نکات ضروری قبل از خرید روغن صنعتی

قبل از خرید هر نوع روغن صنعتی بهتر است نکاتی را مد نظر داشته باشید تا بتوانید مناسب‌ترین انتخاب را انجام دهید. در حقیقت، انتخاب مناسب روغن به عوامل مختلفی چون نوع روغن، کاربرد مورد نیاز، ویژگی‌های مورد انتظار، قیمت و سایر عوامل بستگی دارد. پس بهتر است با این عوامل آشنا شوید و در هنگام خرید به آن‌ها توجه نمایید. این مقاله برای راهنمایی و کمک به شما در هنگام خرید روغن صنعتی تهیه شده است. تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

شناخت پایه روغن صنعتی  

 

شناخت پایه روغن صنعتی

روغن‌های صنعتی بر اساس ترکیبات پایه، به دو دسته نفتی و گیاهی تقسیم می‌شوند. پیش از خرید روغن بهتر است کاربرد مورد نیاز خود را بشناسید تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

طیف استفاده گسترده‌ای از روغن‌ها، روغن‌های صنعتی با پایه نفتی بوده که مخصوص ماشین‌آلات داخل منزل، صنعتی و استفاده‌های عمومی هستند.

از طرف دیگر، روغن‌های صنعتی بر پایه گیاهی از فرآوری گیاهان خاص تولید می‌شوند. روغن‌های صنعتی بر پایه گیاهی با استفاده از افزودنی‌هایی که خواص روغن را بهبود می‌بخشند، فرآوری و تولید می‌شوند. برای اطلاعات بیشتر در مورد روانکارها کلیک کنید.

 

انواع و کاربردهای روغن صنعتی

انواع و کاربردهای روغن صنعتی

 

پیش از خرید روغن، بهتر است بدانید که این روانکار برای استفاده در چه سیستمی مورد نیاز است و قرار است چه کاربردی داشته باشد. انواع روغن‌های صنعتی عبارت‌اند از:

  • روانکارهای مهندسی، طیف متنوعی از روانکارها هستند که برای کاربردهای مختلف در صنعت استفاده می‌شوند. به عنوان مثال، برای کاربرد در دمای بالا یا دمای بسیار پایین، سازگاری با مواد غذایی و در شرایط کاری در درون یا بیرون دستگاه باید روانکار مشخصی را استفاده کنید.
  • روغن انتقال قدرت – روغن هیدرولیک که در دسته روغن‌های صنعتی قرار می‌گیرند و از آن‌ها در سیستم‌های هیدرولیک استفاده می‌شود، همه این روغن‌ها دارای درجه خلوص بالا و اکسیداسیون ثابت هستند.
  • روغن‌های انتقال حرارت که در فرایندهای عملیاتی با حرارت بالا استفاده می‌شوند.
  • روغن‌های برشی که از آن‌ها در فرایندهایی مانند تراشکاری، فرزکاری و چرخ‌دنده استفاده می‌شوند.

 

 

قیمت روغن صنعتی

در هنگام خرید بهتر است قیمت‌های مختلف یک نوع محصول را با هم مقایسه کنید. چون ممکن است نوع تقلبی روغن با قیمت پایین‌تر شما وسوسه کند و در نتیجه خرید نامطمئنی انجام دهید و در نهایت به سیستم خود آسیب وارد کنید.

در این لینک می‌توانید با پرفروش‌ترین روانکارهای صنعتی آشنا شوید.

 

کیفیت و ویژگی روغن

روغنی که انتخاب می‌کنید باید ویژگی‌های مختلفی داشته باشد که از بین آن‌ها مهم‌ترین‌ها را ذکر می‌کنیم:

میزان گرانروی یا ویسکوزیته مناسب با توجه به شرایط و محیط دستگاه

  • مقاومت حرارتی بالا
  • خاصیت ضد کف و ضد خوردگی و سایش
  • خاصیت ضد زنگ
  • کمک به کاهش مصرف انرژی در صنایع
  • قدرت انتقال نیروی هیدرولیکی
  • خاصیت روانکاری بالا
  • همچنین روغن مورد نظر باید مهر استاندارد داشته باشد.

 

کمک گرفتن از یک متخصص

اگر برای خرید روغن صنعتی از یک کارشناس حرفه‌ای مشورت بگیرید و راهنمایی‌های مفید ایشان را به کار ببرید، مطمئن باشید که بهترین خرید ممکن را انجام خواهید داد.

نکات مهمی که در این مطلب بیان شد، می‌تواند شما را در روند خرید یک روغن صنعتی مناسب یاری کند. بهتر است پیش از خرید نیاز دستگاه خود را بشناسید و بر اساس آن خرید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید