برای طولانی کردن عمر خود نیازی به 10000 قدم در روز ندارید

بر اساس یک توافق نامه نانوشته، انسان ها بر این باورند که افزایش شانس زندگی سالم با برداشتن 10000 قدم در روز آغاز می شود. برای افرادی که سبک زندگی ثابتی دارند، دستیابی به این هدف به تلاش بسیار کمی نیاز دارد. گروهی از محققان در 15 مطالعه دریافتند که تجزیه و تحلیل داده های هزاران نفر در چهار قاره آسان تر است: حداکثر تعداد قدم ها در روز نزدیک به 6000 در سال است. افزایش تعداد مراحل بیش از این مقدار احتمالاً هیچ تأثیری بر افزایش امید به زندگی نخواهد داشت. بر این اساس آماندا پالوچاپیدمیولوژیست های دانشگاه ماساچوست آمهرست:

با پیشرفت مراحل، ریسک تا زمانی که به سطح خنثی برسد کاهش می یابد. این سطح عادلانه برای پیر و جوان متفاوت است.

انسان همیشه رو به جلو بوده است. توسعه فیزیولوژی ما را به سفر مسافت های طولانی، جستجوی آتش و جستجوی آب و غذا متحول کرده است. در نتیجه متابولیسم بدن و آمادگی قلبی عروقی بر استخوان ها و ماهیچه ها تأثیر می گذارد و حتی سلامت روان ما با پیاده روی خوب مرتبط است. گنجاندن هر نوع پیاده روی در یک برنامه روزانه شلوغ ما را به زندگی طولانی، سالم و مرفه سوق می دهد.

البته، برای افرادی که انگیزه ندارند، گفتن آن آسان تر از انجام دادن است. به همین دلیل، شرکت‌های فناوری دستگاه‌های کوچکی را توسعه داده‌اند که به آنها کمک می‌کند تعداد گام‌ها را هر روز پیگیری کنند. حدود نیم قرن پیش، گام شمار Manpo Kei توسط شرکت ساعت و ساعت یاماسا ژاپن اختراع شد. او به دنبال فروش بیشتر در نزدیکی المپیک 1964 توکیو بود. Manpo Kei در زبان ژاپنی به معنی 10000 قدم است.

اما چرا 10000 قدم؟ باز هم به قسمتی می رسیم که در مورد حد وسط صحبت می کنیم. ده هزار فقط یک عدد خوب و گرد است که برای رسیدن به هدف کافی به نظر می رسد. اما آیا پشتوانه علمی دارد؟ فقط شماره یک بودن می تواند به ایجاد انگیزه در جامعه کمک کند. به گفته پالوچ:

استفاده از اعداد یک وسیله ارتباطی واضح برای انتقال پیامی در مورد سلامت عمومی است.

سال گذشته، پالوچ و تیمش تحقیقی را بر روی گروهی متشکل از بیش از 2000 میانسال در ایالات متحده منتشر کردند. آنها نتیجه گرفتند که حداقل 7000 قدم در روز می تواند خطر مرگ زودرس را 50 تا 70 درصد کاهش دهد. در رابطه با سوالاتی مانند “آیا بیشتر راه رفتن بهتر است” یا فشرده سازی مراحل با سرعت بالاتر مفید است. تیم تحقیقاتی شبکه تحقیقاتی خود را بر اساس تحقیقات قبلی توسعه داد.

متاآنالیز اخیر آنها شامل تعداد اقدامات بهداشتی و سلامتی است که توسط 47471 بزرگسال در آسیا، استرالیا، اروپا و آمریکای شمالی انجام شده است. آنها دریافتند که 25 درصد از بزرگسالانی که هر روز بیشتر پیاده روی می کردند، 40 تا 53 درصد کمتر در معرض خطر مرگ بودند.

مقالات مرتبط:

  • پیاده روی های نامنظم و پراکنده در افزایش شانس زنده ماندن موثر است
  • تنها ده دقیقه پیاده روی در روز می تواند منجر به طول عمر شود

برای بزرگسالان 60 سال و بالاتر، خطر مرگ بین 6000 تا 8000 قدم کاهش می یابد. مراحل دیگر مزایای بیشتری داشتند. اما کاهش مرگ و میر یکی از آن مزایا نبود. تحقیقات نشان داده است که افراد جوان می توانند بیشتر راه بروند، اما لزوماً طول عمر خود را 8000 تا 10000 قدم افزایش نمی دهند. بسته به نتایج، سرعت مراحل نیز مهم است. به گزارش پلاس:

شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد حتی حرکات کوچک نیز مفید هستند، به خصوص برای کسانی که فعالیت کمتری دارند.

البته این بدان معنا نیست که سخت کوشی در ورزش فایده ای ندارد. 30 دقیقه تمرکز و فعالیت شدید روزانه می تواند یک پیشرفت عالی برای افراد دارای معلولیت باشد. ورزش در سنین بالا می تواند به فعالیت مغز و سلامت قلب و استخوان کمک کند. اما اگر تحرک ندارید، 6000 تا 8000 قدم پیاده روی قبل از رفتن به رختخواب می تواند قدم خوبی برای طول عمر باشد.

این مطالعه در The Lancet: Public Health منتشر شد.

منبع:‌ زومیت

دیدگاهتان را بنویسید