اگر به‌دنبال بهترین منابع یادگیری سئو هستید و قصد دارید این مقولهٔ پرهیجان و درآمدزا را یاد بگیرید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. سئو یکی از بحث‌های جذاب و شیرین دنیای وب است. موضوعی که نه می‌توان گفت خیلی ساده است و نه کاری است که از عهدهٔ هرکسی برنیاید، یعنی اگر حتی خیلی مبتدی هستید و همین اواخر وارد دنیای وب شده باشید، در صورتی که علاقه و پشتکار دارید، آن را یاد خواهید گرفت.

برای یادگیری سئو علاوه‌بر علاقه و پشتکار، باید درک صحیحی از سازوکار سئو، ربات‌های گوگل و مکانیزم موتورهای جستجوی گوگل داشته باشید. ربات‌هایی که هر روز به محتوای سایت شما سر می‌زنند و همه‌چیز را به‌طور دقیق مورد بررسی قرار می‌دهند. مسلماً بهترین منابع یادگیری سئو در خصوص مفاهیم مرتبط با این مقوله و همچنین مکانیزم گوگل و امتیازبندی‌های آن، به شما کمک خواهند کرد.

بهترین منابع آموزش سئو

معرفی بهترین منابع یادگیری سئو (منابع خارجی و ایرانی)

سئو بحث جذاب و شیرینی است، اما می‌توان گفت که در عین سادگی، پیچیده هم هست. قبل از شروع یادگیری سئو، بهتر است چند نکتهٔ مهم را موردتوجه قرار دهید.

  • یادگیری سئو همراه با تمرین

اول مورد این است که همزمان با یادگیری سئو، باید تمرین و آزمایش هم داشته باشید. به‌عبارتی حتی اگر بهترین منابع آموزش سئو در اختیارتان باشد، بدون تلاش و عمل فایده‌ای نخواهد داشت. در ادامهٔ مقاله چند منبع مفید و کاربردی برای یادگیری سئو را معرفی کرده‌ایم. با هرکدام از آن‌ها که یادگیری را شروع کردید، سعی کنید خودتان هم وارد ماجرا شوید و با سئوی یک سایت آموزه‌هایتان را تست کنید. در این صورت یادگیری سریع‌تر و مثمرثمرتر خواهد بود.

  • از جدیدترین مطالب آموزش سئو استفاده کنید

مورد دوم در خصوص جدید بودن منابع است. منابع متعددی در سطح وب و حتی به‌صورت کتاب وجود دارد که سئو را آموزش می‌دهند. این مطالب ممکن است مفید باشد و به شما در یادگیری سئو کمک کنند، اما قبل از هرچیز باید تاریخ انتشار آن‌ها را بررسی کنید، زیرا سئو همواره در حال تغییر است. مقاله‌ای که 2014 منتشر شده‌است، مسلماً برای سئوی سال 2023 کاربرد چندانی ندارد و حتی ممکن است به‌دلیل تغییر الگوریتم‌های گوگل، مسیر شما را به بیراهه بکشاند، بنابراین همواره از به‌روزترین مطالب آموزشی در حوزهٔ سئو استفاده کنید.

اکنون چند وبلاگ برتر آموزش سئو که جزو بهترین منابع یادگیری سئو هستند را به شما معرفی می‌کنیم. طوری که با دنبال کردن آن‌ها به همراه تلاش، عمل و پشتکار، حتماً به یک سئوکار حرفه‌ای تبدیل خواهید شد.

گوگل مطالب مختلفی را از طریق صفحه رسمی خود به اشتراک می‌گذارد. همچنین مقالات درمورد ساخت سایت و ویدیوهای آموزشی که از طریق کانال رسمی یوتیوب گوگل وبمستر منتشر می‌شود، منابع خوبی برای یادگیری سئو به‌شمار می‌روند.

وب‌سایت سئو استاد به مطالب حوزهٔ سئو سایت اختصاص یافته‌است. از بهترین دوره برای یادگیری سئو تا اخبار الگوریتم‌های گوگل و نکات و ترفندهای مهم در حوزهٔ سئو؛ تمامی این مطالب به زبان فارسی و البته به طرزی شیوا و روان بیان شده‌است، لذا حتی تازه‌کارها و افراد مبتدی نیز می‌توانند به‌خوبی با مفاهیم سئو آشنا شده، آن‌ها را به‌کار ببرند و درنهایت به نتیجهٔ مطلوب دست یابند.

وبسایت سئواستاد

یک سایت ایرانی دیگر که می‌توان آن را در لیست بهترین منابع یادگیری سئو خصوصاً برای سئوکاران تازه‌کار قرار داد، سایت ابزار وردپرس است. پکیج‌های آموزشی مفیدی در قالب فایل ویدیوئی و به‌صورت رایگان در این سایت منتشر شده‌است. با کمک محتواهای آن، می‌توانید یک سایت صفر را به یک سایت سئوشده تبدیل کنید. تمام مراحل، نکات و ریزه‌کاری‌های سئو را از طریق محتوای روان و قابل فهم محتواهای سایت مذکور یاد خواهید گرفت.

اگر از یک متخصص سئو بپرسید کدام سایت برای یادگیری سئو مناسب است، بدون شک وب‌سایت Moz و مقالات آموزشی کامل این وب‌سایت را به شما پیشنهاد خواهد داد. هم مقالات جامع و نسبتاً طولانی و هم بخش انجمن‌های قوی این وب‌سایت در حوزهٔ سئو برای یادگیری این مقوله بسیار مفید هستند. ضمن این‌که وب‌سایت مذکور مرجع مهمی برای اطلاع‌رسانی آخرین تغییرات حوزهٔ سئو به‌شمار می‌رود.

  •  کتاب های آموزش سئو

همیشه هم یادگیری از طریق وب و به‌عبارتی یادگیری آنلاین مطرح نیست. به این معنی که بعضی از افراد تمایل دارند که امر آموزش و یادگیری را از طریق کتاب یاد بگیرند. بر همین اساس می‌توان گفت که کتاب آموزش سئو نیز تا حدودی زیادی به یادگیری سئو کمک خواهد کرد.

 

جمع‌بندی

سئو به معنی بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو است و بدون سئو سایت شما جایگاهی در نزد گوگل نخواهد داشت، بنابراین سئو و سایت، دو مفهوم جدانشدنی هستند. در این مقاله چند مورد از بهترین منابع یادگیری سئو را به شما معرفی کردیم. در صورتی که تسلط چندانی به زبان انگلیسی ندارید، توصیه می‌کنیم از منابع ایرانی یادگیری سئو همچون سایت سئو استاد استفاده کنید و اگر زبان انگلیسی شما قوی است، مطالب وب‌سایت‌های رسمی گوگل قطعا مفید و کاربردی هستند. امیدوارم مطالب ذکرشده برایتان مفید بوده باشد.

 

برچسب ها : آموزش سئو,اموزش سئو,سئو چیست,سئو سایت,آموزش seo

دیدگاهتان را بنویسید