عوض کردن سالانه گوشی موبایل میتواند بسیار هیجان انگیز و دوست داشتنی باشد اما مطمئنا ارزان نخواهد بود! بنابراین بسیاری از ما تصمیم میگیریم که از گوشی موبایل خود خوب مراقبت کنیم تا کمتر آسیب ببیند و بتواند مدت طولانی تری بدون مشکل برای ما کار کند. اینجا با هم نکاتی را بررسی خواهیم کرد که با اجرا کردن آنها میتوانید دوام گوشی خود را بالا ببرید.

چگونه از نهایت عمر گوشی خود بهره ببریم؟

 

گوشی خود را آپدیت نگه دارد

همیشه سعی کنید برنامه های مورد استفاد و سیستم عامل گوشی خود را آپدیت نگه دارید، آپدیت ها برای اضافه کردن ویژگی های نرم افزاری جدید به موبایل شما و همچنین رفع مشکلات امنیتی عرضه میشوند و انجام این آپدیت ها میتواند تا حد زیادی به روان تر کار کردن گوشی موبایل شما کمک کند.

اندروید و آیفون هر دو به‌روزرسانی خودکار برنامه‌ها را ارائه می‌کنند که معمولا به طور پیش‌فرض فعال هستند. اما شما می‌توانید با باز کردن Play Store، بیرون کشیدن منو از سمت چپ صفحه، ضربه زدن روی Settings و اطمینان از انتخاب گزینه Auto-update apps، گوشی اندرویدی را بررسی کنید. اگر آیفون دارید، به Settings > App Store بروید و مطمئن شوید که گزینه App Updates در موقعیت On قرار دارد. با این حال، این ویژگی در حالت کم مصرف کار(power save mode) نخواهد کرد.

 

برای به‌روزرسانی‌های سیستم در تلفن Android، می‌توانید با باز کردن برنامه تنظیمات و جستجوی «به‌روزرسانی نرم‌افزار»، به‌روزرسانی‌ها را بررسی کنید. یا می‌توانید منتظر بمانید تا تلفنتان به شما هشدار دهد که به‌روزرسانی در حال تعلیق است و سپس دستورات را دنبال کنید. گوگل تقریباً اول هر ماه به‌روزرسانی‌های امنیتی اندروید را منتشر می‌کند، بنابراین بررسی در اواسط ماه برای اینکه ببینید آیا گوشی شما به‌روزرسانی دارد یا خیر عادت بدی نیست.

در مورد دارندگان گوشی آیفون، شما این امکان را دارید که به گوشی خود اجازه دهید تا به‌روزرسانی‌های جدید را به‌طور خودکار نصب کند. گوشی شما چند دقیقه بعد از انتشار به‌روزرسانی‌ها را دانلود و نصب نمی‌کند. درعوض، تلفن شما یک یا دو روز پس از انتشارآپدیت، نسخه‌ی جدید را دانلود می‌کند و سپس نصب را برای دفعه بعد که گوشی در حال شارژ شدن است انجام میدهد. برای نصب به‌روزرسانی یا روشن کردن به‌روزرسانی‌های خودکار، به Settings > General> Software Update بروید. اگر به روز رسانی در دسترس است، برای نصب آن دستورات را دنبال کنید. اگر نه، روی به‌روزرسانی‌های خودکار ضربه بزنید تا آنها را روشن یا خاموش کنید.

حذف برنامه ها می تواند به احیای گوشی کند کمک کند

تلفن‌ها فضای ذخیره‌سازی و حافظه محدودی دارند، به همین دلیل مهم است که تعداد برنامه‌های استفاده نشده را به حداقل برسانید. حذف مرتب برنامه‌هایی که از گوشی خود استفاده نمی‌کنید باعث صرفه‌جویی در فضای ذخیره‌سازی می‌شود و از اجرای برنامه‌ها در پس‌زمینه جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود تلفن شما کندتر و نزدیک‌تر از آنچه هست به پایان عمرش برسد.

از کشوی برنامه یا صفحه اصلی خود عبور کنید و همه برنامه هایی را که در مقطعی به هر دلیلی نصب کرده اید، اما هرگز استفاده نکرده اید، حذف کنید. حذف برنامه ها در آیفون آسان است، فقط کافیست آن را به مدت طولانی فشار دهید تا برنامه انتخاب شود. یک منوی کشویی از نماد برنامه خواهید دید. فقط Remove App را انتخاب کنید. سپس این گزینه را خواهید داشت که برنامه را از تلفن خود حذف کنید یا فقط آن را از صفحه اصلی حذف کنید.

صفحه نمایش و پورت ها را تمیز نگه دارید

استفاده از تلفنی که پر از چربی و کثیف است، کاری نیست که هیچ یک از ما بخواهیم انجام دهیم. اما تلفنی که تمیز و براق است، چیزیست که همه ما می توانیم نسبت به آن احساس خوبی داشته باشیم.

حتی اگر از کیس استفاده می‌کنید، هر چند وقت یک‌بار چند دقیقه وقت بگذارید تا هرگونه پرز یا کثیفی در درگاه شارژ، قسمت میکروفون، مشبک بلندگو و جک هدفون را تمیز کنید. در مورد صفحه نمایش دستمال مرطوب برای تمیز کاری به خوبی کار می کند.

از کار بیش از حد و گرم شدن بیش از حد باتری گوشی خود اجتناب کنید

نکات متعددی وجود دارد که در مورد باتری گوشی شما و سالم نگه داشتن آن نقش دارد.

شارژ سریع یک ذره هم به باتری صدمه نمی زند، اما اجازه دهید تلفن شما به طور معمول تخلیه شود و به صفر برسد.

همچنین اگر از قرار دادن دستگاه در شرایطی که ممکن است باتری بیش از حد گرم شود(مانند بیرون گذاشتن آن در زیر نور مستقیم خورشید در یک روز گرم تابستانی) خود داری کنید و در صورت وقوع این اتفاق گوشی خود را خاموش کنید و به آن اجازه‌ی خنک شدن بدهید.

شارژ کردن گوشی در شرایطی که برق نوسان دارد نیز میتواند باعث داغ شدن و آسیب دیدن گوشی موبایل شما شود. توصیه میشود با خرید چند راهی برق دارای محافظ و استاندارد از وقوع این مسئله جلوگیری کنید

از روزی که گوشی خود را از جعبه خارج کردید، مراقبت از باتری گوشی خود را شروع کنید، و زمانی که باتری شما هنوز یک یا دو سال بعد شارژ نگه داشته است، نتیجه را خواهید دید.

 

باتری خراب را به جای گوشی عوض کنید

حتی اگر همه کارها را طبق اصول انجام داده باشید، ممکن است همچنان با باتری مواجه شوید که به مرور زمان از شارژ کردن خودداری می کند. به جای تعویض کل گوشی، سعی کنید باتری را تعویض کنید.

اغلب این تعمیر و نگهداری ساده و مقرون به صرفه می تواند چند ماه یا حتی چند سال دیگر به عمر عملکرد گوشی شما اضافه کند.

به طور منظم از گوشی خود نسخه پشتیبان تهیه کنید

داشتن یک نسخه پشتیبان از اطلاعات گوشی شما هیچ کمکی به افزایش عمر گوشی شما نمی کند، اما به این معنی است که وقتی زمان خداحافظی با تلفن شما فرا می رسد، تمام مخاطبین، عکس ها، فیلم ها و تنظیمات سفارشی شما این کار را انجام خواهند داد. برای جهش آماده باشید تا مجبور نباشید از ابتدا دوباره شروع کنید.

آیفون دارید؟ با باز کردن تنظیمات، دوباره بررسی کنید که پشتیبان‌گیری iCloud روشن باشد. سپس، روی iCloud > iCloud Backup ضربه بزنید و مطمئن شوید که سوئیچ در موقعیت روشن است.

این فرآیند برای دارندگان اندروید بر اساس سازنده دستگاه شما متفاوت است، اما به طور کلی، می‌توانید تنظیمات را باز کنید و سپس به Google > Backupبروید. برخی از سازندگان دستگاه‌ها، مانند سامسونگ، خدمات پشتیبان‌گیری خود را علاوه بر خدمات گوگل ارائه می‌دهند. ساده‌ترین راه برای یافتن سرویس پشتیبان‌گیری خودکار ابری دستگاهتان این است که برنامه تنظیمات را باز کنید و از کادر جستجو در بالا برای جستجوی «پشتیبان‌گیری» استفاده کنید.

از همه مهمتر، لوازم جانبی خوب تهیه کنید

با توجه به قیمت بالای گوشی های آیفون و حتی زیاد بودن هزینه‌ی تعمیر آنها منطقی نیست که سلامت گوشی موبایل آیفون خود را با خرید یک کابل یا کلگی شارژر ارزان و غیر استاندارد به خطر بیاندازید.

استفاده از گارد و محافظ صفحه نیز میتواند تا حد خیلی زیادی باعث شود که عمر گوشی شما افزایش پیدا کند و بروز خطرات احتمالی که توسط ضربه ایجاد میشود جلوگیری شود.

در صورت خراب شدن کلگی شارژر و کابل شارژ گوشی، حتما مطمئنا شوید که با خرید لوازم جانبی موبایل استاندارد به گوشی موبایل خود آسیبی نمیزنید.

شما دوستان عزیز میتوانید با خیال راحت بهترین لوازم جانبی موبایل موجود در بازار را با قیمت مناسب از آهیل مارکت تهیه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید