اگر قصد تعویض روغن گیربکس، تعمیر گیربکس و یا خرید و اطلاع از قیمت گیربکس را دارید، بدون شک نیاز به استفاده از روغن مخصوص گیربکس هم خواهید داشت. پس حتماً این مقاله را مطالعه کنید. می‌دانید که روغن مخصوص گیربکس نوعی روغن است که به شکل خاص در داخل گیربکس مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از این روغن به‌منظور روان کردن و کاهش سایش درون دنده‌ها و دیگر قطعات داخل گیربکس انجام می‌شود. همچنین نقش مهمی در خنک کردن قطعات داغ درون گیربکس و جلوگیری از افزایش دما و خرابی آن‌ها هم بازی می‌کند. استفاده از روغن‌های گیربکس منجر به بهبود عملکرد گیربکس و افزایش عمر مفید آن خواهد شد. بنابراین اگر قصد خرید گیربکس جدید یا تعویض روغن برای گیربکس را دارید، بهتر است از مناسب‌ترین نوع روغن استفاده کنید. در این مقاله درمورد یکی از بهترین انواع روغن گیربکس، یعنی روغن گیربکس cvt توضیح می‌دهیم.

روغن گیربکس cvt بهران

انواع روغن‌های گیربکس

روغن‌های گیربکس به‌صورت کلی به سه نوع زیر تقسیم می شوند:

  • روغن‌های گیربکس دستی:

این نوع روغن برای استفاده در گیربکس‌های دستی که شامل یک سیستم متشکل از دنده‌ها و دنده تعویض دستی است که توسط راننده کنترل می‌شود به‌کار می‌رود. روغن مخصوص گیربکس دستی شامل افزودنی‌های ضدفرسایش، ضدزنگ و غلظت بالاست که هدف آن کاهش سایش و خوردگی قطعات داخلی گیربکس است.

  • روغن‌های گیربکس اتوماتیک:

روغن مخصوص گیربکس اتوماتیک برای استفاده در گیربکس‌های اتوماتیک طراحی شده و شامل افزودنی‌هایی مانند مواد ضدسایش، ضدخوردگی و افزایش ترمیم‌پذیری است. این نوع روغن با سیستم فشار بالا به جریان در می‌آید و مانع از آسیب‌رسیدن به قطعات درون گیربکس در شیب‌ها و پیچ‌های تند می‌شود.

  • روغن گیربکس CVT:

این نوع روغن برای استفاده در گیربکس‌های متغیر مداوم یا CVT در خوردوها و ماشین‌های صنعتی استفاده می‌شود. روغن CVT دارای خاصیت کنترل شرایط اصطکاک داخلی گیربکس است و به شکل بسیار قابل‌توجهی باعث جلوگیری از سایش و خوردگی قطعات داخلی گیربکس می‌شود.

معرفی روغن cvt گیربکس بهران

روغن CVT یک نوع روغن است که برای استفاده در گیربکس‌هایCVT (گیربکس‌های متغیر مداوم) طراحی شده‌است. برای گیربکس CVT، روغن بسیار مهم است، زیرا به دلیل کارکرد خاص این گیربکس، نیاز به روغن با ویژگی‌های خاص دارند. روغن های گیربکسCVT به‌عنوان یک مادهٔ بسیار مهم و حیاتی، در کنترل و عملکرد صحیح گیربکس CVT شناخته می‌شوند. روغن گیربکس CVT بهران یکی از روغن‌های باکیفیت و دارای خواص اثربخش برای استفاده در گیربکس‌هاست. این روغن از افزودنی‌هایی مانند مواد ضدسایش و ضدخوردگی برخوردار است و به‌مراتب بیشتر موجب کاهش سایش و اصطکاک درون گیربکس می‌شود. همچنین روغن‌های گیربکس CVT بهران دارای خاصیت مقاومت بالا در برابر اکسیداسیون و شرایط حرارتی بالای گیربکس هستند.

روغن گیربکس cvt چه ویژگی‌هایی دارد؟

1. ویژگی‌های خاص برای کنترل شرایط اصطکاک در گیربکس CVT: گیربکس CVT متفاوت از دیگر گیربکس‌ها، به دلیل کارکرد خاص آن است که به روغن با ویژگی‌های خاصی هم نیاز دارد. برای مثال، روغن CVT برای کنترل و جلوگیری از آسیب به قطعات داخلی این نوع گیربکس ضروری است.

2. افزایش عمر مفید گیربکس: روغن CVT گیربکس دارای ویژگی‌هایی است که موجب افزایش عمر مفید گیربکس شده و از سایش جلوگیری می‌کند و با استفاده از آن، خوردگی قطعات داخلی گیربکس کاسته می‌شود.

3. مقاومت به شرایط حرارتی بالا: روغن CVT دارای خاصیت مقاومت بالا در برابر شرایط حرارتی بالای گیربکس و اکسیداسیون نیز است.

4. راندمان بالا: استفاده از روغن‌های گیربکس CVT باعث راندمان بالا در گیربکس‌ها می‌شود.

5. مقرون‌به‌صرفه: استفاده از روغن CVT گیربکس باعث کاهش هزینه‌ها برای تعمیر و نگه‌داری و تعویض گیربکس می‌شود.

6. قابلیت تطبیق با گیربکس‌های دیگر است: این روغن علاوه‌بر گیربکس CVT، با دیگر گیربکس‌ها هم سازگار است و باعث می‌شود که گیربکس خودرو با کیفیت بالا و به‌طور بهینه کار کند.

مزایای استفاده از روغن گیربکس cvt بهران

راندمان گیربکس‌ها با استفاده از روغن مناسب (روغن سی‌وی‌تی بهران) افزایش می‌یابد و معایبی که ممکن است در حالت عادی برای گیربکس‌های دیگر وجود داشته باشد، تا حدودی جبران می‌شود. در زیر مزایای استفاده از روغن‌های گیربکس CVT را ذکر می‌کنیم:

  • بالابردن عمر مفید گیربکس: استفاده از روغن CVT برهان با ویژگی‌های مناسب، می‌تواند به افزایش عمر مفید گیربکس کمک کند و به این ترتیب، گیربکس احتمال خرابی کمتری داشته باشد.
  • افزایش راندمان خودرو: گیربکس CVT با استفاده از روغن مناسب، موجب افزایش راندمان خودرو می‌شود.
  • کاهش سایش و خوردگی: استفاده از روغن CVT با ویژگی‌های مناسب می‌تواند به کاهش سایش و خوردگی قطعات داخلی گیربکس کمک کند.
  • حفاظت قطعات داخلی گیربکس: استفاده از این نوع روغن، می‌تواند تا حد بسیار زیادی از آسیب به قطعات داخلی گیربکس جلوگیری کند.
  • تسهیل در تغییر دنده: استفاده از روغن سی‌وی‌تی، می‌تواند در تغییر دنده‌های گیربکس مؤثر باشد و راندمان خودرو را افزایش دهد.
  • مقرون‌به‌صرفه بودن: این روغن قیمت مناسبی دارد و می‌تواند هزینه‌های تعمیر و نگه‌داری و تعویض گیربکس را به‌طور چشم‌گیری کاهش دهد. قطعاً می‌دانید که قیمت گیربکس بسیار بیشتر از قیمت یک روغن برای گیربکس مناسب است! پس بهتر است به جای این‌که با استفاده از روغن‌های نامناسب در زمان کمتر نیاز به خرید گیربکس داشته باشید، از روغن‌های cvt بهران استفاده کنید تا عمر مفید گیربکس اتومبیل خود را افزایش دهید.
  • حفاظت از محیط‌زیست: روغن‌های گیربکس CVT با ویژگی‌ها و ترکیبات خاصی که دارند، می‌توانند به حفاظت از محیط زیست کمک کنند، زیرا این نوع روغن‌ها افزودنی‌ها و ترکیب متفاوت‌تری دارند و باعث کاهش تولید موارد مضر برای محیط‌زیست می‌شوند.

جمع‌بندی

دانستیم که روغن گیربکس چه نقشی در گیربکس اتومبیل دارد و اهمیت استفاده از روغن مرغوب در هنگام تعویض روغن و یا خرید گیربکس جدید تا چه اندازه زیاد است. با توجه به مزایایی که برای روغن گیربکس cvt شرح داده شد، توصیه می‌شود که از این نوع روغن در گیربکس اتومبیل خود استفاده کنید. همچنین با توجه به میزان اهمیتی که گیربکس در ماشین دارد، برای تعمیر گیربکس یا اطلاع از قیمت گیربکس، به مراکز معتبر مانند گیربکس هاب مراجعه نمایید. فروشگاه گیربکس هاب با قیمت‌های مناسب درزمینهٔ خدمات مربوط به انواع گیربکس فعالیت می‌کند. شایان ذکر است که تمامی محصولات گیربکس هاب با 6 ماه گارانتی ارائه می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید