HP یا Hewlett-Packard یک شرکت فناوری شناخته‌شده است که طیف گسترده‌ای از محصولات از جمله رایانه‌های شخصی، لپ‌تاپ، چاپگر و راه‌حل‌های شبکه را تولید می‌کند. HP به‌خاطر محصولات باکیفیت و پشتیبانی قابل اعتماد مشتری، شناخته شده است.

HP همچنین، به حوزه‌های دیگر فناوری مانند سرورها، راه حل‌های ذخیره‌سازی و تجهیزات شبکه نیز راه یافته است و سرور‌ها و سایر محصولات شبکه آن به‌طور گسترده‌ای در جهان و ایران استفاده می‌شوند. این برند، طیف وسیعی از سرورها و محصولات مرتبط را برای مشاغل کوچک و بزرگ ارائه می‌دهند.

ما در این مقاله، شما را با جدید‌ترین محصولات تولید‌شده توسط این شرکت در حوزه سرور و قطعات آن آشنا می‌کنیم.

جدید‌ترین سرورهای تولید‌شده توسط HP

HP مجموعه‌ای از سرورها با کارایی بالا را تولید می‌کند که برای پاسخگویی به نیازهای مشاغل در هر اندازه طراحی شده‌اند. سرورهای این شرکت قابل اعتماد، ایمن و مقیاس‌پذیر هستند و به‌همین دلیل انتخابی ایده‌آل برای سازمان‌هایی محسوب می‌شوند که به قدرت محاسباتی پیشرفته نیاز دارند.

یکی از ویژگی‌های کلیدی سرورهای اچ پی در دسترس‌بودن زیاد آن‌هاست که تضمین می‌کند برنامه‌ها و سرویس‌های حیاتی همیشه در حال اجرا باشند. آن‌ها همچنین، ویژگی‌های امنیتی پیشرفته‌ای مانند رمزگذاری داده و راه‌اندازی امن را برای محافظت از داده‌های حساس ارائه می‌دهند.

آخرین نسل سرور HP ، HPE ProLiant Gen11 است که به‌دنبال نسل 11 آمده است. در نوامبر 2022، HPE خط سرور ProLiant Gen 11 را معرفی کرد که از چندین معماری از جمله پردازنده‌های نسل چهارم AMD EPYC و پردازنده‌های مقیاس‌پذیر نسل چهارم Intel Xeon پشتیبانی می‌کند.

سرورهای جدید HPE ProLiant Gen11 می‌توانند بار محاسباتی بالایی را تحمل کنند. آن‌ها برای برنامه‌های هوش مصنوعی، انواع مختلف تجزیه و تحلیل، برنامه‌هایی که بر مبنای ابر هستند، نرم‌افزارهای گرافیکی ابری، یادگیری ماشین و زیرساخت دسکتاپ مجازی (VDI) کاملا مناسب هستند. این سرور‌ها برای یک دنیای هیبریدی طراحی شده‌اند

نیل مک‌دونالد، معاون اجرایی و مدیر کل Compute در HPE می‌گوید: اساس هر استراتژی ترکیبی، محاسبات است. «HPE Compute کسب‌وکارها را به لبه‌ها نزدیک‌تر می‌کند، جایی که داده‌ها ایجاد می‌شوند، تجربیات ابری جدید ارائه می‌شوند و امنیت یکپارچه است. سرورهای جدید HPE ProLiant Gen11 برای دنیای هیبریدی مهندسی شده‌اند. اصطلاح «دنیای هیبریدی» یا «دنیای ترکیبی» به وضعیت فعلی فناوری اشاره دارد که در آن ترکیبی از فناوری‌های سنتی و مدرن با هم استفاده می‌شود. به‌عنوان مثال، بسیاری از کسب‌وکارها اکنون از یک مدل ترکیبی استفاده می‌کنند که در آن راه‌حل‌های داخلی و مبتنی بر ابر دارند. با استفاده از سرورهای نسل 11 اچ پی، آن‌ها می‌توانند از مزایای هر دو رویکرد بهره ببرند و زیرساخت فناوری اطلاعات انعطاف‌پذیرتر و کارآمدتری ایجاد کنند. دنیای ترکیبی همچنین، شامل ادغام فناوری‌های جدید مانند هوش مصنوعی و اینترنت اشیا با فناوری‌های موجود، برای ایجاد راه‌حل‌های جدید است که می‌تواند به کسب‌وکارها برای بهره‌وری بیشتر و سودآوری کمک کند.

جدیدترین محصول شرکت اچ پی

اگر قصد دارید در دنیای هیبریدی جدید پیشرفت کنید، سرورهای نسل 11 اچ پی به شما کمک می‌کند تا رشد قابل توجهی را در کسب و کار خود ببینید.

برخی از مدل‌های HPE ProLiant Gen11 به‌شرح زیر هستند:

HPE Synergy 480 Gen11

HPE Synergy 480 Gen11 با پردازنده‌های مقیاس‌پذیر نسل چهارم Intel® Xeon® عملکرد، کارایی و انعطاف‌پذیری فوق‌العاده‌ای را در قالب دو سوکت و نیم‌ارتفاع برای بارهای کاری سخت ارائه می‌دهد. این سرور Gen11 همه امکانات مورد نیاز را با حداکثر 56 هسته، حافظه DDR5، گزینه‌های کنترل‌کننده، ذخیره‌سازی انعطاف‌پذیر و چندین اتصال I/O ارائه می‌کند. ماژول HPE Synergy 480 Gen11 که برای ایجاد مجموعه‌ای از ظرفیت محاسباتی انعطاف‌پذیر طراحی شده است، یک پلتفرم ایده‌آل برای بارهای کاری سازمانی رو به افزایش محسوب می‌شود.

HPE ProLiant ML110 Gen11

HPE ProLiant ML110 Gen11 یک سرور ایستاده مقرون‌به‌صرفه با قابلیت اطمینان و عملکرد در سطح سازمانی است و می‌تواند به‌راحتی نیازهای کسب‌و‌کارهای در حال رشد را برآورده کند. این سرور، یک سرور ایستاده تک‌پردازنده پیشرفته با قیمتی مقرون‌به‌صرفه است. از پردازنده نسل چهارم Intel® Xeon® Scalable، HPE DDR5 SmartMemory با حداکثر ظرفیت 1024 گیگابایت، 4 اسلات PCIe Gen5 16 x 16، 1 اسلات OCP3 16، هشت دیسک بزرگ (LFF) یا 16 دیسک کوچک فرم فاکتور (SFF) پشتیبانی می‌کند. با استفاده از فضای رک 5.5U به‌راحتی می‌توان آن را به رک تبدیل کرد. سرور HPE ProLiant ML110 Gen11 دارای فن اضافی اختیاری و منبع تغذیه اضافی برای استفاده به عنوان فن جایگزین در شرایط خرابی فن‌های اصلی است.

HPE ProLiant DL560 Gen11

اگر به‌دنبال یک سرور کوچک اما بسیار مقیاس‌پذیر برای برنامه‌های کاربردی مرکز داده و نیازهای مجازی‌سازی هستید، HPE ProLiant DL560 Gen11یکی از بهترین گزینه‌ها محوسب می‌شود.

سرور HPE ProLiant DL560 Gen11 یک سرور فشرده، چهار سوکته (4S) با عملکرد بالا، مقیاس‌پذیری و قابلیت اطمینان زیاد است و همه این ویژگی‌ها را در یک شاسی 2U جمع کرده است. سرور HPE ProLiant DL560 Gen11 مجهز به پردازنده‌های مقیاس‌پذیر نسل چهارم Intel® Xeon® با حداکثر 60 هسته است و قدرت پردازش بیشتری نسبت به نسل قبلی دارد. این سرور تا 16 ترابایت حافظه DDR5، ورودی/خروجی تا شش اسلات PCIe 5.0 و حداکثر تا 2 اسلات OCP را ارائه می‌دهد.

سرور HPE ProLiant DL560 Gen11 یک انتخاب عالی برای کارهای مجازی‌سازی، ادغام سرور، محاسبات، پردازش تجاری، پایگاه داده و حجم‌کاری بالا برای تجزیه و تحلیل داده است. به‌طور کلی، همه فعالیت‌هایی که نیاز به حداکثر تعداد هسته، ظرفیت حافظه زیاد، پهنای باند زیاد شبکه و I/O دارد، می‌توانند از این سرور بهره ببرند.

HPE ProLiant RL300 Gen11

اگر محاسباتی را در سازمان خود انجام می‌دهید که نیاز به راندمان انرژی و کارایی بالا به‌شکل هم‌زمان دارد، سرور HPE ProLiant RL300 Gen11 یک گزینه عالی است.

سرور HPE ProLiant RL300 Gen11 پردازنده‌های Ampere® Altra® و Ampere® Altra® Max را با 128 هسته، در طراحی تک‌سوکتی و 1U ارائه می‌کند. این سرور اچ‌پی، برای ارائه‌دهندگان خدمات ابری، ارائه‌دهندگان خدمات دیجیتال و شرکت‌های دیجیتالی ایده‌آل است. همچنین، فعالیت‌هایی مانند پخش‌رسانه‌ای، پلت‌فرم‌های اجتماعی، تجارت الکترونیک، خدمات مالی و خدمات آنلاینِ مجهز به خدمات مبتنی بر ابر مانند IaaS، PaaS می‌توانند به‌خوبی از آن استفاده کنند.

HPE ProLiant DL365 Gen11

اگر به‌دنبال سروری مقیاس‌پذیر و فشرده برای بارهای کاری زیاد مانند VDI، EDA یا CAD هستید، سرور HPE ProLiant DL365 Gen11 بسیار مناسب است.

سرور HPE ProLiant DL365 Gen11 یک سرور متراکم 1U 2P با رک بهینه‌شده است که عملکرد محاسباتی استثنایی، سرعت بالای انتقال داده و عمق حافظه با قابلیت محاسبه 2P را ارائه می‌دهد. این سرور اچ‌پی با پشتیبانی از نسل چهارم پردازنده‌های AMD EPYC™ با حداکثر 128 هسته، پهنای باند افزایش‌یافته، ورودی/خروجی PCIe Gen5 با سرعت بالا، فرم استاندارد Enterprise و Datacenter (EDSFF) و پشتیبانی از GPU، یک رک فوق‌العاده محسوب می‌شود.

ویژگی‌های امنیتی پیشرفته با HPE silicon root of trust در میان‌افزار تعبیه شده‌ است و اثر انگشت دیجیتالی را برای پردازنده امن AMD ایجاد می‌کند تا عملکرد ایمن قبل از بوت‌شدن کاملا فراهم گردد.

سرور HPE ProLiant DL365 Gen11 یک انتخاب عالی برای کسانی است که به سرور متراکم با امنیت داخلی و انعطاف‌پذیری نیاز دارند.

HPE ProLiant DL385 Gen11

اگر به‌دنبال یک سرور بهینه‌شده برای برای بارهای کاری تجزیه و تحلیل AI، ML یا Big Data هستید، سرور HPE ProLiant DL385 Gen11 یک راه‌حل 2U 2P فوق‌العاده است که عملکرد محاسباتی استثنایی، سرعت بالای انتقال داده و عمق حافظه با قابلیت محاسبه 2P را ارائه می‌دهد.

سرور HPE ProLiant DL385 Gen11 با پشتیبانی از نسل چهارم پردازنده‌های سری AMD EPYC™ 9004 با حداکثر 128 هسته، پهنای باند زیاد، ظرفیت حافظه بالا، ورودی/خروجی PCIe Gen5 با سرعت بالا، پشتیبانی از پردازنده گرافیکی پیشرفته و فضای ذخیره‌سازی EDSFF، یک سرور فوق‌العاده است.

سرور HPE ProLiant DL385 Gen11 یک انتخاب عالی برای محاسبات و ذخیره‌سازی داده‌هایی است که به حجم کاری زیاد، تعداد هسته‌های بیشتر، مقیاس‌پذیری فضای ذخیره‌سازی و I/O نیاز دارند.

HPE ProLiant DL325 Gen11

اگر به‌دنبال یک سرور مقیاس‌پذیر و کم‌هزینه برای کارهای محاسباتی مجازی‌سازی و نرم‌افزاری هستید، سرور HPE ProLiant DL325 Gen11 یک راه حل ارزان‌قیمت 1U 1P است که ارزش استثنایی را برای محاسبات ارائه می‌دهد.

این سرور با پشتیبانی از نسل چهارم پردازنده‌های AMD EPYC™ با حداکثر 128 هسته، افزایش پهنای باند حافظه (تا 3 ترابایت)، ذخیره‌سازی ورودی/خروجی PCIe Gen5 و EDSFF با سرعت بالا و پشتیبانی از حداکثر دو پردازنده گرافیکی در جلو، یک راه حل عالی کم‌هزینه، برای بارهای کاری مجازی‌شده است.

سرور HPE ProLiant DL325 Gen11 یک انتخاب عالی برای پروژه‌های مجازی‌شده مانند محاسبات تعریف‌شده با نرم‌افزار، CDN، VDI و برنامه‌های secure edge است که نیاز به متعادل‌کردن پردازنده، حافظه و پهنای باند شبکه دارند.

جدیدترین استوریج‌های اچ پی

Storage Area Network (SAN) یا استوریج یک شبکه تخصصی و پرسرعت است که دسترسی در سطح بلوک به ذخیره‌سازی داده‌ها را فراهم می‌کند. SAN ها معمولاً از میزبان‌ها، سوئیچ‌ها، عناصر ذخیره‌سازی و دستگاه‌های ذخیره‎ سازی تشکیل شده‌اند که با استفاده از انواع فناوری‌ها، توپولوژی‌ها و پروتکل‌ها به هم متصل هستند. کاربرد اصلی SANها ذخیره و دسترسی به مقادیر زیادی از داده‌ها به شیوه‌ای بسیار کارآمد، مقیاس‌پذیر و ایمن است. SANها معمولاً در سطح سازمانی استفاده می‌شوند، جایی که میزان داده‌های تولید شده و ذخیره‌شده قابل توجه است و نیاز به ارائه چندین کاربر یا برنامه با دسترسی همزمان به داده‌های مشابه وجود دارد. SAN همچنین امکان پشتیبان‌گیری و تکثیر داده‌ها را در چندین مکان فراهم می‌کند و سطحی از افزونگی و قابلیت بازیابی مشکل را تامین می‌کند. به طور کلی، SANها جزء ضروری ذخیره‌سازی و مدیریت داده‌های مدرن هستند و با افزایش نیاز به ذخیره سازی داده ها، استفاده از آنها همچنان در حال رشد است.

HP طیف وسیعی از استوریج‌ها را ارائه می‌دهد، از جمله:

  1. سوئیچ کانال فیبر 8 گیگابایتی انباشته HP SN6000: این سوئیچ SAN برای مشاغل کوچک تا متوسط طراحی شده است و اتصال با کارایی بالا و دسترسی بالا به فضای ذخیره‌سازی و سرورها را ارائه می دهد.

 

  1. HP 3PAR StoreServ Storage: این استوریج SAN برای سطح سازمانی ساخته شده است و فضای ذخیره‌سازی مقیاس‌پذیر و با کارایی بالا را با خدمات داده‌های پیشرفته، از جمله حفاظت از داده‌ها و ردیف‌بندی خودکار فراهم می‌کند.

 

  1. HP MSA Storage: این سیستم ذخیره‌سازی SAN برای سازمان‌های سطح پایه و متوسط ایده‌آل است و فضای ذخیره‌سازی مقرون‌به‌صرفه را با کاربری آسان و امکان مدیریت داده‌ها فراهم می‌کند.

 

  1. HP StoreFabric SN1000Q 16Gb Fibre Channel Host Bus Adapters : این آداپتورهای SAN با ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند مجازی‌سازی N-Port ID (NPIV) و پشتیبانی از virtual fabric، اتصال پرسرعت بین سرورها را فراهم می کنند.

به طور کلی، HP طیف گسترده ای از مدل های SAN را برای پاسخگویی به نیازهای سازمان‌ها در هر اندازه و نیاز ارائه می‌دهد.

جدیدترین هارد سرور اچ پی

هارد دیسک سرور، جزئی از کامپیوتر سرور است که برای ذخیره و بازیابی اطلاعات دیجیتال استفاده می‌شود. در یک سرور اچ پی، هارد دیسک وظیفه ذخیره سیستم عامل، برنامه‌ها و داده‌هایی را دارد که توسط کاربران یا سایر دستگاه‌های متصل به سرور قابل دسترسی هستند. هارد دیسک اساسا مغز سرور است، زیرا نقش مهمی در عملکرد و قابلیت اطمینان آن دارد. بدون هارد دیسک، سرور نمی‌تواند به‌درستی کار کند.

یکی از جدیدترین مدل‌های هارد سرور اچ پی، هارد درایوهای میان‌خط HPE Server Gen10 Plus می‌باشد. این هارد دیسک‌ به‌گونه‌ای طراحی شده‌ است که قابل اعتماد، ایمن و با کارایی بالا باشند و به‌همین دلیل برای کاربردهای حیاتی ایده‌آل است. این هارد در ظرفیت‌های ذخیره‌سازی مختلف، از 1 ترابایت تا 18 ترابایت ارائه می‌شود و یک رابط SAS یا SATA برای اتصال ارائه می‌کند.

هارد درایوهای HPE Server Midline Gen10 Plus همچنین، دارای ویژگی‌هایی مانند حفاظت پیشرفته داده، پشتیبانی از حامل هوشمند، و HPE SmartSSD Wear Gauge برای نظارت بر طول عمر درایو است.

با فناوری HPE Smart Carrier، این هارد دیسک‌ها با سرورهای HPE Gen10 و Gen9 سازگاری دارند و همچنین، با سرورهای انتخابی Gen8 و قبلی سازگار هستند. علاوه بر این، آن‌ها با ضمانت 3 ساله و خدمات پشتیبانی HPE ارائه می‌شوند تا اطمینان حاصل شود که مشتریان، بیشترین بهره را از سرمایه‌گذاری خود می‌برند.

جدیدترین پردازنده‌های سرور اچ پی

CPU سرور (واحد پردازش مرکزی) نوعی پردازنده است که به‌طور خاص برای رسیدگی به نیازهای یک سرور طراحی شده است. CPU جزء اصلی یک سیستم کامپیوتری است که محاسبات را انجام می‌دهد، برنامه‌ها را اجرا می‌کند و جریان داده‌ها را مدیریت می‌کند.

وظیفه یک CPU سرور، پردازش درخواست‌های مشتریان و سایر دستگاه‌های موجود در شبکه و ارائه پاسخ مناسب است. این بخش مسئول اجرای دستورالعمل‌ها و انجام محاسباتی است که سرور را قادر می‌سازد تا عملکردهای مورد نظر خود را انجام دهد.

CPU جزء مهمی از سرور است، زیرا سرعت و عملکرد سرور را تعیین می‌کند. یک CPU سرور قدرتمند می‌تواند حجم زیادی از داده و چندین درخواست را به‌طور هم‌زمان مدیریت کند و به سرور اجازه دهد بهترین عملکرد خود را داشته باشد.

پردازنده‌های سرور هیولت پاکارد (HPE) یا همان پردازنده‌های سرور اچ پی، به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که قدرت محاسباتی زیاد و کارایی بالا را برای طیف گسترده‌ای از برنامه‌های کاربردی سرور ارائه دهند. اچ پی به تازگی چندین مدل جدید از پردازنده‌های سرور از جمله Intel Xeon Platinum 8380H، Intel Xeon Gold 6348H و AMD EPYC 7533 را عرضه کرده است.

  • Intel Xeon Platinum 8380H یک پردازنده رده بالا است که دارای 40 هسته و 80 رشته است و عملکردی استثنایی برای بارهای کاری سخت ارائه می‌دهد. سرعت کلاک پایه آن 2.9 گیگاهرتز و فرکانس بوست توربو تا 4.2 گیگاهرتز است.
  • Intel Xeon Gold 6348H یکی دیگر از پردازنده‌های با کارایی بالا است که دارای 28 هسته و 56 رشته است. سرعت کلاک پایه آن 2.8 گیگاهرتز و فرکانس بوست توربو تا 4.0 گیگاهرتز است.
  • AMD EPYC 7533 یک پردازنده قدرتمند است که دارای 32 هسته و 64 رشته است. سرعت کلاک پایه آن 2.9 گیگاهرتز و فرکانس بوست توربو تا 3.5 گیگاهرتز است.

جدیدترین پاور سرورهای اچ پی

Power Server یک قطعه است که وظیفه تبدیل ولتاژ و جریان ورودی به ولتاژ و جریان خروجی مورد نیاز قطعات سرور را انجام می‌دهد.

پاور سرور اچ پی یک جزء حیاتی سرورهای HP است که برق اجزای داخلی سرور را تامین می‌کند. این قطعه برق AC ولتاژ بالا را از پریز دیواری به برق DC ولتاژ پایین تبدیل می‌کند که برای سرور امن است. بدون پاور سرور، سرور نمی‌تواند کار کند و اجزای داخلی آن توان مورد نیاز برای کار را دریافت نمی‌کنند. پاور سرور همچنین، نقش مهمی در کارایی و قابلیت اطمینان سرور ایفا می‌کند، زیرا باید منبع تغذیه پایدار و ثابتی را برای جلوگیری از دست‌رفتن داده یا آسیب سخت‌افزاری ارائه دهد.

جدیدترین پاور سرورهای ساخته شده توسط شرکت اچ پی، دارای چندین ویژگی قابل توجه هستند. آنها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که انرژی کارآمدی داشته باشند و منبع تغذیه‌ای دارند که می‌تواند مصرف برق را بر اساس نیازهای کار تنظیم کند که در نهایت منجر به صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود. این پاور سرورها همچنین بسیار قابل اعتماد هستند. طراحی قوی که به آنها اجازه می‌دهد به‌طور مداوم و بدون وقفه کار کنند.

این پاور سرورها برای پاسخگویی به طیف وسیعی از نیازهای تجاری، با مدل‌های مختلف با سطوح مختلف عملکرد، ساخته شده‌اند.

جدیدترین انواع ماژول فیبر نوری اچ پی

ماژول فیبر نوری یک جزء اختیاری است که می‌تواند در آخرین سرور برق HP نصب شود. با استفاده از فیبرهای نوری که رشته‌های نازکی از شیشه یا پلاستیک هستند که داده‌ها را با استفاده از نور انتقال می‌دهند، انتقال داده‌ها با سرعت بالا بین سرور و سایر دستگاه‌ها امکان‌پذیر می‌شود. این ماژول برای افزایش سرعت و کارایی انتقال اطلاعات، به‌خصوص در فواصل طولانی‌تر با کاهش تلفات سیگنال و تداخل، طراحی شده است. علاوه بر این، کابل‌های فیبر نوری نسبت به کابل‌های مسی سنتی، ایمن‌تر و کمتر در معرض نفوذ به داده‌ها هستند که آن‌ها را به انتخابی محبوب برای انتقال داده‌های حساس در مراکز داده تبدیل می‌کند.

HP طیف وسیعی از ماژول‌های فیبر نوری را ارائه می‌دهد که می‌توانند در آخرین سرورهای قدرت این برند نصب شوند. این ماژول‌ها با استفاده از فیبرهای نوری که رشته‌های نازکی از شیشه یا پلاستیک هستند که داده‌ها را با استفاده از نور انتقال می‌دهند، سرعت بالایی را بین سرور و سایر دستگاه‌ها انتقال می‌دهند. ماژول‌های نوری رایج این شرکت عبارتند از 100G QSFP28، 40G QSFP+، 25G SFP28، 10G SFP+ و 1.25G SFP

  سخن آخر

برند معتبر اچ پی سالانه طیف وسیعی از محصولات جدید را طراحی کرده و راهی بازار می‌کند. محصولات این شرکت بسیار متنوع هستند. بخشی از محصولات جدید برند اچ پی، شامل سرور‌ها و قطعات آن‌ها هستند. به‌عبارت دیگر، این شرکت علاوه بر ارائه انواع سرورهای قدرتمند، قطعات مختلف مربوط به سرور مانند هارد، استوریج و فیبر نوری را نیز ارائه می‌دهد. در این مقاله، انواع جدید محصولات اچ پی را که در ارتباط با سرور و محصولات آن بود، معرفی کردیم.

با ما در ارتباط باشید

تهران، خیابان کریم‌خان، خیابان خردمند جنوبی، کوچه یگانه، پلاک 13، واحد 2 و 3
تلفن تماس

021-43491
021-43000403
09334030033

 

 

برچسب ها : سروراچ پی,سروراستوکhp,سرورhp,خریدسرورhp

دیدگاهتان را بنویسید