لوستر اتاق خواب در چند سال قبل خیلی شناخته شده و معروف نبود. به همین دلیل هم اتاق های خواب معمولا خیلی ساده بودند و دکوراسیونی شیکی نداشتند. اما امروزه استفاده از لوستر در اتاق خواب یکی از کارهای اساسی برای بهبود دکوراسیون به حساب می آید. با استفاده از لوستر مدرن اتاق خواب می توانید علاوه بر تامین نور مناسب، یک دکوراسیون شیک نیز داشته باشند.

لوسترهای اتاق خواب معمولا قیمت بسیار مناسبی در مقایسه با لوستر پذیرایی دارند و به همین دلیل هم بسیار پرطرفدارتر هستند. می توانید با خرید انواع لوستر مدرن با هزینه کم اتاق را پرنورتر و شیک تر کنید. با این روش هم نور کافی برای زمان استراحت و مطالعه خواهید داشت و هم اینکه یک اتاق خواب شیک نیز درست کرده اید.

بهترین لوستر برای اتاق خواب چه ویژگی دارد؟

مدل لوستر اتاق خواب بسیار متنوع است و به همین دلیل نیز بهتر است قبل از خرید لوستر برای اتاق خواب خود اطلاعات کافی داشته باشید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. ما در اینجا سعی می کنیم تا با معرفی انواع لوستر، بهترین لوستر اتاق خواب را که هم قیمتی مناسبی داشته باشد و هم خیلی شیک باشد به شما معرفی کنیم. هم چنین برای خرید انواع لوستر مدرن می توانید از فروشگاه فروهر دیزاین که تولید کننده انواع مدرن این لوسترها هستند نیز سفارش دهید. لوسترهای فروهر دیزاین علاوه بر اینکه خیلی مدرن و شیک هستند، کیفیت و دوام بسیار بالایی نیز دارند.

نکات مهم در انتخاب لوستر برای اتاق خواب

در انتخاب لوستر برای هر بخش از خانه باید به نکات بسیار زیادی توجه داشت تا بهترین لوستر ممکن را انتخاب کنیم. اما اتاق خواب هم از مکان هایی مهم در انتخاب یک لوستر می باشد. اتاق خواب برای استراحت، کار و یا مطالعه استفاده می شود در نتیجه مهم است که نورپردازی آن اصولی باشد. هم چنین به دلیل اینکه در ساعات مختلف شبانه روز از آن استفاده می کنید، لازم است تا دکوراسیون شیکی داشته باشد. یک دکوراسیون جذاب و خاص حس و حال شما را در طول روز بهبود می بخشد.

همانطور که می دانید لوسترهایی وجود دارد که متناسب با هر سبک و دکوری هستند و در هر جایی قابل استفاده هستند. به طور کلی لوسترهایی که که نورشان به سمت سقف است، سنتی تر محسوب می شوند.در مقابل مدل های جدید لوستر نور را به سمت پایین یا دیوارهای اتاق هدایت می کنند.

افزودن حباب های شیشه‌ای مقداری از این رسمی بودن را ملایم می‌کند و در نتیجه انتخابی کمی مناسب تر به حساب می‌آید. برای داشتن احساس غیررسمی تر، لوستری را انتخاب کنید که نور را به سمت پایین هدایت کند.

لوستر برای اتاق خواب

هنگام انتخاب سبک لوستر، مهم ترین فاکتورهایی که باید در نظر بگیرید این است که از کدام اتاق می خواهید آن را آویزان کنید، طراحی داخلی اتاق مورد نظر و اندازه اتاق شما چگونه است؟ علاوه بر این سبک، ابعاد و عملکرد یک فضای خاص به شما کمک می کند تا تعیین کنید که چه نوع سبک لوستر بهتر عمل می کند.

هنگام انتخاب لوستر اتاق خواب خود به دنبال چه چیزی باشم؟

نکات مهم انتخاب لوستر اتاق خواب، جدای از سبک، سه عامل اصلی دیگر نیز دارد. متخصصان معتقدند برای انتخاب لوستر اتاق خواب اندازه یا ابعاد، جهت خروج نور  و شدت نور هم مهم هستند. داشتن لوستری بیش از حد بزرگ یا خیلی کوچک می تواند باعث ایجاد ظاهری نامتناسب در اتاق خواب شما شود.

قبل از خرید لوستری مناسب برای اتاق خواب باید هدفتان را از این خرید مشخص کنید. افراد زیادی بدون در نظر گرفتن هدف خرید لوستر، از همان ابتدا به دنبال طرح و مدل خاص می گردند. بهترین راه کار این است که مشخص کنید می‌خواهید فضای اتاق خواب کاملا نورانی باشد یا وجود نور ملام برایتان کافی است. اگر شما از افرادی هستید که به نور فراوان علاقه‌مندید و ممکن است تاریکی باعث بی‌حالی و ایجاد حس افسردگی شود، بنابران باید به سراغ یک لوستر با روشنایی زیاد بروید.

در این بین برخی افراد برای اتاق خواب، نور ملایم را می‌پسندند اما هدف آنها از انتخاب لوستر در دکوراسیون داخلی اتاق خواب صرفا جنبه زیبایی آن است. به همین دلیل توصیه می‌شود ابتدا کارایی لوستر اتاق خواب را بسنجید سپس برای انتخاب آن اقدام کنید.

جدیدترین لوستر اتاق خواب

افراد علاقه‌مند به نور زیاد در فضای اتاق خواب می‌توانند لوسترهای چند شاخه با نور کافی انتخاب کنند و افرادی که نور ملایم برایشان کافیست می‌توانند تمرکز خود را بر روی انتخاب یک لوستر فانتزی، شیک و چشم‌نواز بگذارند.

با توجه به رابطه اتاق خواب و کیفیت خواب، موضوع دیگری که به اندازه انتخاب تخت و مبلمان حیاتی است، نحوه نورپردازی اتاق خواب است. تنوع گسترده مدل لوستر اتاق خواب سوالات بیشتری را در مورد این موضوع در ذهن ایجاد کرده است. ابتدایی ترین عنصری که در هنگام تزئین یک اتاق نباید از آن چشم پوشی کرد، درک دکوراسیونی است که می خواهید در فضا ایجاد شود.

صرف نظر از دکوراسیون اتاق خواب، مهم است که لوستر اتاق خواب انتخاب شده بتوانند با سبک دکوراسیون حاکم بر فضا هماهنگ باشند تا یکپارچگی در یک فضا تضمین شود.

آشنایی با انواع مدل لوستر اتاق خواب

اتاق خواب فضایی برای استراحت، خوابیدن، مطالعه، آماده شدن برای رفتن به بیرون از خانه، آراستن صورت و یا مو است. به همین دلیل نیازی به نور مستقیم نیست.

همچنین انتخاب آینه برای این فضا می‌تواند به انعکاس نور و روشنایی بیشتر کمک کند. بنابراین بهترین انتخاب برای روشنایی یک اتاق خواب، لوستری است که لامپ‌های آن توانایی انعکاس نور را در آینه داشته باشند. این امر موجب می‌شود تا فضای اتاق خواب روشن و دلبازتر به نظر برسد. به این ترتیب هم لوستر متفاوت در سقف خواهید داشت و هم اینکه نور کافی در کل اتاق وجود دارد.

لوستری برای اتاق خواب با حباب و کلاهک

اگر شما از آن دسته افراد هستید که اتاق خوابتان صرفا جایی برای خواب و استراحت است، می‌توانید لوستری با حباب و کلاهک انتخاب کنید. این مدل لوسترها که از مدل های قدیمی لوسترهای اتاق خواب به شمار می‌آیند با پخش نور بر روی سقف از انعکاس نور مستقیم با شدت زیاد جلوگیری می‌کنند.

به همین دلیل توصیه می‌شود لوستر بالای تخت خواب را با حباب رو به بالا انتخاب کنید. در این صورت دیگر نور مستقیم بر روی تخت خواب نمی‌افتد و باعث آزار چشم‌ها نخواهد شد. اما اگر نگران کمبود نور برای مطالعه پیش از خواب هستید، پیشنهاد ما به شما استفاده از یک آباژور رومیزی با طراحی مدرن است که می‌توانید آن را در نزدیکی تخت خواب خود بگذارید و با استفاده از کلید دیمر نور آن را کم یا زیاد کنید.

لوستر جدید اتاق خواب

همچنین با خرید هالوژن و روشنایی مخصوص میز آرایش که در بالای آن نصب می‌شود، می‌توانید از نور کافی هنگام لباس پوشیدن یا آرایش کردن برخوردار شوید.

لوستر با طراحی مدرن

این مدل لوستر برای افرادی مناسب است که از اتاق خواب خود غیر از استراحت و خواب، برای مطالعه و کار استفاده می‌کنند. همچنین اکثر جوانان به خصوص پسرها به ایجاد روشنایی زیاد در اتاق خوابشان علاقه‌مندند. بنابراین می‌توان گفت بهتر است لوستر اتاق خواب پسرانه را از لوسترهایی با سبک مدرن انتخاب کنید.

این نوع از لوسترها به دلیل داشتن طراحی جدید و مدرن بیشتر برای افراد جوان مناسب هستند. به طوری که دیگر به وجود آباژور یا هالوژن در بخش‌های مختلف اتاق خواب نیازی نیست.

 ایده های انتخاب لوستر مناسب اتاق

ست کردن لوستر و کاغذ دیواری

به منظور ست کردن وسیله روشنایی و کاغذ دیواری، باید از رنگی که در کاغذ دیواری استفاده شده برای انتخاب لوستر استفاده نمایید. استفاده از این ایده هیچ گاه قدیمی نشده و زیبایی چشم نوازی به همراه دارد. اگر در طراحی کاغذ دیواری که در اتاق خواب مورد استفاده قرار داده اید، از رنگ های مختلف استفاده شده است، می توانید به ست کردن لوستر با یکی از رنگ های آن اقدام نمایید.

لوستر با اشکال خاص

استفاده از یک لوستر که از طرح ویژه ای برخوردار است، نمونه ای مناسب برای استفاده در اتاق خواب می باشد. برای مثال می توان به یک لوستر که ظاهری شبیه به مستطیل دارد، اشاره کرد. برای ایجاد نمایی زیباتر می توانید از یک آباژور که ظاهری مشابه با لوستر دارد نیز استفاده نمایید. این کار باعث ایجاد انسجام در فضای اتاق خواب نیز خواهد شد.

لوستر مدرن اتاق خواب

لوسترهای مدرن

استفاده از لوسترهای مدرن یکی از بهترین گزینه هایی است که می توان از آن در طراحی اتاق خواب استفاده کرد. نکته مثبت در مورد استفاده از این لوسترها قابلیت استفاده از آن ها در انواع سبک های طراحی می باشد. هم چنین این لوسترها از زیبایی خاصی برخوردار هستند. این لوسترها را می توانید با رنگ نورهای متفاوت و با توجه به طبع خود سفارش دهید. هم چنین در فروشگاه فروهر دیزاین می توانید رنگ بدنه را نیز مطابق با سلیقه خود عوض کنید.

لوسترهای کریستالی

استفاده از لوسترهای کریستال باعث ایجاد نمای زیبا و لوکسی می شود. از این لوسترها در طراحی های کلاسیک استفاده می شود. این لوسترها در انواع رنگ وجود دارند و شما می توانید با توجه به رنگ های استفاده شده در طراحی اتاق خواب، نمونه ای مناسب از آن ها را انتخاب نمایید.

استفاده از آباژور

استفاده از آباژور ایستاده یا لامپ های رومیزی از دیگر نمونه انواع وسایل روشنایی است که می توانید در طراحی اتاق خواب از آن استفاده نمایید. نورپردازی به وسیله این آباژورها باعث زیبایی دکوراسیون اتاق خواب می شود و در کنار آن می توانید از روش نورپردازی عمومی نیز استفاده نمایید.

لوستر اتاق

جمع بندی

اهمیت نورپردازی مناسب در طراحی دکوراسیون داخلی بر هیچ کس پوشیده نیست. استفاده از یک روش نورپردازی مناسب باعث می شود زیبایی طراحی بیش تر از آن چه که هست به چشم آید. این امر در طراحی اتاق خواب نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. انتخاب وسیله روشنایی مناسب نکته کلیدی در اجرای نورپردازی می باشد.

آن چه که در این جا به آن اشاره شد، نمونه ای از وسایل روشنایی می باشد که استفاده از آن ها در طراحی اتاق خواب و در جهت نورپردازی مناسب بوده و نمای زیبایی ایجاد می کند. این امکان وجود دارد که از سه لایه نورپردازی عمومی، دکوراتیو و کاربردی به طور هم زمان در طراحی اتاق خواب استفاده کرد. به همین دلیل هم انتخاب وسایل روشنایی مناسب برای هریک نیز این روش ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

خرید لوستر اتاق خواب

انتخاب هر یک از آن ها باید به گونه ای باشد که در صورت استفاده در یک اتاق با دیگر فضاهای خانه از لحاظ ظاهری هماهنگی داشته باشند. این امر در زیبایی اتاق تاثیرگذار خواهد بود. در جهت کنترل روشنایی بر اساس نیاز نیز می توان از دیمرها استفاده کرد. دیمرها این امکان را برای شما فراهم می کنند که در صورت نیاز نور اتاق را به میزان دلخواه کم یا زیاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید