یکی از نگرانی های اصلی افرادی که کاشت مو انجام می دهند، ریزش مو پس از کاشت مو است. این مشکل به قدری برای بسیاری از افراد استرس زا است که خود عامل ریزش مو ها پس از کاشت می شود.دلایل اصلی ریزش مو پس از کاشت مو که از آن بی خبرید!!

اما باید به این نکته توجه کرد که کاشت مو نیز همانند هر عمل دیگری یک عمل پیوند است و پس از هر عمل پیوندی ، بدن در شک فرو می رود.

حال نشانه شوک پیوند مو، ریزش آن ها و رویش مجدد آن ها است. هر چند این نگرانی طبیعی است اما داشتن بعضی علائم نشان دهند عدم رویش موها پس از کاشت مو است. به بیان ساده تر ریزش مو پس از کاشت مو باید به صورت طبیعی باشد که در ادامه ریزش موی طبیعی پس از کاشت توضیح داده می شود.

مطالعه بیشتر: قیمت کاشت مو شیراز

ریزش مو پس از کاشت مو

ریزش مو پس از کاشت  کاملا طبیعی بوده و بیش از 90 درصد موهای فرد پس از کاشت ، به تدریج ( یک الی دو ماه ) و یا به صورت ناگهانی (در مدت 3 الی 6 روز) شروع به ریزش می کند.

این امر باعث نگرانی فرد از عدم رویش موها می شود  و معمولا به صورت یک معضل بزرگ در ذهن افراد خطور می کند.

اما باید به درستی به این موضوع اشاره شود که :ریزش مو پس از کاشت

موهای کاشته شده پس از مدت دو الی 3 هفته دچار ریزش می شوند. بیش از 90 درصد آن ها می ریزد و سپس موهای کاشته شده رشد می کند.

ریزش مو پس از کاشت مو کاملا طبیعی است و هیچ جای نگرانی ندارد. اگر موهای کاشته شده وارد فاز ریزش نشود، نه تنها پس از آن به صورت کامل رویش نمی کند ، بلکه موها بسیار ضعیف بوده و نمی توانند به خوبی تراکم لازم را در سر ایجاد کنند.

اما در صورتیکه علائم زیر داشتید، امکان دارد ریزش مو ها پس از کاشت طبیعی نبوده و پس از آن نیز رویش نکند.

تقویت مو در دوره ریزشعوارض کاشت مو

شاید نتوان جلو ریزش مو گرفت اما با راهکارهایی که در ادامه به توضیح داده می شود، می توان پس از ریزش مو پس از کاشت که کاملا طبیعی است.

موهایی کاملا طبیعی و پرتراکم داشت.

  • خوردن قرص ها م مکمل های تقویتی پس از کاشت

مکمل های پس از کاشت مو ، کمک زیادی به رشد موها می کند. زیرا موها پس از کاشت دچار استرس زیادی شده که با مصرف مکمل هایی همانند هیرویت، بیوتین ، آمپول بپانتین و … می توان به خوبی این استرس و کم بودها را بر طرف کرد.

  • انجام پی ار پی و مزو تراپی مو

پی ار پی پس از کاشت مو یکی از بهترین گزینه ها برای رویش کامل موها پس از کاشت است. پی ار پی مو شیراز و دیگر شهرها یک عامل مهم در رویش مجدد موها بوده و موها را تحریک به رویش می کند.

معمولا پس از ماه اول می توان به انجام پی ار پی پس از کاشت مو پرداخت و آن را هر یک ماه انجام داد.

  • شستن آرام موها و چنگ نزدن به پیاز آن ها

یکی از دلایل آسیب و عدم رویش موها پس از کاشت ، چنگ زدن و شستشوی محکم موها است. مو ها در هفته اول و دوم ریزش بسیار نرم و لطیف بوده و باید به آرامی به آنها دست زد . شستن محکم آن ها یکی از عوامل خارج شدن ریشه موها و از بین رفتن آن ها است.

  • رعایت مراقبت های پس از کاشت

امروزه جدیدترین روش کاشت مو ، کاشت مو میکرو گرافت بوده که موها را با تیغ های بسیار نازک می کارند و در یکی دو هفته اول ریشه موها به سطح پوست نزدیک است .

این روش دقیقا مثل کاشت مو fit بوده اما بسیار ظریف تر است.عوارض بلند مدت کاشت مو

پس اگر فرد به خوبی از موهای کاشته شده مراقبت نکند و در مقابل اسیب های محیطی قرار گیرد ، باعث ریزش موها پس از کاشت مو می شود.

  • استفاده از ملحفه، روبالشتی و حوله تمیز
  • عدم مصرف سیگار قلیان و مواد مخدر

اگر به دست خود می خواهید زحمات چندین روزه خود را به باد دهید ، سیگار، قلیان و مواد مخدر مصرف کنید. این مواد خون رسانی به پیاز مو را به شدت افزایش داده و باعث ریزش موها پس از کاشت می شود و پس از ان نیز به دلیل عدم خون رسانی صحیح به هیچ وجه رویش نمی کنند.

  • نداشتن استرس

استرس پس از کاشت مو، کاملا طبیعی بوده و هیچ فردی نمی تواند بگوید:

من استرس پس از کاشت مو نداشته ام. اما شما باید در گام اول بهترین تکنسین کاشت مو را انتخاب کنید تا با مشکلات زیادی که در این زمینه وجود دارد مواجه نشوید.

علائم نشان دهنده عدم رویش موها پس از کاشت

در صورتیکه این علائم پس از کاشت مو داشتید ، ممکن است نشان دهند آسیب به موهای شما باشد و پس از آن نیز به خوبی رویش نکند. پس ابتدا با علائم و نشانه های ریزش دائمی مو آشنا شده و سپس به صورت کامل به توضیح آن می پردازیم.

مطالعه بیشتر: عوارض کاشت مو

در صورتیکه این علائم را پس از کاشته مو نداشته باشید تا احتمال 90 درصد به صورت طبیعی و سالم ، همه موهای شما به صورت کامل و پرپشت رویش می کند. پس نگران نباشید .اما اگر علائمی که در ادامه به آن اشاره می شود دارید ممکن است رویش موهای شما پس از کاشت به خطر بیفتد.

به صورت کامل در وب سایت شیراز کاشت به این علائم و عوارض پس از کاشت مو اشاره شده است اما به صورت خلاصه و مختصر این علائم نشان دهنده عدم رویش موها پس از کاشت مو است.

علائم عفونت پس از کاشت

عفونت در پوست سر که همراه با بوی بد و چرک باشد. همزمان با این علائم طب و سردرد شدید نیز در فرد ایجاد می شود.

علائم نکروز پس از کاشت

در صورتیکه پوست سر شما رنگ طبیعی خود را از دست دهد و به رنگ مشکی در آید. این علائم نکروز پس از کاشت مو بوده و بافت پوست از بین می رود. در نتیجه موها در آن قسمت رویش نمی کند و این عدم رویش قطعی است.

علائم قارچی شدن پوست سر پس از کاشت مو

در صورتیکه با علائم قرمزی شدید همراه را لایه ای سفید رنگ بر روی برخی از نقاط پوست سر مواجه شدید احتمالی قارچی شدن پوست سر وجود دارد. در صورتیکه به سرعت آن را درمان کنید، هیچ اتفاقی نمی افتد اما اگر قارچی شدن پوست سر ادامه دار باشد موهای شما به خوبی رویش نمی کند.

سخن پایانی

ریزش مو پس از کاشت  اگر به دلایل عفونت، نکروز و قارچی شدن پوست سر نباشد کاملا طبیعی بوده و موها پس از فاز استراحت در دوره دو تا 6 ماه به صورت کامل رویش می کند.

اما در صورتیکه فرد مراقبت های پس از کاشت مو را به خوبی رعایت نکند ، سیگار و قلیان مصرف کند و مکمل های پس از کاشت مو را به خوبی مصرف نکند ، ممکن است همه موهای کاشته شده به خوبی رویش نکند.

پی ار پی یکی از بهترین روش های رویش مو پس از کاشت است.

دیدگاهتان را بنویسید