امروزه افراد زیادی برای تبلیغ کسب‌وکار خود در دنیای اینترنتی و به‌دست آوردن نتیجهٔ سریع‌تر، از گوگل ادز کمک می‌گیرند. همان‌طور که می‌دانید، تعداد افرادی که روزانه در این موتور جستجو به‌دنبال یافتن پاسخ سؤالات خود هستند، بسیار زیاد است، بنابراین با توجه به این موضوع، تبلیغ در گوگل در صفحه اول و قرار داشتن سایت کسب‌وکار شما در صفحهٔ اول، می‌تواند موجب پیشرفت و موفقیت شما شود.

اما سؤالی که برای بسیاری از افراد در این زمینه پیش می‌آید، این است که چگونه در گوگل ادز تبلیغ کنیم؟ در ادامه توضیحات بیشتری در این زمینه خدمت شما ارائه خواهیم داد.

چگونه در گوگل ادز تبلیغ کنیم؟

انتخاب کلمات کلیدی مناسب

در ابتدای کار شما باید بتوانید کلمات کلیدی مرتبط و مناسبی را پیدا کنید تا درنهایت تبلیغ شما ثمربخش باشد. برای این کار بهتر است کلماتی را در نظر داشته باشید که بیشتر توسط کاربران شما جستجو می‌شوند. سعی کنید خود را جای مخاطبان قرار دهید، نیاز آن‌ها چیست؟ کسب‌وکار شما چطور پاسخگوی این نیازهاست؟

برای تبلیغ در گوگل ادز، کلمات کلیدی وب‌سایت شما اهمیت بسیار زیادی دارند، به همین خاطر باید در این زمینه دقت زیادی به خرج دهید. در ادامه ما چند نکتهٔ مهم دربارهٔ انتخاب کلمات کلیدی برای شما بیان می‌کنیم تا بتوانید با توجه به آن‌ها، تصمیم درستی بگیرید:

  • به عمومی بودن یا اختصاصی بودن کلمات توجه کنید:

اگر کسب‌وکار شما در یک زمینهٔ خاص باشد، باید کلماتی مرتبط با همان حوزه را برای آن انتخاب کنید. در صورتی که کلمه‌ٔ انتخابی شما یک کلمهٔ عمومی باشد، هنگام جستجوی کاربران ممکن است سایت شما نمایش داده شود و افرادی از آن بازدید کنند که جزو مخاطبان اصلی شما نیستند. این‌گونه هزینهٔ تبلیغات شما افزایش پیدا می‌کند؛ بدون این‌که سودی برای‌تان داشته باشد.

  • انتخاب کلمهٔ کلیدی متناسب با منطقهٔ حوزهٔ کاری خود:

کسانی که می‌پرسند چگونه در گوگل ادز تبلیغ کنیم؟ باید بدانند که انتخاب کلمهٔ مرتبط با منطقهٔ جغرافیایی، می‌تواند تأثیر زیادی در تبلیغات آن‌ها داشته باشد. به‌طور مثال، یک مرکز آموزشی در شهر تهران اگر در کلمات کلیدی خود از کلمهٔ تهران استفاده کند، بیشتر مخاطبان مرتبط را به خود جذب می‌کند.

  • بهره‌مندی از ابزار Google keyword planner:

ممکن است گاهی برای یافتن کلمهٔ کلیدی دچار مشکل شوید و نتوانید مورد مناسبی را انتخاب کنید. در این مواقع استفاده از ابزاری مانند گوگل کیورد پلنر بسیار کمک‌کننده خواهد بود. این ابزار لیستی از کلمات متناسب با کلمهٔ موردنظرتان نشان خواهد داد. علاوه‌بر این، تعداد رقبایی که از این کلمه استفاده کرده‌اند را می‌توانید مشاهده کنید.

  • کلمات کلیدی منفی به‌کار ببرید:

چگونه در گوگل ادز تبلیغ کنیم؟ برای این‌که تبلیغات نتیجه‌بخش باشند، چه‌کار کنیم؟ شما می‌توانید با استفاده از کلمات کلیدی منفی، برخی از کلمات که شبیه به کسب‌وکار و خدمات شما هستند اما ارتباطی با آن ندارند را کنار بگذارید، یعنی زمانی که در گوگل آن کلمه جستجو شود، سایت شما نمایش داده نمی‌شود. این‌گونه تبلیغ شما را مخاطبان اصلی‌تان خواهند دید و این می‌تواند نتایج بهتری به‌دنبال داشته باشد.

  • از ابزار Traffic Estimator استفاده کنید:

یکی از کار‌هایی که باید بعد انتخاب کلمهٔ کلیدی انجام دهید، مشخص کردن بودجه و هزینهٔ CPC است. شما با استفاده از این ابزار، می‌توانید میزان بودجه و CPC را مشخص کنید. توجه داشته باشید که CPC و بودجه را طوری مشخص کنید که سود به‌دست‌آمده از فروشتان را از دست ندهید. یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه کنید، موقعیت سایت شما در لیستی است که گوگل نشان می‌دهد.

ایجاد کمپین در گوگل ادز

در پاسخ به این سؤال که چگونه در گوگل ادز تبلیغ کنیم؟ باید بگوییم که شما باید کمپین‌هایی را در گوگل ادز ایجاد کنید که هرکدام از آن‌ها گروه‌هایی تبلیغاتی مختلفی دارند. در ادامه مراحلی که لازم است انجام دهید را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

  1. پس از ورود به گوگل ادز شما باید نوع کمپینی که قصد دارید ایجاد کنید را مشخص کنید. انواع مختلفی پیش‌ِروی شما قرار دارد، اما باید بتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید. کمپین‌های App، سرچ، ویدیو و… نمونه‌هایی از این کمپین‌ها به‌شمار ‌می‌روند.
  2. یکی دیگر از کار‌هایی که باید برای تبلیغ در گوگل انجام دهید، انتخاب موقعیت جغرافیایی و زبان است. شما می‌توانید تمام مناطق را انتخاب کنید یا این‌که تنها یک منطقهٔ جغرافیایی را در نظر بگیرید. علاوه‌بر این، امکان مشخص کردن زبان هم خواهید داشت. در این حالت تبلیغات شما تنها برای همان مناطق و زبان‌هایی که تعیین کرده‌اید، نشان داده می‌شود.
  3. برای برخی این سؤال وجود دارد که چگونه در گوگل ادز تبلیغ کنیم؟ در حالت عادی به‌صورت پیش‌فرض تمام شبکه‌ها و دستگاه‌ها برای تبلیغات شما انتخاب شده‌اند، اما می‌توانید مطابق با نظر خود، انتخاب شبکه و دستگاه‌ها را انجام دهید.
  4. اکثر افراد می‌خواهند بدانند که هزینه‌ٔ تبلیغات در گوگل چگونه است و چگونه در گوگل ادز تبلیغ کنیم؟ هزینهٔ تبلیغات براساس میزان بازدید و کلیک بر روی تبلیغ شما می‌تواند متفاوت باشد. این هزینه با توجه به تعداد دیگر تبلیغ‌کنندگان متغیر است و گزینه‌های مختلفی برای تعیین هزینه در اختیار شما قرار دارد.
  5. ازجمله کار‌های دیگری که برای تبلیغات در گوگل می‌توانید انجام دهید، اضافه کردن یک‌سری اطلاعات و افزونه‌های تبلیغاتی است به‌طور مثال، آدرس خود را به این تبلیغات اضافه کنید یا این‌که شماره تماستان را در آنجا درج کنید. علاوه‌بر این، افزونه‌های تبلیغاتی بسیاری وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.
  6. مورد دیگری که به شما کمک می‌کند تا نتیجهٔ بهتری از تبلیغات خود دریافت کنید، انجام تنظیمات مختلف است. این امکان برای شما وجود دارد که زمان نمایش تبلیغ را تعیین کنید؛ می‌توانید ساعت، روز و به‌طورکلی زمان نشان دادن تبلیغ در گوگل را تنظیم کنید.

جمع‌بندی

همهٔ ما روزانه شاهد تعداد زیادی تبلیغات در گوگل هستیم. این کار موجب توسعه و پیشرفت کسب‌وکار‌های بسیاری می‌شود، به همین دلیل بسیار مهم است بدانیم که چگونه در گوگل ادز تبلیغ کنیم؟ در این مطلب ما سعی کردیم اطلاعات مفیدی در این باره در اختیارتان قرار دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید