تازه ترین خبرهای دنیای صنعت بسته بندی در ایران از نگاه بامک

صنعت بسته بندی در سالهای اخیر از رشد بسیار خوبی برخوردار شده است و شرکت های فراوانی اقدام به طراحی و تولید این نوع محصولات کرده اند. با توجه به رشد جمعیت جهانی و نیاز جامعه به محصولات متنوع در بسته بندی های مختلف این صنعت توانسته رشد بسیار خوبی را تجربه کند. با ورود علم به صنعت بسته بندی در این سالها شاهد رشد چشمگیر دستگاهها و روش های بسته بندی بسیار جذاب در این رشته هستیم که شرکت های تولید کننده محصولات غذایی، دارویی و شیمیایی نیز به استفاده از این نوع دستگاهها تمایل زیادی نشان داده اند و همین امر سبب رشد تولید چنین دستگاههایی شده است. در کشور عزیزمان ایران نیز شرکت های بسیاری در زمینه ماشین آلات صنعتی و به خصوص دستگاههای بسته بندی فعالیت میکنند که هر کدام توانسته اند با استفاده از دانش داخلی و متخصصان و مهندسین ایرانی اقدام به طراحی و ساخت انواع ماشین آلات بسته بندی جدید و پیشرفته و در رده استانداردهای جهانی کنند. در این مطلب تلاش خواهیم کرد تا شما را با این نوع ماشین آلات بیشتر آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

دستگاه بسته بندی چیست؟

دستگاه بسته بندی در حقیقت نوع خاصی از دستگاههای صنعتی است که میتواند بصورت تمام اتوماتیک و بدون دخالت دست اقدام به پر کردن محصولات مختلف در داخل بسته بندی ها متنوع کند. این نوع دستگاهها میتوانند برای انواع محصولات گرانولی، پودری و مایع مورد استفاده قرار بگیرند. تنوع دستگاههای بسته بندی در بازار ایران بسیار متنوع است و میتوان انواع مختلفی از دستگاههای بسته بندی را برای موارد متنوع در بازار یافت. با ظهور این نوع دستگاههای پیشرفته استفاده از فرد در خطوط تولید کاهش یافته و همین امر سبب شد تا دقت در تولید افزایش پیدا کند و رعایت موارد بهداشتی نیز کاملا میسر شود. با استفاده از دستگاههای بسته بندی اتوماتیک شاهد رشد تولید شرکت های تولید کننده محصولات غذایی و دارویی در کشور هستیم تا بتوانند علاوه بر پاسخگویی به نیازهای داخلی در مواردی اقدام به صادرات محصولات خود نیز بکنند. علاوه بر این ها نقش تاثیر گذار بسته بندی شکیل در فروش باعث شده تا اکثر شرکتهای موفق بازار ایران اقدام به استفاده از دستگاههای بسته بندی برای بسته بندی کردن محصولات خود کنند تا بتوانند در بازار از رقبای خود پیشی بگیرند.

انواع دستگاه بسته بندی

دستگاههای بسته بندی از تنوع بسیار بالایی در بازار برخوردار هستند که در این بین قصد داریم تا چند نوع از پرکاربردترین انواع آن ها را به شما معرفی کنیم تا بتوانید علاوه بر آشنا شدن با آنها در صورت نیاز به استفاده از چنین دستگاههایی با داشتن علم به آن ها اقدام به خرید و استفاده از چنین دستگاههایی کنید. اگر بخواهیم خیلی کلی دستگاههای بسته بندی را تقسیم بندی کنیم میتوانیم آن ها را به دستگاههای بسته بندی مواد گرانولی، پودری و مایع تقسیم کنیم. هر کدام از این نوع مواد برای بسته بندی نیازمند استفاده از تکنولوژی خاصی هستند که قادر باشد مواد مورد نظر را بسته بندی کند. بعد از مشخص شدن نوع مواد برای بسته بندی میتوانیم از دستگاههای متفاوتی برای بسته بندی محصولات در وزن ها و در بسته بندی های متنوع استفاده کنیم. در ادامه به توضیحاتی درباره چند نوع دستگاه بسته بندی پرکاربرد در صنایع خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید.

دستگاه بسته بندی توزین دار

دستگاههای بسته بندی توزین دار از انواع پرکاربرد دستگاههای بسته بندی در بازار هستند که قادر به بسته بندی محصولات گرانولی هستند. محصولات گرانولی را میتوان شامل حبوبات، غلات، قند، شکر و هر نوع ماده ای که به شکل دانه ای باشد دانست. این نوع دستگاهها همانطور که از نامشان پیدا است میتوانند با استفاده از توزین های خاصی که دارند به آسانی اقدام به وزن کشی و پرکردن سلفون ها کنند. این نوع دستگاهها در انواع مختلف تک توزین، دو توزین، چهار توزین، شش توزین و البته ده توزین ساخته و روانه بازار میشوند. دستگاههای بسته بندی توزین دار قابلیت بسته بندی با سرعت بالا و البته دقت بسیار خوب را دارند و میتوانند بصورت شبانه روزی مورد استفاده قرار بگیرند. کاهش خطای انسانی و البته افزایش میزان تولید و کاهش هزینه های تولید با استفاده از این دستگاهها سبب شده تا کارخانه جات و تولید کنندگان بسیاری به استفاده از دستگاههای بسته بندی اتوماتیک روی بیاورند.

دستگاه بسته بندی ساشه

دستگاه بسته بندی ساشه نوع خاصی از انواع دستگاههای بسته بندی در بازار ایران میباشند که چند سالی است به بازار وارد شده اند و توانسته اند با روش بسته بندی خاص خود، از فروش بسیار خوبی برخوردار باشند. این نوع دستگاهها میتوانند برای بسته بندی محصولات بصورت تک نفره مورد استفاده قرار بگیرند. از انواع محصولات تک نفره میتوان به سس های تک نفره، نسکافه های فوری، نمک، فلفل و… اشاره کرد که به وفور در بازار یافت میشوند. این نوع بسته بندی ها توسط دستگاههای بسته بندی ساشه آماده و به بازار ارائه میشوند. دستگاههای ساشه قادر هستند در هر دقیقه بین 30 تا 40 بسته را بسته بندی و به بازار ارائه کنند. دستگاههای بسته بندی ساشه میتوانند بسته هایی با وزن های 2 تا 200 گرمی را بسته بندی کنند. این مواد میتوانند شامل انواع محصولات گرانولی، پودری و مایع باشند. البته که دستگاه بسته بندی هر کدام از این مواد از تفاوتهایی برخوردار هستند و نمیتوان با استفاده از یک دستگاه همزمان محصولات پودری، گرانولی و مایع را بسته بندی کرد.

دستگاه بسته بندی دوی پک یا پاکت ایستاده

دستگاه بسته بندی دوی پک یا همان پاکت ایستاده نوع خاصی از دستگاههای بسته بندی در بازار ایران هستند که میتوانند پاکت های آماده را بصورت اتوماتیک با مواد مورد نظر پر و آماده مصرف کنند. این دستگاه از جدیدترین انواع دستگاههای بسته بندی در بازار ایران است که توسط شرکت البرز ماشین کرج طراحی، تولید و روانه بازار شده است. این دستگاه قادر است تا مواد گرانولی، پودری و مایع را بصورت کاملا اتوماتیک بسته بندی و روانه بازار کند. دستگاه دوی پک قادر است تا با استفاده از تکنولوژی خاص خود در هر دقیقه بین 10 تا 15 بسته را بصورت اتوماتیک با مواد مورد نظر پر و بسته بندی کند. این دستگاه قادر است تا بسته بندی هایی با وزن های 50 تا 2000 گرم را آماده و به بازار ارائه کند.

روش های خرید دستگاه بسته بندی

امروزه روش های بسیاری برای خرید دستگاههای بسته بندی وجود دارد که میتوان با استفاده از آن ها اقدام به یافتن دستگاههای مربوطه و خرید آن ها نمود. دنیای اینترنت و فضای مجازی یکی از این روش ها است که میتوان با استفاده از آن اقدام به کسب اطلاعات و خرید آنلاین دستگاه مربوطه کرد. شرکت های بزرگی امروزه اقدام به راه اندازی وب سایت و فروشگاه آنلاین خود کرده اند که در این بین میتوان به وب سایتهای فامکو، بامک، ویترین نت و… اشاره کرد که هر کدام از اعتبار بسیار خوبی برخوردار هستند. البته که میتوان با مراجعه به درب کارخانه و تست محصول و عقد قرارداد بصورت کاملا سنتی نیز اقدام به خرید دستگاه بسته بندی مربوط کرد. در اینصورت نیز میتوان با مراجعه به شرکتهایی نظیر البرز ماشین کرج اقدام به خریدی مطمئن و با گارانتی و خدمات پس از فروش کرد. امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را درباره دستگاههای بسته بندی به شما داده باشیم. خوشحال میشویم تا نظرات خود را با ما در پایین همین مطلب در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید