ترکیه یکی از کشورهایی است که افراد زیادی دوست دارند به آنجا مهاجرت کنند و اقامت دائم آن را دریافت نمایند. برای دستیابی به این هدف روش‌های گوناگونی وجود دارد. یکی از آسان‌ترین راه‌ها، خرید ملک قسطی در ترکیه است. بنابراین در این مطلب می‌خواهیم درباره خرید آپارتمان قسطی در ترکیه صحبت نماییم.

خرید آپارتمان قسطی در ترکیه با اویم استانبول

چه کسانی می‌توانند برای خرید آپارتمان قسطی در ترکیه اقدام کنند؟

همه کسانی که مایل به دریافت اقامت دائم ترکیه هستند، هر زمانی که بخواهند می‌توانند برای خرید خانه قسطی در ترکیه اقدام نمایند.

این کار به ویژه برای کسانی که در ترکیه اقامت داشته اما مستاجر هستند، یا در ترکیه مشغول به تحصیل یا کار هستند، مناسب است. همچنین این کار برای کسانی که می‌خواهند در ترکیه خانه بخرند اما در حال حاضر سرمایه کافی ندارند، ایده آل است.

 

مزایای خرید آپارتمان در ترکیه

خرید ملک در ترکیه نوعی سرمایه گذاری نیز محسوب می‌شود. زیرا قیمت ملک در ترکیه نرخ رشد نسبتا بالایی دارد. همچنین قیمت ملک در ترکیه نسبت به ایران ارزانتر و هزینه‌های زندگی نیز کمتر است. از طرفی کسانی که اقدام به خرید ملک در ترکیه می‌کنند، می‌توانند اقامت دائم این کشور را دریافت نمایند.

شرایط لازم برای خرید قسطی آپارتمان در ترکیه

شرایط لازم برای این کار چندان پیچیده نیست. باید بدانید که شرایط، توسط فروشنده تعیین می‌شود. بنابراین شرایط خرید یک ملک ممکن است با ملک دیگر متفاوت باشد.

اما به طور کلی، مقداری از مبلغ ملک، باید در ابتدا پرداخت شود و مابقی به صورت ماهیانه قسط بندی می‌شود. میزان مبلغ پیش پرداخت نیز باید از حدی بیشتر باشد. معمولا یک دوم یا یک سوم ارزش ملک برای این منظور در نظر گرفته می‌شود. میزان مبلغ هر قسط و تعداد آن‌ها را نیز هنگام تنظیم قرارداد می‌توان تعیین کرد.

ضمنا خانه‌ای که خریداری می‌شود باید نوساز باشد یا تا به حال استفاده نشده باشد. همچنین نباید خرید آپارتمان قسطی در ترکیه از یک ایرانی دیگر انجام شود (زیرا در این صورت نمی‌توان اقامت دائم را دریافت نمود). نکته مهم‌تر این است که، تا زمانی که همه قسط‌ها پرداخت نشود، سند داده نخواهد شد. اما حین پرداخت قسط‌ها امکان سکونت در خانه وجود دارد.

میزان بودجه مورد نیاز

میزان بودجه مورد نیاز برای خرید آپارتمان در ترکیه به عوامل گوناگونی بستگی دارد. به عنوان مثال، موقعیت آپارتمان، تاثیر مستقیمی روی قیمت آن دارد. یعنی قیمت آپارتمان در شهرهای بزرگ یا در مراکز شهرها، گرانتر است و برای خرید آن‌ها به بودجه بیشتری نیاز است. در عوض شهرهای کوچک و خلوت ترکیه، ارزان‌تر هستند. علاوه بر این، متراژ آپارتمان، امکانات آن و موارد دیگر، روی این قضیه تاثیرگذار هستند. روشن است که هرچه ملک بزرگتر باشد و امکانات بیشتری داشته باشد، قیمت آن بالاتر است.

البته خرید قسطی آپارتمان در ترکیه، این مزیت را دارد که افراد می‌توانند با حداقل بودجه‌ای که دارند، اقدام به خرید نمایند و سپس مابقی را به تدریج طی مدت زمان تعیین شده، پرداخت نمایند.

بهترین شهرها برای خرید ملک قسطی در ترکیه

خرید آپارتمان قسطی در شهرهای مختلفی از ترکیه امکان پذیر است. محبوب‌ترین شهر برای این کار استانبول است. زیرا بزرگتر و پرجمعیت‌تر است و راحتتر می‌شود در آن کار پیدا کرد.

دومین شهر محبوب برای این کار، آنکارا، پایتخت ترکیه است. این شهر امنیت بالایی دارد و برای راه اندازی کارهای صنعتی و تجاری بهترین گزینه است.

گزینه بعدی شهر ازمیر است. در این شهر می‌توان یک زندگی ساده داشت. آنتالیا نیز یکی از محبوبترین شهرهای ترکیه برای خرید آپارتمان است زیرا امکانات خوبی دارد.

مراحل خرید

برای خرید آپارتمان قسطی در ترکیه لازم است چند مرحله ساده پیموده شود. در ابتدا باید آپارتمان‌های مختلف را بررسی کرده و گزینه مورد نظر خود را پیدا کنید. باید ملک مورد نظر خود را از هر لحاظ بررسی کنید تا مشکلی نداشته باشد.

سپس لازم است درباره میزان مبلغ اولیه و میزان اقساط ماهیانه با فروشنده، صحبت کنید و از شرایط وی آگاه شوید. بعد از این کار، باید یک قرارداد خرید تنظیم شود. در این قسمت، به یک وکیل مهاجرتی باتجربه نیاز خواهید داشت. زیرا این افراد به تمام شرایط خرید و فروش ملک و قوانین آن آگاهند و می‌توانند به شما در یک خرید موفق کمک کنند.

بعد از تنظیم قرارداد، مبلغ پیش پرداخت را به حساب بانکی فروشنده منتقل می‌نمایید. پس از پرداخت تمامی اقساط نیز، می‌توانید سند آپارتمان را دریافت کنید.

پس از اینکه سند آپارتمان را دریافت کردید هم می‌توانید به دنبال دریافت اقامت دائم خود در این کشور باشید. برای این کار باید به اداره مهاجرت این کشور مراجعه نمایید.

خرید خانه قسطی در ترکیه با استفاده از وام بانکی

بعضی از بانک‌های ترکیه برای خرید آپارتمان به شما وام می‌دهند. البته باید تمکن مالی و توانایی پرداخت اقساط را به بانک مربوطه اثبات نمایید.

برای گرفتن وام، مدارکی هم لازم است. مدارک لازم توسط بانک تعیین می‌شوند. برخی از این مدارک عبارتند از: کارت ملی و پاسپورت، مدارک تمکن مالی، کد مالیاتی، فرم‌های بانکی و… . همه این مدارک باید ترجمه شده و به تایید سفارت ترکیه نیز رسیده باشند.

بانک‌هایی که برای خرید قسطی آپارتمان در ترکیه به شما وام می‌دهند، بعدا احتمالا حدود ۸ تا ۱۰ درصد سود دریافت خواهند کرد. شما همچنین موظف هستید، اقساط بانکی را بین ۱۰ تا ۱۵ سال پرداخت نمایید.

لازم به ذکر است که اگر خرید آپارتمان قسطی در ترکیه را با وام بانکی انجام دهید، تا زمانی که تمام قسط‌ها را پرداخت نکرده باشید، حق استفاده از ملک را نخواهید داشت. اما سند به نام شما خواهد بود.

نتیجه گیری

در این مطلب درباره خرید قسطی آپارتمان در استانبول و ترکیه صحبت شد و تقریبا تمام اطلاعات لازم در این زمینه به شما داده شد. به طور خلاصه، همه افراد در صورت تمایل می‌توانند در ترکیه، به صورت قسطی آپارتمان بخرند. اگر بخواهند می‌توانند برای این کار، یعنی خرید ملک قسطی در ترکیه، از بانک‌های ترکیه وام بانکی نیز دریافت کنند.

آن‌ها بعد از اینکه تمام قسط‌های خود را پرداخت نمودند، سند ملک را دریافت خواهند کرد. سپس می‌توانند اقامت دائم ترکیه را بگیرند و شهروند این کشور شوند.

خرید خانه قسطی در ترکیه، علاوه بر اینکه راهی برای گرفتن اقامت دائم این کشور است، نوعی سرمایه گذاری نیز خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید آپارتمان در استانبول، خرید ملک در استانبول و اخذ اقامت ترکیه با خرید ملک به وبسایت شرکت کهاجرتی اویم استانبول به آدرس https://evimistanbul.ir مراجعه کنید.

 

برچسب ها : پاسپورت ترکیه,خرید ملک در استانبول,خرید ملک در ترکیه,ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید