دستگاه های برش لیزری ابزاری هستند که در طیف وسیعی از صنایع برای برش دقیق  و طراحی پروژه ها استفاده می شود. دستگاه برش لیزر یک پرتو لیزر پرقدرت ساطع می کند تا به طور تمیز برش داده یا طرح خاصی را روی موادی مانند فولاد، پلاستیک یا چوب حک میکند.

دستگاه برش لیزر چیست و چگونه کار می کند؟ ویژگی های دستگاه برش لیزر خوب چیست ؟

امروزه برش لیزر یک فرایندی پر کاربرد برای برش انواع مواد است. دقت، سرعت و تطبیق پذیری لیزر از مزایای بزرگ در هنگام استفاده از برش لیزری است. در این مقاله قصد داریم تا با خوانندگان صحبتی در مورد نحوه ی عملکرد برش لیزری و موادی که در آن می توان استفاده کرد و همینطور ویژگی های یک دستگاه برش لیزر خوب داشته باشیم . پس با ادامه ی مطلب ما را همراهی کنید.

دستگاه های برش لیزری ابزاری هستند که در طیف وسیعی از صنایع برای برش دقیق  و طراحی پروژه ها استفاده می شود. دستگاه برش لیزر یک پرتو لیزر پرقدرت ساطع می کند تا به طور تمیز برش داده یا طرح خاصی را روی موادی مانند فولاد، پلاستیک یا چوب حک میکند. این دستگاه ها بیشتر برای تولیدهای صنعتی استفاده می شوند. فرایند برش لیزر به این گونه است که پرتو با قدرت خود قسمت های اضافی محصول را می سوزاند و تبخیر می کند و یا ذوب می کند و در نهایت طرح نهایی را بر جا می گذارد.

دستگاه برش لیزری اغلب در مهندسی برای برش دقیق اجزای ماشین ها استفاده می شود. برای کاربردهای صنعتی، دستگاه برش لیزری اغلب برای برش مواد ساختاری و لوله کشی و مواد ورق تخت مانند فلز استفاده می شود. تنظیمات CNC را می توان برای حکاکی انواع طرح ها روی فلز، چوب و پلاستیک تغییر داد. نرم افزار تخصصی  CAD مخفف طراحی به کمک کامپیوتر برای برنامه ریزی CNC و هدایت آن برای انجام مشخصات برش، حکاکی یا اچ مورد نیاز برای پروژه برش لیزری استفاده می شود. اندازه و ظرفیت دستگاه برش لیزر تعیین می کند که آیا می توان از آن برای پروژه های تولیدی کوچکتر یا بزرگتر استفاده کرد.

دستگاه برش لیزر چیست و چگونه کار می کنند ؟

برش لیزری چیست ؟

برش لیزر نوعی فرایند جداسازی حرارتی است . هنگامی که پرتو لیزر در یک نقطه به طور کامل به مواد نفوذ کرد، فرایند برش واقعی آغاز می شود. سیستم لیزر از هندسه ی انتخاب شده ای پیروی می کند و مواد را در فرایندی جداسازی می کند. بسته به نوع کاربرد استفاده از گازهای فرایندی می تواند تاثیر مثبتی بر نتایج داشته باشد.

مزایای استفاده از دستگاه برش لیزر چیست؟

برای بسیاری از مواد مناسب است. هیچ فناوری غیر از برش لیزر نمیتواند انواع مختلفی از مواد آلی و غیرآلی را برش دهد.

دقت بسیار بالایی دارد و این امکان برش هندسی های بسیار ظریف را با هر شکلی فراهم می کند. علاوه بر این دوربین های یکپارچه می توانند علائم ثبت را ایجاد کنند و به طور خودکار مسیر برش را کنترل کنند. حتی اگر الگوی اصلی از تراز خارج شود یا چرخیده و مخدوش شود.

دستگاه های برش لیزر هیچ سایشی ندارند. به عنوان مثل سر ابزار کدر نمی شود و باعث صرفه جویی در هزینه ها و عملیات مداوم می شود.

کنترل کامپیوتری که باعث می شود اشکال و طرح های پیچیده تری را به راحتی ایجاد کرد.

دستگاه برش لیزر با کارکرد عالی

معرفی انواع برش های لیزر

دستگاه های برش لیزر انواع مختلفی دارند و می توانند انواع مخلفی از لیزر را ایجاد کنند. اسامی این لیزرها عبارتند از : لیزر گازی، لیزر شیمیایی، لیزر رادیواکتیو و لیزر جامد . که لیزر جامد و لیزر گازی بیشترین استفاده را در صنعت دارند و هر دو از بخش های مختلفی تشکیل شده اند. برای نمونه می توان گفت که در بین لیزرهای صنعتی گاز co2 بشترین استفاده را دارد و از آن برای برش و حکاکی بر روی انواع فلزات و غیر فلزات استفاده می شود. البته باید گفت که بسته به نوع تکنولوژی مورد استفاده هزینه ها متفاوت است.

برش پلاسما : یک فرایند برش همجوش حرارتی است که برای برش فولاد، فولاد ضد زنگ و آلومینیوم استفاده می شود. در مقایسه با لیزر ، کیفیت برش پایین، مصرف انرژی بیشتر ، افزایش تولید گرد و غبار و ایجاد نویز از معایب آن است. اما در برش هر ماده ی رسانای الکتریکی، برش پلاسما به دلیل انعطاف پذیری آن انتخاب بسیار خوبی است.

برش لیزر: در مقایسه با فرایندهای برش تراشه های مکانیکی ، برش لیزر نیز مزایای خود را دارد. پردازش بدون تماس، کاهش هزینه های راه اندازی، آلودگی کمتر و انعطاف پذیری برای پردازش تنها تعدادی از این موارد هستند.

 چه موادی را می توان با لیزر برش داد؟

مواد پلاستیکی، مواد چوبی ، کاغذ، چرم، پارچه، مقوا، چوب پنبه، فویل های فلزی و غیرفلزی همگی قابل برش با لیزر هستند.

 دستگاه برش لیزر باکیفیت

قیمت انواع دستگاه برش لیزر

دستگاه برش لیزر دستگاه بسیار کارآمد و به صرفه ی اقتصادی است که به دلیل ابعاد مختلف دستگاه ها امکان نصب آن در شرکت ها، کارگاه ها و فروشگاه ها وجود دارد و به دلیل قابلیت دمونتاژه شدن امکان حمل     جدای قطعات وجود دارد و به راحتی می توان دستگاه را از درب های کوچک تر حتی به عرض  70 سانتی متر عبور داد . همانطور که واضح است قیمت دستگاه های برش لیزر بسته به مقدار وات مصرفی متغیر است. برای برش فلزات بهتر است دستگاهی با وات مصرفی بالاتر سفارش داده شود و برای برش غیرفلزات توصیه می شود که دستگاهی با وات مصرفی پایین تر سفارش داده شود. پس یکی از عوامل تاثیرگزار در تعیین قیمت دستگاه برش لیزر وات مصرفی است. اما این تنها عامل موثر نیست و همینطور باید بگوییم که نمی توان نتیجه گرفت که اگر وات مصرفی پایین تر باشد قیمت دستگاه برش لیزر پایین است .

برای دیدن قیمت دستگاه های برش لیزر روی لینک زیر کلیک کنید:
https://dastgahelaser.ir/%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa-%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a8%d8%b1%d8%b4-%d9%84%db%8c%d8%b2%d8%b1%db%8c

عامل مهم دیگر که در بررسی قیمت دستگاه برش تاثیر دارد، کیفیت حکاکی لیزر است . هر چقدر قدرت تیوپ لیزر بالا باشد ، کیفیت حکاکی پایین تر اما قدرت برش بالاتر است و برشکاری بهتر انجام میشود. اگر کار حکاکی شما بیشتر از برشکاری است پس توصیه می کنیم که دستگاه برش با تیوپ 80 وات خریداری کرده و سفارش دهید. ولی اگر کارهای برشکاری شما بیشتر از حکاکی است پس توصیه می کنیم از دستگاه با تیوپ 130وات به بالا استفاده کنید.

نحوه کار با دستگاه برش لیزر

با بررسی دستگاه برش لیزر و انواع برش و انواع دستگاه و معرفی عوامل محاسباتی قیمت دستگاه برش لیزر، به پایان این مبحث رسیدیم. سایت سیمای شهر با گردآوری متخصصین صنعتی توانسته است اعتماد مشتریان را جلب کرده و سفارش هایی از اصفهان به اقصی نقاط ایران داشته باشد. اکنون مجموعه ی سیمای شهر یکی ار بزرگترین مجموعه ها در حوزه ی دستگاه های برش لیزر و چاپ است و رضایت مشتریان خود را تا بازه ی بالایی ارتقا داده است کافی است شما عزیزان با درخواست سفارش خود تجربه ی خوبی از خرید را برای خود رقم بزنید .

 

 

دیدگاهتان را بنویسید