برای آن‌که خلاقیت فرزندان خود را افزایش دهید و آن‌ها را به نوآوری تشویق کنید، راه‌های مختلفی وجود دارند. همین که بتوانند با ساده‌ترین چیزها، اثری را خلق کنند، یک نقاشی خلاقانه بکشند و یا کاردستی‌های جالب درست کنند، همگی به تقویت خلاقیت در آن‌ها کمک خواهد کرد. نکتۀ مهم این است که بازی‌هایی که در دوران کودکی با فرزندتان انجام می‌دهید، می‌توانند نقش بسیار زیادی در روحیات آن‌ها داشته باشند. به‌عنوان مثال، اگر آن‌ها را با بازی‌های فکری سرگرم کنید، قطعاً کودکان فعال‌تری درزمینۀ یادگیری و آموزش خواهند بود. از سوی دیگر، بازی‌های هنری ناخودآگاه آن‌ها را به هنر علاقه‌مند خواهند کرد. بنابراین خوب است به این نکته توجۀ ویژه‌ای داشته باشید. یکی از بهترین بازی‌ها برای تقویت خلاقیت در کودکان که البته به دنیای بزرگسالان هم نفوذ کرده، «لگو» است. در ادامۀ این مطلب، نوید مارکت را به‌عنوان بهترین فروشگاه لگو به شما معرفی خواهیم کرد.

لگو اورجینال فقط در فروشگاه نوید

بازی لگو و فایدۀ آن برای کودکان

کمتر کسی هست که لگو را به‌عنوان محبوب‌ترین اسباب‌بازی در سرتاسر دنیا نشناسد. این اسباب‌بازی ساده و در عین حال سرگرم‌کننده، در حقیقت آجرهای رنگی را شامل می‌شود که می‌توان آن‌ها را پس از اتصال به هم، جدا کرد و مجدداً برای ساختن موارد دیگر به‌کار گرفت. Lego در معنای لغوی به معنای «گردآوری و خوب جفت کردن» است. نخستین بار کمپانی lego در سال ۱۹۴۹ در کشور دانمارک تأسیس شد و رفته‌رفته توانست جایگاه مطلوبی در سرتاسر دنیا به‌دست آورد. با وجود آن‌که کمپانی‌های تولیدکنندۀ دیگری نیز در همه‌جای دنیا این اسباب بازی را ارائه می‌کنند، هنوز همه‌جا آن را با نام لگو می‌شناسند. چیزی که این اسباب بازی را به محبوب‌ترین در تمام دنیا تبدیل می‌کند، قابلیت پیاده‌سازی ایده‌های مختلف است. شما می‌توانید بی‌نهایت ایده را با این آجرهای کوچک اجرایی کنید و از نتیجۀ آن لذت ببرید. بسیاری از بزرگسالان نیز ساعت‌ها و حتی روزها وقت صرف این می‌کنند که سازه‌های بزرگی را با استفاده از لگو بسازند.

اغلب اوقات می‌بینید که کودکان به این بازی علاقۀ زیادی نشان می‌دهند و می‌توانند ساعت‌ها با آن سرگرم شوند. حتماً برایتان این سوال ایجاد شده‌است که lego با وجود ساده بودن، چگونه می‌تواند کودکان را به خود مشغول کند؟ داستان از این قرار است که کودکان سناریو چیدن را دوست دارند. به همین خاطر برای تمام بازی‌های خود یک سناریو تعریف می‌کنند. حتماً دیده‌اید که دختر بچه‌ها هنگام بازی با عروسک‌هایشان، داستانی را روایت می‌کنند. این یک مثال ساده از داستان‌پردازی آن‌هاست. لگوها به کودکان این امکان را می‌دهند که خلاقیت خود را برای اجرا کردن ایده‌های بی‌انتهایشان به‌کار بگیرند. از این رو همیشه فکر جدیدی برای ساخت یک اثر نو دارند و می‌توانند ساعت‌ها به آن مشغول شوند.

انواع لگوهای موجود در بازار

اگر می‌خواهید فرزندتان را با یک اسباب بازی کاربردی سرگرم کنید، بهتر است انواع لگوها را بشناسید. یک مزیت مهم دربارۀ این اسباب بازی این است که تنوع بی‌نظیری دارد و بسته به سلیقه، می‌توانید انواعی از آن‌ها را انتخاب کنید. آجرهای رنگی کوچک و بزرگ در بسته‌بندی لگو اورجینال عرضه می‌شوند و می‌توان به کمک آن‌ها سازه‌های جالبی را خلق کرد. در ابتدا تنها همین آجرها تولید می‌شدند و تنوع آن‌ها در رنگ و ابعاد آن‌ها بود. در گذر زمان انواع دیگری از این لگوها نیز ساخته شدند و حالا می‌توانید مدل‌های گوناگون آن را در فروشگاه لگو ببینید. در حال حاضر هر اسباب بازی که از قطعات جداگانه تولید شده باشد و با چسباندن آن‌ها به یکدیگر فرم نهایی شکل بگیرد، لگو نامیده می‌شود.

ماشین‌ها، آدمک‌ها، ربات‌ها، خانه‌ها و … را می‌توان به شکل قطعاتی جدا از هم طراحی کرد که با اتصال آن‌ها به یکدیگر، نتیجهٔ کار حاصل می‌شود. به این دسته از اسباب‌بازی‌ها نیز لگو گفته می‌شود. بسته به جنسیت فرزند شما، علاقه‌مندی‌های او متفاوت خواهد بود و جالب این‌که برای هرکدام، لگوهای خاصی طراحی شده‌اند. ساخت یک جت جنگی برای پسر بچه‌ها اغلب هیجان‌انگیز است.

نکات مهمی که باید در خرید لگو در نظر داشته باشید

هنگام خرید لگو باید نکات مهمی را در نظر داشته باشید تا به کمک آن‌ها خریدی مطمئن و کاربردی را تجربه کنید. چند مورد از مهم‌ترین این نکات به شرح زیر هستند:

  • یکی از مهم‌ترین نکات در خرید لگو، توجه به ردهٔ سنی است. هر بسته لگو اورجینال ردهٔ سنی خاصی دارد که با توجه به توانایی‌های آن رده ساخته شده‌است.

  • تعداد و اندازهٔ قطعات با ردهٔ سنی آن‌ها مرتبط است. لگوهای ریز با تعداد زیاد، برای رده‌های سنی بالاتر مناسب‌اند.

  • با توجه به این‌که این اسباب‌بازی تا سال‌ها برای کودکان جذاب و کاربردی است، توجه به کیفیت یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید در نظر داشته باشید تا چندین سال بتوانید از آن استفاده کنید.

  • قیمت از دیگر المان‌های تأثیرگذار در انتخاب لگو است. لگوهای خارجی طبیعتاً قیمت بالاتری دارند و این می‌تواند به دلیل کیفیت بالای آن‌ها نیز باشد.

  • توجه به مدل لگو نیز سبب می‌شود فرزندانتان علاقهٔ بیشتری به این اسباب‌بازی نشان دهند.

بهترین فروشگاه لگو با تنوع باورنکردنی

برای آن‌که با خیال راحت خرید کنید و لگوهای اصل و اورجینال را برای فرزندانتان تهیه نمایید، لازم است بهترین فروشگاه لگو در ایران را بشناسید. «نوید مارکت» به‌عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی در ایران، یکی از بهترین منابع برای تهیهٔ هر چیزی است که به آن فکر می‌کنید. طیف گسترده‌ای از محصولات در فروشگاه نوید عرضه می‌شوند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به اسباب بازی‌ها اشاره کرد. تنوع بی‌نظیری از legoهای خارجی با بالاترین کیفیت در فروشگاه اینترنتی نوید به فروش می‌رسند که می‌توانید با مراجعه به صفحهٔ مربوطه، آن‌ها را مشاهده کنید. به‌راحتی و ظرف کمتر از چند دقیقه، می‌توانید محصول موردنظر خود را سفارش داده و درب منزل دریافت کنید.

کلام آخر

درنهایت نکتهٔ قابل‌توجه و مهم این است که انتخاب ابعاد مناسب لگو حتماً باید مدنظر قرار بگیرد. وجود قطعات ریز در انواعی از legoها می‌تواند مشکل‌ساز شود. اگر فرزندتان اسباب بازی‌هایش را در دهان می‌گذارد، حتماً لگوهای بزرگ را برای او انتخاب کنید‌. در این صورت نسبت‌به بی‌خطر بودن اسباب‌بازی مطمئن خواهید بود.

دیدگاهتان را بنویسید