با یک پست مشارکتی اینستاگرام، دو کاربر می توانند یک پست را در فید یا حلقه های خود به اشتراک بگذارند.

این ویژگی به عنوان یک ویژگی آزمایشی در بازارهای منتخب در ژوئن 2021 راه اندازی شد. سپس در اکتبر 2021 برای عموم منتشر شد.

پست های Collab ابزار قدرتمندی هستند که همه افراد در بازاریابی اجتماعی باید درباره آن بدانند. آنها به گونه ای طراحی شده اند که نحوه تعامل سازندگان و کاربران با محتوا را نشان دهند.

این مقاله شما را در مورد چیستی، چرایی و چگونگی پست‌های Collab راهنمایی می‌کند. ما همچنین نمونه هایی از نحوه استفاده از Instagram Collabs در استراتژی رسانه های اجتماعی خود را به شما ارائه خواهیم داد.

فهرست مطالب
پست اینستاگرام Collab چیست؟

چرا از پست اینستاگرام Collab استفاده کنیم؟

نحوه ایجاد پست Collab در اینستاگرام

نکاتی برای ایجاد پست های اینستاگرام Collab

جایزه: یک چک لیست رایگان دانلود کنید که مراحل دقیقی را نشان می دهد که یک اینفلوئنسر تناسب اندام برای افزایش فالوور از 0 به 600000+ در اینستاگرام بدون بودجه و تجهیزات گران قیمت استفاده می کند.

پست اینستاگرام Collab چیست؟

به عبارت ساده، یک پست Collab اینستاگرام یک پست واحد است که در فید یا حلقه های دو کاربر مختلف ظاهر می شود. پست های همکار در دو مکان به طور همزمان ظاهر می شوند. آنها همچنین نظرات، لایک ها و تعداد اشتراک گذاری ها را به اشتراک می گذارند.

یکی از کاربران پست را ایجاد می کند و سپس از دیگری دعوت می کند تا به عنوان یک همکار در لیست قرار گیرد. هنگامی که همکار پذیرفت، پست در زیر حساب هر دو کاربر ظاهر می شود.


پست همکاری اینستاگرام allbirds و jamesro_

منبع: @allbirds و @jamesro__

در حال حاضر، پست های Collab فقط در بخش Feed و Reels در دسترس هستند. این بدان معناست که شما نمی توانید یک همکار را در استوری اینستاگرام یا استریم لایو تگ کنید.

شما همچنین به یک شریک در هر پست محدود هستید. با این حال، Collabs هنوز به عنوان یک آزمایش توصیف می شود، بنابراین این ویژگی ها می توانند در آینده تغییر کنند.

چرا از پست اینستاگرام Collab استفاده کنیم؟

اینستاگرام در حال حاضر به کاربران این امکان را می دهد تا حساب های دیگر را در پست های خود تگ کنند. چه چیزی Collabs را متفاوت می کند؟

دلایل اصلی هستند قابل کشف و نامزدی. وقتی یک پست Collabs ایجاد می‌کنید، پیدا کردن محتوای شما و تعامل با آن را برای کاربران آسان‌تر می‌کنید.

Collabs دسترسی کاربران را از پست همکار به نمایه اینستاگرام شما آسان تر می کند. وقتی شخصی را در یک پست فید تگ می کنید، کاربر باید یک بار روی عکس ضربه بزند تا تگ ها را ببیند. سپس باید دوباره ضربه بزنند تا به نمایه کاربر تگ شده برسند. با Collabs، کاربر فقط باید یک بار روی نام نمایه نشان داده شده در هدر ضربه بزند.

اینستاگرام در حال ایجاد تغییراتی در نحوه سازماندهی فیدهای کاربران است. نمایش محتوای شما در دو نمایه می تواند به برند شما کمک کند مرتبط بماند. یکی از ویژگی‌های جدید به کاربران امکان می‌دهد فهرست‌های سفارشی پست‌ها را از حساب‌هایی که انتخاب می‌کنند ایجاد کنند. با همکاری دو حساب در یک پست، احتمال اینکه در فیدهای سفارشی کاربران قرار گیرد بیشتر است.

پست های اینستاگرام Collab میزان محتوای تکراری را که برند شما را تبلیغ می کند کاهش می دهد. اگر همکاران شما همان محتوای حساب شما را بازنشر می کنند، شما برای بازدید و لایک با خودتان رقابت می کنید. با یک پست Collabs، مشاهده از یک حساب برای همه مفید است.

نحوه ایجاد پست Collab در اینستاگرام

ایجاد یک پست Collabs آسان است. اما پیدا کردن منو آسان‌ترین گزینه نیست.

در اینجا نحوه انجام یک پست Collab در اینستاگرام آمده است:

  1. به طور معمول یک پست فید یا حلقه ایجاد کنید.
  2. برو به افراد را تگ کنید منو.
  3. یک همکار دعوت کنید در حال حاضر فقط یک همکار در هر پست.


افراد را در پست جدید تگ کنید


دعوت از همکار به عکس گربه

هنگامی که محتوای خود را پست می کنید، شریک شما دعوت نامه ای در DM خود دریافت می کند. تا زمانی که قبول نکنند، پست شما مخفی می شود. سپس، هنگامی که آنها این کار را انجام دهند، پخش می شود.

نکاتی برای ایجاد پست های اینستاگرام Collab

در این بخش نمونه‌های مشخصی از نحوه انجام پست‌های Collab در اینستاگرام به شما ارائه می‌شود. ما به شما کمک می کنیم بیشترین بهره را از Collabs برای برند خود ببرید.

با اینفلوئنسرها و تولیدکنندگان محتوا همکاری کنید

پست های Collabs یک راه عالی برای هماهنگ کردن حضور برند شما در اینستاگرام با اینفلوئنسرهایی است که شما را تبلیغ می کنند.

سهم بازاریابان رسانه‌های اجتماعی که از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده می‌کنند از سال ۲۰۱۹ به‌طور پیوسته در حال افزایش بوده است. پست‌های همکاری اینستاگرام به برجسته کردن این بخش مهم از فعالیت‌های بازاریابی شما کمک می‌کنند.


سهم بازاریابان آمریکایی با استفاده از رسانه های اجتماعی و اینفلوئنسر مارکتینگ 2019-2022

منبع: eMarketer

فقط به یاد داشته باشید که Instagram Collabs جای برچسب محتوای برند را نمی گیرد. اگر حساب سازنده ای دارید که از ویژگی شرکای مارک دار استفاده می کند، همچنان باید spon-con خود را برچسب بزنید تا با مقررات تبلیغات مطابقت داشته باشید.

این پست را در اینستاگرام مشاهده کنید

پست به اشتراک گذاشته شده توسط JENN LUEKE | غذای واقعی (@jenneatsgoood)

پست Collabs بین @jenneatsgooodand و @drinkculturepop از تگ Collab برای به اشتراک گذاری پست استفاده می کند. همچنین از یک اعلان مشارکت پولی برای افشای اینکه یک آگهی است استفاده می کند.

پست های اینستاگرام Collab را با مارک های دیگر ایجاد کنید

همکاری بین برندها برای پست‌های Collab اینستاگرام مناسب است.

تبلیغات گروهی به دو برند اجازه می دهد منابع خود را جمع کنند. به این ترتیب آنها نسبت به هر فشار بازاریابی فردی دسترسی بیشتری دارند.

همکاری های برند روی برند نیز می تواند جوایز و هدایای شما را جذاب تر کند. محصول خود را با یک برند مکمل ترکیب کنید و شاهد بلند شدن تعامل خود باشید.

برای اطمینان از اینکه شما و شریک زندگیتان حداکثر قابل شناسایی هستید، از برنامه های همکاری اینستاگرام استفاده کنید.

جایزه: یک چک لیست رایگان دانلود کنید که مراحل دقیقی را نشان می دهد که یک اینفلوئنسر تناسب اندام برای افزایش فالوور از 0 به 600000+ در اینستاگرام بدون بودجه و تجهیزات گران قیمت استفاده می کند.

همین حالا راهنمای رایگان را دریافت کنید!

این پست را در اینستاگرام مشاهده کنید

یک پست به اشتراک گذاشته شده توسط adidas (@adidas)

شما همچنین می توانید بین بخش های مختلف حضور آنلاین برند خود همکاری کنید. آدیداس از یک تگ Collab برای هماهنگ کردن پست ها بین حساب اصلی خود و خط بسکتبال خود استفاده می کند.

برای محتوای ایجاد شده توسط کاربر فریاد بفرستید

محتوای تولید شده توسط کاربر در حال حاضر بخش مهمی از بازاریابی اجتماعی است. Collabs مزایایی که به ارمغان می آورد را به سطح دیگری می برد.

جلب اعتماد مخاطبان برای بازاریابی اجتماعی موفق بسیار مهم است. و ظاهر اصالتی که ارسال محتوای ایجاد شده توسط کاربر ایجاد می کند، یک راه موثر برای جلب اعتماد است.

اعتبار بخشیدن به مخاطبان خود هنگام ایجاد محتوا برای شما، اعتبار آن را برای سایر کاربران برجسته می کند. همچنین باعث ایجاد تعامل می شود. پس از همه، چه کسی نمی خواهد یک فریاد از برند مورد علاقه خود داشته باشد؟

این پست را در اینستاگرام مشاهده کنید

پست به اشتراک گذاشته شده توسط Bodega Cats (@bodegacatsofinstagram)

اکانت @bodegacatsofinstagram بدون ارسال کاربر محتوایی نخواهد داشت. تگ های Collab برای نشان دادن این رابطه مناسب هستند.

برندگان مسابقه را با پست های Collabs تگ کنید

با برجسته کردن برندگان مسابقه اینستاگرام در فید خود، تعامل کاربر را به محتوا تبدیل کنید.

نشان دهید که افراد واقعی در مسابقات شما برنده می شوند و مشارکت را تشویق کنید. برندگان مسابقه را در یک پست Collabs تگ کنید تا با افرادی که محصول شما را می خواهند ارتباط برقرار کنید.

این پست را در اینستاگرام مشاهده کنید

پستی به اشتراک گذاشته شده توسط Dick’s Drive-In Restaurants (@dicksdrivein)

Dick’s Drive-In می تواند از Collabs برای نشان دادن شرکت کنندگان در مسابقه هنری کیف خالی خود استفاده کند.

Collabs را هدف قرار دهید

هر پست Collab فقط می تواند یک همکار دیگر داشته باشد. آنها همچنین باید به صورت دستی توسط طرف مقابل تأیید شوند. این ویژگی را برای همکاری های نزدیک و صمیمی به بهترین شکل ممکن می کند.

اگر به دنبال جذب تعداد زیادی از افراد در یک پست هستید، بهتر است از ویژگی هایی مانند برچسب های کاربر یا هشتگ استفاده کنید.

حضور اینستاگرام خود را با استفاده از Hootsuite افزایش دهید. از یک داشبورد می‌توانید پست‌ها و استوری‌ها را مستقیماً در اینستاگرام زمان‌بندی و منتشر کنید، مخاطبان خود را درگیر کنید، عملکرد را اندازه‌گیری کنید، و همه پروفایل‌های دیگر رسانه‌های اجتماعی خود را اجرا کنید. امروز آن را رایگان امتحان کنید.

شروع کنید

به راحتی ایجاد، تجزیه و تحلیل، و زمان بندی پست ها و استوری های اینستاگرام با Hootsuite در زمان صرفه جویی کنید و نتیجه بگیرید.

آن را به صورت رایگان امتحان کنید

دیدگاهتان را بنویسید