بهمن فلاحی: خدمات سئو در رشت، انتخاب سئوکار و انواع KPI برای ارئه گزارش

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) برای هدایت ترافیک ارگانیک مرتبط به یک وب سایت بسیار مهم است. استخدام یک سئوکار حتما باید با معیارهای کلیدی برای گزارش گیری آشنا باشید. برای دریافت خدمات سئو در رشت و برای اندازه‌گیری اثربخشی تلاش‌های سئو، توجه و آنالیز برخی شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) بسیار اهمیت دارند. این مقاله مهم‌ترین KPIهایی را که متخصصین سئو باید به صورت دوره‌ای گزارش ارائه کنند، مورد بررسی قرار می‌دهد.

خدمات سئو

سئو به استراتژی‌ها و تکنیک‌هایی اطلاق می‌شود که هدف آنها بهبود رتبه وب سایت در نتایج موتورهای جستجو (SERPs) است. هدف seo، افزایش ترافیک ارگانیک . بهبود رتبه به واسطه کلمات کلیدی هدف و مرتبط با صنعت یا کسب و کار مربوطه است. ردیابی معیارهای کلیدی یا KPI به تعیین اینکه آیا فعالیت‌های SEO مثمر ثمر هستند یا خیر کمک می‌کند. برخی از کلیدهای کلیدی سئو مهم که آژانس‌ها باید در مورد آنها گزارش دهند عبارتند از:

  • Impression
  • Organic traffic
  • Return on investment
  • Sharted of voice
  • Branded vs non branded traffic

این KPIها بینش معناداری را در مورد اینکه تلاش‌های بهینه‌سازی چقدر خوب انجام می‌شود، ارائه می‌کنند. ارزیابی آنها در فواصل زمانی منظم به کسب و کارها این امکان را می‌دهد تا استراتژی‌ها را برای نتایج بهتر اصلاح کنند.

Impression

Impression‌ها به تعداد دفعاتی که صفحات وب و محتوا در SERP نمایش داده می‌شوند اشاره دارد. حجم برداشت‌ها و روندها در دوره‌های گزارش، نمایان بودن را نشان می‌دهد.

اگر حجم برداشت به طور مداوم افزایش یابد، احتمالاً به این معنی است:

– محتوای بیشتر در حال نمایه سازی است

– صفحات برای کلمات کلیدی اضافی رتبه بندی می‌شوند

– نرخ کلیک ممکن است در حال افزایش باشد

برداشت‌های بیشتر می‌تواند نشان دهنده دید بهتر باشد. متخصصین سئو باید ماهانه داده‌هایی را در مورد رشد برداشت‌ها ردیابی و ارائه کنند.

Organic traffic

ترافیک ارگانیک تعداد بازدیدهایی است که از SERP‌ها دریافت می‌شود. ترافیک ارگانیک هدفمند به این معنی است که بازدیدکنندگان واجد شرایط محتوای مرتبط را پیدا می‌کنند.

روند و داده‌های مربوط به ترافیک ارگانیک بالاتر نشان می‌دهد که تلاش‌های SEO مانند تحقیق کلمات کلیدی، لینک سازی، پیشرفت‌های فنی و غیره موفقیت آمیز هستند. ترافیک باید به صورت هفتگی یا ماهانه ردیابی شود

Return on investment

ROI میزان تلاش‌های بهینه‌سازی بازده را در برابر بودجه صرف شده اندازه‌گیری می‌کند. به صورت زیر محاسبه می‌شود:

ROI = (درآمد از سرمایه گذاری – هزینه سرمایه گذاری) / هزینه سرمایه گذاری

معمولا بازگشت سرمایه باید هر سه ماه یکبار پیگیری شود. البته این به زمینه کسب و کار و برخی پارامترهای دیگر هم بستگی دارد و عموما حوزه به حوزه می‌تواند متفاوت باشد. به طور کل اگر سود حاصل از ترافیک ارگانیک بالاتر از هزینه‌ها بیشتر باشد، ابتکارات سئو موفقیت آمیز تلقی می‌شوند.

Sharted of voice

Sharted of voice نشان دهنده قابل مشاهده بودن سایت در رتبه بندی‌های برتر برای عبارات کلیدی نسبت به رقبا است. به عنوان مثال، Sharted of voice 67٪ برای “نکات بازاریابی محتوا” به این معنی است که سایت 67٪ از نتایج صفحه اول را برای آن کلمه کلیدی در اختیار دارد. Sharted of voice  در حال رشد به این معنی است که وب سایت برای کلمات کلیدی مهم رتبه خوبی و بالاتر از رقبا دارد. این نشان دهنده هدف گذاری موثر کلمه کلیدی است.

Branded vs non branded traffic

شرایط برند شامل نام شرکت یا محصول می‌شود در حالی که شرایط غیر برند شامل نام شرکت یا محصول نمی‌شود. معیارهای ترافیک برای بینش بهتر باید بین آنها تفاوت قائل شوند.

دسترسی به ترافیک بالا برای برند آسان تر است. ایجاد ترافیک ارگانیک بدون برند سخت تر است و بهتر تبدیل می‌شود. ردیابی این موضوع ارتباط جستجو را فراتر از نام‌های تجاری مشخص می‌کند. بهینه سازی باید در طول زمان باعث افزایش ترافیک  non branded traffic شود.

نتیجه

ردیابی و گزارش‌دهی منظم KPIهای فوق به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد که دید جستجو را به طور مداوم بهبود بخشند. نظارت بر آنها همچنین به شکل‌دهی استراتژی‌های بهینه‌سازی و بودجه‌بندی برای تلاش‌های آینده کمک می‌کند.

هنگام ارزیابی اثربخشی یک آژانس سئو، صاحبان کسب و کار باید بر روی چند شاخص عملکرد کلیدی تمرکز کنند که بینشی واقعی از عملکرد، دیده شدن و بازگشت سرمایه ارائه می‌دهد.

از معیارهای رایج سئو، ترافیک ارگانیک، Impressions و Sharted of voice باید اولویت‌های اصلی گزارش‌دهی منظم باشند. ترافیک ارگانیک به طور مستقیم تعداد بازدیدکنندگان مربوطه را که به سایت هدایت می‌شوند و پتانسیل بالایی برای تبدیل دارند اندازه گیری می‌کند. این نشان دهنده علاقه و تقاضای واقعی است. روند ماهانه در ترافیک ارگانیک واجد شرایط، باید ارائه شده و بین عملکرد کیوردهای برند و غیر برند تفاوت قائل شود.

Impressions امکان ردیابی نمای کلی و پیشرفت نمایه سازی محتوا را فراهم می‌کند. روندهای حجم به صورت ماهانه نشان دهنده دسترسی است.

Sharted of voice در رتبه بندی برای کلمات کلیدی مورد علاقه رقابت پذیری را به صفر می‌رساند. عملکرد برای شرایط اولویت باید نسبت به رقبای برتر پیگیری شود.

علاوه بر این، بازگشت سرمایه (ROI) فصلی بازده پولی حاصل از تلاش‌های سئو را در برابر دلارهای خرج شده ارزیابی می‌کند. بازگشت سرمایه مثبت و رو به رشد اثربخشی استراتژی و تصمیمات بودجه رسانه را تأیید می‌کند.

در حالی که سایر آمارها مانند نرخ کلیک و time on site دارای برخی ارزش‌ها هستند، ترافیک ارگانیک، برداشت‌ها، Sharted of voice و ROI نتایج واقعی در پیشرفت SEO را ارائه می‌کنند. صاحبان کسب و کار باید آژانس‌ها یا کارشناسان seo را برای ساختاردهی گزارش‌های متمرکز بر این معیارها متمرکز کنند. با ردیابی منسجم، شفاف و دقیق روی این KPI‌ها، کسب و کارها می‌توانند نتایج سئو را به طور دقیق ارزیابی و بهبود بخشند.

 

در اینجا یک مرور سه پاراگراف از آنچه یک سئو حرفه ای با آن سروکار دارد آورده شده است:

 

یک سئوکار حرفه ای طیف وسیعی از تکنیک‌ها را برای بهبود دید و ترافیک وب سایت از موتورهای جستجو استراتژی و پیاده سازی می‌کند. مسئولیت‌های کلیدی شامل بهینه‌سازی محتوا، تقویت عناصر فنی و ایجاد سیگنال‌های قدرت برای تأثیرگذاری بر رتبه‌بندی می‌شود.

 

در ابتدا، یک SEO تحقیقات گسترده ای برای کلمات کلیدی انجام می‌دهد تا عبارات و مضامینی را که بر اساس حجم و هدف جستجو بیشتر مرتبط با تجارت هستند، شناسایی کند. برنامه‌های بهینه‌سازی محتوا با هدف قرار دادن کلمات کلیدی اولویت‌دار و در عین حال تضمین کیفیت و ثبات کلی محتوای سایت، فرموله می‌شوند. ممیزی‌های فنی مشکلات وب‌سایت را نشان می‌دهد – معماری کارآمد سایت، کاهش زمان بارگذاری، مسیرهای نمایه‌سازی مناسب و غیره. SEO همچنین لینک‌سازی را از دامنه‌های معتبر مدیریت می‌کند تا اعتماد و محبوبیت را به ربات‌های جستجو نشان دهد.

 

به طور مداوم، سئو تجزیه و تحلیل را در مورد عملکرد وب سایت ردیابی می‌کند – معیارهای ترافیک، حرکات رتبه بندی و تبدیل. فعالیت‌ها برای افزایش دسترسی ارگانیک و تولید درآمد کالیبره شده‌اند. تحولات کمپین در به‌روزرسانی‌های الگوریتم از Google و Bing تأثیرگذار است که بر نتایج تأثیر می‌گذارد. با استفاده از کانال‌های مختلف، سئو حرفه‌ای ترافیک واجد شرایط را افزایش می‌دهد، دید برند را بالا می‌برد و از اهداف رشد کسب‌وکار پشتیبانی می‌کند. با مهارت‌های تحلیلی، فنی و خلاقانه خود به علاوه بهترین شیوه‌های بهینه سازی، سئو موفقیت پایدار موتور جستجو را باز می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید