بسیاری از مسافران و گردشگرانی که به یکی از جزایر جنوبی کشور ایران سفر می‌کنند، به سبب زیبایی بسیار این جزایر تصمیم به بازدید از سایر جزایر نیز می‌گیرند. یکی از سوالات رایج این افراد چگونه از قشم به کیش برویم بوده که پاسخ‌های متنوعی برای آن وجود دارد‌. طی کردن مسافت بین دو جزیره قشم و کیش با وسایل نقلیه متفاوتی امکان پذیر خواهد بود و افراد قادر هستند با توجه به علایق و شرایط خود هر کدام از این روش‌ها را انتخاب نمایند. از جمله روش‌هایی که لحظه آخر پیشنهاد می‌کند با استفاده از آن‌ها خود را از قشم به کیش برسانید، می‌توان به مسافر بر‌های دریایی، استفاده از خودرو شخصی، لندیکرافت و… را نام برد..

چگونه از قشم به کیش برویم؟

فاصله جزیره کیش از قشم

به طور کلی در پاسخ به سوال چگونه از قشم به کیش برویم؟ باید بیان کنیم که روش‌های متفاوتی برای انجام این کار وجود دارد‌. پیش از سفر با مجموعه لحظه آخر از قشم به کیش، باید بدانید فاصله این دو جزیره چقدر است. فاصله بین کیش و قشم ۱۹۵ کیلومتر برآورد می‌شود. مسافران و گردشگران می‌توانند برای طی کردن این مسافت از قایق‌های تندرو و کشتی‌ها استفاده نموده و در سریع‌ترین زمان ممکن خود را از قشم به کیش برسانند. همچنین شما می‌توانید برای رسیدن به کیش از قشم، از شناور‌های مسافرتی یا شناگر‌های لندینگ استفاده کنید که طی کردن مسیر با این وسایل در حدود ۲ ساعت تا ۳ ساعت زمان خواهد برد.

گزینه دیگری که پیش روی مسافران قرار دارد استفاده از لندیکرافت است که با استفاده از آن نیز در حدود ۳ ساعت در راه خواهند بود. البته امکان طی کردن این فاصله به صورت زمینی نیز وجود داشته که در این صورت لازم است مسافران با طی کرده مسافتی در حدود ۲۸۰ کیلومتر خود را از بندر لافت به بندر آفتاب برسانند. برای طی کردن این مسافت با خودرو شخصی در حدود ۳ ساعت در راه خواهید بود.

رفتن از قشم به کیش با استفاده از خودرو شخصی

همان طور که پیش از این نیز ذکر نمودیم یکی از بهترین روش‌هایی که برای رفتن از قشم به کیش وجود دارد، استفاده از خودرو شخصی افراد است. به این منظور لازم است، مسافران و گردشگران لحظه آخر خود را از بندر لافت به بندر عباس برسانند‌. شاید تصور کنید سفر با خودرو شخصی بیشتر از سفر با مسافر بر‌های دریا طول خواهد کشید اما جالب است بدانید زمان رسیدن به مقصد در هر دوی این روش‌ها تقریبا برابر است.

رفتن از قشم به کیش با استفاده از خودرو شخصی

رفتن از قشم به کیش با استفاده از هواپیما

این امکان برای گردشگران و مسافران وجود ندارد که بتوانند به صورت زمینی و مستقیم از قشم به کیش بروند. اگر قصد دارید خود را از قشم به کیش برسانید لازم است ابتدا با استفاده از هواپیما به قشم سفر کرده و سپس از آنجا با استفاده از مسافر بر‌های دریایی، لندی کرافت‌ها یا با استفاده از خودرو شخصی، خود را به کیش برسانید. همان طور که می‌دانید این امکان وجود دارد که مسافران و گردشگران از شهر خود به طور مستقیم با هواپیما و در سفر هوایی خود را به کیش برسانند.

رفتن از قشم به کیش با استفاده از قطار

با اینکه می‌توانید به صورت زمینی نیز از جزیره قشم خود را به کیش برسانید؛ اما لازم است بدانید امکان استفاده از قطار به این منظور وجود ندارد. البته به طور کلی افراد می‌توانند با استفاده از قطار از شهر خود به بندر عباس آمده و سپس از آن‌جا با استفاده از مسافر‌بر‌های دریایی خود را به هر کدام از جزایر قشم یا کیش برسانند اما امکان استفاده مستقیم از قطار برای رفت و آمد بین این دو شهر وجود نخواهد داشت.

سفر از قشم به کیش

سخن پایانی

یکی از سوالاتی که برای بسیاری از مسافرانی که به جزایر جنوبی کشور سفر کرده‌اند پیش می‌آید، این است که چگونه از قشم به کیش برویم. ما قادر هستیم به گونه‌های متفاوتی به این سوال پاسخ دهیم. به طور کلی برای طی کردن مسافت بین این دو شهر دو راه زمینی و دریایی را پیش روی خود دارید. مسافران و گردشگران قادر هستند بسته به شرایط خود در سفر و علایق خود یکی از این راه‌ها برگزینند؛ اما می‌توان بیان نمود که استفاده از مسافربر‌های دریایی یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی آن‌ها خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید