بهترین شهر کانادا برای مهاجرت کدام است ؟

کانادا یکی از بالاترین سرانه مهاجرت در دنیا را به خود اختصاص داده است. اما باید در هنگام انتخاب بهترین شهر برای زندگی اولویت های مالی خود را در نظر بگیرید. مهم ترین عامل تعیین کننده قیمت مسکن، فرصت شغلی، امکانات رفاهی، هزینه زندگی و هزینه نگهداری از کودکان است. انتخاب بهترین شهر برای شما با توجه به اهداف شما از مهاجرت صورت میگیرد.

 

بهترین شهر برای مهاجرت تحصیلی در کانادا

اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارید بهتر است با درنظر گرفتن کالج و دانشگاهایی با کیفیت آموزشی بالا مقصد خود را مشخص کنید. شهرهای مونترال، ادمونتون، کلگری، واترلو و همیلتون گزینه های خوبی برای مهاجرت تحصیلی در کانادا هستند.

 

بهترین شهر براساس هزینه های زندگی کانادا

هزینه های زندگی و به حداقل رساندن مخارج , نرخ پایین بیکاری و درامد بالا از عمده اهداف مهاجرین است شهرهای آلبرتا، کبک، بریتیش کلمبیا، انتاریو از شهرهای نسبتا ارزان است.

 

بهترین شهر کانادا برای کار 

اگر هدف شما از مهاجرت به کانادا یافتن شغلی مناسب است. بهتر است میزان نرخ بیکاری آن شهر و فرصت های شغلی را مورد بررسی قرار دهید. شهرهای مثل ویکتوریا، کلگری، ادمنتون، همیلتون و ونکوور گزینه های مناسب هستند.

 

بهترین شهر کانادا از نظر آب و هوا

وسعت زیاد این کشور باعث شده تنوع آب و هوایی بالایی داشته باشد، ضمن اینکه در فصول مختلف سال، شاید انتخاب بهترین شهر کانادا از نظر آب و هوا کمی تغییر کند. زندگی در کانادا با آب و هوای سرد عجین شده است و پیدا کردن شهری با آب و هوای گرم در کاندا واقعا سخت و حتی غیر ممکن است. بهترین شهرهای کانادا از نظر آب وهوا را میتوان ونکوور، تورنتو، همیلتون ,ویکتوریا، ویندزور است.

اما از آنجایی که انتخاب شهر مورد نظر برای زندگی و کار در کانادا، نیازمند بررسی شرایط زندگی و اهدافتان از مهاجرت است شهرهای بزرگ کانادا را بصورت خلاصه مورد بررسی قرار می دهیم.

 

مهاجرت به ونکور کانادا

 

ونکوور vancouver کانادا

ونکوور یکی از شهرهای غربیکانادا است که در جنوب غرب بریتیش کلمبیا واقع شده است. یکی از ویژگی‌های بسیار خوب ونکوور این است که مانند تورنتو یک شهر پر ازدحام محسوب نمی‌شود و یک انتخاب خوب برای اشخاصی است که تمایل به زندگی در یک محیط جنجالی مانند تورنتو را ندارند. متقابلا ونکوور به اندازه تورنتو صنعتی نیست.ونکوور به دلیل فرهنگ و طبیعت بینظیزش یکی از شهرهای معروف و ایده آل برای مهاجرت است. یکی از چند فرهنگی ترین شهرهای کاناداست.

مساحت ونکوور 115 کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر 675.218 میلیون نفر است. این شهر در ساحل غربی استان بریتیش کلمبیا قرار دارد و یکی از گران ترین شهرهای کانادا بشمار میرود. از نظر فرهنگ و بهداشت و آموزش دارای رتبه بالایی است و به دلیل اقتصاد پویا و قوی که دارد در میان مهاجران از محبوبیت خاصی برخوردار است. ونکوور دارای فرصت های شغلی بسیار زیادی است مثل : گردشگری، صید ماهی، سینما و فیلم، ارتباطات و فناوری، ساخت و ساز، معدن، جنگل داری، مالی.

 

تورنتو Toronto کانادا

یکی دیگر از بهترین شهرهای کانادا تورنتو است. تجمع فشرده و پرتعداد آسمان خراش‌ها در مرکز شهر یا داون تاون (Downtown) شباهت زیادی به شهرهای آمریکایی دارد و گستردگی شهر به حدی است که خیابان “یونگ” طولانی‌ترین خیابان جهان در این شهر قرار دارد و محله‌های مختلف را در این شهر به هم وصل کند. شهری چند فرهنگی است که برای مهاجران پیشنهاد میشود، نیمی ار سکنه آنجا خارج از کانادا به دنیا آمده اند و بیش از 230 ملیت را داراست.

مساحت این شهر 630.2  کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر 2093 میلیون نفر است. هزینه های زندگی در این شهر بلاست و جزئ گرانترین شهرهای کانادا است. فرصت های شغلی در حوزه فیلم وسینما، کسب و کار، رسانه، مهندسی ,بیوتکنولوپی و IT را دارد.

 

کلگری Calgary کانادا

در این شهر بدلیل وجود هر فرهنگ و نژادی در طول سال مکان های هنری، غذایی، مد، فیلم، جشنواره ها و رویدادهای ادبی و جشن های فرهنگی ایجاد میشود .مساحت این شهر 82503 کیلومتر مربع و جمعیت 103 میلیون نفر است. شهر کلگری با پایین ترین نرخ جرم و جنایات، مالیات فروش کم، سیستم حمل و نقل خوب محلی برای مهاجرت گزینه خوبی است. فرصت های شغلی مثل مالی، کشاورزی، IT کارهای تولیدی و هنری، نفت و گاز، زمین شناسی، معماری، ساخت و ساز و مهندسی را در بر میگیرد.

 

مونترال Montreal کانادا

 

مونترال Montreal کانادا

اگر به فکر مهاجرت به کانادا هستید شهر مونترال یکی از بهترین شهرهاست زیرا در این شهر بین زندگی خوب و هزینه های زندگی تعادل برقرار است و تنها ایرادی که از این شهر میتوان گرفت شرایط آب و هوایی و زمستان های طولانی و سرد آنجاست . مونترال به عنوان یکی از پرطرفدارترین شهر های جهان برای زندگی تبدیل شده است، و توسط مجله مونوکل به عنوان “سرزمین فرهنک “کانادا” و “شهر طراحی” در یونسکو نام گذاری شده است. دلایل زیادی وجود دارد که این شهر رابه یکی از مناطق مورد علاقه مهاجرین تبدیل کرده است.

برای مثال فرصت های شغلی زیاد مسکن ارزان قیمت فرهنگ غنی و چند فرهنگی سیستم آموزشی فوق العاده و مراقبت های بهداشتی در سطح جهانی باعث میشود که هر تازه واردی احساس غریبگی نکند. مردم به دو زبان انگلیسی و فرانسه میتوانند صحبت کنند اما زبان رسمی فرانسه است. مساحت این شهر 431 کیلومتر مربع است و جمعیت 1.7 میلیون نفر است. فرصت های شغلی در این شهر شامل تجارت، حمل ونقل، گردشگری، داروسازی، هنرفرهنگ و فیلم، مالی، طراحی، گیمینگ میشود.

 

اتاوا Ottava کانادا

اتاوا پایتخت کانادا در شرق انتاریوی جنوبی، نزدیک شهر مونترال و مرز ایالات متحده آمریکا واقع شده است. و یکی از مراکز تکنولوژی در کانادا است که به عنوان دومین شهر بزرگ در قاره امریکا با سطح بالای کیفیت زندگی شناخته می‌شود. شاید به اندازه شهرهای ذکر شده جذابیت نداشته باشد اما هنوز یک مقصد برای مهاجرت است. همچنین معماری و موزه های دوره ویکتوریای بزرگ مانند گالری ملی کانادا به همراه  مجموعه برجسته هنرهای بومی و دیگر هنرهای کانادایی حرف های زیادی برای گفتن دارد. مساحتی بالغ بر 20790 کیلومتر مربع و جمعیت 934000 نفر را دارد. فرصت شغلی فراوان، قیمت مناسب خانه، نرخ کم بزهکاری و فضای سبز انجا را مکانی مناسب برای مهاجرت کرده است.

فرصت های شغلی شامل فناوری، املاک، تجارت، مالی، دولتی و بیمه را داراست.

اتاوا به عنوان یکی از اصلی ترین مراکز مرتبط با فناوری در امریکای شمالی است که بیش از 70هزار شغل به وجود آورده است.

 

سخن پایانی

بهترین شهر برای مهاجرت به کانادا کدام است؟ پاسخ به این سوال بسیار سلیقه ای است و میتواند برای هر متقاضی متفاوت باشد اما اگه از شرکت های معتبر مهاجرتی ایران مانند https://dornamigration.com/fa/ سوال کنیم حتما به شما پاسخی مشابه این خواهند داد که بدون شک شهر ذکر شده مانند ونکور، تورنتو، اتاوا و… گزینه های مناسبی هستند ولی در نهایت شاید هر شهر شرایط خاص خود را داشته باشد اگر تحصیلی اقدامی کنید شاید رتبه بندی تغییر کند و یا کار هم به همین شکل و یا حتی شاید یکی از اعضای نزدیکه خانواده شما در اتاوا زندگی می کند و این شهر تبدیل می شود به بهترین گزینه برای شما

 

 

برچسب ها : مهاجرت به کانادا,مهاجرت,اقامت کانادا,تحصیل در کانادا,مهاجرت تحصیلی

دیدگاهتان را بنویسید