اگر سال‌ها پیش از دنیای مجازی عظیمی صحبت می‌کردیم که افراد می‌توانند دور از دنیای واقعی در آن زندگی ‌کنند، تنها تصویری از یک رویا را تجسم کرده بودیم. همان‌طور که نیل استفنسون در کتاب‌های خود به آن پرداخته بود و ما ژانر رمان‌های اورا «علمی تخیلی» قلمداد می‌کردیم. با این حال امروز به نظر می‌رسد این مسئله به چیزی فراتر از تخیل تبدیل شده و آرام آرام پا به دنیای واقعیت گذاشته است. چنانچه از علاقمندان به پیشرفت سریع تکنولوژی هستید، متاورس احتمالاً عظیم‌ترین پروژه مبتنی بر تکنولوژی تا به اکنون است. اگر شما هم نام این پروژه را به فراوانی شنیده‌اید، اما اطلاعات کافی درباره آن ندارید، با ما همراه شوید تا به معرفی متاورس و همچنین جزئیات مربوطه بپردازیم.

روش خرید زمین در متاورس چیست؟

با دنیای متاورس آشنا شوید

از زمانی که سیستم بلاک چین به وجود آمد، خیلی چیزها با تغییرات اساسی و گسترده‌ای مواجه شدند. رمزارزها ساده‌ترین چیزهایی هستند که آن‌ها را مبتنی بر سیستم بلاک چین می‌دانیم. با این حال این حیطه گسترده‌تر از آن است که تصور می‌کنید. «متاورس» واژه‌ای است که این روزها آن را به فراوانی از افراد مختلف می‌شنوید. عبارتی که به عنوان معادلی برای این کلمه در نظر گرفته شده، «واقعیت مجازی» است که خود می‌تواند گویای همه چیز باشد. در متاورس، دنیایی شبیه به واقعیت طراحی شده است که در آن می‌توانید فعالیت‌های گوناگونی انجام داده و یک زندگی جدید داشته باشید. در حقیقت برای ورود به این دنیا کافی است عینک‌های واقعیت مجازی را بر چشم‌هایتان بگذارید تا از جهان واقعی فاصله بگیرید.

جالب است بدانید که در دنیای متا شما توانایی معاشرت با دیگران را دارید. می‌توانید به مراکز خرید بروید، به موسیقی گوش کنید، فیلم ببینید، کار کنید و هر آن چه که در دنیای واقعی جزو روتین زندگی‌تان قرار دارد را آن جا نیز داشته باشید. اگر چه این پروژه ممکن بود به عنوان یک غوغای زودگذر در نظر گرفته شود، اما حمایت افراد شاخص و برجسته از این طرح مهر تایید بر تمرکز آن‌ها روی پروژه متاورس بود. به عنوان مثال زمانی که مارک زاکربرگ، موسس فیسبوک، نام مجموعه خود را به «متا» تغییر داد، به جهانیان اثبات شد که متاورس قرار است دنیا را تغییر دهد.

از توضیحات دنیای متا که بگذریم، می‌بینید که فعالیت‌های متنوعی در این واقعیت مجازی انجام می‌گیرد. یکی از چیزهایی که به فراوانی آن را می‌شنوید، خرید زمین در متاورس است. ممکن است برایتان عجیب به نظر برسد، اما این واقعیتی است که از قضا خیلی هم پرطرفدار شده و مرتباً انجام می‌گیرد. در ادامه به روش‌های خرید زمین در متاورس خواهیم پرداخت.

 

خرید زمین در متاورس

برای آن که به خرید زمین در دنیای متا بپردازیم، بیش از هر چیز باید بگوییم که این کار چه مزیتی می‌تواند برای شما داشته باشد. همان‌طور که گفته شد، Metaverse یک دنیای مجازی است که کاملاً شبیه به دنیای واقعی عمل می‌کند. به عبارتی واژه «زندگی» در این دنیا جریان خواهد داشت؛ بنابراین افراد حاضر در آن فعالیت‌های گوناگونی را انجام می‌دهند که مستلزم وجود بستر و زیرساخت‌هایی هستند. به عنوان مثال اگر افراد بخواهند در دنیای متا چیزی بخرند، طبیعتاً باید فروشگاهی برای عرضه محصولات وجود داشته باشد. حال اگر شما برای خرید زمین اقدام کنید، می‌توانید در آینده صاحب فروشگاهی باشید که اقلامی را عرضه می‌کند و به این طریق متا برای شما درآمدزا خواهد بود.

این مسئله تنها محدود به فروشگاه نمی‌شود. سالن‌های کنسرت و کنفرانس، سینماها، زمین‌های بازی و … از جمله چیزهایی هستند که ساخت آن‌‌ها مستلزم داشتن زمین در متاورس خواهد بود. در ادامه با معرفی چند پروژه عظیم در Metaverse شما را با خرید زمین در آن بیشتر آشنا می‌کنیم.

بزرگ‌ترین پروژه‌های متاورسی که می‌توانید در آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید

در سال‌های اخیر پروژه‌های بسیار بزرگی در دنیای متا شکل گرفته‌اند که به نظر می‌رسد در ۵ تا ۱۰ سال آینده بتوان به طور کامل از آن‌ها استفاده کرد. اگر به فکر خرید زمین در متاورس هستید، پروژه‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، می‌توانند انتخاب خوبی برایتان باشند.

بلاک توپیا

بلاک توپیا را می‌توان مهم‌ترین پروژه متا دانست که در آن یک آسمان خراش ۲۱ طبقه طراحی شده است. این پروژه فرصت‌های متعددی را برای آموزش دیدن، کسب درآمد و بازی کردن در دنیای متا ایجاد کرده است. برای ورود به بلاک توپیا آپاتار خود را انتخاب می‌کنید و با استفاده از آن به معاشرت با سایرین می‌پردازید. این پروژه بر بستر بلاکچین پالی‌گان ساخته شده است و تراکنش‌ها با استفاده از توکن BLOK انجام می‌شوند. خرید زمین در این پروژه یکی از راه‌های کسب درآمد در آن است. چند مورد از اصلی‌ترین ویژگی‌های بلاک توپیا به شرح زیر هستند:

  • امکان کسب درآمد
  • استراتژی بازاریابی بسیار موثر
  • بازار بومی برای خرید و فروش NFT
  • امکان یادگیری از طریق اینفلوئنسر‌های مطرح حوزه دیفای (KOL) در داخل متاورس
  • کیف پول چند زنجیره‌ای بومی

دیویژن نتورک

شبکه دیویژن یک Metaverse مبتنی بر زنجیره هوشمند بایننس و اتریوم است که به تازگی با بلاکچین‌های دیگر نیز همکاری می‌کند؛ بنابراین دیویژن به نخستین متاورسی تبدیل شده که روی پنج بلاکچین اتریوم، افینیتی، پولکادات، جامپ نت و اسمارت چین فعالیت می‌کند. این سیستم پیش از هر چیز امکان ساخت NFT بدون دانش برنامه‌نویسی را برای کاربران خود فراهم خواهد کرد. از سوی دیگر با وجود فضای Meta Space در دیویژن نتورک، امکان خرید زمین شخصی و استفاده از آن فراهم شده است.

ناکاورس

ناکاورس یکی دیگر از پروژه‌هایی است که می‌توانید از آن برای خرید زمین در متاورس استفاده کنید. این پروژه به شما این امکان را می‌دهد که زمین‌های شخصی خود را بخرید، ساختمان بسازید و با استفاده از روش‌های این چنینی درآمد داشته باشید. NFTها نقش مهمی در این پروژه خواهند داشت و از آن جا که ناماورس همان ناکاموتو گیم است، بعد جدیدی از تعاملات برای گیمرها فراهم می‌شود. ارز رایج در این دنیا «ناکا» خواهد بود.

سخن پایانی

افزون بر موارد گفته شده، پروژه‌های متعدد دیگری در Metaverse وجود دارند که شرح کامل آن‌ها در این فرصت کوتاه نمی‌گنجد. شما می‌توانید با تحقیق بیشتر درباره این موضوع و آشنایی با تمامی پروژه‌های فعال، از همین حالا برای خرید زمین در متاورس آماده شده و قدمی برای زندگی پیشرفته در آینده بردارید.

منبع :

https://wallex.ir/blog/the-best-metaverse/ 

دیدگاهتان را بنویسید