حوزه کامپیوتر، نرم‌افزار و فناوری هوش مصنوعی از حوزه‌‌های پیشتاز و پیشرو در عصر تکنولوژی امروز شناخته می‌شوند. با توجه به نیاز جامعه به زیرشاخه‌های کامپیوتر و تکنولوژی تحت وب، می‌توان با اطمینان گفت که مهندسی کامپیوتر و نرم‌افزار یک رشته تحصیلی آینده‌دار و پولساز است. ازاین‌رو شرکت در کنکور ارشد مهندسی کامپیوتر می‌تواند دانشجویان این رشته تحصیلی را در مسیر شغلی ایده‌آلی قرار دهد. آنچه در رابطه با کنکور ارشد این رشته مورد توجه قرار می‌گیرد، کسب مهارت‌هایی است که سبب می‌شود دانشجویان ضمن امکان تحصیل در بهترین دانشگاه‌ها، درنهایت بلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی وارد بازار کار شوند. نکته طلایی یک جامعه آموزشی معتبر است که در راستای همین هدف تلاش می‌کند. در ادامه ضمن بررسی مهندسی کامپیوتر این جامعه آموزشی را نیز معرفی خواهیم کرد.

آینده شغلی رشته تحصیلی مهندسی کامپیوتر | نکته طلایی

معرفی رشته مهندسی کامپیوتر

رشته کامپیوتر یک رشته تحصیلی ترکیبی و گسترده است که از زیرشاخه‌های متعددی تشکیل شده و شامل مباحث مختلفی می‌شود. در حالت کلی می‌توان این رشته تحصیلی را در سه زیرشاخه اصلی شامل: مهندسی سخت‌افزار، مهندسی نرم‌افزار و شبکه‌های کامپیوتری تقسیم کرد.

مهندس سخت‌افزار و نرم‌افزار، مهندس یادگیری ماشین، مدیر شبکه، مهندس رایانش ابری، دانشمند علم داده، تحلیلگر امنیت اطلاعات، توسعه‌دهنده بازی و توسعه‌دهنده وب از بهترین و پولسازترین شغل‌های رشته مهندسی هستند که علاقه‌مندان به این شغل‌ها می‌توانند با شرکت در کنکور ارشد مهندسی کامپیوتر و گذراندن دوره دانشگاه در هریک از شغل‌های موردعلاقه خود مشغول به‌کار شوند. درنهایت در معرفی رشته مهندسی کامپیوتر می‌توان گفت که این رشته تحصیلی به توسعه سیستم‌های کامپیوتری و هرآنچه مربوط به آن است می‌پردازد.

زیرشاخه‌های رشته مهندسی کامپیوتر

متقاضیان کنکور ارشد مهندسی کامپیوتر می‌توانند پس از تحصیل در این حوزه، در یکی از زیرشاخه‌های این رشته تخصص پیدا کرده و آن را به‌صورت حرفه‌ای دنبال کنند. از زیرشاخه‌های رشته مهندسی کامپیوتر نیز می‌توان به برنامه‌نویسی و توسعه نرم‌افزار، یادگیری ماشین و هوش مصنوعی، گرافیک کامپیوتری، امنیت اطلاعات و سایبری، توسعه سیستم‌های کامپیوتری و غیره اشاره کرد. ازآن‌جاکه تمامی زیرشاخه‌های رشته مهندسی کامپیوتر جزو نیازهای اساسی در جامعه هستند، از پتانسیل بالایی برخوردار بوده و هیچ‌گاه موقعیت‌های شغلی در این رشته اشباع نمی‌شوند. بنابراین می‌توان با اطمینان از آینده‌دار بودن و پولساز بودن رشته مهندسی کامپیوتر صحبت کرد.

سطح درآمد

میزان درآمد شغل‌های این رشته بسیار متغیر است و به تخصص و مهارت شما در زیرشاخه‌های علوم کامپیوتری و فاکتورهای دیگر بستگی دارد. هرچه مطالعه و مهارت شما در این مسیر تحصیلی و شغلی بیشتر باشد، به درآمد بیشتری می‌رسید. حال اگر انعطاف‌پذیری بالاتری در انتخاب و ادامه مسیر در زیرشاخه‌های کامپیوتر داشته باشید، می‌توانید به‌راحتی به درآمد دلاری برسید. بنابراین شرکت در کلاس‌های کنکور ارشد مهندسی کامپیوتر می‌تواند لیسانسه‌های این رشته را به سمت آینده روشن‌تری سوق دهد.

بیشترین مشاغل کار در حوزه کامپیوتر در کشور شامل: برنامه‌نویسی اپلیکیشن، مدیریت پایگاه داده، تولید محتوا، کارشناس سئو، مهندسی امنیت اطلاعات، پشتیبان شبکه، مدرس دانشگاه، طراحی نرم‌افزار، طراحی صفحات وب و مشاغلی از این قبیل می‌شود.

منابع کنکور کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر

متقاضیان کنکور کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر می‌توانند با استفاده از فیلم‌های آموزشی کتاب‌ها، شرکت در کلاس‌های حضوری و آنلاین، رتبه برتر کنکور را کسب کرده و در بهترین دانشگاه‌های کشور به ادامه تحصیل بپردازند. شرکت‌ در کلاس‌های آنلاین به دلیل دسترسی دائمی به فیلم‌های آموزشی ضبط‌شده و عدم استرس از دست دادن کلاس‌های حضوری به دلایل مختلف، از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

منابع دروس عمومی

کنکور ارشد مهندسی کامپیوتر شامل دروس عمومی و تخصصی است. مهم‌ترین منابع دروس عمومی و مشترک آن در تمام زیرشاخه‌ها شامل: کتاب‌های تست کاربردی برای دروس زبان عمومی و تخصصی، ریاضی عمومی ۱ و ۲، آمار و احتمال مهندسی، ریاضیات گسسته، نظریه زبان‌ها و ماشین‌ها، سیستم‌های عامل، ساختمان داده، طراحی الگوریتم، هوش مصنوعی، مدار منطقی، معماری کامپیوتر و شبکه‌های کامپیوتری می‌شود. تمامی منابع کنکور کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر برای این دروس از انتشارات معتبر و به‌نام است.

منابع دروس تخصصی

منابع کنکور کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر برای دروس تخصصی با توجه به گرایش‌های آن دسته‌بندی می‌شود که در ادامه آن‌ها را به‌اختصار شرح می‌دهیم:

گرایش سیستم‌های کامپیوتری

از منابع دروس تخصصی در تمام گرایش‌های معماری سیستم‌های کامپیوتری نیز می‌توان به کتاب رهیافت حل مسله در مدارهای الکتریکی، نظریه مدارها و کتاب مدارهای الکتریکی برای درس مدارهای الکتریکی، کتاب الکترونیک دیجیتال، اصول و مبانی الکترونیک دیجیتال، اصول و مبانی طراحی مدارات با تألیف و ترجمه نویسنده‌های مختلف برای درس الکترونیک دیجیتال، کتاب سری شومز و کتاب سیگنال‌ها و سیستم‌ها به‌صورت تألیفی و ترجمه برای درس سیگنال‌ها و سیستم‌ها و کتاب اصول طراحیvlsi و کتاب اصول طراحی مدارات برای درس VLSI اشاره کرد.

گرایش هوش مصنوعی

علاقه‌مندان به شرکت در کنکور ارشد مهندسی کامپیوتر می‌توانند از منابع کنکوری معرفی‌شده در بند قبل برای دروس مدارهای الکتریکی، سیگنال‌ها و سیستم‌ها و البته کتاب‌های هوش مصنوعی برای درس آن استفاده کنند.

گرایش شبکه‌های کامپیوتری و رایانش امن

از منابع کنکور ارشد برای دروس تخصصی در این گرایش‌ها می‌توان کتاب اصول طراحی کامپایلر برای درس کامپایلر، کتاب اصول طراحی پایگاه داده‌ها و کتاب تست انتشارات پارس رسانه برای درس پایگاه داده‌ها و کتاب هوش مصنووعی برای این درس را نام برد.

بهترین کلاس‌های کنکور آنلاین

تا اینجا برخی از مهم‌ترین کتاب‌های آموزشی را به‌عنوان منابع کنکور مهندسی ارشد کامپیوتر معرفی کردیم. اگر از متقاضیان این کنکور هستید و می‌خواهید در بهترین کلاس‌های آنلاین کنکور شرکت کنید، نکته طلایی بهترین انتخاب برای شماست. این جامعه آموزشی درزمینه آموزش‌های اصولی و کارآمد به دانشجویان فعالیت می‌کند و در تلاش است که سطح دانش این افراد را مطابق با نیازهای بازار کار ارتقا دهد.

دانشجویان رشته کامپیوتر و متقاضیان کنکور ارشد مهندسی کامپیوتر می‌توانند با شرکت در کلاس‌های آنلاین این مجموعه آموزشی، در بهترین دانشگاه‌های کشور تحصیل کرده و به جایگاه خوبی در بازار کار برسند. جامعه آموزشی نکته طلایی از کارشناسان و متخصصینی تشکیل شده‌است که تا زمان رسیدن به موفقیت همراه شما هستند.

جمع‌بندی

در این مطلب راجع‌به آینده شغلی رشته مهندسی کامپیوتر صحبت کردیم و در ادامه آن منابع کنکور ارشد مهندسی کامپیوتر را معرفی کردیم. کتاب‌های تست و کتاب‌های آموزشی کمک درسی برای کسب رتبه برتر در کنکور همواره مورد توجه متقاضیان قرار دارند، اما این روزها بیشتر کنکوری‌ها سعی می‌کنند که با شرکت در کلاس‌های آنلاین، خود را برای کنکور آماده سازند. جامعه آموزشی نکته طلایی بهترین انتخاب برای متقاضیان کنکور کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر است و صفر تا صد موفقیت آن‌ها را تأمین می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید