گردشگران زیادی که قصد سفر به سنگاپور را دارند معمولاً با این سوال مواجه می ‌شوند که سنگاپور در کدام کشور است اما باید بدانید که سنگاپور، خود یک کشور نسبتا کوچک است. این کشور در جنوب شبه جزیره مالایا قرار دارد و به عنوان کوچک ترین کشور جنوب شرقی آسیا شناخته می شود. سنگاپور، کشوری ثروتمند و مدرن بوده که در بخش شمالی خط استوا قرار دارد و با مالزی و اندونزی همسایه است. این کشور را به نام نیویورک آسیایی نیز می‌شناسند و از لحاظ سلامت اداری، گردشگری و امکانات، شهرت بالایی دارد.

سنگاپور در کدام کشور است؟

تاریخچه کشور سنگاپور

کسانی که با تور سنگاپور به این کشور سفر کرده اند قطعا می دانند که کشورهای مالزی و اندونزی همسایگان آن به شمار می آیند. این منطقه پیش از حضور کشورهای اروپایی فقط به عنوان یک منطقه مناسب برای ماهیگیری مالایی در کنار رودخانه سنگاپور شناخته می شد و از سال ۱۸۲۴ تا ۱۹۶۳ میلادی یکی از مستعمرات بریتانیا بود. در سال ۱۹۴۲ که این کشور تحت بریتانیا قرار داشت، توسط ژاپن نیز اشغال شد و تمامی نیروهای بریتانیایی مجبور به ترک این منطقه شدند.

شایان ذکر است این واقعه به واسطه وینستون چرچیل تحت عنوان بزرگ ترین عزیمت تاریخ بریتانیا شناخته شد. پس از پایان جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۵ میلادی این کشور به واسطه نیروهای بریتانیایی باز پس گرفته شد. از این تاریخ به بعد در حدود ۱۸ سال بعد این کشور به عنوان یک عضو فدراسیون مالزی، استقلال خود را از بریتانیا گرفت و پس از دو سال در سال ۱۹۶۵ از مالزی جدا شد و به این ترتیب جمهوری سنگاپور نام گرفت.

تاریخچه کشور سنگاپور

موقعیت و جمعیت سنگاپور

به احتمال بسیار زیاد اغلب افراد این سوال را می پرسند که سنگاپور در کدام کشور است اما کاملا اشتباه بوده و باید پرسید که کشور سنگاپور در کجا قرار دارد. سنگاپور در قسمت جنوب شرقی آسیا و در تنگه مالاکا بین اقیانوس هند و آرام قرار گرفته و به عنوان کوچک ترین کشور مستقل آسیا شناخته می شود. این کشور از یک جزیره اصلی و حدود ۶۰ جزیره کوچک تشکیل شده است. شایان ذکر است به سنگاپور از قسمت شمالی به تنگه جوهور به کشور مالزی و از جنوب به جزیره باتام به کشور اندونزی متصل می شود. همچنین از قسمت شرقی به آب های خلیج سیام و از مغرب به تنگه مالاکا راه دارد.

ارتباط بین کشور سنگاپور و مالزی به واسطه یک گذرگاه زمینی است و این گذرگاه زمینی حدود ۱۰۵۶ متر طول دارد. سنگاپور دارای مساحت ۵۶۴۷ کیلومتر مربع بوده و بخشی از مساحت این کشور را مناطق مسکونی و مناطق کشاورزی فرا گرفته اند. همچنین جمعیت این کشور حدود 5184000 نفر بوده و حدود سه تا چهار درصد آن را تا پایان قرن ۱۹ چینی ها تشکیل می دادند.

مذهب و زبان مردم سنگاپور

اغلب مردم این کشور دارای دین تاتوئیسم  و هندوئیسم هستند و اسلام در این کشور در جایگاه سوم قرار دارد. علاوه بر این، بسیاری از اقلیت‌های دینی دیگر مانند مسیحیت نیز در این کشور وجود دارد. شایان ذکر است در حال حاضر بسیاری از مردمان این کشور پیرو آیین بت پرستی هستند. سنگاپور یکی از کشورهای مدرن آسیا به شمار می آید که به توسعه اسلام و ترویج این دین کمک بسیار زیادی کرده است. این کشور در حال حاضر دین اسلام را  به رسمیت شناخته و حتی بسیاری از شبکه‌های تلویزیونی آن در ساعات شرعی، اقدام به پخش اذان می کنند.

لازم به ذکر است که در سنگاپور ۴ زبان انگلیسی و مالایی، چینی و تامیل به عنوان زبان های رسمی این کشور شناخته می ‌شوند و بیشتر مردم با این زبان ها در آن صحبت می کنند. ذکر این نکته ضروری است که بیشتر ساکنین کشور به بیش از بیست زبان مختلف تکلم دارند که این نشان دهنده تنوع وسیعی زبانی و همچنین فرهنگ حاکم در این کشور است. بر همین اساس بسیاری از تابلوهایی که در اقصی نقاط این کشور نصب شده اند، به چهار زبان رسمی نوشته شده است. دانش آموزان و دانشجویان در این کشور به زبان انگلیسی و به زبان مادری خود اقدام به تحصیل می کنند. به همین جهت اگر با تور سنگاپور به این کشور سفر کرده باشید می توانید از طریق زبان انگلیسی با مردمان و اهالی آن به راحتی ارتباط برقرار کنید.

مذهب و زبان مردم سنگاپور

فرهنگ و آداب و رسوم مردم سنگاپور

به دلیل مهاجرت اقوام مختلف به کشور سنگاپور فرهنگ های مختلفی نیز وجود دارند که هر کدام از این قومیت ها دارای مذهب مخصوص به خود هستند اما به صورت کاملاً مسالمت‌ آمیزی در کنار یکدیگر زندگی می کنند. با توجه به اینکه کشور سنگاپور در سال ‌های اخیر ظاهری بسیار مدرن به خود گرفته اما برخی از آداب و رسوم سنتی این کشور همچنان حفظ شده اند.

کلام پایانی

برای سفر به سنگاپور باید بدانید سنگاپور در کدام کشور است تا برنامه‌ ریزی دقیق و مناسبی داشته باشید. این کشور در سال ۱۹۶۳ به عنوان عضوی از فدراسیون مالزی از بریتانیا جدا شد و در حال حاضر یکی از کشورهای مدرن محسوب می ‌شود که از مقاصد گردشگری بسیار مهم نیز به شمار می ‌آید.در کشور سنگاپور به زبان انگلیسی صحبت می شود و همین موضوع سبب شده تا رفت و آمد به آن راحت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید