گاهی بیاییم به دیجی کالا نه بگیم تا فرصت زنده بودن را برای سایرین فراهم کنیم 🙂

دیجی کالا یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی در خاورمیانه است و در بازارهای مختلفی فعالیت دارد. شما در دیجی کالا هر چیزی که در ذهنتان تصور کنید می‌توانید پیدا و تهیه نمایید. اما این فروشگاه اینترنتی به دلیل فعالیت در زمینه‌های مختلف، امکان بهترین بودن در همه زمینه‌ها را ندارد، به عنوان مثال نمی‌تواند مشاوران متخصص در زمینه خرید چرخ گوشت، موبایل، لپ تاپ، شیرآلات و … داشته باشد.

فروشگاه‌های تخصصی که فعالیت خود را شروع می‌کنند، به دلیل کوچک‌تر بودن بازار هدف خود نسبت به دیجی کالا، می‌توانند خدمات، پشتیبانی و مزایایی کامل‌تری را ارائه دهند. در ادامه می‌خواهیم دو فروشگاه‌ تخصصی را که هر کدام در زمینه‌ تخصصی خود فعالیت دارند را به شما عزیزان معرفی کنیم و دلایلی که باعث شده کاربران این فروشگاه‌ها را به دیجی کالا ترجیح دهند را بیان کنیم، با ما در همیار سوشال همراه باشید.

نه به دیجی کالا …

چه مواردی یک فروشگاه را تخصصی می‌کند؟

یکی مهم‌ترین معیارهای که به واسطه آن می‌توانیم به یک فروشگاه آنلاین، فروشگاه تخصصی بگویم، محدود بودن بازار هدف است. به عنوان مثال یک فروشگاه که در فقط در زمینه لباس فعالیت دارد، یک فروشگاه تخصصی است و هر چه بازار هدف خود را کوچک‌تر کند تخصصی‌تر خواهد بود. مثلا اگر همان فروشگاه لباس فقط لباس‌های پسرانه بفروشد، در واقع بازار خود را هدفمند‌تر کرده است و می‌تواند خدمات خود را مختص با بازار هدف خود شخصی‌سازی نمایید.

فروشگاه اینترنتی خانه شیرآلات

همانطور که از نام این فروشگاه مشخص است در زمینه فروش شیرآلات منزل فعالیت دارد و یکی از کامل‌ترین مراجع برای خرید شیرآلات بهداشتی خانه است. به دلیل هدفمند بودن بازار این فروشگاه، توانسته خدمات خود را مختصص به قشر خاصی که تصمیم به خرید شیرآلات دارند شخصی‌سازی نمایید. به عنوان مثال این فروشگاه دارایی بهترین متخصصان برای راهنمایی و ارائه مشاوره به کاربران و خریداران خود هست. اما دیجی کالا در این زمینه نقطه مقابل این فروشگاه اینترنتی قرار دارد و کاربران نمی‌توانند از کارشناسان دیجی کالا چنین مشاوره‌ای را دریافت نمایند.

یکی از کامل‌ترین مراجع برای خرید شیرآلات، فروشگاه اینترنتی خانه شیرآلات است. زیرا این فروشگاه اینترنتی تمام اقشار جامعه را مدنظر قرار داده و برای تمام طیف‌های قیمتی محصولات متنوعی را از برندهای مانند، قهرمان، kwc، برلیان، راشین، ایران گروه و … را موجود کرده است.

در صورتی که تمایل دارید از این فروشگاه اینترنتی دیدن نمایید، می‌توانید به آدرس اینترنتی shiralathome.ir مراجعه نمایید و از محصولات متنوع این فروشگاه آنلاین شیرآلات دیدن نمایید.

فروشگاه اینترنتی ایران کتاب

این روزا هر جا نام خرید آنلاین کتاب به میان می‌آید نام فروشگاه اینترنتی ایران کتاب در سر، نقش می‌بندد، امکان ندارد شما به دنبال کتاب خاصی باشید که در این فروشگاه آنلاین آن کتاب موجود نباشد. به جرئت می‌توان فروشگاه اینترنتی ایران کتاب را به عنوان بهترین مرجع خرید کتاب معرفی کرد، این فروشگاه تخصصی در مقابل دیجی کالا دارایی کامل‌ترین موجودی است که دیجی کالا به هیچ عنوان امکان رقابت در حوزه کتاب را با این فروشگاه آنلاین را ندارد!

به عنوان مثال یکی از نقاط قوت این فروشگاه اینترنتی نسبت به دیجی کالا سرویس‌های مانند “کتاب بعدی رو راحت انتخاب کن!” است که به شما در انتخاب کتاب راهنمایی و کمک می‌کند.

در صورتی که تمایل دارید از این فروشگاه آنلاین دیدن نمایید، می‌توانید به آدرس اینترنتی iranketab.ir مراجعه نمایید و کتاب مورد نظر خود را در ساده ترین حالت ممکن از این فروشگاه اینترنتی کتاب خرید نمایید.

چرا باید از فروشگاه‌های تخصصی خرید کنید؟

یکی مهم‌ترین سوالات که کاربران همیشه از خود می‌پرسند این است که تا زمانی دیجی کالا وجود دارد چرا باید به سراغ سایر فروشگاه برویم؟ می‌توان پاسخ این سوالات رو به این شکل داد که فروشگاه‌های تخصصی به دلیل حجم کمتر سفارش خود نسبت به دیجی کالا بهتر می‌توانند شما را پشتیبانی کنند و معمولا برای اینکه بتوانند با فروشگاه مطرحی مانند دیجی کالا رقابت کنند مجبور هستند همیشه خود را بهبود دهند و مزایای قابل رقابت با دیجی کالا را سایت و فروشگاه خود اضافه نمایید.

البته ناگفته نماند، مهم‌ترین مزیت رقابتی این فروشگاه‌ها قیمت مناسب‌تر نسبت به دیجی کالا است زیرا دیجی کالا تامین کننده‌های مختلفی دارند و خود دیجی کالا در خیلی از محصولات تامین کننده نیست، اما این فروشگاه‌ها خود تامین کننده هستند و دسته اول بودن آن‌ها باعث می‌شود هزینه‌های اضافه مانند پورسانت دیجی کالا به قیمت نهایی محصول اضافه نگردد.

پایان بندی

بله! دیجی کالا بهترین فروشگاه اینترنتی خاورمیانه است، اما همیشه نمی‌توانند در دسته‌بندی‌های مختلف بهترین باشد و فروشگاه تخصصی از همین مسئله بهره می‌برند و در دسته‌های مختلف با دیجی کالا به رقابت می‌پردازند. در این مقاله ما چرایی خرید از فروشگاه‌های تخصصی و دو تا از بهترین فروشگاه‌های تخصصی را به شما معرفی کرده‌ایم. امیدوارم این مقاله به شما در تصمیم گیری برای انتخاب فروشگاه کمک کرده باشد تا با خرید خود هم بهترین خرید را داشته باشید، هم از فروشگاه‌های دیگر به جز دیجی کالا نیز حمایت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید