شاید برای شما هم سوال باشد که گران قیمت‌ترین بازیگران بالیوود چه‌کسانی هستند و علت دستمزدهای بالای آنان چیست. سینمای هند که راز فروش فیلم‌هایش سکانس‌های بی‌نظیر رقص‌و‌آواز و صحنه‌های اکشن است سعی می‌کند برای پرفروش‌تر شدن فیلم‌ها از بازیگران سرشناس و محبوب استفاده کند که این امر به ثروتمندتر شدن برخی بازیگرانی که دستمزدهای گران دارند می‌انجامد حضور این بازیگران گران‌قیمت که شهرت زیادی دارند باعث می‌شود تا مردم به دیدن فیلم ترغیب شوند البته دستمزد این بازیگران در مقایسه با ستاره‌های هالیوودی کمتر است اما همین هم در هند و برای مردم خودشان سرسام‌آور به حساب می‌آید. این بازیگران هم مانند دیگر بازیگران مطرح در رقابت با یکدیگر هستند تا به محبوبیت و ثروت بیشتر دست پیدا کنند همین هم باعث می‌شود رقم‌های دستمزد به سرعت تغییر کند و بالاتر برود. اگر نمیدانید بالیوود چیست و مربوط به کدام کشور است ، حتما در مقاله لینک شده با ما همراه باشید.

بهترین بازیگران بالیوود

زمانی که صحبت از بهترین‌ها می‌شود ذهن ما به سمت بازیگران قدیمی‌تر، کسانی که ما سینمای هند را با آنها شناخته‌ایم می‌رود، بازیگران برتر هندی با بازی‌های افسانه‌ای خود خاطرات زیبایی را برای مردم به جا گذاشته‌اند بسیاری از آنها با آوازها و رقص‌های زیبا و نقش‌آفرینی‌های ماندگار در دل مردم جاودانه شده اند. اگر بخواهیم به تعدادی از بهترین‌های بالیوود اشاره کنیم باید از آمیتاب باچان،دیلیپ کومار، شاهرخ خان، نرجس دات، اجی دیگون، کاجول، رانی موکرجی، مینا کوماری، سلمان خان، امیرخان، آکشای کوما، رهیریتک روشن، رانبیر کاپور، گوویندا، پریانکا چوپرا، کاترینا کایف و کارینا کاپور نام ببریم. این بازیگران با نقش‌آفرینی های بی‌نظیر خود برای همیشه در ذهن ببیندگان حک شده‌اند. قوی بودن صنعت سینمای هند مدیون این چهره‌های ماندگار است که با تلاش‌های خود چرخ این صنعت را به چرخش درآوردند و باعث شدند سینمای هند در جهان طرفداران پروپاقرصی پیدا کند.

ثروتمنترین بازیگر زن بالیوود

آیشواریا رای باچان ثروتمندترین بازیگر زن بالیوود است که در چند فیلم هالیوودی هم ایفای نقش کرده است که اگر او را به عنوان زیباترین و پرهوادارترین بازیگر زن هند هم معرفی کنیم اغراق نکرده‌ایم. او با ظاهر زیبایش به عنوان یک الگو استایل و مد برای دختران جوان تبدیل شده است آیشواریا در منگالور در جنوب هند در ایالت کارناتاکا به دنیا آمد پدر او مهندس دریانوردی و مادرش نویسنده بود او چندین سال با سلمان خان در رابطه بود اما این ارتباط سرانجامی نداشت و رای در نهایت با آبیشک باچان پسر ابرقدرت سینمای هند آمیتاب باچان ازدواج کرد و حاصل این ازدواج دختری به نام آرادیا باچان است بسیاری سعی کردند با سرک کشیدن در زندگی شخصی او و درست کردن حاشیه‌های بسیار سودی ببرند.

اما او تیزهوشانه از حریم زندگی‌اش محافظت می‌کند آیشواریا رای تنها بازیگر زن سینمای هند است که به عنوان داور به جشنواره کن دعوت شد همچنین مجسمه‌ای از وی ساخته اند که در موزه معروف مادام توسوی در لندن است موزه سال 2004 از این مجسمه رونمایی کرد. این بازیگر دارای یکی از بزرگترین کلکسیون‌های ساعت و مجسمه‌های قدیمی هند است او مانند هر کلکسیونر دیگری از جمع آوری این اشیا لذت می‌برد. نظر عده‌ای از بازیگران مطرح هندی درباره آیشواریا این است که او زیباترین بازیگر جهان و بسیار با استعداد و محبوب است.

ثروتمندترین بازیگران بالیوود مرد

ثروتمندترین بازیگر بالیوود کسی نیست جز شاهرخ خان می‌توان گفت این بازیگر پنجاه‌و‌هشت ساله که به پادشاه بالیوود شهرت دارد از نظر ثروت و محبوبیت در صدر است او یکی از سه خان معروف بالیوود است که در کنار سلمان خان و عامر خان چندین سال است به بازیگری پرداخته است شاهرخ خان در دهلی نو در خانواده‌ای مسلمان متولد شد پدرش از فعالان استقلال هند و مادرش اهل پنجاب هند بود آنها وضعیت اقتصادی متوسطی داشتند. شاهرخ خان به ورزش علاقه زیادی داشت و مدتی به عنوان کاپیتان تیم ملی کریکت هندوستان فعالیت داشت او فارغ التحصیل رشته لیسانس اقتصاد و فوق لیسانس رشته فیلمسازی است شاهرخ خان در 26 سالگی ازدواج کرد و حاصل ازدواج او 3 فرزند به نام‌های آریان، سوهانا و آبرام است او در فیلم های بسیاری بازی کرده و برای نقش‌آفرینی‌هایش تا کنون 14 جایزه دریافت نموده او حرفه‌ی خود را با بازی در تلویزیون شروع کرد، شاهرخ خان از جمله بازیگرانی است که به فعالیت های بشردوستانه پرداخته و به همین دلیل در فهرست افراد تاثیرگذار هند قرار گرفته است لازم به ذکر است که او در لیست قدرتمندترین افراد هم حضور دارد. وی در مصاحبه‌ای گفته است که بازی در نقش‌های متفاوت را دوست دارد و سعی می‌کند با هوادارانش نشست و دیدار داشته باشد زیرا شهرت و محبوبیت خود را مدیون آنها می‌داند همچنین او در این مصاحبه اقرار کرد که به نظرش در فیلم‌های هندی کمی اغراق وجود دارد و نیاز است که برای بهتر شدن صنعت سینمای هند تلاش کرد. شاهرخ خان از ارتباطش با خدا هم صحبت کرد و گفت که در زمان مشکلات و سختی‌ها به خدا پناه می‌برد و از او کمک می‌خواهد و هیچگاه ناامید نمی‌شود.

بازیگران نوجوان بالیوود

سیدهارت نیگام، اونیت کائور، اشنور کائور از جمله نسل جدید بازیگران هندی هستند که در این عرصه به خوبی ظاهر شده‌اند آنها جسورانه و پرقدرت به فعالیت ادامه می‌دهند و آینده‌ی درخشانی را می‌توان برای آنها متصور بود.

نسل جدید بازیگران تازه‌نفس و مستعد به سینمای هند حیاتی دوباره بخشیده است این چهره‌های جدید بالیوود با سبک‌های بازی خاص خودشان به سرعت در میان مخاطبان محبوبیت و جایگاه خاص خودشان را پیدا کرده‌اند، توصیه ی بازیگران قدیمی بالیوود به نسل جدید این است که سعی کنند توانایی خود را بالا ببرند و در سطح بالاتری بازی کنند و با تلاش و الگو قرار دادن بازیگران موفق جهان خود را به سطح کار بازیگران خارجی برسانند. مطلبی که قابل توجه هست این است که عده‌ای سعی می‌کنند که با استفاده از نفوذ و قدرت خود تعدادی را مشهور کنند اما مردم خیلی زود افراد جدید بااستعداد را از افراد بی‌استعداد تشخیص می‌دهند و خواه نا‌خواه این امر موجب می‌شود که این افراد سودجو با شکست مواجه شوند و بازیگران جدیدالورودی که نتوانند درست ایفای نقش کنند و نظر مخاطب را جلب کنند به مرور حذف شوند تا عرصه برای افراد توانا و شایسته پیشرفت بازتر شود بازیگران نسل جدید باید با ارائه کارهای متفاوت و با استفاده از خلاقیت خود سعی کنند از بازیگران قدیمی پیشی بگیرند البته نباید از این موضوع غافل بود که سینمای هند تا ابد مدیون ستاره‌های قدیمی خود باقی می‌ماند.

دیدگاهتان را بنویسید