راهنمای کامل ثبت شرکت در دبی

ثبت شرکت در امارات یکی از راه‌های اساسی برای کسب اقامت در ثروتمندترین و پررونق‌ترین کشور منطقه است. این کشور یکی از همسایه‌های ایران است که دارای اقتصادی بسیار موفق است، بنابراین افراد زیادی از اقصی نقاط جهان به دنبال ثبت شرکت در این کشور و مخصوصا ثبت شرکت در دوبی هستند. زندگی در این کشور مزایای بسیاری دارد به همین دلیل همه ساله بر تعداد افراد سرمایه‌گذار و علاقه‌مند به دریافت اقامت این کشور افزایش می‌یابد. اما مشکلاتی در این مسیر وجود دارد و آن ناآگاهی افراد در مورد مراحل و چگونگی انجام آن‌ها است.

 در این مقاله به توضیح کامل این موارد می‌پردازیم تا شما بتوانید به راحتی مراحل را سپری کرده و در کشور مورد نظر خود کسب و کار جدیدتان را آغاز کنید.

انواع مجوز ثبت شرکت در امارات

برای ثبت شرکت در دوبی یا شهرهای دیگر این کشور باید مجوزهای لازم را داشته باشید. مجوز ثبت شرکت در این کشور به سه صورت موجود است که در ادامه به توضیح هریک می‌پردازیم.

  • مجوز حرفه‌ای: این مجوز مناسب مشاغلی است که برای راه‌اندازی‌شان نیاز به دانش آکادمیک، توانایی ذهنی و غیره دارید. شرکت‌های همچون خدمات پزشکی، سالن زیبایی، شرکت حقوقی و وکالتی، شرکت حسابداری و غیره از جمله این موارد هستند.
  • مجوز تجاری: این مدرک مجوز واردات و صادرات به امارات را می‌دهد؛ به عبارتی شما می‌توانید کالاهایی را به این کشور وارد کرده و به فروش برسانید. همچنین می‌توانید کالاهای موجود در این کشور را به کشورهای دیگر صادر کنید. خرید و فروش خودرو یا املاک در شهرهای مختلف امارات از جمله این موارد هستند.
  • مجوز صنعتی: این مجوز به شما این اجازه را می‌دهد که به مشاغلی که به کارهای تولیدی و تهیه کالا یا پردازش کالا مرتبط هستند، بپردازید. برای مثال مشاغلی همچون شرکت‌های داروسازی، مواد صنعتی، مواد غذایی و نفت و گاز از جمله این موارد است.

انواع شرکت‌های ثبت شده در امارات

حال که با مجوزهای لازم برای ثبت شرکت در  دوبی آشنا شدید، وقت آن رسیده است اطلاعات لازم در مورد انواع شرکت‌هایی که می‌توانید در این منطقه به ثبت برسانید، داشته باشید.

  • شرکت مشارکت عمومی
  • شرکت مشارکت محدود
  • شرکت سهامی خاص
  • شرکت سهامی
  • شرکت سهامی عام
  • شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت محلی
  • شرکت حوزه خلیج‌فارس
  • شرکت خارجی
  • شرکت در منطقه آزاد
  • هولدینگ
  • شرکت غیر سهامی

مراحل ثبت شرکت در امارات

در این بخش به توضیح و بررسی مراحل ثبت شرکت در این منطقه می‌پردازیم، شما می‌توانید با انجام این مراحل به صورت گام به گام، شرکت دلخواه خود را به ثبت رسانده و کسب و کار ایده آل خود را آغاز کنید.

گام اول

شما باید در این مرحله نام شرکت خود را انتخاب کرده و فعالیت شرکت خود را از لیست مواردی که توضیح داده شد برگزینید. دقت کنید که خدمات و فعالیت‌های شرکت باید مطابق با قوانین کشور امارات باشد.

گام دوم

در این مرحله باید مدارک و اسناد مورد نیاز برای ثبت شرکت را به زبان‌های انگلیسی یا عربی ترجمه کرده و آماده داشته باشید.

گام سوم

در این مرحله مدارک موجود را به مراجع ثبت در دوبی ارسال کنید، سپس اقدام به تکمیل فرم ثبت شرکت کنید تا درخواست شما ثبت شود.

گام چهارم

در این مرحله شما باید در بانک‌های کشور امارات افتتاح حساب کرده و حداقل مبلغ مورد نیاز برای ثبت شرکت را به این حساب واریز کنید.

گام پنجم

با توجه به نوع فعالیت شرکتتان باید تاییدیه‌های لازم را از مراجع محلی کسب کنید تا بتوانید شرکت را تاسیس کنید.

گام ششم

بر اساس فعالیت شرکت خود باید مجوزهای لازم را از نهادهای گوناگون مانند محیط زیست، صادرات و واردات، مالیات و غیره کسب کنید.

سخن پایانی

در این مقاله اطلاعات کاملی درباره ثبت شرکت در امارات در اختیار شما قرار داده شد. همچنین مراحل ثبت شرکت نیز به طور جامع تشریح شد. حال وقت آن رسیده است که با یکی از مجموعه‌های حقوقی معتبر که می‌تواند در این مسیر شما را همراهی کند آشنا شوید. موسسه حقوقی اندیشه قرن کیش با آدرس اینترنتی sazmansabt.com  یکی از مجموعه‌های با سابقه و معتبر در این حیطه است که می‌تواند در تمامی مراحل این امر مهم یاری رسان شما باشد.

این موسسه فعالیت رسمی خود را از سال 1392 آغاز کرده و در طول این مدت توانسته 1100 پرونده موفق داشته باشد. شما نیز می‌توانید کارهای حقوقی و ثبت شرکت خود را با اطمینان خاطر به این موسسه بسپارید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات این مجموعه می‌توانید با مشاوران این مجموعه در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید