ابزار ادیت برای ویدیو

بهترین ابزار ادیت برای ویدیو در سال 2023

امروز با معرفی ابزار ادیت برای ویدیو در خدمت شما عزیزان هستیم. مسئله ی بسیاری از ادیتور ها پیدا کردن ابزارهای مختلف برای ویدیو به هنگام تدوین است. مثلا پیدا کردن یک موسیقی مناسب یا تصاویری که برای تدوین لازم است و حتی افکت ها و آیکون های مختلف. این کار می‌تواند زمان‌گیر یا اعصاب خورد کن باشد. از این جهت ابزارهایی از پیش طراحی شدند که با شناخت کاربرد آنها و استفاده از این ابزارها، ادیت یا تدوین فیلم برای ادیتور آسان تر می‌شود. در این مقاله سعی داریم بهترین ابزار ادیت موجود در بازار را به شما معرفی کنیم.

به نقل از سایت تک ادیتور استفاده از ابزار ادیت برای ویدیو در صورتی برای شما کاربردی خواهد بود که بتوانید یک ابزار را از زوایای مختلف بررسی کنید. به همین دلیل است که لیست کردن ابزار ادیت ویدیو برای شما کافی نیست و بررسی ویژگی‌ آن ها بسیار مهم خواهد بود. با توجه به تمامی این نکات سایت  تک ادیتور برای شما یک دسته بندی کامل از این ابزارها در سایت خود به نام  جعبه ابزار ادیت ویدیو قرار داده است. این جعبه ابزار شامل پنج مجموعه در یک پکیج است که می‌تواند تمامی خواسته های شما را برطرف کند. البته دقت نمایید که تنها هدف ما در این بخش ارائه یک خلاصه کلی از این آموزه‌ها می‌باشد. در صورتی که این نکات برای شما کاربردی بود، می‌توانید تمامی این داده‌ها را از سایت اصلی بررسی نمایید.

نکته ی جذاب ماجرا در این است که  جعبه ابزار این است که فقط مخصوص نرم افزارهای افترافکت یا پریمیر نیست؛ بلکه می‌توان برای نرم افزارهای دیگر در سیستم ویندوز یا گوشی استفاده کرد. این مسئله جعبه ابزار تک ادیتور را از دیگر پکیج های متمایز کرده است. این جعبه ابزار ادیت برای ویدیو شامل موارد زیادی از جمله افکت های صوتی، فوتیج، تکسچر، موزیک، ویدیو، عکس و آیکن های مختلف می‌باشد.

جعبه-ابزار-ادیت

ابزار ادیت خفن در افترافکت چیست؟

در این بخش یکی از خفن ترین ابزارهای ادیت را به شما معرفی می‌کنیم. کمتر ادیتوری هست که از «پلاگین ۳.۳ newton برای افترافکت» بی اطلاع باشد. با استفاده از پلاگین می‌توانید پرتاب یک توپ را به صورت واقعی شبیه سازی کنید. حتی می‌توانید موشن گرافیک های فوق العاده بسازید. این ابزار یکی از مهم ترین و کاربردی ترین پلاگین های افترافکت است که باید روی سیستم شما نصب باشد. برای دانلود و استفاده از ویدیوی آموزشی این پلاگین لازم است به سایت تک ادیتور مراجعه کنید. این خدمات به صورت رایگان در اختیار شما قرار گرفته است. لازم است بدانید که این پلاگین برای شبیه سازی قوانین فیزیک عمل می‌کند و در کل باعث طبیعی تر شدن انیمیت ها و موشن گرافیک ها می‌شود‌.

یکی از جالب ترین قابلیت های پلاگین نیوتن شبیه سازی حالت آهنربا بین اجسام و آبجکت های مختلف است. این نرم افزار در همه حال به صورت واقع گرایانه عمل می‌کند و می‌تواند حالت های تراکم، اصطکاک، رطوبت و سرعت را در اشکال ایجاد کند. از ویژگی های اصلی پلاگین Newton 3 پشتیبانی از لایه اشکال، ماسک ها، متن ها و… است. همچنین در برخوردها، گرانش، رکود و اصطکاک تخصص دارد. در کل این پلاگین سازماندهی شده و آسان است و برای استفاده رابط کاربری مناسب می‌باشد. فراموش نکنید که این ابزار بسیار قدرتمند، یک محیط جالب برای ساخت انیمیشن سازی دو بعدی است.

ابزار-ادیت-خفن

ابزار ادیت جدید (آنلاین)

در معرفی یک ابزار ادیت برای ویدیو لازم است نام سایت آنلاین wevideo برده شود. این سایت ویدیوساز یکی از آسان ترین و محبوب ترین سایت هایی ا‌ست که ابزار ادیت را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید به سرعت با تمامی قابلیت های سایت آشنا شوید. در این سایت قابلیت هایی مثل کتابخانه ای از موسیقی، تم های مختلف ساخت کلیپ، افکت های جالب، صداگذاری، انیمیشن بر روی تصاویر ثابت و… وجود دارد. روش استفاده از این سایت آنلاین نیز بسیار ساده است. ابتدا اکانت جدیدی بسازید یا از حساب گوگل و یا فیسبوک خود استفاده کنید. سپس گزینه ی sign up for wevideo بزنید. در این قسمت کاری که میخواهید بر روی ویدیو انجام دهید را انتخاب کنید. یا می‌توانید نوع محتوای خود  را مشخص کنید. حالا ادیت ویدیو را شروع کنید و روی video بزنید.

ابزار-ادیت-جدید

ابزار ادیت زیبا در گوشی

یکی از بهترین اپلیکیشن های ادیت ویدیو در  گوشی برنامه KineMaster است. شاید در دقایق اول جذب این اپلیکیشن نشوید. زیرا سازندگان برنامه شما را به خریدن حق اشتراک ترغیب می‌کنند. اما با استفاده ی بیشتر متوجه قدرتمند بودن کارایی فوق‌العاده‌اش می‌شوید. چه حق عضویت برنامه را داشته باشید چه نداشته باشید، استفاده ی فوق العاده ای از آن را تجربه می‌کنید. ابزار ادیت برای ویدیو در این اپلیکیشن بسیار زیاد و کاربردی است. به صورتی که می‌تواند اکثر کاربران مجذوب خود کند. از ویژگی‌های شاخص برنامه امکان کراپ کردن فریم به فریم می‌باشد. همچنین وجود فونت ها و ترنزیشن‌های مختلف می‌تواند در جذابیت کلیپ شما موثر باشد. دیگر ویژگی های KineMaster پریست‌های صوتی فوق العاده، تایم لاین چند لایه، امکان اشتراک در شبکه های اجتماعی نظیر یوتویوب و… می‌باشد.

ابزار-ادیت-گوشی

ابزاری قدرتمند در افترافکت

در ادامه معرفی ابزار ادیت برای ویدیو لازم است به پلاگین سیبر Saber اشاره کنیم. این پلاگین قدرتمند برای نرم افزار افترافکت است و به صورت کاملا رایگان بر روی سایت قرار دارد. می‌توانید برای دانلود و استفاده به تک ادیتور مراجعه کنید. این پلاگین وظیفه تولید نورهای خارق العاده و افکت های درخشندگی را بر عهده دارد. اگر به دنبال ساختن شمشیرهای نوری (مشابه شمشیرهایی که در جنگ ستارگان بود) هستید، با استفاده از این پلاگین می‌توانید این کار را انجام دهید.

شبیه سازی نور های لیزری یا لوگو موشن های نورانی از دیگر قابلیت های این پلاگین قدرتمند می‌باشد‌. به عنوان مثال با استفاده از این ابزار می‌توان یک لوگو اینترو جذاب و حرفه ای ساخت‌. تا مخاطبین زیادی را به خود جذب کند. قطعا این ویژگی باعث هیجان و انرژی بیشتر سازه ی شما می‌شود و نتیجه ی کار شما زیباتر و دیدنی تر خواهد شد. برای استفاده از این پلاگین نگران هیچ چیز نباشید چرا که به راحتی این تغییرات را برای شما انجام می‌دهد. این پلاگین فوق العاده توسط کمپانی Video Copilot برای نرم افزار افترافکت منتشر شده است.

ابزار-قدرتمند-افترافکت

ابزار ادیت متن

برای استفاده از ابزار ادیت می‌توانید از ویرایشگرهای ادیت متن در گوشی استفاده کنید. اغلب این ویرایشگر ها شامل چندین فونت آماده برای تغییر فرم متن هستند و از قابلیت های دیگری همچون تغییر بک گراند، تغییر رنگ، تغییر سایز و… برخوردارند. بیشتر این نرم افزارها از تعدادی قلم های زیبانویسی فارسی و قلم های خوش خط انگلیسی تشکیل شدند. که گاها دارای قلم های عربی نیز هستند. البته خوش نویسی فارسی و عربی، در کنار هم استفاده می‌شوند. برخی از این ویرایشگر ها به صورت آنلاین عمل می‌کنند. مانند ویرایشگر آنلاین متن فارسی و انگلیسی که توسط سرویس آنلاین مایکروسافت Word Online کار می‌کند‌. شما می‌توانید با استفاده از این ویرایشگر به راحتی یک ورد آنلاین بسازید و از تمامی امکانات نرم افزارای آفیس به صورت آنلاین استفاده کنید.

ابزار-ادیت-متن

سخن پایانی

در این قسمت به معرفی ابزار ادیت برای ویدیو پرداختیم و سعی کردیم که مفید ترین ابزارها را به نقل از سایت تک ادیتور بیان کنیم. افراد زیادی از این پلاگین ها یا جعبه ابزارها استفاده می‌کنند. اما برخی برای ایجاد یک استوری موشن به این ابزارها نیازمندند. برای یادگیری استوری موشن ابتدا لازم است دوره ساخت استوری موشن حرفه ای در افترافکت را بیاموزید و سپس از ابزار های ادیت برای جذابیت استوری موشن استفاده کنید. امیدواریم که معرفی این موارد برای شما مفید و کاربردی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید