حل مشکل بهم ریختن فونت ها در پاورپوینت – کمک کامپیوتر تلفنی

مجموعه آفیس شامل مجموعه‌ای از نرم‌افزارهای کاربردی مثل ورد، پاورپوینت، اکسل و … بوده که هر یک از آنها را می‌توانید برای انجام کارهای به خصوصی مورد استفاده قرار دهید. چنانچه می خواهید آخرین نسخه نرم افزار ورد را به صورت رایگان دانلود کنید، می توانید از طریق لینک ” دانلود نرم افزار word ” اقدام نمایید. یکی از کاربردی‌ترین نرم‌افزارهای مجموعه آفیس، نرم‌افزار پاورپوینت می‌باشد که با استفاده از آن می‌توانید اقدام به تولید اسلایدرهای جذابی کنید. یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که به هنگام اجرای فایل‌های پایورپوینت بر روی سایر کامپیوترها مشاهده می‌شود، مشکل به هم ریختگی فونت‌ها می‌باشد.

این مشکل به دلایل مختلفی میتواند به وجود بیاید که از آن جمله می‌توانیم به نصب نبودن فونت مورد نظر بر روی کامپیوتر میزبان اشاره نماییم. ما در این مقاله قصد داریم نحوه حل مشکل به هم ریختن فونت‌ها در پاورپوینت را به شما آموزش دهیم. پس اگر دوست دارید نحوه رفع این مشکل را یاد بگیرید، پیشنهاد می‌کنیم خواندن ادامه این مقاله را از دست ندهید.

نحوه حل مشکل به هم ریختگی فونت فارسی و انگلیسی در پاورپوینت

اگر به هنگام ارائه یک فایل پاورپوینت متوجه به هم ریختن فونت آن شوید، به احتمال زیاد این تصور برای شما به وجود می‌آید که دردسر بزرگی برای شما به وجود آمده و شما برای درست کردن فایل پاورپوینت خود باید زمان زیادی صرف کنید. اما باید این مژده را به شما بدهیم که شما با به کار بردن یک سری راهکارها و ترفندها می‌توانید این مشکل را در تایم بسیار کوتاهی برطرف کنید و فایل خود را درست مثل چیزی که در سیستم اولیه مشاهده کرده بودید ببینید. در ادامه به معرفی این راهکارها و ترفندها خواهیم پرداخت:

حل مشکل به هم ریختن فونت‌ها در پاورپوینت با استفاده از فونت‌های معمول

چنانچه شما به هنگام درست کردن فایل‌های پاورپوینت خود از فونت‌های معمول که معمولاً در تمام سیستم‌ها نصب می‌باشند استفاده کنید، به احتمال زیاد در سیستم‌های مختلف فایل شما به هم نخواهد ریخت. از جمله این فونت‌ها می‌توان به فونت‌های نظیر Arial, Times New Roman, Courier  برای فونت‌های انگلیسی و فونت‌های B Nazanin، B Lotus  برای فونت‌های فارسی اشاره نمود.

راستی اگر می خواهید فونت های فارسی را دانلود کنید، پیشنهاد می کنیم از طریق لینک ” دانلود فونت فارسی” این کار را انجام دهید. کلیه فونت هایی که در این لینک قرار گرفته اند، به صورت رایگان در دسترس شما قرار دارند.

استفاده از فونت‌های معمول - پشتیبانی کامپیوتری به صورت تلفنی

حل مشکل به هم ریختن فونت‌ها در پاورپوینت با نصب فونت مورد نظر بر روی سیستم جدید

اگر تمایل به استفاده از فونت‌های معمول برای تولید فایل‌های پاورپوینت خود ندارید و دوست دارید فایل‌های خود را با استفاده از فونت‌های جدید زیباتر و جذاب‌تر کنید، می‌توانید اقدام به نصب فونتی که برای تولید فایل پاورپوینت استفاده کردید بر روی سیستم جدید نمایید. برخی افراد ممکن است به دلایلی از انجام این کار ممانعت به عمل بیاورند و بخواهند راهکار دیگری را برای رفع این مشکل به کار بگیرند. اما برای آن دسته از افراد که دوست دارند فایل خود را درست مطابق آن چیزی که در سیستم خود تولید کرده بودند مشاهده کنند، انجام این کار می‌تواند به آنها در این زمینه کمک کند. برای انجام این کار می‌بایست مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

  • وارد بخش کنترل پنل ویندوز شده و بر روی گزینه Appearance and Rationalization کلیک کنید.
  • حال گزینه Fonts را انتخاب کنید.
  • با انجام این کار پنجره‌ای شامل کلیه فونت‌های نصب شده بر روی سیستم به شما نشان داده خواهد شد. با کشیدن فونت مورد نظر خود به این پنجره عملیات نصب آن بر روی سیستم انجام خواهد شد. انجام این کار تنها به چند ثانیه زمان نیاز دارد.

نصب فونت مورد نظر بر روی سیستم جدید - مشاوره کامپیوتری تلفنی

برای دریافت راهنمایی بیشتر در رابطه با نصب فونت جدید بر روی سیستم میتوانید با کارشناسان رایانه کمک با استفاده از تلفن های ثابت : 9099071540 و شماره: 0217129 برای ارتباط از طریق موبایل تماس بگیرید تا به جواب سوالاتتان برسید. چنانچه خودتان شخصا قادر به رفع این مشکل نیستید، کارشناسان رایانه کمک می توانند با استفاده از ” برنامه انی دسک” به سیستم شما متصل شوند و رفع این مشکل را از راه دور بر عهده بگیرند.

رفع مشکل به هم ریختن فونت‌ها در پاورپوینت با قرار دادن آن فونت در فایل

یکی دیگر از راهکارهایی که می‌توانید برای رفع مشکل به هم ریختن فونت‌ها در فایل‌های پاورپوینت به کار بگیرید این است که فونت استفاده شده برای تولید آن فایل را درون همان فایل تعبیه کنید. انجام این کار باعث می‌شود که فایل مورد نظر شما از نظر حجم سنگین شده و علاوه بر این سرعت فایل نیز کاهش پیدا خواهد نمود. اما دیگر هیچ مشکلی از بابت به هم ریختن فونت بر روی سیستم‌های مختلف نخواهید داشت و با خیال راحت می‌توانید آن را در سیستم‌های گوناگون بدون اینکه نگران به هم ریختن فونت‌های آن باشید اجرا کنید.

  • برای انجام این کار در آفیس 2003 از منوی File گزینه Save As را انتخاب نمایید.
  • سپس از منوی Tools، گزینه Save Options را انتخاب نموده و Embed True Type Fonts را فعال کنید.

جمع ‌بندی

در این مقاله راهکارهای مختلفی که می‌توانید برای حل مشکل به هم ریختن فونت‌ها در پاورپوینت به کار بگیرید را برای شما معرفی کردیم و به طور کامل نحوه انجام این کار را به شما آموزش دادیم. با خواندن این مقاله شما دیگر قادر به رفع این مشکل خواهید بود و چنانچه در هر سیستمی با این مشکل مواجه شدید، به راحتی با به کار بردن یکی از این ترفندها می‌توانید مشکلاتتان را برطرف نمایید. آیا شما هم تجربه این چنینی داشته‌اید؟ به هنگام برخورد با این مشکل چه راهکار و ترفندی را برای حل آن به کار گرفته‌اید؟ اگر فکر می‌کنید راهکار شما آسان‌تر و کاربردی‌تر می‌باشد و در مقاله به آن اشاره نشده، ممنون می‌شویم آن را در بخش کامنت به طور کامل برای ما و بقیه کاربران توضیح دهید.

اگر سوالی درباره هر یک از راهکارهای عنوان شده در مقاله برای حل مشکل به هم ریختن فونت‌ها در پاورپوینت داشتید، به راحتی می‌توانید با خدمات کامپیوتری رایانه کمک با استفاده از تلفن های ثابت : 9099071540 و شماره: 0217129 برای ارتباط از طریق موبایل تماس بگیرید تا به جواب سوالاتتان برسید و کارشناسان ما سوالات شما را در کمترین زمان پاسخ دهند و ابهامات شما را برطرف کنند.

دیدگاهتان را بنویسید