در زمان کار کردن حالت فن کولر گازی ال جی، دستگاه هم چون پنکه عمل کرده و هیچ باد خنکی ایجاد نمی کند. به همین خاطر با به دنبال تشخیص علت روی فن رفتن کولر گازی ال جی باشید. این مشکل می تواند از عوامل مختلفی نشات گرفته باشد.

ضمن این که اگر ایراد به وجود آمده و مشکل خنک نکردن کولر گازی ال جی برطرف نشود، در واقع دستگاه، کارایی خود را برای روز های گرم تابستان از دست داده و امکان استفاده از حالت سرمایش آن وجود ندارد.

به منظور شناسایی دلیل روی فن کار کردن کولر گازی ال جی و هم چنین تشخیص و عیب یابی آن، تعمیرکاران نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در تهران، تمامی آن ها را مورد بررسی قرار داده اند و راهکار های ضروری را جهت رفع هر کدام ارائه کرده اند.

علت روی فن رفتن کولر گازی ال جی

چرا کولر گازی ال جی روی فن کار می کند؟

موتور فن یکی از مهم ترین قطعات کولر گازی ال جی به حساب می آید. این دستگاه از دو موتور فن یونیت داخلی و خارجی برخوردار شده است. وظیفه آن کشیدن هوای گرم اتاق به داخل یونیت و سپس پرتاب هوای خنک تولید شده به محیط بیرون است. ایجاد شدن مشکل روی فن رفتن این وسیله می تواند مشکلات دیگری را نیز به همراه داشته باشد.

در واقع حالت فن، یکی از تنظیمات کاربردی و مناسب برای کولر گازی ال جی محسوب می شود که در زمان مطلوب شدن هوای محیط و نیاز نبودن به حالت سرمایش دستگاه، مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی با فعال شدن حالت فن کولر گازی ال جی، دستگاه هم چون یک پنکه هوا را در محیط به جریان می اندازد.

برای شناسایی عامل اصلی مشکل روی فن کار کردن این دستگاه، باید موارد زیر با دقت مورد بررسی قرار بگیرد:

  1. یخ زدگی کندانسور
  2. کثیفی پنل کولر گازی ال جی
  3. بروز ایراد در سیستم برق دستگاه
  4. گرفتگی و انسداد سیستم کولر گازی ال جی
  5. کثیف بودن اواپراتور
  6. معیوب بودن کمپرسور
  7. مسدود شدن مسیر حرکت آب
  8. کم بودن گاز مبرد
  9. بروز ایراد در برد الکترونیکی
  10. ظرفیت پایین کولر گازی ال جی
  11. خراب شدن ترموستات

کندانسور کولر گازی ال جی یخ زده است

از مهم ترین بخش های کولر گازی ال جی، کندانسور است که نقشی اساسی را در عملکرد این دستگاه ایفا می کند. کندانسور بر اثر عواملی هم چون نشتی گاز مبرد، آلودگی فیلتر ها، سرد شدن ناگهانی هوا و یا معوب شدن ترموستات، دچار یخ زدگی می شود. با بروز مشکل برفک زدن کندانسور، دستگاه پس از روشن شدن، سریعا خاموش شده و بر رو حالت فن قرار می گیرد. توصیه می کنیم به صورت دوره ای برای سرویس کولر گازی ال جی خود اقدام کنید تا از بروز این مشکل جلوگیری شود. برای رفع این عامل نیز باید از تعمیرکار متخصص کمک بگیرید.

پنل کولر گازی ال جی را تمیز کنید

ممکن است عاملی که باعث روی فن رفتن کولر گازی ال جی شده است، کثیفی پنل آن باشد. به منظور جلوگیری از بروز این علت، بهتر است ماهی یک بار و به صورت دوره ای و برنامه ریزی شده، یونیت داخلی را به خوبی نظافت کنید. برای تمیز کردن پنل کولر گازی ال جی باید فیلتر های هوا شسته شده و یا تعویض شوند. لازم است بدانید که با کثیفی فیلتر ها، هوا امکان عبور از سیستم را نداشته و فن بیش از حد کار خواهد کرد. حتما فیلتر هایی که خریداری می کنید با مدل دستگاه سازگاری داشته باشد. چنان چه در این زمینه تخصصی ندارید، با تکنسین کولر گازی ال جی تماس بگیرید.

سیستم برق کولر گازی ال جی ایراد دارد

با تنظیم نشدن سیستم برق کولر گازی ال جی، دستگاه برق کافی برای روشن ماندن را دریافت نکرده و مدام در حالت فن کار می کند. از این رو خازن استارتر این وسیله با برق کم روشن شده و برای ادامه کار خود، با کمبود برق مواجه می شود. به همین خاطر به روی حالت فن رفته و مانع از تولید هوای خنک می شود. باید سیم کشی کولر گازی ال جی مورد بررسی قرار گرفته و سیم های معیوب تعویض شوند. هم چنین اتصالات کابل ها باید در جای خود محکم باشند.

سیستم کولر گازی ال جی مسدود شده است

لوله ها، در کولر گازی ال جی وظیفه تخلیه رطوبت جذب شده از محیط را به صورت آب از یونیت خارجی بر عهده دارند. حال اگر مسیر حرکت آب و تخلیه آن دچار گرفتگی شود، ممکن است مجدد به داخل دستگاه برگشته و عملکرد این وسیله دچار اختلال شود. از این رو حالت سرمایش آن غیر فعال شده و دستگاه به روی فن کار می کند. باید مسیر تخلیه آب را بررسی نموده و هر گونه عاملی که موجب انسداد آن شده است را برطرف نمایید تا چرخه خروج کارایی خود را به دست آورد.

اواپراتور کولر گازی ال جی نیاز به نظافت دارد

با کثیف شدن کویل های اواپراتور، این بخش قادر به جذب کردن هوای گرم نبوده و همین مسئله می تواند منجر به متوقف شدن حالت سرمایش کولر گازی ال جی شود. باید به صورت دوره ای جهت شست و شو کویل های اواپراتور اقدام نمایید.

تعمیر کولر گازی ال جی

کمپرسور کولر گازی ال جی معیوب است

اصلی ترین بخش در کولر گازی ال جی، کمپرسور است. در صورتی که خراب شود، به طور مستقیم بر روی عملکرد و کارایی دستگاه تاثیر گذاشته و در نهایت موجب خاموش شدن آن می شود. باید از خدمات سرویس کولر گازی ال جی به طور مرتب استفاده کنید تا از معیوب شدن کمپرسور جلوگیری شود.

مسیر حرک آب کولر گازی ال جی، گرفتگی دارد

این امکان وجود دارد که انسداد مسیر حرکت آب در کولر گازی ال جی، باعث فعال شدن حالت فن در این دستگاه باشد. این لوله ها رطوبت جذب شده از محیط را به یونیت خارجی انتقال می دهند و از محیط دور می کنند. اگر به واسطه گرد و غبار و یا رسوبات، مسدود شوند، دستگاه خاموش شده و به روی حالت فن می رود. باید گرفتگی های ایجاد شده از این لوله ها برطرف شوند.

مقدار گاز مبرد کولر گازی ال جی کم است

گاز مبرد، یکی از مهم ترین عوامل خنک کننده در ساختار کولر گازی ال جی به شمار می آید. حال اگر به مقدار کافی و بسته به نیاز سیستم دستگاه، از این گاز وجود نداشته باشد، حالت سرمایش کارایی خود را از دست داده و حالت فن فعال می شود. به طور معمول کم شدن گاز مبرد به علت نشتی آن از سیم پیچ دستگاه است. حتما از تعمیرکار کولر گازی ال جی بخواهید تا نشتی را برطرف نموده و شارژ گاز را انجام دهد.

ظرفیت کولر گازی ال جی نسبت به محیط مناسب نیست

از دیگر دلایلی که اغلب توسط کاربران به آن توجهی نمی شود، کافی نبودن ظرفیت کولر گازی ال جی برای مساحت محیط است. در صورتی که دستگاه خیلی کوچک باشد، محیط به خوبی خنک نشده و موجب می شود تا فن همواره در حال کار کردن باشد. حتما با در نظر گرفتن مساحت و متراژی که تصمیم دارید کولر گازی ال جی را در آن نصب کنید، ظرفیت متناسبی را خریداری کنید.

تعمیرکار کولر گازی ال جی

برد الکترونیکی کولر گازی ال جی باید بررسی شود

معیوب شدن برد الکترونیکی مانع از اعمال شدن ولتاژ مناسب به کمپرسور خواهد شد. هم چنین عملکرد دیگر قطعات با اختلال مواجه شده و ممکن است کولر گازی ال جی بر روی حالت فن کار کند. چرا که این بخش مانند مغز دستگاه عمل کرده و وظیفه کنترل تمامی قسمت ها را بر عهده دارد. از آن جایی که برد الکترونیکی از قطعات مختلفی تشکیل شده است، لازم است به صورت تخصصی عیب یابی شده و در صورت معیوب بودن هر کدام، قطعه جدیدی نصب شود. سوختگی برد نیز احتمال دارد که باید با تعویض آن، مجدد کارایی دستگاه بازگردانده شود.

ترموستات معیوب کولر گازی ال جی را تعویض کنید

آخرین دلیلی که منجر به روی فن رفتن کولر گازی ال جی می شود، خراب شدن ترموستات است. در صورتی که این بخش معیوب شود، دمای داخلی اشتباه تشخیص داده می شود. از این رو ممکن است دستگاه مدام در حالت سرمایش قرار بگیرد و یا به دلیل این اشتباه با مناسب نبودن هوای محیط حالت فن آن فعال شود. باید حتما ترموستات عیب یابی شده و با مشاهده هر گونه ایراد در آن، ترموستات سالمی را جایگزین آن کنید.

راهنمای استفاده از خدمات تعمیر کولر گازی ال جی در محل

کلیه عوامل گفته شده برای رفع مشکل روی فن رفتن کولر گازی ال جی باید بررسی شده و با خرابی قطعات، نمونه های سالم و سازگار با مدل دستگاه جایگزین شوند. بسیاری از کاربران، دانش فنی کافی را برای عیب یابی این دستگاه نداشته و ترجیح می دهند از تعمیرکار در این زمینه کمک بگیرند.

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در تهران، برای این کاربران، خدماتی با نام تعمیر کولر گازی ال جی در محل را در نظر گرفته است. در زمان استفاده از این خدمات، نیازی به جا به جایی دستگاه و یا مراجعه حضوری به تعمیرگاه نبوده و تکنسین از سوی از مرکز به منزل آن ها اعزام می شود.

این نمایندگی تعمیرات، دو راه ارتباطی آنلاین و تماس تلفنی را فراهم کرده است تا تمامی افراد امکان استفاده از خدمات تعمیر کولر گازی ال جی در محل را داشته باشند. ضمن این که پس از اتمام مراحل عیب یابی و تعمیر این وسیله، صدور فاکتور بر اساس نرخ مصوب اتحادیه صورت گرفته و تعمیر و تعویض تمامی قطعات شامل گارانتی معتبر 9 تا 12 ماهه می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید