ممکن است فکر کنید تصمیم گیری در مورد دستمال مرطوب کودک برای کودک آسان است، اما در واقع هنگام تصمیم گیری اینکه کدام دستمال مرطوب برای کودک شما بهترین است ممکن است به مشکل بر بخورید. رایحه، وجود مواد تحریک کننده، هزینه، اینکه آیا می توانید به صورت عمده بخرید، تاثیرات محیطی دستمال مرطوب کودک و موارد دیگر همگی می توانند در تصمیم گیری شما نقش داشته باشند. والدین می خواهند بهترین دستمال مرطوب کودک را پیدا کنند که نیازهای منحصر به فرد خانواده آنها را برآورده کند.

امروزه ده ها برند و نوع دستمال مرطوب کودک وجود دارد. آنقدر زیاد که ممکن است انتخاب را برای والدین سخت کند. سیسمونی نوزاد ارزان نی نی بندر یک مقاله آموزشی در مورد انواع دستمال مرطوب نوزاد را به شما ارائه می دهد تا بتوانید مورد مناسب را برای نوزاد خود انتخاب کنید.

اما ابتدا، یک تاریخچه سریع در مورد دستمال مرطوب کودک را بخوانیم:چگونه بهترین دستمال مرطوب را برای کودک خود انتخاب کنید؟

چگونه دستمال مرطوب کودک اختراع شد

قبل از اختراع دستمال مرطوب کودک یکبار مصرف، والدین از تکه های کوچک پارچه های قابل استفاده مجدد استفاده می کردند که با آب یا محلول تمیز کننده خیس شده بودند. همانطور که می توانید تصور کنید، شستشو و شستشوی روزانه آنها می تواند بسیار خسته کننده، کثیف و ناخوشایند باشد.

اولین دستمال مرطوب در دهه 1950 توسط آرتور جولیوس ساخته شد. او به این ایده مبتکرانه رسید که یک دستمال مرطوب یکبار مصرف می تواند یک سیستم ایده آل و راحت برای نظافت و بهداشت باشد. او دستمال مرطوب Wet-Nap® را در سال 1957 در اتاق زیر شیروانی خود در منهتن، نیویورک ایجاد کرد، در سال 1958 علامت تجاری آن را به خود اختصاص داد و اختراع خود را در نمایشگاه رستوران ملی در سال 1960 در شیکاگو، IL، رونمایی کرد. سه سال بعد، دستمال مرطوب Wet-Nap® بین مشتریان رستوران های مرغ سرخ شده کنتاکی توزیع شد.

شرکت آرتور، Nice-Pak Products، Inc.، اکنون پیشروترین تولید کننده دستمال مرطوب در جهان است. در طول سال‌ها، دستمال‌های مرطوب برای اهداف مختلفی تکامل یافتند. دستمال مرطوب بچه دستمال مرطوبی است که مخصوص پوست نوزاد طراحی شده است. این شرکت خانوادگی یکی از اولین شرکت هایی است که دستمال مرطوب کودک تولید می کند.

images_1702371594_6578210ae2313.jpg

فواید دستمال های یکبار مصرف کودک چیست؟

دستمال مرطوب کودک یکبار مصرف به دلیل فواید زیادی که دارد، انتخابی محبوب در میان والدین و پرستاران بچه است:

استفاده راحت: دستمال مرطوب کودک تعویض پوشک را در خانه آسان تر و در جاده راحت تر می کند. پس از استفاده، می توان آنها را به جای تمیز کردن و شستن، بیرون انداخت.

قابل حمل: دستمال مرطوب کودک در بسته های کوچک موجود است که به راحتی در کیف یا کیسه پوشک انداخته می شود. بنابراین مهم نیست که در کجا پوشک کثیف می شود، شما برای تمیز کردن آماده خواهید بود.

برای پوست کودک ساخته شده است: دستمال مرطوب بچه مخصوص پوست بچه است. آنها هیچ محرک خشن یا چیزی که می تواند پوست کودک شما را تحریک کند ندارند.

images_1702376765_6578353d5ba36.jpg

انواع دستمال مرطوب نوزاد

بازار دستمال مرطوب بچه هیچ کمبودی ندارد. محبوب ترین انواع آن معطر، بدون عطر و حساس هستند. علاوه بر این 3 نوع، ویژگی هایی که باید در نظر گرفت عبارتند از: چقدر ضخیم هستند، چقدر راحت پاره می شوند، چقدر جاذب هستند، چقدر کشش دارند و چقدر نرم هستند.

معطر

دستمال مرطوب بچه معطر دارای رایحه ای دوست داشتنی برای پوشاندن بوی بد بویی است که برای پاک کردن آنها طراحی شده است. تا زمانی که کودک شما هیچ حساسیتی نسبت به عطر نداشته باشد، اینها گزینه خوبی هستند. اولین باری که یک بسته جدید دستمال مرطوب معطر می‌خرید، کوچک‌ترین بسته موجود را بخرید تا مطمئن شوید که کودک شما را آزار نمی‌دهد.

بدون بو

دستمال مرطوب کودک بدون عطر همیشه دستمال های برای پوست حساس نیستند، اما دستمال های پوست حساس همیشه بدون عطر هستند. این به این دلیل است که دستمال‌های بدون عطر ممکن است حاوی الکل یا مواد دیگری باشد که ممکن است برای نوزادان دارای حساسیت پوستی مشکل‌ساز باشد. بدون بو به این معنی است که هیچ عطر اضافه ای وجود ندارد. یکی از بهترین دستمال مرطوب بدون عطر دستمال مرطوب چیکو (Chicco) و چیکوا (Chicoa) است.

حساس

دستمال های پوست حساس نوزاد بدون بو (بدون عطر) و بدون الکل هستند. اگر کودک شما مشکلات پوستی مانند اگزما یا بثورات پوستی داشته باشد، این نوع ایده آل است.

images_1702376832_6578358057eb1.jpg

دستمال مرطوب بچه از چه چیزی ساخته شده است؟

به طور خلاصه، دستمال مرطوب کودک از دستمال و محلول پاک کننده ساخته شده است. پارچه دستمال مرطوب بسته به سازنده می تواند متفاوت باشد، اما به طور کلی، از “الیاف غیر بافته” ساخته شده است. با توجه به علاقه روزافزون و تاکید بر پایداری، تعداد فزاینده ای از تولید کنندگان دستمال مرطوب های گیاهی را ارائه می دهند. دستمال های گیاهی را می توان با پنبه، بامبو یا ابریشم مصنوعی درست کرد.

محلول پاک کننده، ترکیبات رایج در دستمال مرطوب کودک عبارتند از:

  • آب
  • مواد شوینده
  • عوامل مرطوب کننده
  • آلوئه ورا
  • عطرها
  • مواد نگهدارندهimages_1702376928_657835e0d1b97.jpg

هنگام خرید دستمال مرطوب کودک، به ترکیبات دستمال مرطوب وجه کنید. در اینجا ترکیبات خطرناکی را آورده ایم که باید دقت کنید در دستمال مرطوب نباشد:

پارابن ها: نمونه هایی از پارابن ها عبارتند از متیل پارابن، پروپیل پارابن و اتیل پارابن. آنها معمولاً در محصولات مراقبت شخصی یافت می شوند و با سرطان مرتبط هستند.

فتالات‌ها: این خانواده از مواد شیمیایی معمولاً به پلاستیک‌ها اضافه می‌شوند تا نرم و قالب‌گیری آسان‌تر شوند. همچنین ماده ای است که معمولاً برای عطرسازی در یک محصول استفاده می شود. لازم نیست این عطر به عنوان یک عنصر ذکر شود زیرا رایحه را می توان یک راز تجاری در نظر گرفت. فتالات ها “مخلل کننده غدد درون ریز” هستند و با اختلال در هورمون ها (به ویژه در پسران و مردان)، کاهش باروری و برخی سرطان ها مرتبط هستند.

بنزیل الکل: بنزیل الکل که به عنوان نگهدارنده استفاده می شود، می تواند باعث تحریک پوست شود.

عوامل کف کننده: این مواد می توانند لایه محافظ پوست را از بین ببرند. نمونه هایی از عامل کف کننده که معمولا در صابون ها و شامپو بچه یافت می شود سدیم لوریل سولفات (SLS) و سدیم لورت سولفات است. اینها در حال حاضر به ندرت در دستمال مرطوب کودک استفاده می شوند، اما در هنگام خرید سایر محصولات پاک کننده کودک نیز باید از آنها اجتناب شود.

مواد نگهدارنده: متیل ایزوتیازولینون (MIT یا MI) نگهدارنده ای است که در دستمال مرطوب برای کمک به جلوگیری از آلودگی باکتریایی استفاده می شود. MI با بثورات پوستی، تحریک پوست و سایر واکنش های آلرژیک، مانند درماتیت دست مرتبط است.

پروپیلن گلیکول یا پلی اتیلن گلیکول (PEG): اینها روغن های معدنی مبتنی بر نفت هستند که برای کمک به نفوذ بیشتر مواد دیگر به پوست اضافه می شوند. آنها ممکن است باعث تحریک پوست یا واکنش های آلرژیک شوند.

images_1702372578_657824e2b55c4.jpg

چگونه بهترین دستمال مرطوب کودک را برای کودک خود انتخاب کنید

با وجود انواع مختلف دستمال مرطوب کودک، زمانی که سعی می کنید بفهمید کدام دستمال مرطوب کودک بهترین است، دچار سردرگمی می شوید. هنگام انتخاب دستمال مرطوب کودک به موارد زیر فکر کنید:

راحتی: در حالی که پارچه های قابل استفاده مجدد در دراز مدت مقرون به صرفه تر هستند، از خود بپرسید که آیا واقعاً زمان و انرژی لازم برای تمیز کردن و شستن روزانه تکه های کثیف پارچه را دارید؟ بیشتر والدین دستمال‌های یکبار مصرف را ترجیح می‌دهند زیرا راحت‌تر، راحت‌تر و مقرون به صرفه‌تر هستند. همچنین، آنها می توانند بهداشتی تر باشند زیرا بلافاصله پس از استفاده آنها را بیرون می اندازید.

هزینه: وقتی به قیمت‌ها نگاه می‌کنید، باید به هزینه هر پاک کردن و همچنین هزینه کل فکر کنید. می توانید دستمال مرطوب کودک را به صورت تک بسته، چند بسته و به صورت عمده خریداری کنید. به طور کلی، هر چه تعداد دستمال‌های مرطوب بیشتری در یک زمان بخرید، هزینه هر دستمال‌ کمتر می‌شود. اما شما هرگز نمی دانید فرزندتان به یک برند دستمال مرطوب چه واکنشی نشان می دهد، بنابراین بهتر است ابتدا دو یا سه بسته کوچک از برندهای مختلف در سیسمونی نوزاد خریداری کنید تا امتحان کنید.

بسته بندی: کجا می خواهید از دستمال مرطوب بچه استفاده کنید؟ در خانه واضح است، اما در فروشگاه مواد غذایی، در یک رستوران، در پارک، در فرودگاه یا در یک سفر جاده ای چطور؟ راحت‌ترین و همه‌کاره‌ترین گزینه بسته‌بندی، کیسه‌های پلاستیکی منعطف است که دارای رویه برچسب یا رویه برگردان سفت است. این ها را می توان در خانه استفاده کرد و به راحتی در یک کیسه پوشک، کوله پشتی یا کیف برای هر سفری خارج از خانه گذاشت.

ویژگی ها: به بافت و موادی که ترجیح می دهید فکر کنید ضخیم یا نازک، کشسان، نرم؟ معطر یا بی بو؟ معمولی یا حساس؟ بدون عطر یا بدون عطر (بدون بو به این معنی است که بویی ندارد؛ لزوماً به این معنی نیست که عطری ندارد).

پایداری: دستمال مرطوبی را انتخاب کنید که از الیاف گیاهی ساخته شده باشد. دستمال مرطوب‌های بدون پلاستیک پایدار مانند دستمال مرطوب Nice ‘N CLEAN® برای محیط زیست بهتر هستند زیرا از منابع تجدیدپذیر ساخته شده اند. از دستمال های مخصوص بچه که حاوی پلاستیک هستند خودداری کنید.

images_1702376690_657834f22714f.jpg

از کجا دستمال مرطوب بچه بخریم؟

تقریباً همه خرده‌فروش‌های بزرگ دستمال‌های مخصوص نوزاد را موجود دارند. این مجموعه بسته به برند و اندازه بسته بندی متفاوت است. به عنوان مثال، داروخانه‌ها به احتمال زیاد بسته‌های تک کوچک‌تری را حمل می‌کنند. همچنین می توانید دستمال مرطوب را از آنلاین شاپ سیسمونی نوزاد نی نی بندر خریداری کنید و آنها را درب منزل تحویل بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید