تعمیرات آنتن مرکزی و همچنین تعمیر گیرنده های دیجیتالی یکی از درخواست‌هایی است که این روزها با گسترش آپارتمان‌نشینی موردتوجه قرارگرفته است. در آپارتمان‌ها، برای جلوگیری از وجود هزاران آنتن کوچک در پشت‌بام‌ها یا سطح خارجی ساختمان‌ها، از آنتن مرکزی استفاده می‌شود و همین امر به زیبایی ساختمان‌ها و جلوگیری از شلوغی آن‌ها کمک می‌کند. سیگنال ورودی آنتن مرکزی بسیار قوی است و باعث می‌شود افرادی که در آپارتمان هستند، به تصویر قوی‌تری دسترسی داشته باشند. اما گاهی در صورت بروز مشکل، باید برای تعمیر و عیب یابی آنتن مرکزی اقدام شود.

روش تعمیر و عیب یابی انواع آنتن های مرکزی

روش تعمیر و عیب یابی آنتن مرکزی چگونه است؟

تعمیر آنتن مرکزی با فرآیند خاصی آغاز می‌گردد. گاهی ممکن است مشکل در محل قرارگیری آنتن مرکزی باشد (به‌طور مثال، باد یا عوامل دیگر آنتن را جابه‌جا کرده باشند) که با تغییر محل آنتن یا انجام برخی از اقدامات، مشکلات آنتن رفع می‌شود و گاهی ممکن است مشکل در ساختار و قطعات آنتن باشد که در این شرایط باید برای تعمیر قطعات آنتن اقدام شود. به‌طور مثال، تعمیر مولتی سوئیچ آنتن مرکزی یا تعمیر گیرنده دیجیتال در این دسته قرار می‌گیرند.

تعمیر مولتی سوئیچ آنتن مرکزی

سوئیچ آنتن مرکزی یکی از مهم‌ترین بخش‌های آنتن است که وظیفه سوییچ نمودن واحدها در دستگاه‌های موردنظر را بر عهده دارد. تعمیر مولتی سوئیچ آنتن مرکزی به‌صورت زیر انجام می‌شود:

  • گاهی آنتن مرکزی تنظیم نیست و همین امر باعث می‌شود که سیگنال کافی به واحدها نرسد و در نتیجه باید سریعاً برای تعمیر آنتن مرکزی اقدام شود.
  • گاهی کابل ورودی آنتن سیگنال ندارد و باید ساختار کابل ورودی بررسی شود.
  • گاهی کابل خروجی مشکل دارد و نمی‌تواند عملکرد خود را به خوبی انجام دهد. در این صورت، باید کابل خروجی در واحدهایی که تصویر ندارند بررسی شود.

بررسی تمامی اتصالات در تعمیرات آنتن مرکزی اهمیت بسیار زیادی دارد و باعث می‌شود مشکل سریعاً رفع شود.

تعمیر گیرنده دیجیتال

یکی دیگر از مواردی که در تعمیر آنتن مرکزی مدنظر قرار می‌گیرد، تعمیر گیرنده دیجیتال است. گاهی دستگاه گیرنده دچار مشکلات سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری شده است و نمی‌تواند سیگنال را دریافت کند. در این شرایط، دستگاه دیجیتال باید به‌طور کامل بررسی شود و مشکل اصلی که باعث عدم دریافت سیگنال شده است، مشخص گردد. در این شرایط، افرادی که در دریافت تصویر دچار مشکل شده‌اند، سریع‌تر می‌توانند دوباره از تلویزیون خود استفاده نمایند.

چرا باید از آنتن مرکزی استفاده کنیم؟

یکی از سؤالاتی که در زمان تعمیر آنتن مرکزی پرسیده می‌شود در این مورد است که چرا باید از آنتن مرکزی استفاده کنیم. استفاده از این آنتن مزایایی دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

  • کیفیت تصویر زمانی که از آنتن مرکزی استفاده می‌شود، بیشتر از زمانی است که آنتن معمولی مورداستفاده قرار می‌گیرد.
  • هزینه نگهداری و تعمیر آنتن مرکزی بسیار پایین‌تر از هزینه نگهداری و تعمیر آنتن معمولی است و این مسئله برای کسانی که به دنبال صرفه‌جویی در هزینه‌های خود هستند اهمیت بیشتری دارد.
  • استفاده از آنتن مرکزی باعث می‌شود زیبایی ساختمان حفظ شود و افرادی که در ساختمان حضور دارند حس خوبی را تجربه خواهند کرد.
  • استفاده از آنتن مرکزی باعث می‌شود حجم سیم‌کشی به ساختمان‌ها کاهش یابد و این مسئله می‌تواند نقش مؤثری در استفاده بهینه از فضا داشته باشد.

هزینه تعمیر آنتن مرکزی به چه مواردی بستگی دارد؟

یکی از سؤالاتی که همواره پرسیده می‌شود در این زمینه است که هزینه تعمیرات آنتن چقدر است. بهتر است بدانید هزینه تعمیرات به عوامل مختلفی بستگی دارد که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • میزان آسیب به آنتنمیزان آسیب به آنتن می‌تواند قیمت را تعیین کند. گاهی میزان آسیب بسیار زیاد است و متخصص باید از ابزار و تجهیزات خاصی برای تعمیر استفاده نماید. در این صورت، هزینه بالاتر می‌رود. اما گاهی شدت آسیب محدود است و متخصص می‌تواند با استفاده از ابزارهای ساده سریعاً مشکل را حل کند.
  • تعویض قطعه: گاهی ممکن است تعمیرکار تصمیم بگیرد با توجه به آسیبی که به آنتن واردشده است قطعه‌ای را در اتصالات ورودی و خروجی تعویض کند. در این صورت، در کنار دستمزد تعمیر، مبلغی باید برای تعویض قطعه پرداخت شود. مبلغ تعویض قطعه به مدل قطعه‌ای که در اتصالات به‌کار می‌رود بستگی دارد.

آیا سریعا برای تعمیر آنتن اقدام کنیم؟

ممکن است شما متوجه شوید که چند روزی است آنتن مرکزی به‌درستی کار نمی‌کند و تصاویر به خوبی در تلویزیون نمایش داده نمی‌شوند. در این شرایط، ممکن است خودتان برای تعمیر آنتن مرکزی دست‌به‌کار شوید. در این صورت، ممکن است به دلیل عدم شناخت، آسیبی را به آنتن وارد کنید که باید با پرداخت هزینه‌های بسیار بالا آن را رفع کنید. با توجه به تمامی این موارد توصیه می‌شود زمانی که متوجه شدید آنتن به خوبی کار نمی‌کند، سریعاً برای تعمیر آنتن مرکزی اقدام کنید تا از بروز هزینه‌های بالا جلوگیری نمایید.

نکات مهم در زمان انتخاب تعمیرکار آنتن مرکزی

توجه به این مسئله که تعمیر آنتن مرکزی یک کار کاملاً تخصصی است، توصیه می‌شود قبل از انتخاب تعمیرکار به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • قبل از سپردن کار خود به مرکز تعمیرات آنتن، باید رزومه تعمیرکار را بررسی کنید و مطمئن باشید که آن فرد آموزش‌های لازم را در این زمینه دیده است.
  • بهتر است قبل از انتخاب مرکز تعمیرات آنتن، نظرات کسانی را که از خدمات آن مرکز استفاده کرده‌اند، بخوانید و درصورتی‌که مطمئن شدید آن مرکز قابل‌اعتماد است، کار تعمیرات را به آن بسپارید.

برای تعمیرات آنتن به کجا مراجعه کنیم؟

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد تعمیر آنتن مرکزی در اختیار شما قرار دهیم. همان‌طور که متوجه شده‌اید تعمیرات آنتن یک کار تخصصی است و باید بخش‌های مختلف آنتن موردبررسی قرار گیرند تا عامل اصلی مشکل شناسایی شود. به همین دلیل، مراجعه به یک مرکز معتبر اهمیت زیادی دارد. اگر به دنبال یک مرکز معتبر برای تعمیر آنتن مرکزی هستید، می‌توانید به گروه مهندسی سریرتصویر مراجعه کنید. این مرکز دارای متخصصانی است که همگی به خوبی می‌توانند این کار را برای شما انجام دهند و در نتیجه، شما می‌توانید به‌سرعت از آنتن خود برای تماشای تلویزیون استفاده کنید.

منبع : گروه مهندسی سریر تصویر

دیدگاهتان را بنویسید