مثل همیشه، اپل بی سر و صدا یک استارت آپ جدید به دست آورده است. این استارت آپ که WaveOne نام دارد، روی الگوریتم های هوش مصنوعی برای فشرده سازی ویدیوها کار می کند. اپل خرید این استارت آپ را تایید نکرده است …

سیب

مثل همیشه، اپل بی سر و صدا یک استارت آپ جدید به دست آورده است. این استارت آپ که WaveOne نام دارد، روی الگوریتم های هوش مصنوعی برای فشرده سازی ویدیوها کار می کند.

اپل خرید این استارت آپ را تایید نکرده است، اما وب سایت WaveOne از ژانویه از کار افتاده است و بسیاری از کارمندان آن، از جمله یکی از بنیانگذاران آن، با گروه های مختلف یادگیری ماشینی اپل کار می کنند. باب استانکوش، مدیر سابق فروش و توسعه کسب و کار WaveOne، ماه گذشته در یک پست لینکدین این فروش را اعلام کرد:

“پس از نزدیک به دو سال، هفته گذشته فروش شرکت به اپل را نهایی کردیم. ما سفر خود را در WaveOne آغاز کردیم و متوجه شدیم که یادگیری ماشین و فناوری یادگیری عمیق برای ویدیوها می تواند جهان را تغییر دهد.” اپل این پتانسیل را دید و از این فرصت استفاده کرد تا آن را به مجموعه خود اضافه کنید.

اپل می تواند از فناوری WaveOne برای سرویس استریم خود استفاده کند

WaveOne که در سال 2016 تأسیس شد، از کدک‌های ویدیویی همراه با هوش مصنوعی استفاده می‌کند و برخلاف اکثر الگوریتم‌های استاندارد که ویدیو را در سمت سرور از یک ارائه‌دهنده محتوا فشرده می‌کنند و آن را در دستگاه کاربر از حالت فشرده خارج می‌کنند، الگوریتم‌های WaveOne می‌توانند هر دو را در دستگاه کاربر انجام دهند.

در واقع، فرآیند فشرده‌سازی و رفع فشار را می‌توان با استفاده از شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی که امروزه در اکثر گوشی‌های هوشمند وجود دارد، انجام داد. علاوه بر این، این فناوری راه‌اندازی می‌تواند فریم‌های ویدیویی را درک کند و عناصری مانند چهره و متن را برای صرفه‌جویی در پهنای باند اولویت‌بندی کند.

با استفاده از این فناوری، پخش ویدئو در صورت کاهش پهنای باند متوقف نمی‌شود، اما در طول یک وقفه، جزئیات کمتری را نشان می‌دهد. علاوه بر این، اندازه فیلم های مشابه در دستگاه ها را می توان به نصف کاهش داد.

اما این فناوری چه سودی برای اپل دارد؟ اپل می تواند از آن برای پخش بهتر بیشتر استفاده کند. کوچکترین تغییر فشار می تواند هزینه های اینترنت را کاهش دهد یا باعث شود سرویس های پخش جریانی مانند Apple TV Plus بهترین کیفیت را بر اساس نوع محتوا در اختیار کاربران قرار دهند. بنابراین استرس کمتری به سرورهای اپل وارد می شود و هزینه های کاربران کاهش می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید