چاپ و چاپگر با کیفیت چه ویژگی هایی دارد؟

چاپ اعلامیه و بسیاری از خدمات چاپ دیگر را امروزه دستگاه‌های چاپگر با قابلیت و ویژگی‌هایی که دارند، ارائه می‌دهند. یک دستگاه چاپگر باکیفیت را اگر آگاهانه انتخاب نکنید، قطعاً در طولانی مدت بازدهی خوبی هم نخواهد داشت. به همین دلیل، امروزه بسیاری از مراکز و مجموعه‌هایی که در این زمینه فعالیت دارند، معمولاً به ویژگی‌های یک چاپگر باکیفیت توجه بسیار زیادی نشان می‌دهند و سپس دستگاه مورد نظر را سفارش داده و خریداری می‌کنند. ما در ادامه در مورد ویژگی‌هایی که چاپگری با کیفیت باید داشته باشید، به صورت مختصر ولی مفید با شما صحبت خواهیم کرد.

انواع چاپگر

قبل از اینکه بخواهیم به بررسی کیفیت و ویژگی‌های انواع چاپگر و نحوه چاپ آن‌ها بپردازیم، بهتر است با انواع چاپگر شما را آشنا کنیم. امروزه انواع چاپگرها به صورت جوهرافشان، لیزری، رنگی، چند کاره و سه بعدی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

عمدتاً چاپگرهای جوهر افشان جزء مدل‌های پراستفاده هستند که مدل‌های معمولی آن قیمت بسیار ارزانی هم دارند و می‌توان گفت مدل جوهر افشان نسبت به چاپگر لیزری به خاطر هزینه بالایی که برای نگهداری آن صرف می‌شود، کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چاپگرهای لیزری سرعت عمل بالاتری دارند و به همین دلیل، با قیمت بالاتری هم به فروش می‌رسند، اما هزینه نگهداری آن‌ها به مراتب پایین‌تر است. چاپگرهای رنگی معمولاًبرای چاپ عکس‌ها و اسناد رنگی کاربرد دارند که این خود یک ویژگی منحصر به فرد به شمار می‌آید. چاپگرهای چند کاره برای فکس، کپی، اسکن و چاپ مورد استفاده قرار می‌گیرند. می‌توان برای کارهای صنعتی و حرفه‌ای و معمولاً در حوزه چاپ که مجموعه خاصی فعالیت دارند هم چاپگر سه بعدی را می‌توان گزینه قابل قبولی در نظر گرفت. به گونه‌ای که شما می‌توانید فایل‌های خود را به صورت سه بعدی به راحتی با این دستگاه چاپ کنید.

ویژگی های چاپگر باکیفیت

هر دستگاه چاپگری را باید معقولانه انتخاب کرد. به این صورت که اگر با ویژگی‌های یک چاپگر با کیفیت آشنا نباشید، نمی‌توانید هوشمندانه انتخاب کنید. به همین دلیل، ما در ادامه بیشتر مورد ویژگی‌های چاپگری مرغوب و باکیفیت با شما صحبت خواهیم کرد.

 

  • سرعت چاپ

 

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در هنگام انتخاب چاپگر با کیفیت باید به آن توجه کنید، مسئله سرعت چاپ است. به این صورت که سرعت چاپ چاپگرها معمولاً با یکدیگر متفاوت است که برای استفاده از دستگاه در فعالیت‌های صنعتی و حرفه‌ای و خصوصاً در چاپخانه‌ها، معمولا سرعت چاپ یک معیار به شمار می‌آید. عمدتاً دستگاه‌های چاپ دیجیتال امروزه گزینه قابل قبول‌تری به شمار می‌آیند؛ چرا که از سرعت عمل بالاتری برخوردار هستند.

 

  • وضوح چاپ

 

از جمله ویژگی‌های دیگری که می‌توان براییک چاپگر با کیفیت در نظر گرفت، مسئله وضوح چاپ است؛ چرا که بسیاری از چاپخانه‌ها برای اینکه مشتری بیشتری بتوانند جذب کنند، باید تصاویر چاپی با کیفیت و دقیق‌تری را ارائه دهند و به همین خاطر، یک چاپگر با کیفیت باید از وضوح چاپ بسیار بالایی برخوردار باشد.

 

  • نوع کاربرد

 

یکی دیگر از ویژگی‌های کلیدی که برای انتخاب یک چاپگر با کیفیت باید مدنظر داشته باشید، توجه به این موضوع است که شما برای چه نوع استفاده‌ای از دستگاه می‌خواهید آن را انتخاب کنید. بدین صورت که برای یک کاربری عادی که به حجم کمی چاپ نیاز دارد، معمولاً چاپگرهای جوهرافشان و لیزری گزینه قابل قبولی به شمار می‌آیند، اما برای فعالیت‌های صنعتی و اداری که با حجم بالایی از چاپ روبرو هستند، چاپگرهای چند کاره گزینه قابل قبول‌تری به شمار می‌آیند.

 

  • توان کار ماهانه

 

توان کار ماهانه هم یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که شما باید در هنگام انتخاب یک چاپگر با کیفیتبه آن توجه کنید. عمدتاً شرکت‌های تولید کننده چاپگریک عدد اسمی برای ظرفیت دستگاه چاپ در طول یک ماه را مشخص می‌کنند. البته این شرکت‌ها این نکته را هم یادآور می‌شوند که عدد مورد نظر کاملاً اسمی بوده و شما برای اینکه بتوانید با طول عمر بالاتری از دستگاه چاپگر روبرو شوید، باید مراقب باشید تا فشاری به قطعات آن وارد نیاید و نسبت به عددی که گفته شد، شما میزان خیلی کمتری را برای چاپ انتخاب کنید.

 

  • حداکثر سایز کاغذ

 

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که در هنگام انتخاب چاپگر باید به آن توجه کنید، این است که حداکثر سایز کاغذی که چاپگر قبول می‌کند و می‌توان آن را داخل سینی چاپگر قرار داد،به چه صورت است. معمولاً چاپگرهای خانگی حداکثر سایزی که قبول می‌کنند، کاغذ A4 است ولی از سایز A5 هم پشتیبانی می‌کنند. اگر شما قرار است که از کاغذهای بزرگتری مانند A3 برای چاپ استفاده کنیدT باید در هنگام انتخاب چاپگر به این مقوله هم توجه بیشتری داشته باشید.

 

  • چاپ دو طرفه

 

چاپگرهای با کیفیت قابلیت‌های زیادی دارند که یکی از این قابلیت‌ها، قابلیت چاپ دو طرفه است. معمولاً این قابلیت باعث صرفه‌جویی در هزینه و مصرف کاغذ می‌شود که عمدتاً بسیاری از چاپگرها قابلیت چاپ به دو طرفه خودکار ندارند. بدین ترتیب، شما به صورت دستی باید از این قابلیت استفاده کنید. در شرایطی که حجم کار برای چاپ صفحات بالا باسد، بهتر است از چاپگری با قابلیت چاپ دو طرفه اتوماتیک استفاده کنید.

 

  • ظرفیت سینی کاغذ

 

شاید این مسئله به نظر شما چندان مهم نباشد، اما ظرفیت سینی کاغذ هم یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که در هنگام انتخاب، کاربر باید به آن توجه کند. معمولاً برای کاربری‌های عادی ظرفیت سینی کاغذ چندان موضوع مهمی نیست، اما برای چاپخانه‌ها که حجم بالایی را برای چاپ را مدنظر دارند، ظرفیت سینی کاغذ را باید یک ویژگی کلیدی در نظر گرفت؛ چرا که اگر چاپگر سینی کاغذ بزرگی نداشته باشد، به صورت مداوم باید کاغذ سینی را شارژ کرد و همین امر باعث می‌شود تا فرایند چاپ بسیار طولانی شود.

 

  • اتصالات بی سیم

 

امروزه با پیشرفت تکنولوژی چاپگرها هم از طریق وای فای می‌توانند اقدامات خود را انجام دهند و به همین دلیل، درگاه usb دارند که شما بتوانید به راحتی هارد و فلش مموری را به دستگاه متصل کنید. این قابلیت جدید هم باعث می‌شود تا به اتصال سیمی نیاز نداشته باشید و به راحتی از طریق وای فای بتوانید فرایند چاپ را انجام دهید و می‌توان گفت این یک ویژگی مهم و کلیدی به شمار می آید.

مجموعه های معتبر با دستگاه های چاپ بروز

امروزه نمونه اعلامیه ترحیم در مجموعه و سایت‌های معتبر می‌تواند نظر مشتریان را به راحتی به خود جلب کند. به هر حال، فرایند چاپ با استفاده از چاپگرهای باکیفیت باعث کسب رضایت مشتری می‌شود و باید گفت که اگر مجموعه‌ای که در این زمینه فعالیت می‌کند به کیفیت چاپگر خود توجهی نداشته باشد، نمی‌تواند در طولانی مدت فعالیت چشمگیری داشته باشد. از جمله سایت‌های معتبر که در این زمینه بسیار خوش آوازه هستند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

 

  • دفتر فنی مرسدس

 

برای چاپ اعلامیه ترحیم و دریافت خدمات این چنینی دیگر شما می‌توانید روی سابقه کاری این مجموعه حساب کنید. این مجموعه با 2 دهه فعالیت توانسته نظر بسیاری از مشتریان خود را در سطح کشور به سمت خود جلب کند. بهتر است بدانید که تجهیزات و ماشین آلاتی که این مجموعه مورد استفاده قرار می‌دهد، کاملاً به روز و مطابق با استانداردهای روز دنیا هستند. به همین دلیل، توانسته در این زمینه حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. شما برای کسب اطلاعات بیشتر جهت چاپ محصولات خود همچون آگهی ترحیم می‌توانید با مشاورین مجموعه به صورت رایگان در ارتباط باشید. بیمه آریا، بانک ملی ایران، بوتان و بسیاری از مجموعه‌های دیگر همگی از جمله مشتریان این مجموعه به شمار می‌آیند تا شما بدون دغدغه بتوانید به استفاده از خدمات چاپ دفتر فنی مرسدس بپردازید.

 

  • اعلامیه آنلاین

 

اعلامیه آنلاین هم جزء مجموعه‌های برتر در حوزه خدماتی همچون چاپ اعلامیه ترحیم است. این مجموعه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز طراحی و چاپ اعلامیه در کشور شناخته می‌شود و می‌توان گفت که شما در ابتدا طرح دلخواه خود را انتخاب می‌کنید و سپس به همراه اطلاعات درخواستی مانند اطلاعات فوت شده و زمان اجرای مراسم به شماره تلفن مربوطه در سایت ارسال می‌کنید تا چاپ اعلامیه مورد نظر شما انجام شود و می‌توان گفت که خدمات 24 ساعته و طراحی آنلاین از جمله مزایای استفاده از خدمات چاپ این مجموعه به شمار می‌آیند.

 

  • آی چاپ

 

آی چاپ هم گزینه مناسبی برای استفاده از خدمات چاپ اعلامیه ترحیم معرفی می‌شود و می‌تواند محصولات چاپی را به صورت کاملاً حرفه‌ای انجام دهد. شما اگر به کمک نیاز داشته باشید از طریق واتس آپ می‌توانید با پشتیبانی مجموعه در ارتباط قرار بگیرید. سرعت عمل در کار، کیفیت بالای چاپ و درج اطلاعات بدون مشکل تایپی از جمله ویژگی‌هایی هستند که این مجموعه را جزء مجموعه‌های معتبر در این حوزه معرفی می‌کند.

 

  • چاپ و تبلیغات شمس

 

برای چاپ اعلامیه ترحیم چاپ و تبلیغات شمس را هم نمی‌توان نادیده گرفت. به این صورت که این مجموعه از متریال‌های بسیار باکیفیت استفاده می‌کند و کارکنانی مجرب و متبحر را در تیم کاری خود جای داده است. پشتیبانی آنلاین یکی از ویژگی‌های کلیدی این مجموعه است که شما را از انتخاب خود ناامید نخواهد کرد.

 

چاپ اعلامیه تنها زمانی می‌تواند بدون مشکل انجام شود که دستگاهی باکیفیت این فرایند چاپ را انجام دهد. امروزه مجموعه‌های مختلفی در این حوزه فعالیت می‌کنند که اگر از ماشین آلات مجهز و به روزی در این زمینه استفاده نکنند، قطعاً در طی سال‌های طولانی نمی‌توانند در بازار رقابتی چاپ دوام بیاورند که ما علاوه بر ویژگی‌های چاپگر باکیفیت به مجموعه‌های معتبری که در این حوزه فعالیت می‌کنند هم اشاره کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید