چطور برای شرکت های صنعتی، محتوای باکیفیت بنویسیم تا خریداران را جذب کند؟

نحوه تولید محتوای با کیفیت برای شرکت های صنعتی با هدف جذب خریداران B2B، یک مهارت است. امروزه بازاریابی محتوا برای شرکت های تولیدی یک عنصر حیاتی در هر استراتژی محسوب می شود که می تواند سرنخ مشتری را ایجاد کند. وقتی روند تولید محتوای حرفه ای به درستی انجام شود، تصویر درستی از برند را می سازد و رابطه قوی تری بین آن شرکت و مشتریان ایجاد می کند. برای همه مدیران شرکت های صنعتی، بخصوص آنهایی که دارای وبسایت صنعتی هستند، این موضوع اهمیت دارد که محتواهای جالب و تخصصی در سایت خود منتشر کنند.

تولید محتوای مؤثر و کاربردی، قوی با چشم‌اندازهای جذاب، به اندازه ای برای کسب‌وکارها ضروری است که می تواند در فرمت های مختلف، اهداف بازاریابی محتوایی و اینترنتی را محقق سازد. در این مسیر، تمامی نویسندگان محتوای تخصصی سایت باید مهارت های نویسندگی حرفه ای را بیاموزند. به علاوه، ضروری است که یک نویسنده محتوا، از اصول و قواعد سئو محتوا و سئو سایت و لینک سازی داخلی و خارجی نیز مطلع باشد.

در این محتوا تصمیم داریم نگاه تخصصی تری به مسئله تولید محتوای صنعتی، فوت و فن ها و مزایای آن برای رشد کسب و کارهای تجاری و B2B و B2C داشته باشیم. با ما همراه باشید تا بتوانید کمپین های بازاریابی محتوایی خود را بهتر و هدفمند اجرا کنید.

آموزش تولید محتوای با کیفیت برای سایت های صنعتی

تولید محتوای صنعتی

تولید محتوا سایت صنعتی بهترین راه برای ارتباط بهتر و تعاملات قوی تر با مشتریان است. یک محتوای ویژه، یونیک و تخصصی می تواند سئو سایت را ارتقا دهد و رتبه سایت در موتورهای جستجوگر را بهبود ببخشد. اگر جزو آن دسته از کسانی هستید که می خواهید در این مسیر موفق شوید، موقع تولید محتوا باید به این چند مورد فکر کنید: از خود بپرسید، چه کسانی محتوای سایت ما را می خوانند؟ پیام برند ما چیست و محتوا باید با چه لحنی نوشته شود؟ محتوای ما با هدف معرفی کدام محصولات یا خدمات نوشته می شود؟ محتوا در کدام بسترهای آنلاین منتشر می شود؟ و …

در قسمت زیر با برخی از نکات کلیدی در اجرای روش تولید محتوای صنعتی آشنا می شوید:

1-تولید محتوا را با یک هدف و برنامه شفاف شروع کنید

تعیین اهداف، در درک بهتر مخاطبان به شما کمک می کند و در نتیجه، باعث تقویت نگارش محتوا می شود. هدف تان از تولید محتوای سایت این است که محصولی را معرفی کنید، یا اینکه خط تولید را می خواهید به فروش برسانید، یا اینکه فقط قصد برندسازی در فضای آنلاین را دارید؟! فکر کردن به اهداف می تواند مسیر مقابل برند شما را روشن تر جلوه دهد.

2- درک صحیحی از آنچه که خریداران شما نیاز دارند، داشته باشید

در ارتباط با مخاطبان خود، سبک و لحن رسمی را می پسندید یا محاوره ای، یا معمولی و یا تخصصی؟ این گزینه در تولید محتوای سایت صنعتی و شرکتی بسیار اهمیت دارد. لحن و سبکی که انتخاب می کنید، در واقع همان چیزی است که با مخاطب ارتباط برقرار می سازد و باعث ایجاد حس خوب به یک برند خواهد شد.

یک ایده عالی برای شروع تولید محتوا سایت صنعتی این است که چند شخصیت برای مشتریان خود در نظر بگیرید. به این فکر کنید که در طول یک فرآیند خرید، با چه نوع افرادی در تعامل یا بازاریابی هستید. اکثر مدیران بازاریابی محتوایی برای سایت صنعتی در این شرایط معمولاً به این فکر می کنند که اولویت های اصلی، دغدغه ها و نیازهای مشتری چه چیزهایی است. سپس موارد مهم را به نویسندگان محتوا انتقال می دهند تا آنها گزینه ها را در متن خود بگنجانند.

بازاریابی محتوایی برای کسب و کارهای B2B زمانی بهترین اثربخشی را دارد که هدف از اجرای آن، بررسی راه حل ها، صحبت در مورد یک صنعت خاص یا ارائه آموزش های مرتبط باشد. نوشتن محتواهایی که با یک حوزه خاص، ارتباطی ندارند، کاری بیهوده است! اگر نویسنده محتوای متنی برای سایت های صنعتی هستید، همیشه باید به دنبال موضوعات تخصصی در حوزه مورد بحث باشید.

موضوعی که برای تولید محتوا انتخاب می کنید باید برای مشتریان بالقوه برندتان مهم باشد. اگر متنی نوشته شده، با کسب و کار و اهداف آنها مرتبط نباشد، کیفیتی ندارد و مورد توجه قرار نمی گیرد. برای ایجاد محتوای مرتبط با مخاطبان، خود را به جای مشتری قرار دهید و موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • آیا محتوا به سوالات متداول خریداران پاسخ می دهد؟
  • آیا این محتوا برای مخاطبان من مفید است؟
  • آیا هدف این محتوا حل مشکلات خریداران است؟

اگر نمی توانید به این سه سوال پاسخ دهید، نشان می دهد که محتوای شما غیر مرتبط است. بازخوردی که روزانه از مشتریان تان دریافت می کنید را در نظر بگیرید. باید بدانید که آنها چه مشکلاتی دارند و برای حل آنها به سراغ شما می آیند. این روند، فرصتی را برای شما فراهم می کند تا مشکلات آنها را از طریق بازاریابی محتوایی، حل کنید.

3- تولید محتوای صنعتی را به نویسنده های تخصصی بسپارید

پیدا کردن افراد خلاق، نویسندگان حرفه ای که محصولات و خدمات صنعتی شما را درک می کنند، ممکن است در ابتدا کاری دشوار باشد. اگر به‌ تازگی برای پیاده‌سازی بازاریابی محتوا در کسب‌وکار خود اقدامی کرده اید، توصیه می‌کنیم با چند فریلنسر تولید محتوا که نمونه کارهای حرفه ای دارند، ارتباط برقرار کنید (مخصوصاً اگر بودجه بازاریابی شما کم است، این کار برایتان به صرفه تر است).

وبسایت کافه محتوا به آدرس اینترنتی www.cafe-mohtava.ir، مرجع تخصصی تولید محتوای صنعتی و گردشگری است. شما می توانید با توجه به نوع کسب و کار شرکتی خود، تولید محتوای صنعتی – حرفه ای و تخصصی را از طریق این وبسایت سفارش بدهید.

4- موثرترین قالب را برای تولید محتوای صنعتی انتخاب کنید

تولید محتوای متنی باکیفیت برای یک سایت صنعتی، فقط یک سمت قضیه است؛ موضوع مهم دیگر این است که به عنوان مدیر تیم بازاریابی محتوایی، یا نویسنده محتوای سایت، نیاز است بدانید کدام یک از انواع قالب های محتوایی، بیشتر از دیدگاه مخاطبان مورد استقبال واقع می شود. ایده ها و فرمت های مختلف را منتشر کنید و بازخوردها را بررسی نماید. قطعاً هر قالب محتوایی، جذابیت متفاوتی دارد و شناخت آن به شما کمک می کند که بتوانید استراتژی های سئو سایت، بازاریابی آنلاین و بسترهای تبلیغات دیجیتالی برند خود را هدفمندسازی نمایید.

برای برخی از سایت های صنعتی، تولید محتوا پست وبلاگی، بیشتر مفید است؛ ممکن است سایت دیگری از طریق اینفوگرافیک ها و تصاویر یا ویدیوها بتوانند مخاطب جذب کنند. ممکن است مدیر یک سایت شرکتی به این نتیجه برسد که اگر ای بوک ها را در سایت منتشر کنند، بازدید بیشتری به دست می آورند. در کلام کلی، هر چه محتوای شما جالب تر باشد، مخاطبان سایت، با محتوا و کسب و کار شما بیشتر درگیر خواهند شد.

برنامه ریزی برای بازاریابی محتوا و تولید محتوا صنعتی، کار سختی نیست به شرطی که بدانید دنبال چه هدفی هستید. بیش از 70% از مشتریان که برای خرید به یک سایت شرکتی – صنعتی مراجعه می کنند انتظار دارند در همان چند دقیقه اول، محصول مورد نظرشان را به همراه توضیحات شفاف و کامل پیدا کنند. این وضعیت می تواند اعتبار آن برند را نزد بازدیدکننده سایت، بالاتر ببرد و این یعنی افزایش اعتماد مشتری؛ چیزی که به فروش بیشتر منجر خواهد شد.

ویژگی های محتوای با کیفیت برای سایت های صنعتی – شرکتی

  • محتوای تخصصی صنعتی، دارای تعداد کلمات متنوع است؛ زیرا نگارش آن با توجه به اهداف برند و استراتژی تولید محتوا انجام می شود.
  • یک محتوای سئو شده و یونیک، آموزنده است و اهداف بازاریابی محتوایی را دنبال می کند.
  • محتوای صنعتی، تخصصی نوشته شده است، به خوبی ویراستاری شده و تصاویر خاص برای آن طراحی می شود.
  • محتوا برای سایت های شرکتی می تواند شامل پست های وبلاگی، کتاب الکترونیکی، پادکست ها، ویدیوها و اینفوگرافیک ها باشد.
  • یک محتوای تخصصی به طور ایده آل، دارای حداقل 600 کلمه و حداکثر، 1200 کلمه است.
  • محتوای حرفه ای، نه آنقدر طولانی است که خواننده خسته شود، و نه آنقدر کوتاه و نامفهوم است که نتواند اهداف برند را دنبال کند.
  • محتوای خوب، سرنخ قابل درک و شفاف برای مشتری ایجاد می کند.
  • محتوای متنی صنعتی و تخصصی، دارای تصاویر، اینفوگرافیک، جدول یا نمودار است تا برای کاربران سایت، جذاب تر و کاربردی باشد.
  • محتوای با کیفیت به راحتی قابل اشتراک گذاری است.
  • بازاریابی محتوایی خوب، به استراتژی رشد یک برند کمک می کند.

سفارش تولید محتوا سایت صنعتی در “کافه محتوا”

سایت کافه محتوا

انتشار محتوای مناسب در زمان مناسب، نتایج واقعی را برای یک برند، سایت شرکتی یا صنعتی به همراه خواهد داشت. این یک استراتژی است که به زمان، برنامه ریزی و سرمایه گذاری نیاز دارد، و به مدیران کسب و کارهای صنعتی کمک می کند تا شرکت خود را به شکل یک رهبر حرفه ای، جلوه دهند.

بازاریابی محتوایی، ساده اما بسیار موثر است. اگر سایت شرکتی و صنعتی دارید، برای موفقیت در تولید محتوا، به سوالاتی که مشتریان احتمالی از طریق پست های وبلاگی، صفحات وب سایت و غیره می پرسند پاسخ دهید. اگر در این کار، سرمایه گذاری کنید، قطعاً به نتیجه می رسید؛ و به شما اطمینان می دهیم که بیش از آنچه برای تولید محتوا، بودجه اختصاص داده اید، درآمدتان افزایش می یابد.

آیا اکنون آماده اید که بازاریابی محتوایی و تولید محتوای صنعتی را شروع کنید؟

پس می توانید همین حالا با شماره تماس های 09138651225 و 09900215205، سایت کافه محتوا، بهترین سایت تولید محتوای تخصصی تماس بگیرید. ما همراهتان هستیم تا یک وبسایت جذاب، حرفه ای و تخصصی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید