امروزه به علت توجه خانم ها به زیبایی و آراستگی موها، رنگ مو از اهمیت بالایی برخوردار است. خانم ها برای داشتن رنگ موی خاص و شیک بدنبال یک سالن زیبایی با تخصص رنگ و مش هستند. با توجه به اینکه در تخصص رنگ و مش کار دست نقش بسزایی دارد و زمان بر می باشد، خدمات مربوط به رنگ از دستمزد بالایی برخوردار است و متخصصین رنگ بازار کار خیلی خوبی دارند.

دوره آموزش رنگ و مش در آموزشگاه های آرایشگری

دوره آموزش رنگ و مش شامل عناوین مختلفی می شود و هنرجو از موارد پایه ای شروع کرده و به یک متخصص حرفه ای تبدیل می شود.البته بعد نیست به این نکته نیز اشاره نمود که با توجه به حجم و محتوای دروس رنگ و مش، این دوره به دو قسمت مبتدی و پیشرفته مجزا از یکدیگر تقسیم می شود که هنرجو با توجه به نیاز و مهارتش می‌تواند در هر دو دوره ثبت نام کرده و در صورت داشتن مهارت نسبی در رنگ و مش، می‌تواند فقط از دوره تخصصی استفاده نماید.

 

آموزشگاه های آرایشگری حرفه ای موظف هستند کارآموزان را به صورت اصولی و حرفه ای طبق استاندارد فنی حرفه ای آموزش دهند.  کارآموز بعد از آموزش انواع متد های رنگ کردن موی زنانه، متداول در آرایشگاه های زنانه، و تمرین بر روی مدل زنده در آموزشگاه و یادگیری تکنیک های رنگ و مش و ریزه کاری های رنگ کردن مو باید وارد بازار کار شود و خودتان یادگیری هایتان را پیاده کنید. طبعا اشکالاتی هم خواهید داشت که باید با آموزشگاه ارتباط برقرار کرده و رفع اشکال کنید. پشتکار و تمرین و به روز بودن شما باعث میشود تا شما یک متخصص رنگ و مش تبدیل شوید. متخصص رنگ مو با مشاهده فیلم های رنگ کاران و شرکت در ورکشاپ های رنگ مو که توسط متخصصان این حرفه برای رنگ کارها تشکیل میشود شرکت کرده و خودش را به روز نگه دارد.

 

مراحل شروع آموزش تخصصی رنگ و مو

:1تکمیل دوره آموزشی حرفه ای رنگ و مش

اولین قدم برای تبدیل شدن به یک رنگ کار مو ، تکمیل دوره آموزشی حرفه ای رنگ و مش با کلیه تکنیک ها و نکات طلایی آن است. باید حدود 20 ساعت دوره آموزش صفر تا صد رنگ و مش را بگذرانید. مطالعه ی آموزش ها و تمرین تکنیک های آمبره، سامبره، هایلایت ، بالیاژ، کانتور و … بسیار مهم است.

آنجاست که اشتیاق در کار شما ایجاد می شود! پس از قبولی در آزمون فنی و حرفه ای و دریافت مدرک معتبر چه در ایران و چه در خارج از کشور ، آماده هستید که به عنوان یک رنگ کار حرفه ای مو کار خود را شروع کنید.

:2انتخاب سالن مناسب

سالنی مناسب برای خود پیدا کنید. اکنون که مدرک تان را دریافت کرده اید ، می توانید به طور رسمی کار خود را در یک آرایشگاه شروع کنید که آن نیز به شما آموزش ویژه تری را در خصوص منطقه ای که می خواهید در آن خدمات ارائه دهید، می دهد.

:3 معرفی خود به عنوان رنگ کار مو حرفه ای

به عنوان یک متخصص رنگ مو خود را به بازار معرفی کنید. از معرفی و تبلیغات در شبکه های اجتماعی خود گرفته تا پیگیری تلفنی مشتریان (داشتن یک تصویر و هویت ثابت به عنوان یک متخصص رنگ مو بسیار مهم است (

:4 ادامه آموزش و تکنیک های جدید رنگ و مش

یادگیری را ادامه دهید. برای حفظ جایگاه خود به عنوان یک رنگ کار مو راهی بهتر از ادامه آموزش وجود ندارد. به عنوان یک حرفه ای در این صنعت ، مهم است که در جریان ترندها باشید و همیشه به دنبال تکنیک های جدید بگردید.

چگونه یک متخصص رنگ و مش و یا یک ناخن کار حرفه ای شویم؟

ابزارها و وسایل دوره رنگ و مش در آموزشگاه های آرایشگری

در این آموزش ها بعضی از مواد و لوازم بصورت رایگان از سمت آموزشگاه آرایشگری در اختیار هنرجویان قرار می گیرد. آموزش کامل رنگ مو از مبتدی تا پیشرفته برگزار می‌شود که از ابزارهایی مانند: انواع شانه و برس های مخصوص، حوله و پیش بند یکبار مصرف، کلاه، انواع اکسیدان، ماسک مو و نرم کننده، فویل آلومینیوم، پودرهای مخصوص دکلره،انواع فرچه رنگ و دکلره، فویل مخصوص لایت، سوئیت مش برای هایلایت، شانه دم فلزی، شانه دانه درشت، سشوار و اتوی مو، کاسه رنگ و انواع آن استفاده می‌شود.

توانایی و مهارت های متخصص دوره آموزش رنگ مو

متخصص رنگ و مش بعد اتمام دوره در آموزشگاه باید به مهارت های زیر مسلط باشد:

۱- مهارت ترکیب انواع رنگ مو

۲-مهارت در کاتالوگ خوانی و تشخیص پیگمنت های رنگ و مو

۳- مهارت دکلره کردن انواع مو و رنگ مو

۴- مهارت در اجرای انواع لایت ها با فویل و سوئیت مش یا کلاه مش

۵-توانایی ریشه گیری انواع مو

۶- روشن کردن مو بدون استفاده از دکلره

۷-توانایی تیره کردن موی رنگ شده و بدون رنگ بدون اینکه مو چرک و مات شود.

۸-شناخت روش‌های پاک کردن یا ریموو رنگ مو (دکوپاژ)

۹-مهارت در انجام انواع هایلایت و بلیاژ

۱۰- شناخت انواع اکسیدان ها و کاربد آنها

۱۱-مهارت تبدیل انواع رنگ مو به یکدیگر

۱۲-داشتن مهارت در فر کردن دائم مو

۱۳-آشنایی با مراقبت‌های لازم بعد از رنگ مو

ناخن کار خوب چه ویژگی هایی دارد؟

اگر شما دلتان می خواد بعنوان ناخن کار خوب  و حرفه ای  وارد عرصه کار ناخن شوید باید ویژگی های مانند صبر، حوصله، دقت، پشتکار، ذوق هنری را در خود تقویت کنید و آموزش حرفه ای کاشت ناخن را فراموش نکنید.

محل کار شما سالن زیبایی ست پس به ظاهر و آراستگی خودتون اهمیت دهید، میز کار ناخن کار باید همیشه مرتب و تمیز باشد، کنترل زمان را در حین انجام کاشت ناخن هرگز از دست ندهید. و از همه مهمتر مشتری مدار باشید. درآمد ناخن کار رابطه مستقیم با سطح تلاش و مقدار ساعتی که برای کار ناخن وقت می گذارد دارد. باید هر ماه بخشی از درآمد کاشت ناخن را صرف خرید وسایل جدید و تبلیغات کند.

آیا حرفه کاشت ناخن پردرآمد است؟

ناخن کاران بعد از انجام کاشت ناخن برای مشتری بعد از دو سه هفته یا ماهانه وقت ترمیم می دهند. حرفه کاشت ناخن از مشاغلی ست که مشتریان خود را در تمامی روزها و ماه های سال خواهد داشت. کاشت ناخن حتما نیاز به مناسبت و مجلس خاصی ندارد و در زندگی روزانه هم افراد خواستار دستان زیبا و کاشت ناخن هستند. البته در روزهای خاص مانند شب عید، شب یلدا و … افراد بیشتر به دنبال طراحی و تم مناسبت هستند بنابراین در آن روزها بازار کار کاشت ناخن پر رونق تر خواهد بود.

دوره مبتدی آموزش کاشت ناخن

دوره مبتدی آموزش کاشت ناخن با روش های حفظ بهداشت ناخن و جلوگیری از ایجاد قارچ ناخن شروع شده و بعد از آشنایی کامل هنرجو و موارد ذکر شده طبق سرفصل های فنی و حرفه ای کاشت و ناخن سطح مبتدی، آموزش های عملی شروع می شود.

از مهم ترین سرفصل های دوره مبتدی کاشت ناخن می توان به موارد زیر اشاره نمود.

یادگیری روش های کاشت ناخن

نحوه سوهان کشی و حرکت صحیح دست در زمان سوهان کشی

مانیکور خشک و تر

آموزش کاشت ناخن طبیعی

پدیکور

کاشت پایه، کاشت هلویی و کاشت میکس

ریموور

کار با انواع قالب

کاشت تزئینی

کاشت تزئینی، مرمریت، کل خشک سیلک، طلاکوب و ماربل

و …

دوره پیشرفته آموزش طراحی و کاشت ناخن

اگر محتوای دوره مبتدی را مانند یک رود در نظر بگیریم، دوره پیشرفته را می توان اقیانوسی بی پایان دانست. به بیان دیگر شما در دوره مبتدی طراحی و کاشت ناخن آموزش های ابتدایی کاشت ناخن را یاد گرفته و هم چنین چند روش کاشت ناخن را یاد می گیرد ولی در دوره پیشرفته کاشت ناخن شما تمام روش های کاشت ناخن را فرا می گیرید و به یک متخصص تمام عیار طراحی و کاشت ناخن تبدیل می شوید.

از جمله سرفصل های دوره پیشرفته آموزش کاشت ناخن می توان به موارد زیر اشاره نمود.

شناخت ساختار و ساختمان ناخن

آموزش مانیکور روسی با دستگاه

مواد گذاری تک مرحله ای با پودر

کاشت بی بی بومر

کار با پودرهای رنگی و گل برجسته

صدف سازی و طراحی ناخن با پودر

آموزش فرنچ های ژورنالی (مرمید، فلاورینگ، حفره، اینتریور دیزاین)

شناخت متریال (محتوای) ژل

آموزش کاشت ناخن با ژل

کاشت ژل پایه و ترمیم با ژل

لمینت (استحکام سازی ناخن طبیعی)

آموزش ساخت ژل و پلی ژل

دیپ مانیکور

میندال سالنی و میندال ژورنالی

آموزش کاشت ناخن موقت

استلیت

آموزش کاشت ناخن سریع

 

آموزشگاه آرایشگری نازنین ربانی

این آموزشگاه با ارائه 58 رشته آرایشگری زیر نظر بهترین اساتید فنی حرفه ای با سابقه 25 سال در حال فعالیت است.سرکار خانم کوشش استاندارد نویس چندین رشته ار قبیل آرایش دائم هستند.اساتید آموزشگاه همه با تجربه و در عین حال به روز هستند و تمامی مراحلی را که یک مدرس باید طی کند طی کرده اند.رشته کاربرد تجهیزات و لیزر پاکسازی پوست و آرایش دائم جزو رشته های خاص است که کمتر آموزشگاهی قادر به داشتن شرایط آن در فنی حرفه ای میباشد.ولی هنرجویان به راحتی می توانند در دوره های آموزشگاه با مدیریت حرفه ای خانم ربانی ثبت نام کنند و مدارک بین المللی فنی حرفه ای خود را در 58 رشته دریافت کنند.نازنین ربانی از مبتدی تا مدرسی در کنار هنرجویان می ماند تا با مدارک کژال زیر نظر فنی حرفه ای وارد بازار کار شوند.با گذراندن دوره در کژال فورا به دستیاری استادان معرفی می شوید و مستقل می شوید.دوره ها در مجموعه با توجه به بودجه مالی افراد و پیش زمینه شغلی آنها دسته بندی شده می توانید با دوره فشرده یک روزه رفع اشکال کنید و حتی با هزینه بسیار کم مطالب موثر و نکات مهم را یاد بگیرید.با دوره های خصوصی می توانید در کنار استادتون صفر تا صد پیشرفت کنید.و وقت کلاس فقط برای نقاط قوت و ضعف شما صرف بشود و بتوانید هر روز مدل زنده داشته باشید.و در کلاسهای نیمه خصوصی با بودجه متوسط در عین حال بسیار پر بار و چندین استاد متفاوت که مرتب با شما در کلاس حضور دارند و هر روز مدل زنده خواهید داشت.

 

تلفن :22010692 – 021

تلفن همراه : 09125080049

دیدگاهتان را بنویسید