اعلام نتایج لاتاری و اقدام بعد از برنده شدن در لاتاری | لایزرو

قرعه کشی ویزای تنوع نژادی(DV) که به عنوان قرعه کشی گرین کارت لاتاری آمریکا نیز شناخته می شود، برنامه‌ای است که مسیری را برای افراد از کشورهایی که نرخ مهاجرت پایینی به ایالات متحده دارند برای دریافت اقامت دائم قانونی فراهم می کند. هر سال، میلیون ها شرکت کننده امیدوار با شانس گرفتن ویزای تنوع طلبی وارد قرعه کشی می شوند. اگر شما یکی از افراد خوش شانسی هستید که مژده انتخاب خود را دریافت کرده اید، به شما تبریک می گویم! این مقاله شما را در مراحل بعدی راهنمایی می کند و اکنون که در قرعه کشی ویزای تنوع طلبی برنده شده اید، چه کاری باید انجام دهید.

لایزرو، موسسه مهاجرتی یا آژانس گردشگری نیست. سایت ما یک دانش‌نامه مهاجرتی و مسافرتی رایگان است که تمام اطلاعات مربوط به مهاجرت یا مسافرت به خارج از کشور را به صادقانه‌ترین شکل ممکن و بدون بزرگنمایی در اختیار شما قرار می‌دهد. مقالات سایت توسط کارشناسان باتجربه و برای بالابردن آگاهی شما نوشته شده‌اند. امیدواریم بتوانید به مفیدترین شکل ممکن از آن‌ها استفاده کنید و قبل از هر اقدامی آگاهی خود را در آن زمینه بالاتر ببرید.

لاتاری چیست؟

قبل از پرداختن به مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری، درک اصول اولیه قرعه کشی ویزای تنوع ضروری است. این برنامه سالانه توسط وزارت امور خارجه ایالات متحده اداره می شود و شرکت کنندگان باید واجد شرایط خاص باشند. این قرعه کشی به منظور ارتقای تنوع در جمعیت مهاجر از طریق صدور ویزا برای افرادی از کشورهایی با نرخ کمتر مهاجرت به ایالات متحده طراحی شده است. جهت دریافت اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم مقاله شرایط ثبت نام لاتاری لایزرو را مطالعه فرمایید.

بررسی نتایج لاتاری

پس از اعلام نتایج قرعه کشی DV، متقاضیان می توانند با استفاده از شماره تاییدیه ارائه شده در طول فرآیند درخواست، وضعیت خود را به صورت آنلاین بررسی کنند. شرکت کنندگان موفق اعلان انتخاب خود را دریافت می کنند. اگر انتخاب شده اید ، پیروی از دستورالعمل های ارائه شده بسیار مهم است و مراحل بعدی را به موقع انجام دهید.

پس از انتخاب شدن در لاتاری

برنده شدن در لاتاری بدون شک شانس بزرگی است، در هر دوره میلیون ها نفر از تمام کشورهای مجاز برای شرکت در این برنامه، اقدام به ثبت نام می‌کنند. با یک حساب سرانگشتی هر کسی خواهد دانست که انتخاب شدن از بین این تعداد شرکت کننده بدون شک شانس بزرگی است. برنده شدن در لاتاری نیمی از راه است و نیم دیگر آن پیمودن مراحل اداری، سفارتی لاتاری است. به طور خیلی خلاصه مراحل پس از قبولی در لاتاری را بیان خواهیم کرد.

قدم اول: دریافت کانفرمیشن نامبر

در اولین قدم بعد از آنکه در سایت رسمی متوجه برنده شدن خود شدید لازم است که از صفحه برنده شدن در لاتاری پرینت تهیه کنید. در صورتی که با لایزرو اقدام به ثبت نام کرده باشید نیازی به انجام این مراحل ندارید، زیرا کارشناسان لایزرو تمام مراحل را برای شما انجام خواهند داد.

اما اگر خود شخصا ثبت نام لاتاری را انجام داده اید لازم است به سایت اصلی اعلام نتایج لاتاری مراجعه کرده و اطمینان حاصل کنید که تمام اطلاعات ارائه شده در طی فرآیند درخواست دقیق است و با اسناد شما مطابقت دارد.

در این بخش برای آن دسته از کسانی که آشنایی کامل به جواب های لاتاری ندارند، پیشنهاد می‌کنیم مقاله نمونه جواب لاتاری از سایت لایزرو را مشاهده کنند.

تکمیل فرم DS-260 ویزای لاتاری آمریکا | لایزرو: دانش کشورها

قدم دوم: تکمیل فرم DS-260

مرحله بعدی تکمیل  ، برنامه ویزای مهاجرت است. در این فرم تمام اطلاعات شما درباره برنده لاتاری و تمام زیر مجموعه های برنده و سایر اعضای خانواده دریافت می‌شود. ارائه دقیق و درست اطلاعات در مورد برنده و هر یک از اعضای خانواده بسیار حائذ اهیمت است در صورتی که هر یک از اطلاعات وارد شده در فرم DS 260 با صحبت های شما در سفارت مغایرت داشته باشد منجر به رد شدن شما در مصاحبه می‌شود.

پرداخت هزینه های ویزا

مصاحبه در سفارت و طی مراحل بعدی ویزا لاتاری شامل هزینه هایی است، این هزینه لازم است تا در سایت رسمی امور مهاجرت آمریکا پرداخت شود. برای پرداخت هزینه ها حتما از موسسه های مجرب در این حوزه کمک بگیرید.

آزمایش مدیکال لاتاری

این مرحله با نام مدیکال ویزای آمریکا شناخته و رایج است، در این مرحله قبل از انجام مصاحبه سفارتی از برنده لاتاری و سایر زیرمجموعه آن آزمایشات لازم گرفته می‌شود و نتایج به عنوان بخشی از فرآیند درخواست ویزا ارسال می شود.

مدیکال آمریکا شامل سه بخش معاینات پزشکی، انجام آزمایش پزشکی و گرفتن عکس از قفسه سینه می‌باشد. البته لازم است تا تمام واکسن های مورد نیاز مانند واکسن هپاتیت آ، هپاتیت ب، کرونا، سیاه سرفه، فلج اطفال و سایر واکسن های رایج را تزریق کرده باشید.

جمع آوری و ترجمه مدارک

در مرحله بعد لازم است تا تمام مدارک خود را جمع آوری کرده و آنها را ترجمه کنید. برای ترجمه مدارک پیشنهاد می‌کنیم از دارالترجمه های متخصص در این امر کمک بگیرید. مدارک شما شامل گذرنامه، شناسنامه، سند ازدواج (در صورت متاهل بودن) و هر گونه مدارك مورد نياز ديگر می‌باشد. اطمینان حاصل کنید که همه اسناد معیارهای مشخص شده را رعایت می کنند.

مصاحبه سفارتی لاتاری

پس از طی گام های قبلی و گرفتن وقت مصاحبه سفارتی بایستی برای انجام مصاحبه در سفارت آماده شوید. مهم ترین اصل در تمام مصاحبه های سفارتی، داشتن صداقت کامل در بیان پاسخ به سوالات است، در صورتی که افسرکنسولی به صداقت شما شک کند ممکن است از مصاحبه رد بشوید یا وارد مرحله AP ویزای آمریکا شوید.

بدون هیچ نگرانی و استرسی با صداقت کامل پاسخ تمام سوالات افسرکنسولی را بدهید. سعی کنید دقیقا پاسخ سوال را بدهید و از بیان مطالب اضافه خودداری کنید.

دریافت ویزا و مهاجرت به آمریکا

در صورت تایید تمام مراحل ویزای خود را دریافت خواهید کرد و به شما امکان داده می‌شود تا به ایالات متحده سفر کنید و یک ساکن دائم قانونی در این کشور شوید.

سخن پایانی

برنده شدن در قرعه کشی ویزای تنوع نژادی یک دستاورد قابل توجه است و پیمایش مراحل بعدی برای اطمینان از روند روان مهاجرت بسیار مهم است. با دنبال کردن مراحل ذکر شده و مطلع شدن از شرایط، می توانید شانس خود را برای موفقیت در اخذ ویزای تنوع و تحقق رویای زندگی در ایالات متحده به حداکثر برسانید. موفق باشید در سفر خود برای تبدیل شدن به یک ساکن دائمی!

در صورتی که نیاز به مشاوره دارید می‌توانید از کارشناسان مجرب لایزرو کمک بگیرید.

 

برچسب ها : لایزرو,لاتاری,ثبت نام لاتاری,آمریکا,مهاجرت

دیدگاهتان را بنویسید