چکیده : راهنمای خرید پیانو دیجیتال به شما کمک می‌کند که بهترین انتخاب را داشته باشید و انواع پیانو ها را بشناسید

 

معمولا اکثر هنرمندان بعد از خرید گیتار علاقه مند هستند که نواختن پیانو هم تجربه کنند. پیانوهای دیجیتال از زمان آغاز به کار به تغییر چشم‌انداز حرفه‌ای بودن و تولید موسیقی کمک کرده‌اند و تفاوتی در نحوه تمرین و اجرای موسیقی توسط نوازندگان و علاقه‌مندان ایجاد کرده‌اند. پیانوهای دیجیتال یادگیری و اجرا با پیانو را بسیار ساده تر و مقرون به صرفه تر از نسل های گذشته پیانو می کنند. به دلیل فرصت‌هایی که برای مصرف‌کنندگان فراهم می‌کنند، اکثر پیانیست ها علاقه مند به خرید پیانو دیجیتال شده اند. برای خرید این ساز باید اطلاعات کافی درباره ان کسب کرد تا بهترین و مناسب ترین پیانو دیجیتال را نسبت به بودجه تان انتخاب کنید. اگر قصد خرید پیانو دارید اما بین پیانوی آکوستیک و دیجیتال دو دل هستید این مقاله برای شماست.

بهترین راهنمای خرید پیانو دیجیتال

به چه نوع پیانو دیجیتالی نیاز دارید؟

تعدادی از ویژگی های کلیدی وجود دارد که باید از قبل مشخص شود تا خریدار بتواند تصمیمی آگاهانه در مورد بهترین پیانوی دیجیتال بگیرد. ابتدا، فرد باید مشخص کند که به دنبال چه نوع پیانوی دیجیتالی است. در اینجا لیستی از انواع مختلف پیانوهای دیجیتال آورده شده است:

  • پیانو کیبورد دیجیتال
  • پیانوی دیجیتال عمودی
  • کنسول پیانو دیجیتال
  • سینت سایزرها
  • پیانوهای صحنه
  • کیبورد کنترلر MIDI

پیانوهای کیبورد دیجیتال عمومی‌ترین و فراگیرترین نوع پیانو دیجیتال هستند و معمولاً دارای طیف محدود یا بزرگی از آهنگ‌ها و ریتم‌ها هستند و در عین حال بر تحرک و قابل حمل بودن همراه با فناوری‌های مختلف پیانو تأکید می‌کنند. پیانوهای دیجیتال عمودی حاوی بسیاری از همین عناصر هستند، اما ساختار یک پیانوی عمودی واقعی را دارند که با کابینه و نوعی تکیه گاه کامل شده است.

کنسول‌های پیانوی دیجیتال بر اساس تم ساخت پیانوهای دیجیتال عمودی ساخته شده‌اند و با ساختارهای مختلفی تولید می‌شوند که حتی می‌توانند به ساختار کلی یک پیانوی آکوستیک واقعی برسد، اما فقط با زیرساخت دیجیتال.

پیانوهای استیج بسیاری از مفاهیم پیانوهای دیجیتال را در خود جای داده اند، اما برای تطبیق اجرای زنده از نظر عملکرد و اتصال ساخته شده اند. سینتی سایزرها روی طیف وسیعی از صداها تمرکز می کنند و بیشتر به سمت تولید موسیقی می روند. صفحه کلیدهای کنترلر MIDI نیز برای تولید موسیقی طراحی شده اند و سایر دستگاه ها را با استفاده از MIDI کنترل می کنند و معمولاً سیستم بلندگو ندارند.

بهترین برندهای پیانو دیجیتال به نقل از فروشگاه موسیقی بتهوون

یکی از ویژگی های کلیدی بعدی انتخاب پیانو دیجیتال، تصمیم گیری در مورد برند یا سازنده پیانو است. این چیزی است که دقیقاً برای انتخاب یک پیانوی دیجیتال به طور انحصاری ضروری نیست، زیرا یک شخص می تواند به سادگی از ماشینی به ماشین دیگر برود و هر ویژگی را به صورت جداگانه نگاه کند. با این وجود، آشنایی با یک برند یا سازنده خاص به مصرف‌کننده کمک می‌کند تا درکی از آنچه در خرید باید انتظار داشته باشد به دست آورد و به دسترسی به اشکال خاصی از فناوری پیانو کمک می‌کند.

بسیاری از برندهای معروف پیانوهای دیجیتال از ابتدای مراحل رشد فناوری، آلات موسیقی می‌سازند. این شرکت‌ها ابزارهای مهندسی ماهرانه‌ای دارند که از تمام قابلیت‌هایی استفاده می‌کنند که تجربه‌ای بیشتر از پیانو واقعی را به پلتفرم دیجیتال می‌آورد. برخی از این برندهای نام تجاری شامل Korg، Casio، Roland و Yamaha هستند، اما محدود به آن ها نیستند.هر یک از این شرکت ها فناوری های اختصاصی خود را دارند که آنها را در طیف گسترده ای از محصولات خود توسعه داده و به کار می برند. با ادامه پیشرفت فناوری و مهندسی، توانایی پیانوهای دیجیتال آنها همراه با کاهش قیمت کلی و افزایش استانداردهای صنعت نیز افزایش می یابد. خوب است مصرف کنندگان با فناوری ها و مهندسی های مختلف تولید شده توسط هر شرکت آشنا شوند، زیرا هر مصرف کننده ای سلیقه مناسب خود را خواهد داشت.

در زیر لیست کوتاهی از پرفروش ترین پیانوهای دیجیتال بر اساس برند آمده است:

1) پیانوهای کاسیو

2) پیانوهای Korg

3) پیانوهای رولاند

4) پیانوهای یاماها

5) پیانوهای ویلیامز

ویژگی های اساسی بهترین پیانوهای دیجیتال

پس از اینکه مصرف‌کننده نوع پیانوی دیجیتالی را که می‌خواهد بخرد، و احتمالاً برند یا سازنده‌ای که می‌خواهد از آن خرید کند، مشخص کرد، باید در مورد ویژگی‌های کلیدی مهمی که در دستگاه خاصی که به آن نیاز دارد تصمیم بگیرد. خرید را انتخاب می کند برخی از این ویژگی‌ها مختص نوع خاصی از پیانو دیجیتال هستند و برخی در همه یا برخی از پیانو های دیجیتال قابل استفاده هستند. این ویژگی ها شامل انتخاب لحن و صدا، حساسیت کلید و فناوری اکشن چکشی، تولید تن و منابع صدا، طراحی و ساختار، اتصال، ویژگی های مبتدی در مقابل پیشرفته و البته قیمت است.

انتخاب لحن و صدا در مورد نوع پیانوی دیجیتالی که مصرف کننده می خواهد بخرد بسیار مهم است. بسیاری از پیانوهای دیجیتال به شدت بر خلق آهنگ های واقعی پیانویی متمرکز هستند که از پیانوهای آکوستیک واقعی نمونه برداری شده اند و به اندازه کافی توسط فناوری تولید تون آنبورد تامین می شوند. برای برخی از نوازندگان این ویژگی مهم‌تر از سایرین است، به احتمال زیاد برای پیانیست‌هایی که می‌خواهند روی دستگاهی تمرین کنند که به‌طور دقیق نشان‌دهنده رسانه‌ای است که روی آن اجرا می‌کنند.

انتخاب لحن و صدا توسط فناوری حساسیت کلید و اکشن چکشی پشتیبانی می شود که بسته به سازنده و تخصص پیانوی دیجیتال مربوطه بسیار متفاوت است. هر شرکت دارای سطوح مختلفی از تخصص است، از کلیدهای لمسی ساده پلاستیکی گرفته تا سیستم‌های درجه‌بندی شده با صفحه کلید عمل چکشی. برخی از نمونه‌های این سیستم‌های PHA از رولند و سیستم‌های GH از یاماها هستند.

شرکت‌های مختلف، سیستم‌های مختلفی برای تولید آهنگ دارند، به این ترتیب که پیانوی دیجیتال نمونه‌های درستی را انتخاب می‌کند که با نت‌هایی که پیانیست می‌نوازد مطابقت دارد. کاسیو دارای منابع صوتی AiF و AiR اختصاصی خود است، در حالی که یاماها دارای موتور صدای خالص CF و رولند دارای فناوری پیانو SuperNATURAL است.

هر شرکت همچنین دارای سطوح متفاوتی از ویژگی‌های اتصال مطابق با کلاس است، از پورت‌های USB تا HOST که اتصالات MIDI به جک‌های هدفون دوگانه و خروجی‌ها و ورودی‌های AUX را امکان‌پذیر می‌سازد. مدل‌های مبتدی این پیانوهای دیجیتال مجموعه‌ای محدود از بسیاری از این ویژگی‌ها را ارائه می‌کنند، در حالی که مدل‌های پیشرفته همه چیزهایی را که ارائه می‌دهند کنار می‌گذارند در حالی که هزینه‌های بسیار بیشتری دارند. پیانوهای دیجیتال مبتدی معمولاً بین 200 تا 600 دلار متغیر هستند، در حالی که پیانوهای دیجیتال متوسط تا پیشرفته می توانند از 800 تا 5000 دلار متغیر باشند.

تفاوت بین پیانو آکوستیک و پیانو دیجیتال

یک پیانوی آکوستیک با چکش های پوشیده از نمد که به سیم های فولادی برخورد می کنند صدا تولید می کند. پیانوی دیجیتال از چکش استفاده نمی کند. در عوض دارای بلندگوهای الکترونیکی برای پخش صدای ضبط شده با کیفیت بالا از بهترین پیانوهای آکوستیک است. لمس پیانو برای نوازنده مهم است. بازی بر روی کلیدهای سفت مانند کلیدهایی که بیش از حد سبک و بدون مقاومت هستند، می تواند خسته کننده باشد. پیانوهای دیجیتال قادر به شبیه سازی کلیدهای وزنی یک پیانوی آکوستیک با چکش های واقعی بدون درز هستند. حتی در برخی از پیانوهای دیجیتال این گزینه وجود دارد که حساسیت لمسی کلیدها را مطابق با ترجیحات نوازنده تنظیم کنید. حساسیت لمسی کم به این معنی است که پخش کننده باید کلیدها را با شدت بیشتری فشار دهد تا آنها بلندتر شوند. حساسیت لمسی بالا به این معنی است که مجبور نیستید برای یک نتیجه بلند یکسان فشار دهید.

مقایسه پیانو دیجیتال با آکوستیک - فروشگاه موسیقی بتهوون

پیانوهای دیجیتال دارای طیف وسیعی از صداها هستند، بنابراین می‌توانید با لمس یک دکمه بین سیم‌ها، ارگ‌های کلیسا یا هارپسیکورد جابه‌جا شوید. برخی از پیانوهای دیجیتال به شما امکان می دهند صفحه کلید را تقسیم کنید تا صدای خاصی در پایین با صدایی متفاوت در بالا پخش شود. این می‌تواند عملکرد گویاتر و متنوع‌تری داشته باشد و از آزمایش صدا های محتلف لذت ببرید.

فضای مورد نیاز برای پیانوی دیجیتال درمقایسه با پیانوی آکوستیک

هنگام انتخاب پیانو برای خانه خود، مهم است که به محل نگهداری آن فکر کنید.اگر قصد خرید پیانو آکوستیک دارید  حتما به این نکته توجه کنید که یک پیانو آکوستیک باید در اتاقی باشد که دما در آن نوسان نداشته باشد زیرا تغییرات رطوبت می تواند روی کوک تاثیر بگذارد. از سوی دیگر، پیانو دیجیتال نیازی به تنظیم یا تعمیر ندارد، بنابراین می‌توان آن را در هر اتاقی بدون در نظر گرفتن دما جای داد. قابل حمل بودن پیانوی دیجیتال به این معنی است که می توانید بدون دردسر آن را جابه جا کنید. پیانوهای آکوستیک معمولاً بسیار سنگین هستند، بنابراین تمایل دارند در یک مکان قرار بگیرند و جا به جایی آنها بسیار دشوار هستند. فضای موجود نیز هنگام انتخاب بین آکوستیک و دیجیتال مورد توجه است. اگر فضای زیادی در دسترس ندارید، پیانوهای دیجیتال می توانند انتخاب مناسبی باشد.

بهترین راهنمای خرید پیانو دیجیتال - فروشگاه موسیقی بتهوون

استفاده از هدفون در پیانوی دیجیتال

با اتصال هدفون به پیانوی دیجیتال هرگونه مخدودیت زمانی برای تمرین از بین می رود و شما با خیال راحت می توانید در هر ساعت از شبانه روز تمرین کنید بدون اینکه کسی از صدای تمرین شما اذیت شود. برخی از پیانوهای دیجیتال دارای دو سوکت هدفون هستند تا بتوانید به صورت خصوصی با دوستان خود یا در کنار یک مربی برای تجزیه و تحلیل، تمجید و نقد عملکرد خود بنوازید.

یادگیری آسان پیانو با پیانوی دیجیتال

همه افراد افت انگیزشی را تجربه می‌کنند، چه شما سال‌هاست که می نوازید یا تازه زیر نظر یک معلم شروع به یادگیری کرده‌اید. اینجاست که یک پیانوی دیجیتال واقعاً می تواند خودش را نمایان کند. پیانوهای دیجیتال توانایی اتصال به iPad/iPhone و استفاده از طیف وسیعی از برنامه ها را برای تشویق تمرین دارند. چه یادگیری بازی‌های نت، نت‌های موسیقی دیجیتال یا راهنماهای روی صفحه برای بهبود عملکرد دست و انگشت آسان باشد، معمولاً برنامه‌ای برای کمک و بهبود عملکرد شما وجود دارد.

مترونوم تعبیه شده در پیانوی دیجیتال هنگام یادگیری یک قطعه جدید یا پرداختن به اثر جدید، نعمتی است. این به بهبود مهارت های ریتمیک کمک می کند و زمان بندی درونی شما را توسعه می دهد. علاوه بر این، می توانید از عملکرد ضبط استفاده کنید و به عملکرد خود گوش دهید – که راهی عالی برای تجزیه و تحلیل و بهبود است.

بهترین برند پیانو دیجیتال - فروشگاه موسیقی بتهوون

تفاوت های کلیدی بین پیانوی آکوستیک و دیجیتال

فناوری: پیانوهای دیجیتال دارای ویژگی هایی هستند که امکان آزمایش در نواختن را فراهم می کند، می تواند برای تمرین انگیزه بخش باشد و به نوازندگان امکان می دهد آهنگسازی و ضبط را کشف کنند.

تطبیق پذیری: یک پیانو آکوستیک فقط یک صدا ارائه می دهد. پیانو دیجیتال انتخاب گسترده ای از پیانو و سازهای دیگر را در اختیار شما قرار می دهد

کوک: پیانوهای آکوستیک به تنظیم منظم و همچنین تعمیر و نگهداری کلی و استراحت نیاز دارند. پیانوهای دیجیتال نیازی به کوک ندارند.

فضا: پیانوهای آکوستیک بزرگتر از پیانوهای دیجیتال هستند و برای دریافت صدای مطلوب به فضای بسیار بیشتری نیاز دارند.

قابل حمل بودن: پیانوهای دیجیتال معمولاً وزن کمتری دارند و می توان آنها را با زحمت کمی جابه جا کرد و حمل کرد.

این مقاله توسط فروشگاه موسیقی بتهوون گرداوری شده برای مطالعه کامل به www.beethovenmshop.com آدرس مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید