به تازگی واژه هوش مصنوعی را در جاهای مختلف زیاد شنیده اید و احتمالا تمایل دارید بیشتر با آن آشنا شده و در مورد آن اطلاعات کسب کنید. ما در وب سایت متاریتور جمعی از متخصصان هوش مصنوعی و آی تی هستیم که علاقه زیادی به این مباحث داریم و دوست داریم تا دانش و اطلاعات خود در رابطه با این تکنولوژی منحصر به فرد را با دیگر به اشتراک بگذاریم. گروه ما به صورت مداوم در حال آموختن و کسب اطلاع در مورد هوش مصنوعی و تکنولوژی های این حوزه هستند و سعی میکنند تا مطالب مفید و ساده که برای همه ی افراد قابل فهم باشد آماده و در وب سایت متاریتور قرار دهند این مطالب در دو بخش اخبار و مقالات تقسیم بندی می شوند. ما سعی میکنیم اخبار هوش مصنوعی را در اولین فرصت اطلاع رسانی کنیم همچنین مقالات مفیدی در زمینه مفاهیم هوش مصنوعی و یادگیری ماشین و تکنولوژیهای مربوطه آماده کرده و در وب سایت قرار دهیم.

اخبار و مطالب هوش مصنوعی

هوش مصنوعی چیست؟
هوش مصنوعی، هوشی است که به ماشین قابلیت انجام کارها و وظایفی که توسط موجودات هوشمند انجام می پذیرد را میدهد. منظور از هوش توانایی یادگیری است یعنی موجودی هوشمند است، که توانایی یادگیری و کسب تجربه و بکارگیری آن را در آینده داشته باشد. بنابراین در هوش مصنوعی تکنیک های مورد استفاده قرار میگیرد تا ماشین ها بتوانند آموزش ببینند و یاد بگیرند و از از آنها در جهت انجام کارها استفاده کنند به همین خاطر است که در برخی موارد واژه یادگیری ماشین در کنار هوش مصنوعی به چشم میخورد به تعبیری دیگر رشته هوش مصنوعی علمی است که در آن روش های مختلف اعطای توانایی یادگیری به ماشین ها مورد بررسی قرار میگیرد. همکاران ما در بخش تحریریه سعی میکنند مطالب آموزشی مربوط به هوش مصنوعی را به صورت ساده و روان آماده کرده و در اختیار مخاطبان قرار دهند هدف ما فراهم آوردن فرصت آموزشی رایگان در این رشته جذاب و رو به رشد است تا همه افراد بتوانند در این زمینه کسب دانش کرده و خود را برای دنیای آینده آماده سازند.

کاربرد هوش مصنوعی
به طور کلی و در نهایت همه ی کارهایی که برای انجام نیاز به هوش و ذکاوت دارند توسط هوش منصوعی انجام خواهند گرفت مانند سخن گفتن؛ خلق آثار هنری، رانندگی کردن، کنترل هواپیما، مدیریت منابع و غیره. هدف نهایی خلق چیزی به هوش مندی انسان نیست بلکه ساخت موجودی است که از انسان هوشمندتر باشد و توانایی های بیشتری نسبت به هوش انسانی داشته باشد.
از موارد استفاده از هوش مصنوعی که احتمالا با آن برخورد کرده اید میتوان از موارد زیر نام برد، نتایج جست و جو های اینترنتی، طراحی گرافیک، اکسپلور اینستاگرام (هوش مصنوعی آن یاد گرفته که شما چه محتوی را دوست دارید)، خودرو های خودران، نرم افزار های تجزیه و تحلیل تصاویر پزشکی، دیپ فیک.

آینده هوش مصنوعی
هوش مصنوعی و تکنولوژی های پیرامون آن در ابتدای راه هستند و چند سالی است که به دلیل پیشرفت سخت افزار ها و قدرت پردازشی قابل استفاده شده اند و با سرعت بسیار زیادی در حال پیشرفت و ورود به همه ی صنعت ها و حوزه های می باشد. در آینده نه چندان دور بسیاری از مشاغل و خدمات تحت تاثیر توانایی های هوش مصنوعی قرار خواهند گرفت و فضای کسب و کار متحول خواهد شد به صورتی که بسیاری از عناوین شغلی مانند مترجمین، رانندگان، تحلیل گران، از بین خواهد رفت اما شاید عنوانی شغلی دیگری به وجود خواهند آمد که در حال حاضر از آنها بی خبریم.

قرارداد هوشمند
ما سعی میکنیم مطالب و اخبار مرتبط با قرارداد های هوشمند را در وب سایت متاریتور قرار دهیم. قرارداد هوشمند نوع جدیدی از قرارداد هاست که بر پایه وب 3 و تکنولوژی های بلاک چین و شبکه های غیر متمرکز استوار است. مکانیزم آنها به این صورت است که دو طرف قرارداد شرایط مورد توافق را به صورت کدهای کامپیوتری در آورده و بر روی پلتفرم های موجود قرار داده این قرارداد به صورت خودکار اجرا شده و بسته به شرایط و مفاد قرار داد اعمالی را انجام خواهد داد و از آنجایی که بر روی بلاک چین استقرا پیدا میکند غیر قابل دستکاری و تغییر و تقلب می باشد.

قرارداد هوشمند

متاورس
متاورس و مفاهیم پیرامون آن یکی از آخرین ترندهای حال حاضر در جهان است و در حال برداشتن اولین قدم های خود به عنوان موجودی نوظهور می باشد تیم نویسندگان و کارشناسان ما سعی دارند اخبار و مطالب مربوط به متاورس را در وی سایت قرار دهند.

ما همیشه سعی خواهیم کرد تا مطالب و محتوا با کیفیت و ساده و روان اما دقیق برای دوستان خود آماده کنیم هدف ما بالا بردن آگاهی و دانش مخاطبان ما در زمینه هوش مصنوعی است نه صرفا تولید محتوا برای جذب مخاطب تیم کارشناسان هوش مصنوعی همواره تلاش می کنند مطالب مفید، صحیح و کاربردی برای شما آماده کرده تا بتوانید از آنها بهره ببرین.

دیدگاهتان را بنویسید