امروزه یکی از جدیدترین روش هایی که برای استفاده و ادیت عکس استفاده میشود؛ متحرک کردن عکس است. خیلی از افراد سعی دارند که با استفاده از ویدئو و یا تصاویر گیفت مانند به بهترین حالت ممکن عکسها رو ثبت کنند. حالا شاید این سوال برایتان به وجود آمده باشد که چگونه عکس را متحرک کنیم؟ در ادامه این مطلب روش های مختلفی را برای تبدیل فرمت عکس به شما می گوییم؛  اما معرفی برترین سایت ها در حوزه کانورت عکس به شما کمک می کند تا دیگر برای تبدیل عکس ثابت به متحرک دغدغه ای نداشته باشید.

روش های متحرک کردن عکس در اندروید، آیفون و به صورت انلاین

امروزه با توجه به محبوبیت اپلیکیشن هایی که حول محور ویدئو و عکس فعالیت دارند. اکثر افراد هم جذب چنین محتواهایی می شوند. حتما شما هم می خواهید با متحرک سازی عکس های خود استوری های جذاب بسازید و بازدیدکنندگان خود را بالا ببرید. پس در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین روشهای را در اختیارتان قرار دهیم تا چه از طریق گوشی اندروید، آیفون و یا از طریق کامپیوتر بتوانید این کار را انجام دهید.

متحرک سازی با فتوشاپ

یکی از روش های متحرک سازی تصویر، استفاده از ابزار فتوشاپ است؛ البته کارکردن با این برنامه نیازمند دانش، مهارت و زمان زیادی است. ابزارها و برنامه های مختلفی وجود دارند تا شما بتوانید عکس های آنلاین را متحرک کنید. با سرچ ساده آموزش متحرک سازی تصاویر ثابت و با استفاده از چند نرم افزار می توانید استعداد خود را در درست کردن عکس های جدید و خلاق کشف کنید.

چگونه عکس را متحرک کنیم؟

متحرک کردن تصاویر با استفاده از PixaMotion

PixaMotion یک برنامه برای اندروید و آیفون است که همه فن حریف است! این برنامه با در نظر گرفتن طراحی زیبایی، رابط کاربری آسانی هم دارد. شما می توانید عکس را متحرک کنید و یا اینکه رسانه های صوتی به عکس اضافه کنید و حتی فیلترهایی را بر روی تصویر اعمال کنید.

از طریق این برنامه حتی می توانید مشخص کنید که عکس از کدام سمت متحرک شود و حتی بعضی از عکسها را با سنجاق کردن ثابت نگه دارید. در آخر پس از اعمال تغییرات می توانید آن را به صورت فیلم و یا GIF ذخیره کنید.

متحرک کردن تصویر ثابت با برنامه Plotagraph

Plotagraph یک برنامه ساخت انیمیشن تصویری آنلاین است که برای گوشی های اندروید و آیفون قابل نصب می باشد و بخشی از برنامه ‌های هنری حرکتی Plotaverse Suite است. این برنامه یک دوره 30 روزه رایگان دارد و بعد از باید اشتراک سالانه خریداری کنید.

برنامه Plotagraph، در واقع یکی از برنامه های متحرک سازی برای آیفون است که چندین انیمیشن مختلف دارد و این قابلیت را در اختیار شما قرار می دهد تا کنترل جهت و سرعت انیمیشن را در اختیار داشته باشید. البته یک نکته مهم در رابطه با این برنامه اینکه خروجی عکس های ثابت متحرک به صورت ویدئو است ولی اگر می خواهید به GIF تبدیل کنید بهتر است که از برنامه دیگری استفاده کنید.

نحوه تبدیل عکس به گیف

متحرک سازی تصویر با برنامه Movepic

از مهم ترین مزیت های اپلیکیشن Movepic اینکه یک گالری بزرگ از انواع جلوه ها را در اختیارتان قرار می دهد و با استفاده از آنها می توانید تصاویر را به صورت یک انیمیشن پویا درآورید.

متحرک کردن عکس با برنامه StoryZ در اندروید و آیفون

StoryZ شاید ظاهر متفاوت تری داشته باشد اما عملکرد آن مشابه با Movepic می باشد. در واقع شما می توانید از ابزارهای حرکت دوربین استفاده کنید، جهت انیمیشن را انتخاب کرده و برای تغییر شکل عکس از افکت ها، لایه ها و فیلترها استفاده کنید. اما برتری آن در برابر اپلیکیشن Movepic این است که شما می توانید تصاویر خود را به صورت ویدئو و یا گیف ذخیره کنید.

تبدیل عکس ثابت به متحرک با نرم افزار GIFMaker.me

اگر قصد پر کردن فضای گوشی خود را ندارید و نمی خواهید برای یک تبدیل ساده برنامه ای نصب کنید، می توانید از GIFMaker.me برای متحرک سازی عکس ها استفاده کنید. این ابزار کاربردی به شما کمک می کند تا عکس های بی جان خود را به صورت آنلاین متحرک کنید و حتی فیلم ها را به GIF تبدیل کنید.

تبدیل تصویر در اندروید و iOS با Pixaloop

Pixaloop، به یکی از محبوب ترین برنامه های متحرک سازی عکس در میان کاربران تبدیل شده است. این برنامه رایگان است اما نسخه ها پرو و اشتراکی نیز دارد. برخلاف بسیاری از برنامه های دیگر واترمارک بر روی آنها قرار نمی گیرد.

نحوه تبدیل عکس ب فیلم متحرک

متحرک کردن عکس های ثابت با کمک نرم ‌افزار Photo Bender

Photo Bender یک برنامه مختص اندروید است و این امکان را در اختیار شما قرار می دهد تا عکس های ثابت خود را به صورت دیجیتالی تغییر دهید. پس می توانید عکس های خود را با فرمت های MP4 ، GIF ، JPEG و PNG ذخیره کنید.

نرم افزار تبدیل عکس به فیلم متحرک ImgPlay

این برنامه برای متحرک کردن عکس های آماده برای وب کاربرد دارد و از قابلیت های پیشرفته و قابل فهمی برخوردار است. در اپلیکیشن ImgPlay برای تبدیل فرمت اصلی عکس به گیف روش های مختلفی وجود دارد.

تبدیل عکس به عکس متحرک با برنامه Giphy

اپلیکیشن Giphy به عنوان موتور جستجوی مگا برای تمامی موارد تبدیل به گیف شناخته شده است. این برنامه به شما کمک می کند تا با اضافه کردن افکت متحرک بر روی عکس اندروید، GIF های مد نظر خود را ایجاد کنید. کار کردن با این برنامه آسان است و برای یکبار هم که شده می توانید امتحان کنید.

نتیجه گیری :

در این محتوا ما سعی کردیم تا با معرفی روش ها و برنامه های مختلف به این سوال که چگونه عکس را متحرک کنیم پاسخ دهیم. اما کاربرد هر کدام از این برنامه ها با توجه به اینکه از گوشی اندروید و یا آیفون استفاده می کنید متفاوت است. در نهایت بهترین و آساده ترین روش و بدون نیاز به نصب برنامه روی گوشی استفاده از سایت تبدیل عکس به گیف و یا ویدئو است که با استفاده از این سایت ها می توانید فرایند تبدیل عکس خود را بدون هیچ سختی انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید