بازی دست دوم را شاید شما خریده باشید و با آن بازی کرده باشید در این صورت دو حالت به وجود می‌آید یک اینکه شما بازی سالمی را خریداری کردید و کاملاً از بازی با آن راضی هستید و بازی بدون مشکل بوده که در اکثر مواقع اینگونه نیست.

و خرید بازی دست دوم معمولاً به صرفه نیست چون ریسک بالایی دارد و ما مطمئن نیستیم که این بازی کاملاً سالم است و فروشنده صرفاً چون بازی‌اش خراب شده قصد فروش آن را گرفته است پس مشکلاتی را برای ما به همراه دارد در ادامه درباره این مشکلات به صورت کامل صحبت خواهم کرد.

انواع بازی ها

ما دو نوع بازی داریم بازی‌های دیسکی و دیجیتالی بازی‌های دیجیتالی نیاز به اکانت دارند و ما مستقیماً خرید را از فروشگاه اینترنتی سونی انجام می‌دهیم یا حتی یک سری فروشگاه‌ها هستند که واسطه این خریدها می‌شوند و این کار را برای ما راحت می‌کنند و خودشان سودی می‌برند.

همچنین کنسول دیجیتالی با کنسول دیسک خور متفاوت است. بازی‌های دیسکی بازی‌های قابل لمس و حضوری هستند که ما آن را به صورت حضوری آنلاین خریداری می‌کنیم و بعد یک نسخه از بازی به دست ما می‌رسد این کالا به صورت فیزیکی در دست ما وجود دارد.

 

برای خرید بازی دست دوم و بازی های اورجینال باید به چه نکاتی توجه کنیم

 

و خیلی‌ها آن را خریداری می‌کنند تا یک کلکسیون بازی داشته باشند. بعد از چند بار بازی کردن با آن خسته می‌شوند و قصد فروش آن را می‌گیرند همچنین ما برای داشتن آن نیاز به غذای زیادی نداریم اما بازی‌های دیجیتالی برای داشتن آن به حافظه زیادی نیاز دارند که این باعث خرید یک حافظه جداگانه و یک هزینه دیگر برای ما می‌شود.

بازی‌های دیسکی هم برای خود معایبی دارند معایبی مانند اینکه آنها ممکن است گم شوند یا خط و خش داشته باشند و دیگر دسترسی شما به این بازی‌ها قطع شود همچنین باید بگویم که برای استفاده از این بازی‌ها نیاز به اینترنت داریم.

برای بازی کردن حتماً باید به اینترنت وصل باشیم درباره قیمت آن هم صحبت کنند بازی‌های دیسکی همیشه گران‌تر از دیجیتالی بوده حتی کنسول آنها هم گرانتر است دلیل خاصی ندارد ولی همین که ما بازی را به صورت فیزیکی در دست داریم خودش یک دلیل است بخوام یک مثال بزنم مثل یک نسخه کتاب pdf با یک نسخه کتاب واقعی است.

نسخه قابل دانلود آن خیلی ارزان‌تر است اما حس لمس یک کتاب واقعی و ورق زدن صفحات آن بسیار متفاوت است همچنین پیدا کردن بازی‌های دیسکی کمی مشکل است و بازی مد نظر ما را شاید به راحتی پیدا نکنیم. فروشگاه‌های خاصی آن را داشته باشند اما در بازی‌های دیجیتالی اینگونه نیست مزایای بازی دیجیتالی دسترسی آن به آپدیت‌ها و به روزترین بازی هاست.

 

 

و ما بدون محدودیت و خیلی راحت بازی مورد علاقه خود را پیدا می‌کنیم و از آن استفاده می‌کنیم نکته مثبت برتر آن قیمت کمتر آن نسبت به بازی‌های دیسکی است همچنین اشتراک گذاری آن با دوستانتان خیلی راحت‌تر است.

در این نسخه در این نسخه ما می‌توانیم به راحتی متصل شویم همچنین در کنار این مزایا معایبی هم وجود دارد بزرگترین عیب آن آن به صورت قابل لمس است که حس یک بازی خوب را از ما می‌گیرد برای قدیمی‌ها این موضوع خیلی مهمند زیرا قبلاً بازی‌ها فیزیکی بوده و بازی کردن فقط این گونه برایشان لذت بخش و نوستالژی است.

نکات خرید بازی دست دوم

علت فروش محصولات کارکرده اکثر مردم به دلیل خسته شدن از کالای خود یا نارضایتی نیست.

قطعا اینکار منجر به چند دلیل میشود که یکی ازاین دلایل میتواند کمبود بودجه یا پول باشد و باعث میشود محصولات خود را به فروش بگذارند

دلیل دوم هم میتواند برای خرید وسایل بهتر باشد برای مثال من یک ماشین دارم و ان را میفروشم تا یم ماشین مدل بالا تر بخرم.

حال ازکجا بفهمیم این وسیله ای که خریداری میکنیم اصلا درست کار میکند از کجا معلوم بعد از چند روز خراب نشود؟

برای مثال میخواهم خرید دسته دوم کنسول بازی داشته باشم ابتدا سعی میکنم از جای شناخته و معتبر خرید کنم اگر ان مکان حضوری باشد ابتدا همان جا وسیله را روشن میکنم .

اگر خرید انلاین داشتم و یک فروشگاه بود رضایت های مشتری های قبل از خودم را چک میکردم.

از انها چند ماه مهلت تست ان محصول را میخواستم و اگر جایی که میخواستم از ان خرید کنم فروشگاه نبود سعی میکنم ابتدا راجب ان فرد یا ان مکان تحقیق کنم. از کجا محصولات کارکرده ولی سالم و تمیز خرید کنیم؟

در کل در این رابطه به شما پیشنهاد میکنم از فروشگاه ها یا مکان های معتبر خرید کنید و میتوانید از سایت های در گوگل که نسبت به بقیه جاها معتبر تر هستند خرید کنید. از کجا به خرید بازی پلی استیشن 5 با قیمت منصفانه و جای معتبر مراجعه کنیم؟

برای خرید بازی ها نه تنها بازی های پلی استیشن 5 بلکه خرید بازی پلی استیشن4 و ایکس باکس میتوانید به فروشگاه انلاین کنسول های بازی خودمان مراجعه فرمایید .

بازی دست دوم یا نو؟

و قاطع در مورد آن صحبت کرد. چرا که خرید بازی نو هزینه گزافی روی دست تان می گذارد و از طرفی پرداخت پول برای یک بازی دست دوم هم ریسک بالایی به همراه دارد.

به هر حال بازی دست دوم معلوم نیست چه بلایی بر سرش آمده و از سوی دیگر ممکن است کدهای اختصاصی بسته های الحاقی آن نیز مصرف شده باشد. اما خرید یک بازی دست دوم مزایای خاص خود را دارد. اگر از یک فروشنده مطمئن خرید کنید، مسلما می توانید یک بازی گران قیمت را با پرداخت هزینه خیلی کمتری تهیه کنید و از تجربه اش نهایت لذت را ببرید.

به فرض آنکه کدهای موجود در بسته بندی بازی هم استفاده شده باشند، چیز خاصی را از دست نداده اید. چرا که این کدها اغلب تاثیر چندانی بر روند بازی ندارند و به نوعی بود و نبودشان برای کاربر فرق نمی کند. در هر صورت خرید یک بازی نو یا دست دوم، مسئله ای است که به خود خریدار باز می گردد.

 

 

برخی دوست دارند که محصولات نو بخرند و برخی دیگر با دست دوم هم مشکلی ندارند. این موضوع به مسائل مالی هم مربوط می شود و برخی از افراد ریسک کردن و خرید بازی های دست دوم را گزینه مناسب تری برای کیف پول خود می دانند. پس به گونه ای خرید بازی دست دوم هم به شرایط باز می گردد و هم به اقتصاد هر فرد

در واقع به طور کلی بخوام بگویم خرید بازی‌های دست دوم کمی ریسک بالایی دارند و و برای خرید آن باید به جای مطمئن رجوع کنیم. درست است که یک سری‌ها بعد از بازی کردن زیاد با آن از بازی خسته می‌شوند و قصد فروش آن را می‌گیرند.

اما یک سری سودجو هم وقتی بازی خراب می‌شوند اقدام به فروش آن می‌کنند. یا حتی ممکن است بعد از اینکه می‌فهمند محصولی که خریده‌اند فیک است و اورجینال نیست و به درد نخواهد خورد فوراً تصمیم به فروش میگیرند. اگر بازی‌ها به خوبی نگهداری شوند و جای مناسبی برای آنها باشد و در حمل و نقل برایشان مشکلی پیش نیامده باشد و هیچ خط و خشی نداشته باشند.

آنها تا سال‌ها قابل استفاده هستند و هیچ محدودیت بازی ندارند. قیمت یک سری از بازی‌ها کمی گران است مخصوصاً بازی‌های ps5 پس طبیعی است که یک سری‌ها سمت خرید بازی‌های دست دوم بروند من به شخصه این کار را به شما پیشنهاد نمی‌کنم.

زیر را وقتی شما یک بازی را نو بخرید خیالتان راحت است. اما اگر شما فروشنده را به خوبی می‌شناسید و می‌دانید که در نگهداری بازی‌هایش بسیار دقت می‌کند و مسئولیت پذیر است و محصول سالم است پس مشکلی ندارد. اما برای خرید از غریبه‌ها کمی بیشتر فکر کنید و قبل از خرید بازی حتماً با آن بازی کنید و حتماً تستش کنید.

 

منبع : سایت https://psxconsole.ir

دیدگاهتان را بنویسید