شرکت متا (فیس‌بوک سابق) در گزارش سه ماهه اول 2022 از درآمد 27.9 میلیارد دلاری خود خبر داد ولی ظاهرا عملکرد بخش متمرکز بر متاورس Reality Labs ضرر و زیان بیشتری را نسبت به سال …

شرکت متا (فیس‌بوک سابق) در گزارش سه ماهه اول 2022 از درآمد 27.9 میلیارد دلاری خود خبر داد ولی ظاهرا عملکرد بخش متمرکز بر متاورس Reality Labs ضرر و زیان بیشتری را نسبت به سال قبل به همراه داشته است.

طبق گزارش منتشر شده، بخش Reality Labs (که در زمان فیس‌بوک تحت عنوان Oculus شناخته می‌شد)، برای توسعه واقعیت مجازی و محصولات مرتبط با متاورس در مجموع هزینه بسیار زیادی کرده و در فصل ابتدایی سال 2022 ضرر 2.9 میلیارد دلاری را برای این شرکت به ثبت رسانده است. برای مقایسه، ضرر این بخش در همین زمان از سال گذشته، 1.8 میلیارد دلار بوده که با این وجود 61 درصد افزایش پیدا کرده است.

متا

با این حال، درآمد بخش Reality Labs به طور کلی بیش از انتظارات بوده و در سه ماهه اول سال جاری با فروش مواردی مانند هدست‌‌های واقعیت مجازی، 695 میلیون دلار درآمد داشته است.

در مجموع، متا موفق شده در سه ماهه ابتدایی سال 2022 به درآمد 27.9 میلیارد دلاری دست پیدا کند که نسبت به همین زمان در سال گذشته 6.9 درصد افزایش پیدا کرده است. همچنین گزارش درآمد متا ظاهرا مورد استقبال بسیار خوبی قرار گرفته است زیرا قیمت سهام متا در بازار چند ساعت پس از جلسه 18 درصد افزایش یافته بود.

ضرر بخش Reality Tabs متا قابل انتظار است

متا

«مارک زاکربرگ» مدیرعامل متا در جلسه خود با سرمایه‌گذاران توضیح داد که به طور کلی در این بخش انتظار ضرر و زیان وجود دارد، به این دلیل که Reality Labs هنوز تا حد زیادی در حال تحقیق و توسعه در زمینه برخی نرم‌افزارها و محصولات سخت‌افزاری مانند Project Cambria است. او توضیح می‌دهد:

«می‌دانم که ساخت این کار پر هزینه‌ای است، زیرا قبلا چنین چیزی ساخته نشده. همچنین یک الگوی جدید برای محاسبات و ارتباطات اجتماعی محسوب می‌شود. انتظار داریم که در این فضا از نظر درآمدزایی بهتر از دیگران باشیم.»

طبق گزارش‌های مالی که اوایل امسال منتشر شده بود، این بخش در سال 2021 تقریبا 10 میلیارد دلار ضرر از خود به جا گذاشته بود که تقریبا 4 میلیارد دلار آن به هزینه‌های کارمندان و تحقیق و توسعه مربوط می‌شود.

تعداد کل کارمندان متا نیز به طور دقیق 77805 نفر تا 31 مارس اعلام شده که نسبت به سال گذشته، 28 درصد افزایش یافته است.

شرکت متا اخیرا اعلام کرده بود که در  19 اردیبهشت اولین فروشگاه سخت‌افزارهای خود را در مقر خود در برلینگیم کالیفرنیا راه‌اندازی می‌کند تا ویدیوفون‌های پرتال و هدست‌های واقعیت مجازی کوئست را به مشتریان بفروشد.

دیدگاهتان را بنویسید