی دارد و برای بسیاری از ساختمان ها از این روش ها استفاده می شود اما در مورد روش های ساینده باید بگوییم که این روش ها تنها برای مواردی که جرم زیادی بر روی نما وجود دارد که با آب و مواد شوینده تمیز نمی شود ، استفاده می شود.

 

انواع روش های نماشویی ساختمان

روش های مختلفی برای نماویی ساختمان وجود دارد که هر کدام با توجه به طراحی و وضعیت فعلی نمای ساختمان شما انتخاب و اجرا می شود که شامل:

  • نماشویی با طناب
  • نماشویی با کلایمر
  • نماشویی با جرثقیل های سبد دار
  • نماشویی با بالابرهای هیدرولیکی

با کلیه مواردی که ذکر شد نماشویی ساختمان قابل اجرا بوده و در حال حاضر در سراسر کشور با تمامی روش ها نظافت نمای بیرونی ساختمان انجام می شود. و هر کدام از روش ها محدودیت ها و همچنین مزایا و معایب خود را دارند که در ادامه مطالب به توضیحات کاملی درباره انواع روش های نماشویی ساختمان خواهیم پرداخت.

نماشویی

نماشویی ارزان در تهران

در استان تهران به دلیل آلودگی ها و ساختمان های مدرنی که دارد وجود دارد میزان درخواست و تقاضای نماشویی بسیار بیشتر از سایر شهرهای دیگر می باشد. دودی شدن سطوح نمای ساختمان ها و همچنین بارش باران های اسیدی موجب کثیف شدن نماها و نفوذ جرم ها به سطوح نما شده است.

هلدینگ برادران بهمنی مجری خدمات نما در تهران و کرج ، در حوزه های :

آماده خدمت رسانی به همشهریان تهرانی عزیز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید