اگر در حال تجهیز اتاق کنفرانس برای محل کار خود هستید، احتمالاً از خود می پرسید که چه نوع میز کنفرانسی با نیازهای دفتر شما مطابقت دارد

 

راهنمای اندازه و خرید میز کنفرانس

خرید میز کنفرانس می تواند به معنای جستجو در میان صدها گزینه گیج کننده بدون هیچ اولویت بندی جهت انتخاب درست باشد. در این راهنما، اندازه، ابعاد، فضا برای هر نفر، صندلی و سایر ملاحظات را بررسی خواهیم کرد تا به شما در ایجاد فضای کاری کامل کمک کند.

اگر در حال تجهیز اتاق کنفرانس برای محل کار خود هستید، احتمالاً از خود می پرسید که چه نوع میز کنفرانسی با نیازهای دفتر شما مطابقت دارد. به عنوان بخش مرکزی اتاق، مهم است که میزی که انتخاب می‌کنید تعدادی معیار از جمله تعداد اعضای تیم، اندازه خود اتاق و کار انجام شده در اطراف میز را داشته باشد. در این مقاله، تمام سوالات اصلی که باید هنگام خرید میز کنفرانس از خود بپرسید را بررسی می کنیم و به شما نشان می دهیم که چگونه پاسخ های مورد نیاز خود را پیدا کنید.

 

اتاق کنفرانس شما برای چه مواردی استفاده خواهد شد؟

ممکن است احمقانه به نظر برسد، اما خرید میز کنفرانس تفاوت چندانی با خرید کفش ندارد – ممکن است دقیقاً بدانید که چه اندازه ای نیاز دارید، اما انواع مختلفی از میزها وجود دارد که هر کدام متناسب با نیاز شما هستند. به عنوان مثال، اگر قصد دارید از اتاق کنفرانس خود به عنوان مرکزی برای گفتگوی مشترک استفاده کنید، ممکن است یک میز گرد را برای ایجاد یک محیط کاری آرام تر در نظر بگیرید. از طرف دیگر، اگر قرار است از میز برای جلسات هیئت مدیره و ارائه ها استفاده شود، احتمالاً می خواهید به یکی از میزهای طولانی تر به سبک ضیافت که می تواند تا 12 نفر را در خود جای دهد نگاه کنید. در نهایت، همه چیز به دیدگاه کلی شما برای خود اتاق بستگی دارد، که ما در این مقاله در مورد انواع مختلف اتاق های کنفرانس توضیح خواهیم داد و توصیه های طراحی ضروری را ارائه خواهیم کرد.

 

اندازه مناسب برای میز کنفرانس چقدر است؟

هنگام محاسبه اندازه صحیح برای یک میز کنفرانس جدید باید چندین فاکتور را در نظر گرفت. ابتدا باید ابعاد خود اتاق کنفرانس را اندازه گیری کنید. اتاق باید حداقل 180 سانتیمتر عریض تر و بلندتر از میز باشد تا اطمینان حاصل شود که هرکسی که ایستاده است فضای کافی برای حرکت در اطراف افرادی که پشت میز نشسته اند را دارند.اما حتی آن هم خیلی نزدیک است – در حالت ایده‌آل شما می‌خواهید که اتاق حداقل 2.5 متر پهن‌تر و طولانی‌تر باشد تا همه بتوانند به راحتی در اتاق حرکت کنند، صرف نظر از اینکه چند نفر می‌نشینند. بنابراین با در نظر گرفتن این موضوع، یک میز شش نفره با ابعاد 400 سانتی متر به اتاقی با حداقل 250 سانتی متر نیاز دارد.

هنگامی که حداکثر اندازه میز خود را بر اساس ابعاد خود اتاق محاسبه کردید، تعیین حداقل ظرفیت میز به همان اندازه مهم خواهد بود. اگرچه تقریباً تمام میزهای کنفرانس موجود در بازار 76 سانتیمتر ارتفاع دارند، طول ها و عرض های متنوعی برای تطبیق با تعداد تیم تیم وجود دارد. در اینجا یک تفکیک سریع از ابعاد مورد نیاز، بسته به اندازه مهمانی شما آورده شده است:

 

حداکثر اندازه حداقل اندازه میز اندازه
260 × 110 سانتیمتر 210 × 90 سانتیمتر 6 نفر
320 × 120 سانتیمتر 260 × 110 سانتیمتر 8 نفر
440 × 150 سانتیمتر 320 × 120 سانتیمتر 10 نفر
500 × 150 سانتیمتر 400 × 140 سانتیمتر 12 نفر

 

 

دلیل وجود محدوده برای هر اندازه جلسه به اولین سوال ما در مورد هدف واقعی خود اتاق کنفرانس برمی گردد. اگر می‌خواهید تا حد امکان مقرون به صرفه باشید و تا جایی که ممکن است افراد زیادی را در یک اتاق جا دهید، می‌توانید با 76 سانتیمتر فضا برای هر یک از اعضای تیم نشسته فاصله بگیرید. از طرف دیگر، اگر پیش‌بینی می‌کنید که افراد در حین کار باید به لپ‌تاپ و اسناد خود مراجعه کنند، ممکن است بخواهید به همه حداقل 105 سانتیمتر فضای میز بدهید تا وسایل خود را روی آن بگذارند و اگر بخواهید می‌توانید درنظر گرفتن 120 سانتیمتر، به هر فرد آزادی عمل بدهید. این مقدار فضا عملاً اعضای تیم را مجبور می‌کند بنشینند و استراحت کنند. یک ثانیه وقت بگذارید و به این فکر کنید که مردم در حالی که پشت میز هستند واقعاً چه کار می کنند، و باید بدانید دقیقاً چه مقدار فضایی را برای هر فرد اختصاص دهید.

 

 

چند نکته پایانی

 

همه ما می دانیم که اندازه همه چیز نیست، بنابراین در اینجا چند نکته نهایی وجود دارد که باید هنگام انتخاب بهترین میز کنفرانس برای نیازهای تیم خود در نظر بگیرید:

 

سهولت دسترسی به برق

 

هنگام برنامه ریزی اتاق کنفرانس خود، باید به منبع برق خود توجه ویژه ای داشته باشید. برق متمرکز و دسترسی آسان، شما را از سردرد کابل های برق متعدد که در راهروهای شما پراکنده شده اند نجات می دهد. احتمالاً یک میز با درگاه های کابل می خواهید تا همه بتوانند به راحتی به میز وصل شوند و سیم های خود را مرتب نگه دارند.

 

مدولار باشید

 

اگر قصد دارید تیم خود را گسترش دهید و اتاق کنفرانس شما فضای کافی دارد، ممکن است بخواهید یک میز مدولار تهیه کنید. به این ترتیب، امکان گسترش دفتر خود را برای پذیرش اعضای جدید تیم خود باز می کنید.

 

صندلی های کنفرانس

 

نکته آخر برای بهتر بودن کارایی میز کنفرانس این است که باید صندلی‌های کنفرانس خود را با دقت انتخاب کنید. برای کارآمد نگه داشتن تیم خود در یک جلسه طولانی، به صندلی هایی نیاز دارید که کارکنان برای مدت طولانی روی آن راحت باشند. توصیه می کنیم به طور خاص به صندلی های ارگونومیک نگاه کنید، زیرا آنها به طور خاص برای راضی نگه داشتن پرسنل و به حداکثر رساندن بهره وری طراحی شده اند.

اکنون که ایده کلی در مورد نیازهای کنفرانس خود دارید، وقت آن است که میز کنفرانس را برای دفتر خود انتخاب کنید که ما مبلمان اداری راما را که به عنوان یکی از بهترین تولید کننده ها در این زمینه فعالیت می‌کند، به شما پیشنهاد میکنیم.

منبع

 

 

دیدگاهتان را بنویسید