سیستم کنفرانس جزو لزومی ترین تجهیزات صوتی یک سالن آموزشی و اداره های دولتی است. برای خرید و استعلام قیمت سیستم کنفرانس با 09132979590 تماس بگیرید.

 

سیستم کنفرانس چیست؟ + (طراحی و قیمت در سال 1402)

سالن‌ها و محیط‌های بسته که در آن جلسات و همایش‌ها و حتی کلاس‌های آموزشی مختلفی برگزار می‌شود، نیاز به داشتن سیستم صوتی مناسبی دارند. به خصوص برای مواقعی که تعداد افراد زیاد بوده یا نیاز به ارتباط موثر بین همه افراد وجود دارد. در حقیقت صوت و صدا مهم‌ترین ابزار در چنین جلساتی هستند و در صورتی که در انتقال صدا مشکلی وجود داشته باشد، کیفیت جلسه بسیار کم شده و افراد نمی‌توانند به خوبی از آن استفاده ببرند. در ادامه به معرفی بیشتر این تجهیز می‌پردازیم و در خصوص این که کاربرد سیستم کنفرانس چیست نیز بحث خواهیم کرد.

سیستم کنفرانس چیست؟

سیستم کنفرانس چیست صوتیران

به طور کلی، سیستم کنفرانس سیستمی است که صدا به کمک آن به شکل پرقدرت‌تر و یکنواخت‌تری پخش شده و تمامی افراد حاضر در آن محل، به طور یکسان از کیفیت بالای صدا برخوردار می‌شوند و می‌توانند با هم در ارتباط باشند. البته خود این سیستم‌های کنفرانس نیز در انواع مختلفی وجود دارند که هر کدام از آن‌ها امکانات و قابلیت‌های خاصی و ویژه‌ای را ارائه می‌کند.

بنابراین برای خرید سیستم کنفرانس بسیار مهم است که از این انواع اطلاعات کافی را داشته باشید و مطابق با شرایط خود گزینه مناسبی را سفارش دهید. سیستم‌های کنفرانس به کمک اسپیکرها و میکروفن‌ها عمل می‌کنند و این تجهیزات مهم‌ترین اجزای چنین سیستم‌هایی به شمار می‌روند. اما علاوه بر این ممکن است بر حسب نوع سیستم، تجهیزات دیگری نیز وجود داشته باشد که در ادامه به بررسی و معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

کاربرد سیستم کنفرانس چیست؟

کاربرد کنفرانس صوتیران

در ادامه به این موضوع می‌پردازیم که کاربرد سیستم کنفرانس چیست و این تجهیز را می‌توان در کدام بخش‌ها و مراکز مورد استفاده قرار داد. این سیستم از پرکاربردترین تجهیزات صوتی بازار بوده و در حالت کلی این نگاه وجود دارد که در هر فضا و مکانی که نیاز به پخش صدای باکیفیت و رسا وجود داشته باشد و افراد بخواهند با هم در ارتباط باشند، از این تجهیز استفاده می‌شود. همچنین سیستم‌های کنفرانس ویژگی‌های جانبی دیگری نیز دارند که در ادامه مطلب در مورد آن‌ها صحبت می‌شود. از جمله مکان‌هایی که از چنین سیستم‌هایی در آن استفاده می‌شود باید به سالن‌های همایش، دفاتر، سالن جلسات و سالن‌های آموزشی، بانک‌ها، دانشگاه‌ها و … اشاره کرد.

سیستم کنفرانس از چه بخش‌هایی تشکیل شده است؟

اجزای سیستم کنفرانس چیست و هر کدام چه نقشی دارند؟ سیستم‌های کنفرانس همگی دارای میکروفن‌های مختلف در انواع متنوع برای صحبت کردن، اسپیکر‌ها و باندهای متفاوت بسته به محیط مورد استفاده، آمپلی فایرها، میکسرها و… هستند. البته در برخی از انواع آن تجهیزات دیگری مانند نمایشگر نیز وجود دارد که امکانات بیشتری را در اختیار افراد قرار می‌دهد.

بررسی انواع سیستم‌های کنفرانس

انواع سیستم کنفرانس صوتیران

همانگونه که اشاره شد، سیستم‌های کنفرانس در انواع و مدل‌های مختلفی وجود دارند که هر کدام امکانات و قابلیت خاصی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. این که انواع سیستم کنفرانس چیست و هر کدام چه تفاوتی با نوع دیگر دارد موردی است که در این بخش به آن می‌پردازیم.

در دسته‌بندی کلی، این تجهیزات صدابرداری را به دو دسته باسیم و بدون سیم تقسیم می‌کنند. معمولا از مدل باسیم در مکان‌هایی که از سیستم کنفرانس به طور ثابت استفاده می‌شود بهره می‌گیرند و برای کاربردهایی که نیازی به نصب سیستم ثابت وجود ندارد، می‌توان از نوع بی‌سیم استفاده کرد. این که کدام مورد برای محیط مد نظر شما مناسب‌تر است بحثی است که می‌توانید به مشورت با کارشناسان و متخصصان این تجهیزات از آن اطمینان حاصل کنید.

دسته‌بندی دیگر سیستم‌های کنفرانس، تقسیم آن‌ها به دو بخش آنالوگ و دیجیتال است. اما برخی از مدل‌های این تجهیز صوتی از امکانات جانبی بسیار کاربردی برخوردار هستند. به طور مثال در برخی از آن‌ها امکان ثبت رای و سیستم رای گیری وجود دارد که در این حالت به راحتی می‌توان نظرات افراد حاضر را به طور دقیق دریافت کرد. همچنین امکان حضور و غیاب ویژگی دیگری است که در برخی از مدل‌های سیستم‌های کنفرانس دیده می‌شود. برای داشتن ارتباط بهتر و مشاهده فایل‌های مختلف، نمایشگرهایی نیز برای این مجموعه صوتی در نظر گرفته می‌‌شود که در صورت نیاز امکان نصب آن‌ها وجود دارد. یکی از پرکاربردترین امکاناتی که روی این تجهیزات تعریف می‌شود، قابلیت ترجمه همزمان است که برای جلسات بین‌المللی کاربرد بسیاری دارد.

جدای از نوع سیستم کنفرانس مد نظرتان، باید بهترین برند سیستم کنفرانس بازار را بشناسید و با خیالی آسوده از بهترین امکانات و ابزار ارتباطی بهره‌مند شوید، هوراند یکی از بهترین برندهای تولیدکننده سیستم کنفرانس در ایران است.

طراحی و قیمت سیستم‌های کنفرانس

قیمت سیستم کنفرانس صوتیران

حال که با کلیت و کاربرد‌های سیستم کنفرانس آشنا شدید، باید بگوییم که طراحی و نصب آن‌ها نیز مورد بسیار مهم است. بسته به وضع محیط و سالن، ممکن است طراحی‌های مختلفی برای قرار گرفتن این تجهیز صوتی در نظر گرفته شود که این طراحی باید توسط مجموعه‌های باتجربه و متخصص انجام شوند. بسته به نوع طراحی، نوع سیستم کنفرانس و تجهیزاتی که مورد استفاده قرار می‌گیرند، قیمت نهایی نیز متفاوت خواهد بود.

صوتیران مرکز معتبر و تخصصی در این زمینه به شمار می‌آید که علاوه بر بحث ارائه انواع سیستم‌های باکیفیت کنفرانس، کلیه خدمات نصب و حتی تعمیر آن‌ها را نیز ارائه می‌کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد خدمات این مجموعه صوتی حرفه‌ای و تعرفه‌های آن‌ها، از طریق راه‌های ارتباطی با آن‌ها در تماس باشید.

جمع‌بندی

سیستم کنفرانس چیست و چه کاربردی دارد؟ این سوالی بود که سعی شده در این مطلب پاسخی مناسب به آن داده شود. سیستم‌های کنفرانس مطابق با آنچه مطالعه کردید، برای محیط‌ها و مکان‌های مختلف و متعددی به کار گرفته می‌شود. نکته مهم در تهیه این سیستم‌ها مراجعه به مراکز معتبر و تخصصی است که کار نصب این تجهیزات را نیز به بهترین شکل ممکن انجام دهند. در نهایت باید بگوییم شما می‌توانید برای دریافت راهنمایی‌های بیشتر و کسب اطلاعات تکمیلی از طریق وب سایت صوتیران و راه‌های ارتباطی اقدام کنید.

منبع: https://soatiran.com

 

برچسب ها : سیستم کنفرانس,صوتیران,آموزش

دیدگاهتان را بنویسید