طراحی سایت شرکتی جزو پرمخاطب‌ترین خدماتی است که در شرکت‌های پیشرو در این زمینه ارائه می‌شود. امروزه اغلب افراد بر اساس نوع شغل و زمینه فعالیت خود به دنبال تاسیس یک شرکت هستند. اما آیا می‌دانید در کنار آن داشتن یک وب سایت شرکتی تا چه حد می‌تواند موفقیت شما را چندین برابر کند. به همین دلیل در این مقاله سعی می‌کنیم با یک رویکرد آموزشی 10 اصل مهم طراحی را معرفی کنیم تا دقیقاً بدانید در پایان کار چه نوع پروژه‌ای را دریافت خواهید کرد.

 

10 اصل مهم در طراحی سایت شرکتی

برای طراحی سایت شرکتی یکسری اصول و قواعد از پیش تعیین شده وجود دارد که تمامی طراحان و متخصصین حوزه طراحی سایت به طور کامل با آن آشنا هستند. با رعایت این موارد می‌توانیم انتظار داشته باشیم که وب سایت شرکت مورد نظر کاملاً استاندارد و متناسب با نیاز کارفرما خواهد بود.

پس ما همواره تاکید می‌کنیم که به شرکت‌هایی مراجعه کنید که کاملاً با اصول طراحی سایت شرکتی آشنا هستند و تجربه لازم در این زمینه را دارند. اینکه این اصول دقیقاً چه هستند به صورت جداگانه در قسمت بعد توضیح می‌دهیم.

 

1- سازگاری بالا در طراحی سایت شرکتی

یک وب سایت شرکتی باید از لحاظ نوع طراحی با زمینه کاری مورد نظر کاملاً سازگار باشد. به عنوان مثال ما نمی‌توانیم یک قالب وردپرسی سایت رستوران، پزشکی و غیره را برای یک سایت شرکتی صنعتی انتخاب کنیم. چرا که این دو هیچگونه سازگاری با هم ندارند. پس تمام المان‌های طراحی باید با سایت شرکتی هماهنگ و سازگار باشد.

 

2- طراحی سایت شرکتی با اصل سادگی

یک وب سایت شرکتی نباید دارای ساختار پیچیده و گنگ باشد به همین دلیل کاربران در حین اینکه وارد وب سایت می‌شوند باید به طور شفاف تمام المان‌های سایت را درک کنند. لذا ترجیح بر این است که اصل سادگی و کاربردی بودن در یک وبسایت شرکتی رعایت شود.

3- طراحی بر اساس نیازهای کاربر

در مراحل طراحی سایت شرکتی باید نیازهای کاربر شناسایی شود. اینکه یک مخاطب سایت با چه هدفی می‌خواهد از خدمات شما استفاده کند و ما باید چه محتوایی را در سایت قرار دهیم که برای کاربر مورد نظر کاملاً کاربردی و مفید باشد.

 

4- استفاده از فراخوان هدفمند در ساختار سایت

فراخوان یا CTA که غالباً با عنوان کال تو اکشن شناخته می‌شود امکانی است که در بسیاری از وب سایت‌های شرکتی استفاده می‌شود. این امتیاز مهم منجر به آن خواهد شد تا خدماتی که می‌خواهید به مشتریان ارائه دهید سریعتر و با کیفیت بالا باشد.

 

5- المان‌های بصری با کیفیت در طراحی سایت شرکتی

در طراحی سایت شرکتی باید از جلوه‌های بصری زیبا و المان‌های گرافیکی منحصر به فرد استفاده کنیم. تصاویر، فونت‌ها، نوع رنگ‌بندی همگی باید در بهترین حالت خود باشند. هر چقدر جلوه‌گری یک سایت مناسب باشد مخاطبان رغبت بیشتری برای ماندن در سایت دارند.

 

6- واکنشگرایی وب سایت

پروسه طراحی سایت شرکتی باید به صورت واکنشگرا یا ریسپانسیو باشد. به عبارتی بخش زیادی از کاربران از دستگاه‌های موبایل استفاده می‌کنند. در نتیجه سایت مورد نظر باید با تمام دستگاه‌ها و ابزارهای دیجیتال همخوانی و سازگاری داشته باشد.

 

7- ناوبری مناسب در طراحی سایت شرکتی

یک وب سایت شرکتی باید ناوبری مناسبی داشته باشد تمامی بخش‌ها باید به صورت تفکیک شده و منظم در سایت قرار بگیرند تا یک کاربر بداند در چه قسمتی از صفحات سایت حضور دارد ایجاد ناوبری مناسب جز اصول اساسی طراحی سایت شرکتی محسوب می‌شود.

8- سرعت بالای وب سایت

در طراحی سایت شرکتی باید توجه ویژه‌ای به سرعت بالای سایت شود. در نتیجه میزان حجم محتواها از قبیل تصاویر، متون و ویدیوها کاملاً کنترل شده است. کاربران باید به سرعت بتوانند صفحات زیر مجموعه سایت را باز کنند و از امکانات آن بهره ببرند. بهترین سرعت لود سایت کمتر از 3 ثانیه است.

 

9- قابل درک بودن محتوا و سادگی آن

تمامی محتواهایی که داخل سایت قرار می‌گیرند همگی باید خوانایی بالا و کاملاً قابل درک و فهم باشند. از عبارت‌ها و جملات پیچیده استفاده نخواهد شد. همانطور که در قسمت قبل اشاره شد ساختار کلی باید ساده و کاربردی باشد. این محتواها می‌توانند در بخش صفحه اصلی، محصولات و صفحات زیر مجموعه باشند.

 

10- امنیت بالا

در فرایند طراحی سایت شرکتی باید از ابزارها و امکانات امنیتی استفاده شود. کاربران یک وب سایت شرکتی نباید مورد حمله هکرها و بدافزارهای مختلف قرار بگیرند در نتیجه طراحان وب سایت موضوع امنیت را جزو اولویت های کار خود در نظر می‌گیرند.

اگرچه پروتکل های امنیتی بیشتر برای وب سایت‌های فروشگاهی اهمیت پیدا می‌کند. اما وب سایت‌های شرکتی نیز دارای محتواها و صفحات کاربردی هستند که در صورت حذف یا از کار افتادن عملاً کارفرمایان نمی‌توانند خدماتی به مشتریان ارائه دهند.

 

یاس وب بهترین شرکت طراحی سایت در تهران

شرکت یاس وب به عنوان بهترین شرکت طراحی سایت به واسطه تجربه بالایی که در حوزه طراحی، پشتیبانی و سئو سایت دارد همواره توانسته است با برندهای بزرگ کشور همکاری کند. در حال حاضر کارفرمایانی که برای ما کار می‌کنند دارای شرکت‌های صنعتی مطرح هستند که هر کدام در حوزه‌های مختلف به طور وسیع مشغول خدمات رسانی به مشتریان می‌باشند.

 

کارشناسان ما متشکل از یک تیم تخصصی و با تجربه ای هستند که پیش از شروع کار جامع ترین اطلاعات فنی را به شما ارائه می‌دهند تا دقیقاً با روند کار آشنا شوید و با اطمینان خاطر به ثبت قرارداد بپردازید. جهت دریافت مشاوره و دریافت خدمات فوری طراحی سایت به آدرس yasweb.net سر بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید