حسابداری یکی از اصلی ترین مولفه های مالی است که می  تواند بر تمام عوامل موثر بر شرکت ها و کسب و کارها تاثیر بگذارد. حسابداری شامل تمام اموری است که صورت حساب های مالی را بررسی و تجزیه و تحلیل می کند. انواع خدمات حسابداری ارائه شده متناسب با نیاز شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرد که می تواند متخصصان متفاوتی را نیز داشته باشد. حسابداری ممکن است به صورت تمام وقت و دائم توسط افراد متخصص ارائه شود اما گاهی ممکن است برون سپاری شوند و توسط شرکت های حسابداری ارائه شوند. در ادامه بیشتر با انواع خدمات حسابداری آشنا می شویم.

معرفی انواع خدمات حسابداری و نقش آنها در مدیریت مالی

انواع خدمات حسابداری

خدمات حسابداری انواع مختلفی دارند و صاحبان کسب و کار متناسب با نیازهای خود از آنها استفاده می کنند. انواع خدمات حسابداری شامل:

خدمات مشاوره ای

این نوع از خدمات حسابداری  به عنوان مثال با همکاری یک شرکت حسابداری در تهران ارائه می شود و مشاوره به منظور نظارت و تحلیل امور حسابداری کسب و کارها صورت می گیرد. این خدمات به بهبود روند کسب و کار و فرایندهای مالی شرکت ها کمک می کند و ممکن است مقطعی یا مداوم باشند.  مشاوره حسابداری ممکن است به منظور تجزیه و تحلیل صورت های مالی، حسابرسی داخلی، ارائه پیشنهادات اصلاحی و بررسی حساب ها و با توجه به اهداف کسب و کار توسط متخصصان حرفه ای حسابداری ارائه می شود.

خدمات عملیاتی

خدمات عملیاتی حسابداری شامل راه اندازی سیستم های مالی و حسابداری کسب و کار هاست. نصب و برقراری سیستم های حسابداری می تواند به تنظیم حساب ها و صورت های مالی شرکت کمک کند. برخی از مهم ترین خدمات عملیاتی حسابداری شامل موارد زیر می باشد:

  •         راه اندازی سیستم حسابداری کسب و کارهای تازه تاسیس
  •         انتخاب و راه اندازی نرم افزارهای حسابداری مناسب با توجه به نوع فعالیت کسب و کار
  •         طراحی سیستم حسابداری و انبارداری

خدمات اجرایی حسابداری

خدمات اجرایی حسابداری متداول ترین امور حسابداری را شامل می شود و حائز اهمیت است. شرکت ها به صورت مداوم به خدمات اجرایی حسابداری احتیاج دارند. حسابداری مالیاتی و ارائه مشاوره مالی نیز در این دسته از خدمات قرار می گیرد. حسابدار در این فرایند تمام صورت های مالی را تنظیم و حسابرسی می کند و وضعیت شرکت را به مدیران بالادست گزارش می  کند. حسابدار خدمات مالیاتی شرکت را نیز بر عهده می گیرد تا منافع آن را تضمین کند.

خدمات امور اصلاح حساب ها در حسابداری

خدمات امور اصلاح حساب ها در حسابداری

این خدمات هم به در دسته خدمات مشاوره ای و هم در خدمات اجرایی قرار می گیرد. صورت حساب های مشتریان و فروشندگان در مجموعه به صورت فاکتور ثبت می شود و در سیستم حسابداری مربوطه قرار می گیرد. در صورتی که معاملات تا پایان دوره حسابداری ثبت نشده یا اینکه اطلاعات آن به اشتباه ثبت شده باشد، لازم است حساب ها اصلاح شود. در صورت استفاده از خدمات مالی در تهران می توانید با در اختیار قرار دادن تمام صورت های مالی خود، از حسابدار بخواهید نقص ها و اختلالات آن را رفع کند.

اشتباهات حسابداری نه تنها تجزیه و تحلیل وضعیت شرکت را با مشکل مواجه می کند، بلکه ممکن است از نظر قانونی نیز مسئولیت هایی را به عهده شما بگذارد. به عنوان مثال در صورت اشتباه در حسابداری مالیاتی ممکن شرکت در پرداخت مالیات متضرر شود. بنابراین برای اصلاح حساب ها، از یک تیم حرفه ای کمک بگیرید.

خدمات تهیه گزارش مالی جهت ارائه به بانک

خدمات تهیه گزارش مالی جهت ارائه به بانک

تهیه گزارشات مالی در دسته خدمات اجرایی حسابداری قرار می گیرد و معمولا یک کار مداوم است. گاهی لازم است برای دریافت تسهیلات یا امور بانکی گزارشات مالی را به بانک ارائه کنید. اسنادی مثل جزئیات حساب های شرکت، صورت های دریافت و پرداخت، صورت های مالی، وضعیت مالیاتی و … ممکن است نیاز باشند.

بهترین راه برای اطمینان از تنظیم گزارشات مالی، استفاده از خدمات تخصصی شرکت مالیاتی یا حسابداری است. شرکت خدمات مالیاتی تهران می تواند در این زمینه به شما کمک کند گزارشات را با فرمت درست و مطابق با استانداردهای حسابداری به بانک ارائه کنید.

خدمات تهیه صورت های مالی

خدمات تهیه صورت های مالی

خدمات تهیه صورت های مالی برای هر کسب و کاری مهم است و جز اصلی ترین فرایندهای داخلی شرکت ها به حساب می آید. این خدمات اجرایی حسابداری به مدیران شرکت کمک می کند تحلیل درست تری از وضعیت شرکت داشته باشند، راحت تر استراتژی های کسب و کار را تنظیم کنند و تصمیمات بهتری بگیرند. صورت های مالی مختلفی در کسب و کارها کاربرد دارند که از میان آنها می توان به ترازنامه حسابداری، گزارش سود و زیان، صورت جریان نقدی، گزارش اعتبارسنجی، اسناد مالیاتی و … اشاره کرد.

خدمات کدینگ حسابداری

خدمات کدینگ حسابداری

کدینگ حسابداری نوعی استاندارد در حسابداری است که بر اساس عناصر اصلی حسابداری در یک کسب وکار ارائه می شود. این خدمات به بودجه بندی شرکت و پیش بینی هزینه های آن کمک می کند و باعث می شود حساب های مورد نیاز بدون تغییر در حساب های کل قرار بگیرند. کدینگ حسابداری باعث می شود بتوانید سلامت مالی کسب و کار را بررسی کنید و به سرعت اشتباهاتی که در حسابداری یا عملکرد بخش های مختلف صورت گرفته را پیدا کنید.

خدمات برون سپاری حسابداری

خدمات برون سپاری حسابداری

منظور از برون سپاری حسابداری، واگذاری بخشی یا کل فعالیت های حسابداری کسب و کار به یک شرکت یا مجموعه دیگر است. برون سپاری حسابداری به منظور تصمیم گیری یا نظارت بر امور اداری صورت نمی گیرد؛ بلکه صرفا دریافت گزارشات و مشاوره تخصصی حسابداری را شامل می شود. برون سپاری حسابداری به یک شرکت حسابداری معتبر در تهران به شما کمک می کند در هزینه ها صرفه جویی کنید و از سوء استفاده افراد دیگر جلوگیری کنید؛ چرا که شرکت حسابداری فقط طرف حساب شماست و فرد دیگری با او ارتباط ندارد.

برون سپاری حسابداری به منظور حفظ کیفیت خدمات با دقت بیشتری انجام می شود و اغلب کمتر با خطا مواجه می شود. علاوه بر این یک موسسه حسابداری معتبر با استفاده از به روزترین سیستم های حسابداری، سرعت و دقت ارائه خدمات را به حداکثر می رساند. شما می توانید با برون سپاری خدمات حسابداری خود، انواع خدمات حسابداری، مالی، مالیاتی و حسابرسی را متناسب با نیاز خود دریافت کنید و به افراد مختلف نیازی ندارید.

شرکت خدمات حسابداری حساب اندیش ایرانیان

شرکت خدمات حسابداری حساب اندیش ایرانیان

شرکت حسابداری حساب اندیش ایرانیان hesabandish.com با سال ها سابقه در زمینه ارائه خدمات حسابداری و مالیاتی و بهره مندی از متخصصان حرفه ای در زمینه های مختلف، بهترین گزینه برای رسیدگی به وضعیت حساب های کسب و کار شماست. این مجموعه به جدیدترین متدهای حسابداری جهان دسترسی دارد و هر گونه چالش در امور مالی و صورت حساب های شرکت را به راحتی حل می کند. کافی است با کارشناسان موسسه حسابداری حساب اندیش ایرانیان تماس بگیرید و مشاوره ایده آل خود را از آنها دریافت کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید