مستربچ ها معمولاً در پردازش پلیمرها برای ترکیب رنگدانه های رنگی یا افزودنی ها و مواد ضد میکروبی در رزین پلیمری یا مایعات دیگر استفاده می شوند. مستربچ مخلوط غلیظی از یک افزودنی است که معمولاً یک رزین پلیمری به شکل گلوله یا تراشه می باشد. در ادامه این مطلب به بررسی پرسش «مستربچ چیست؟» خواهیم پرداخت و به بررسی مستربچ پی وی سی که همان مستربچ لوله است؛ خواهیم پرداخت.

استفاده از مستربچ چه مزایایی دارد؟

مزایای مستربچ چیست؟

  • ترکیب آسانتر مواد افزودنی

مستربچ ها از طریق ترکیب پلت به پلت یا افزودن در اکسترودر، امکان افزودن پیچیدگی کمتری را فراهم می کنند. هیچ تجهیزات تخصصی دوز برای مقادیر کم پودر مورد نیاز نیست. همچنین دقت افزودن مورد نیاز برای دستیابی به همان نرخ افزودن در محصول نهایی را کاهش می دهد.

  • سازگاری محصول و ثبات فرآیند بهبود یافته است

استفاده از مستربچ افزودنی همچنین قوام محصول و ثبات فرآیند را از طریق پراکندگی بهتر بهبود می بخشد. استفاده از مستربچ ها برای پراکندگی یکنواخت تر می تواند منجر به رد شدن قطعات کمتری به دلیل رنگ ناسازگار یا سایر خصوصیات حیاتی شود که بر کیفیت تأثیر منفی می گذارد.

  • جابجایی ایمن تر با مواد خطرناک

بسیاری از افزودنی ها مواد خطرناک یا مزاحم به شکل خالص هستند. مستربچ ها افزودنی را در یک رزین پلیمری یا مایع محصور می کنند. این کپسوله‌سازی ماهیت خطرناک ماده افزودنی را کاهش می‌دهد یا در بیشتر موارد از بین می‌برد. همچنین خطرات بالقوه ی بی شماری از دست زدن به پودرها را از بین می برد. این ویژگی ها منجر به کنترل های مهندسی کمتر مورد نیاز و تجهیزات حفاظت شخصی (PPE) کمتر مورد نیاز می شود.

  • تولید تمیزتر

افزودنی های مستربچ علاوه بر ایمن تر بودن، تمیزتر نیز هستند. هیچ رنگدانه رنگی یا افزودنی پودری دیگری برای وافت، ریختن یا چسبیدن استاتیک به سطوح وجود ندارد. نتیجه یک منطقه تولید تمیزتر، کاهش آلودگی متقابل و انتقال بالقوه سریعتر بین محصولات مختلف است.

  • افزایش پایداری افزودنی و ماندگاری

کپسوله شدن افزودنی در مستربچ مزایایی را برای افزودنی نیز فراهم می کند. مستربچ می تواند به محافظت از افزودنی در برابر قرار گرفتن در معرض رطوبت، دما و UV در طول ذخیره سازی کمک کند. این می تواند عمر مفید افزودنی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد که می تواند هزینه مواد از دست رفته در اثر تخریب را کاهش دهد.

مستربچ پی وی سی یا مستربچ لوله

مستربچ پی وی سی افزودنی، ترکیبی یا رنگی با حامل های جامد یا مایع با هدف رنگ آمیزی (مستربچ های رنگی) یا اعطای سایر خواص (مستربچ های افزودنی) به پلاستیک ها می باشد.

پی وی سی مستربچ مخلوط غلیظی از رنگدانه ها و / یا مواد افزودنی است که در طی فرآیند گرمایش در یک رزین حامل که خنک شده و به شکل دانه ای برش داده می شود، محصور شده است. مستربچ پی وی سی به ترانسفورماتور اجازه می دهد تا پلیمر طبیعی را در طول فرآیند تبدیل پلاستیک به صورت اقتصادی رنگ آمیزی کند.

جایگزین‌های استفاده از مستربچ‌ها، خرید یک ماده خام کامپوزیت (که ممکن است به معنای افزایش هزینه و انعطاف‌پذیری کمتر باشد، به عنوان مثال، تنوع رنگ محصول)، یا مخلوط کردن مواد خام در محل (فرآیند بالقوه مشکل ساز است) است. پراکندگی کل رنگها و مواد افزودنی و مستعد به دست آوردن اجباری مواد بیش از مواد لازم). در مقایسه با رنگدانه های خالص، مستربچ ها به فضای ذخیره سازی بیشتری با زمان تحویل طولانی تر نیاز دارند.

از آنجایی که مستربچ ها قبلاً ترکیبات از پیش مخلوط شده هستند، استفاده از آنها از مشکلات تجمع مواد افزودنی یا رنگ ها و همچنین مشکلات پراکندگی جلوگیری می کند. استفاده از مستربچ ها به ترانسفورماتور اجازه می دهد تا تعداد کمتری از درجات پلیمر را بدست آورد، بنابراین شرایطی را برای خرید مواد خام در مقیاس فراهم می کند.

هنگامی که یک حامل مستربچ با ماده خام ناسازگار باشد، مستربچ می تواند خواص ماده تبدیل شده را تغییر دهد، بنابراین هر زمان که لازم باشد، ترانسفورماتور باید ویژگی های ماده خام را مشخص کند. درصد استفاده از مستربچ ها نسبت به ماده اولیه بین 1 تا 5 درصد است. چندین مستربچ (رنگ و افزودنی (ها)) را می توان با هم ترکیب کرد. تجهیزات تبدیل معمولاً با مواد خام و مستربچ تغذیه می شوند. همگن شدن هر دو ماده در انتهای حرکت اسپیندل دستگاه تأیید می شود.

خرید انواع مستربچ پی وی سی از آریا مستربچ

همان طور که در این مطلب اشاره کردیم؛ مستربچ لوله و مستربچ پی وی سی، یکی از محصولاتی است که در صنعت از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. این محصول به دلیل مزایای فراوانی که در صنعت دارد توسط تولیدکنندگان بسیار مورد استفاده قرار میگیرد.

شرکت آریا مستربچ فعالیت خود را در سال 1359 با نام تجاری امیدکالر در زمینه واردات و عرضه انواع مستربچ های پلیمری و افزودنی های مرتبط با این صنعت آغاز نمود. این مجموعه تولید کننده انواع مستربچ های رنگی، سفید، مشکی و افزودنی در تمام پایه های پلیمری می باشد و با به‌کارگیری بروزترین ماشین آلات و استانداردهای جهانی؛ انواع مستربچ های با کیفیت بالا خدمتی در سطح جهانی را به مشتریان خود ارائه می کند. آریا مستربچ افتخار همکاری با برندهای مختلفی همچون میهن، کاله، پارس خزر، پاک نام، گروه صنعتی پاکشو، اکتیو، کیان، شرکت سهامی عام پاکسان و غیره را دارد. این مجموعه به دلیل تولید و فروش انواع مستربچ و کامپاند با کیفیت عالی و قیمت مناسب محصولات انتخاب اول تولیدکنندگان صنایع پلیمر و پلاستیک است.

 

برچسب ها : آریامستربچ,مستربچ چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید