معامله در بازارهای مالی جهانی یکی از محبوب‌ترین روش‌های کسب درآمد دلاری برای کاربران ایرانی به‌حساب می‌آید؛ اما مشکلی اساسی برای انجام این کار وجود دارد و آن چیزی نیست جز تحریم‌های بین‌المللی که مانع از فعالیت آن‌ها می‌شود. اکثر صرافی‌ها و کارگزاری‌های بزرگی که در این بازارها فعالیت می‌کنند به کاربرانی که از IP ایران استفاده می‌کنند اجازه ثبت‌نام نمی‌دهند.

به همین دلیل اگر قصد فعالیت در این بازارها را دارید باید IP خود را تغییر دهید. بهترین راه برای انجام این کار استفاده از سرور مجازی ترید است. در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی را در مورد این سرور مجازی، کاربردها و مزایای آن با شما به اشتراک بگذاریم.

سرور مجازی ترید چیست؟

 

سرور مجازی ترید چیست؟

با خرید سرور مجازی ترید، یک آی پی ثابت غیرایرانی (بسته به نیاز) در اختیار شما قرار داده می‌شود که می‌توانید برای فعالیت در صرافی‌ها و کارگزاری‌های خارجی از آن استفاده کنید. دلیل اصلی استفاده از این روش، جلوگیری از مسدودشدن دسترسی به اکانت‌ها به دلیل تحریم‌های بین‌المللی است. تعدادی از افراد به دلیل گران‌بودن هزینه ماهیانه این سرویس‌ها از VPN برای انجام این کار استفاده می‌کنند؛ اما در این روش به دلیل تغییر مداوم IP، بعد از گذشت مدت زمانی کوتاه اکانت شما بسته شده و دیگر امکان دسترسی و برداشت دارایی‌های خود را نخواهید داشت.

 

کاربردهای سرور مجازی

پس از اینکه سرور مجازی ترید را به شما معرفی کردیم، در این قسمت قصد داریم کاربردهای اصلی آن را بررسی کرده و توضیحات مختصری در مورد هرکدام به شما ارائه دهیم.

  • سرعت بالا در انجام معاملات
  • دور زدن تحریم‌های بین‌المللی

سرعت بالا در انجام معاملات

یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های فعالان بازارهای مالی در ایران، سرعت پایین اینترنت نسبت به کشورهایی مثل کره جنوبی، فرانسه، آلمان و … است. اگر قصد فعالیت در بازارهای مالی جهانی را دارید، یادگیری نحوه استفاده از vps برای ترید به شما اجازه می‌دهد تا در سریع‌ترین زمان ممکن و به‌صورت آنی معاملات خود را انجام دهید. به‌عنوان‌مثال اگر قصد انجام معاملات اسکلپ در بازار فارکس را داشته باشید، زمان برای شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ زیرا باید در لحظه، اقدام به باز و بسته کردن یک معامله کنید؛ در غیر این صورت ممکن است سرمایه خود را از دست بدهید.

دور زدن تحریم‌های بین‌المللی

دلیل دیگری که باید نحوه استفاده از سرور مجازی برای ترید کردن را بیاموزید و از آن برای انجام معاملات خود استفاده کنید، دورزدن تحریم‌های بین‌المللی و انجام معامله در صرافی‌های خارجی است. از آن جایی که به‌محض ورود به سایت بروکرها، آی پی شما توسط آن‌ها بررسی شده و دسترسی کاربران ایرانی محدود می‌شود، به شما استفاده از سرور مجازی ترید را پیشنهاد می‌کنیم تا IP خود را تغییر دهید و بدون هیچ‌گونه دغدغه‌ای از کلیه خدمات این سایت‌ها استفاده کنید.

vps

مزیت‌های سرور مجازی فارکس

استفاده از سرور مجازی فارکس مزیت‌های بسیار زیادی دارد که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم و در مورد هر کدام توضیحاتی را ارائه می‌دهیم.

سرعت و امنیت بالا

اولین و مهم‌ترین مزیت استفاده از یادگیری نحوه استفاده از vps برای ترید، سرعت و امنیت بالاست. در این روش شما از طریق یک کامپیوتر که به اینترنت پرسرعت دسترسی دارد و در کشور دیگری مثل آلمان، انگلیس و … قرار گرفته است به سایت صرافی یا کارگزاری مدنظر خود متصل می‌شوید. در نتیجه می‌توانید تمام تمرکز خود را روی انجام تحلیل گذاشته و بدون هیچ‌گونه نگرانی، معاملات خود را در محیطی امن انجام ‌دهید.

قطع‌نشدن ناگهانی

مزیت دیگر استفاده از سرور مجازی ترید، قطع‌نشدن ناگهانی ارتباط است. اگر از سرویس‌های VPN استفاده کرده باشید، حتماً بارها متوجه قطع‌شدن ناگهانی ارتباط خود شده‌اید. اگر این ارتباط در هنگام استفاده از خدمات یکی از صرافی‌ها و کارگزاران خارجی رخ دهد، آی پی شما به‌سرعت شناسایی شده و حساب کاربری‌تان مسدود می‌شود. با یادگیری نحوه استفاده از سرور مجازی برای ترید کردن، این مشکل به طور کامل برطرف می‌شود و در صورت قطع‌شدن ارتباط به‌هیچ‌عنوان موقعیت مکانی شما مشخص نخواهد شد.

 

تفاوت VPN و VPS

اصلی‌ترین تفاوت بین VPS و VPN استفاده از یک آی پی اختصاصی برای کاربرانی است که قصد دارند تا از خدمات سایت‌های خارجی استفاده کنند. در هر دو حالت گفته شده، موقعیت مکانی شما پس از ‌خرید و اتصال، به کشور دیگری تغییر پیدا می‌کند. با این تفاوت که در هنگام استفاده از وی پی اس، IP که از آن استفاده می‌کنید ثابت است؛ اما در سرویس‌های وی‌پی‌ان، آی پی هر بار تغییر می‌کند. در ادامه به سایر تفاوت‌های این دو سرویس اشاره می‌کنیم.

سرور مجازی ترید

هزینه

هزینه استفاده از یک VPS بسیار بیشتر از VPN است. شما می‌توانید از سرویس‌های رایگان وی‌پی‌ان که در سطح نت وجود دارد استفاده کنید و هیچ هزینه‌ای پرداخت نکنید؛ اما برای استفاده از یک وی پی اس باکیفیت باید حداقل 400 هزار تومان به‌صورت ماهیانه پرداخت کنید.

دسترسی

با استفاده از وی‌پی‌ان تنها به آی‌پی‌های مجازی که برای تغییر موقعیت مکانی شما ایجاد شده است دسترسی خواهید داشت؛ اما وی پی اس به شما اجازه می‌دهد به یک سیستم کامپیوتر اختصاصی متصل شوید و تمام نرم‌افزارهای موردنیاز خود را روی آن نصب کنید.

 

نکات مهم خرید بهترین vps برای ترید

در این بخش از مقاله قصد داریم به نکات مهم خرید بهترین vps برای ترید اشاره کنیم تا با کمترین هزینه ممکن بتوانید یک سرویس با کیفیت را تهیه کنید.

کشور ارائه‌دهنده سرویس

کشورهای مختلفی وجود دارد که کاربران می‌توانند از خدمات آن‌ها استفاده کنند. بهتر است از سرویس‌های اروپایی که محدود نشده‌اند برای اتصال به سایت کارگزاری‌ها و صرافی‌ها استفاده کنید تا مشکلی برای شما ایجاد نشود.

بررسی سیستم‌عامل

سرور مجازی فارکس با سیستم‌عامل ویندوز و لینوکس در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. اگر جزو کاربران ویندوز هستید و آموزش‌های لازم برای استفاده از لینوکس را ندیده‌اید به شما توصیه می‌کنیم که سرورهای ویندوزی را تهیه کنید تا با مشکل مواجه نشوید.

سرعت VPS

سرعت سرورهای مجازی ترید که در اختیار کاربران قرار داده می‌شود ارتباط مستقیمی با قدرت سخت‌افزار و منابع ارائه شده از طرف فروشنده دارد. به طور مثال استفاده از هاردهای NVME می‌تواند سرعت سرویس ارائه شده را به میزان چشمگیری افزایش دهد.

 

جمع‌بندی

به دلیل وجود تحریم‌های بین‌المللی، کاربران ایرانی باید برای استفاده از خدمات صرافی‌ها و کارگزاران خارجی، آی پی خود را تغییر دهند. در غیر این صورت دسترسی آن‌ها به‌حساب کاربری که ایجاد کرده‌اند مسدود شده و سرمایه آن‌ها به خطر می‌افتد. بهترین راه برای انجام این کار، استفاده از سرور مجازی ترید است که برای همین منظور طراحی شده است. در این مقاله کاربردها و مزیت‌های این سرویس‌ها را بررسی کردیم تا با توجه به نیاز خود بهترین نوع آن را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید