سالمندان، عزیزان و افراد با ارزش زندگی ما هستند که ممکن است به دلیل کهولت سن و بیماری های حاد و مزمن برخی از توانایی ها را همچون انجام امور شخصی شان از دست بدهند.

امروزه با توجه به افزایش مشغله ها بسیاری از افراد توانایی مراقبت و نگهداری از سالمندان خود را در منزل ندارند، از این جهت برای مراقبت و نگهداری از عزیزان شان در منزل، پرستار سالمند استخدام می کنند، در این مطلب به معرفی وظایف پرستار سالمند در منزل می پردازیم.

نگاهی به وظایف پرستار سالمند در منزل

وظایف پرستار سالمند در منزل

رسیدگی به سلامت جسمانی سالمند

سالمندان در این دوره از زندگی شان دچار بیماری های جسمی حاد و مزمن بسیاری می شوند که لازم است این بیماری ها به کمک پرستاران متخصص و آموزش دیده کنترل و درمان شود، اگرچه که تمامی وظایف پرستار سالمند در مراقبت و رسیدگی به سلامت جسمی خلاصه نمی شود.

ضروری است که پرستار سالمند با بیماری های سالمندان آشنایی داشته باشد و به انجام اموری نظیر چکاپ فشار خون، قند خون، ارائه خدمات تزریقات و پانسمان در منزل بپردازد.

کمک به روند درمان سالمند

با توجه به انواع بیماری های سالمند پرستار موظف است که به سالمند در روند درمانی اش کمک کند، ارتباط با پزشک سالمند، دادن داروهای سالمند در زمان تعیین شده، کمک به سالمند برای تحرک و جلوگیری از ایجاد زخم بستر در بدن سالمند از مهم ترین وظایف پرستار سالمند است.

رسیدگی به سلامت روانی سالمند

سالمندان به دلیل تجربه بیماری، از دست دادن همسر و دوستان شان حساس هستند، تنها زندگی کردن سالمند در منزل یا فرستادن او به خانه سالمندان موجب افسردگی در آن ها خواهد شد از این جهت توصیه می شود، برای جلوگیری تنهایی سالمند در منزل و جلوگیری از افسردگی برای شان پرستار استخدام کنید.

پرستار موظف است که از طریق مواردی همچون هم صحبتی با سالمند، توجه به نیاز های او و انجام امور مورد علاقه سالمند، شرایط روحی و روانی سالمند را بهبود بخشیده و امید به زندگی در سالمند را تقویت کرده و از افسردگی در او جلوگیری کند.

ایجاد ارتباط مؤثر با سالمند

از آن جایی که کهولت سن در سالمندان موجب کند شدن ذهن آن ها و کاهش هوشیاری شان می شود، پرستار موظف است که از طریق ایجاد ارتباط صحیح با سالمند به جلوگیری از کندی ذهن سالمند کمک کند.

پرستار می تواند از طریق هم صحبتی با سالمند، درخواست تعریف کردن خاطره از سالمند، انجام سرگرمی های مناسب سن سالمند، به ایجاد ارتباط سالم با سالمند بپردازد.

هم صحبتی با سالمند

پرستار سالمند موظف است که نیازهای عاطفی سالمند را برطرف کند، هم صحبتی پرستار با سالمند، شنیدن حرف های او، همدلی با او از مهم ترین وظایف پرستار سالمند است که موجب تأثیرات مثبت در روحیه سالمندان می شود.

انجام امور بهداشتی سالمند

اغلب سالمندان در این دوره از زندگی شان دچار ناتوانی های حرکتی شده و ممکن است به دلایلی همچون عدم تعادل و ناتوانی ها برای استحمام و رفتن به سرویس بهداشتی به کمک نیاز داشته باشند.

انجام امور بهداشتی سالمند از جمله اصلاح سر و موی سالمند، انجام امور بهداشتی، استحمام سالمند، همراهی سالمند تا سرویس بهداشتی، شستشوی لباس های سالمند و تعویض آن ها، مسواک زدن برای سالمند، کوتاه کردن ناخن ها و… از مهم ترین وظایف پرستار سالمند مطرح می شود.

در صورتی که سالمند توانایی کنترل ادرار خود را از دست داده باشد پرستار موظف است که سالمند را پوشک کرده و پوشک او را تعویض کند.

رسیدگی به تغذیه سالمند

با توجه به این موضوع که ممکن است سالمندان دچار بیماری هایی همچون فشر خون، قند خون، بیماری های قلبی، گوارشی، کلیوی و… باشند، پرستار موظف است که برای سالمند میان وعده و غذای سالم تهیه کنید.

پرستار وظیفه دارد با توجه به شرایط سالمند و بیماری های او طبق رژیم غذایی سالم برای او غذا تهیه کرده و سالمند را از مصرف مواد غذایی مضر منع کند.

انجام تمرینات و فعالیت های ورزشی با سالمند

پرستار موظف است که جهت بهبود ناتوانی های حرکتی و جلوگیری از ایجاد انواع زخم از جمله زخم بستر در سالمند، او را به انجام فعالیت های بدنی تشویق کند، نرمش های فیزیوتراپی، انجام حرکات اصلاحی، پیاده روی و… از مهم ترین فعالیت هایی هستند که برای سلامت جسم و روان سالمند مفید بوده و انجام هر یک از آن ها از مهم ترین وظایف پرستار تلقی می شود.

پرستار موظف است که سالمند را در پیاده روی و انجام فعالیت های فیزیکی همراهی کند.

انجام امور منزل سالمند

از دیگر وظایف مهم پرستار انجام امور منزل سالمند است، پرستار موظف است که خانه سالمند را تمیز کرده و به نظافت، گردگیری، جارو زدن منزل پرداخته و سرویس بهداشتی و حمام خانه را تمیز کند، منظم بودن خانه می تواند در روان سالمند تأثیر مثبت داشته باشد.

در صورت توافق دو طرف پرستار وظیفه پذیرایی از مهمانان سالمند و خرید مواد مورد نیاز سالمند را نیز بر عهده دارد.

انجام امور بانکی و مالی سالمندان

در صورت رضایت سالمند و خانواده اش پرستار سالمند موظف است به انجام امور بانکی و مالی سالمند از جمله پرداخت قبوض، پرداخت شارژ ساختمان و… بپردازد.

پرستار در تهران

پرستار تهران مرکز خدمات پرستاری مجاز و معتبر در تهران است که دارای مجوزهای لازم از وزارت بهداشت و درمان بوده و از طریق همکاری با پرستار های متخصص به ارائه خدمات تخصصی در زمینه مراقبت و نگهداری از سالمند می پردازد.

شما عزیزان می توانید به صورت کاملاً رایگان در تمامی ساعات شب و روز و به صورت 24 ساعته با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا بهترین مشاوره را در جهت استخدام پرستار سالمند در منزل دریافت کنید.

استخدام پرستار سالمند در منزل

در صورتی که ساکن هر یک از مناطق 22 گانه تهران و یا کرج هستید می توانید استخدام پرستار سالمند را از مرکز خدمات پرستاری ما انجام دهید، پرستاران فعال در مرکز پرستار تهران افراد مجربی هستند که به ارائه خدمات تخصصی پرداخته و عملکردشان به صورت مداوم نظارت و بررسی می شود.

امکان استخدام پرستار به صورت ساعتی، روزانه و شبانه روزی از این مجموعه وجود داشته و هزینه پرستاری از سالمند به دلیل مجوز رسمی از وزارت بهداشت کاملاً منصفانه بوده و از پیش تعیین شده می باشد.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید