رشته آموزش برق ساختمان با توجه به پیشرفت روزافزون جوامع در زمینه انواع تکنولوژی و فناوری، تبدیل به رشته بسیار حیاتی و کاربردی شده است و با آموزش دیدن در این رشته، شما این تضمین را خواهید داشت که در هیچ زمانی بیکار نخواهید ماند و همیشه برایتان فرصت های شغلی وجود خواهد داشت.

همان طور که می دانید، از سال ها پیش و به خصوص در قرن جدید، برق تبدیل به یکی از نیازهای اساسی افراد و جوامع تبدیل شده است. امروزه کار در زمینه های شغلی از جمله موسسات ادارای، موسسات فنی و صنعتی، نیروگاه ها و … همه به برق وابسته است و  جوامع امروزی حتی یک ساعت را هم نمی توانید بدون برق سپری کنند. قطعی برق گاها می تواند ضررها و خسارات جبران ناپذیری به برخی صنایع و مشاغل وارد سازد. از این رو آشنایی با رشته آموزش برق ساختمان بسیار با اهمیت شده است.

بنابراین امروزه رشته آموزش برق ساختمان با توجه به پیشرفت روزافزون جوامع در زمینه انواع تکنولوژی و فناوری، تبدیل به رشته بسیار حیاتی و کاربردی شده است و با آموزش دیدن در این رشته، شما این تضمین را خواهید داشت که در هیچ زمانی بیکار نخواهید ماند و همیشه برایتان فرصت های شغلی وجود خواهد داشت.

رشته برق ساختمان حوزه کاری بسیار حساسی است و بنابراین برای استخدام در این حوزه کاری ابتدا لازم است که یکسری دوره های تخصصی و عملی را بگذرانید تا کاملا روی کار خود مسلط شوید.

برای رشته برق ساختمان چه مباحثی را باید فرا بگیرید؟

رشته برق ساختمان شامل رشته برق ساختمان درجه یک و رشته برق ساختمان درجه دو می باشد. در رشته برق ساختمان به طور کلی، شما با مباحثی مثل آموزش سیم کشی برق ساختمان، نصب کلید و پریز، نصب آیفون صوتی و تصویری، نصب دوربین مداربسته، نصب تفلن سانترال، نصب اعلام حریق، نصب دزدگیر اماکن، نصب کرکره برقی و درب های اتوماتیک و همینطور نصب انواع دوربین مداربسته آشنا خواهید شد. به علاوه باید با تمام ابزار و تجهیزات شغل خود و نحوه کار با آنها آشنا شوید.

آینده شغلی رشته برق ساختمان

شما پس از گذراندن دوره برق ساختمان در هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش و یا در موسسات فنی معتبر مثل موسسه فنی حرفه ای فنی پویان، به عنوان سیم کش برق ساختمان، نصاب تجهیزات حفاظتی ساختمان و یا در نیروگاه ها می توانید فعالیت داشته باشید. همچنین با ادامه تحصیلات دانشگاهی در زیر شاخه های رشته برق ساختمان می توانید آینده شغلی بهتری را در این زمینه کاری برای خود مهیا سازید.

 

آموزش برق ساختمان

 

آشنایی اجمالی با رشته تابلو برق صنعتی

یکی از رشته های پرتقاضای بازار کار که زیر مجموعه رشته برق می باشد رشته تابلو برق صنعتی است. در دوره آموزش برق صنعتی شما با مونتاژ تابلو برق و نصب انواع قطعات در آن آشنا می شوید و اصول کار را فرا می گیرید. تابلو برق صنعتی نیز یکی دیگر از رشته های محبوب در بین رشته مختلف برق می باشد که می توانید با یادگیری مهارت های مربوط به آن به راحتی وارد بازار کار شوید و درآمد خوبی کسب کنید.

وظایف برقکار ساختمان

در این بخش شما را با شرح وظایف برقکار ساختمان و این که وظایف برقکار ساختمان و حوزه های کاری برقکار ساختمان در چه حوزه هایی است شما را آشنا خواهم کرد.

وظایف برقکار ساختمان و کسی که در زمینه رشته برق ساختمان دوره دیده و اکنون وارد بازار کار شده است، بسیار گسترده است. برخی از مهم ترین وظایف برقکار ساختمان به شرح زیر است:

  • انجام عملیات سیم کشی برق ساختمان
  • بررسی سیستم برق و عیب یابی ها
  • نصب مدار لامپ های مخصوص
  • سیم کشی سیستم برق اضطراری
  • تعمیر، نصب و سیم کشی سیستم اعلام حریق
  • نصب و سیم کشی تجهیزات و لوازم حفاظتی
  • تعمیر و نصب دزدگیر و دوربین مداربسته در ساختمان ها

آیا رشته برق ساختمان برای آینده شما مناسب است؟

همان طور که همه شما می دانید، رضایت شغلی یکی از عوامل بسیار مهم و تعیین کننده برای موفقیت در زمینه شغلی و حرفه ای مدنظر است و در صورتی که فارغ از علاقه وارد رشته شغلی شوید که علاقه ای به آن زمینه کاری ندارید، در آن رشته کاری نمی توانید پیشرفت داشته باشید و مخصوصا در مورد مشاغل حساسی مثل برق کاری ساختمان لازم است که علاقه و اشتیاق زیادی به حوزه کاری خود داشته باشد؛ زیرا در غیر این صورت، فعالیت شما در این رشته شغلی می تواند حتی در مواردی برایتان دردسرساز شود.

در ادامه مقاله، شرح تیپ های شخصیتی مناسب فعالیت در زمینه کاری رشته برق ساختمان خواهیم پرداخت. تیپ های شخصیتی مناسب حوزه برق کاری ساختمان عبارتند از:

تیپ شخصیتی  ISFJ

افرادی با تیپی شخصیتی ISFJ، اشخاصی هستند به جزییات و ترتیب و توالی یک کار توجه زیادی از خود نشان می دهند و از کارهای فنی و درگیر ساختن خودشان با این قبیل کارها بسیار لذت می برند.

تیپ شخصیتی  ISTJ

این افراد صبر و حوصله و دقت زیادی در انجام کارها دارند و از آن جا که کارهای فنی از جمله حوزه برق ساختمان نیز جزو آن دشته رشته های شغلی است که نیاز به دقت و حوصله زیادی دارد، این رشته کاری برای این دسته از افراد می تواند بسیار مناسب باشد.

تيپ شخصيتي  ESTP

این دسته از تیپ های شخصیتی، اطلاعات زیادی در زمینه امور فنی از جمله رشته برق ساختمان دارند و علاقه زیادی به کار کردن با وسایل فنی و مکانیکی دارند. بنابراین، تیپ شخصیتی ESTP نیز جزو یکی از تیپ های شخصیتی مناسب برای فعالیت در رشته برق ساختمان است.

 

آموزش برق صنعتی

 

مزیت های گذراندن دوره برق ساختمان در موسسات آموزشی معتبر

همان طور که اول مقاله نیز به آن اشاره کردم، امروزه برق به یکی از نیازهای اساسی بشر و جوامع تبدیل شده است؛ به طوری که نمی توان یک ساعت در طول روز را بدون برق سپری کرد. بنابراین آموزش دیدن در  هنرستان ها و یا موسسات فنی معتبر می تواند درصد و شانس ورود شما به حوزه کاری رشته برق ساختمان را که امروزه یک نیاز مبرم و حیاتی است افزایش دهد و آینده شغلی و کاری شما را تضمین کند.

یکی از موسسات فنی معتبر در زمینه آموزش رشته برق ساختمان، مجتمع آموزشی فنی پویان است که می تواند ضریب و شانس ورود شما را به بازار کار تا درصد بسیار چشمگیری افزایش دهد.

با شرکت در دوره های فنی آموزشگاه فنی پویان از جمله رشته برق ساختمان، این تضمین را خواهید داشت که بلافاصله پس از گذراندن دوره در این موسسه، وارد بازار کار شوید و از آن جا که رشته برق ساختمان، یک حوزه بسیار پرتقاضا در بازار کار است، با گذراندن دوره های تخصصی برق ساختمان در این موسسه معتبر، آینده شغلی موفق و رو به پیشرفتی را داشته باشید.

سخن آخر

در این مقاله به طور مفصل با رشته برق ساختمان، بازار کار، تیپ های شخصیتی مناسب کار در حوزه برق ساختمان و… آشنا شدید و دریافتید که رشته برق ساختمان، یک رشته کاربردی و بسیار درآمدزاست؛ زیرا به خصوص در دنیای امروز، چه در زندگی روزمره و چه در موسسات اداری، فنی- صنعتی، بیمارستان ها، بانک ها و… نیاز مبرمی به برق وجود دارد و در واقع، یکی از نیاز اسای و حیاتی ما انسان ها، تامین برق به منظور انجام کارهای روزمره و مشاغل مرتبط با برق ساختمان است.

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به جزییات توجه زیادی داشته، دقت و حوصله بالایی دارد و به کارهای فنی بسیار علاقه مند است، به شما توصیه می کنم که پس از آموزش دیدن در موسسات معتبر  مانند موسسه فنی حرفه ای فنی پویان و یا از طریق گذراندن تحصیلات دانشگاهیی مرتبط با رشته برق ساختمان، آینده شغلی خود را بسازید.

پس از آموزش در رشته برق ساختمان و آشنایی با مفاهیم تخصصی و ابزار و تجهیزات مرتبط با برق ساختمان می توانید برقکاری و سیم کشی مکان های مختلف از جمله ساختمان های مسکونی، مجتمع های اداری، موسسات تجاری، بیمارستان ها و … را انجام دهید.

جهت دریافت مشاوره و راهنمایی با شماره تلفن های زیر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید